Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    Originally posted by McBeast View Post
    Minkähänlaista tavaraa saa 250e, mihin kuuluu koko etupään kamat? Meinasin vaan, notta tarviiko joka kevät tehdä kyseinen remppa tämmösillä hilppeillä.
    Jos kaikkiin niveliin lisää rasvaa ennen asennusta, niin kyllä noilla varmaan pari vuotta ajaa.


    Originally posted by Ruut View Post
    Noniin, mitenkäs mahtaa etupuskuri ja takapuskuri lähteä irti ? Pikaista neuvoa kun ei viiti palasiksikaan pistää
    Etupuskuri lähtee irti, kun otat kummastakin sisälokasuojasta puskurin päädyn kohdalla olevat ruuvit irti. Lisäksi sumarien välisen ilma-aukon yläreunasta pitää ruuvata torx-pultit irti tormäysiskareista. Sitten puskurin saakin jo napata pois. Sumarien johdot ja pesurin letkun saa irti, kun puskurin laskee maahan.

    Takapuskuri lähtee samalla lailla, mutta törmäysiskarien pultteihin pääsee käsiksi, kun ottaa listat irti. Listat lähtee, kun kangottaa varovasti pienellä ruuvarilla listan alareunassa näkyvistä lovista ja lopuksi vetää listan käsin irti. Keskilista pitää ottaa irti ennen sivulistoja.
    Last edited by kaol; 21-06-2010, 21:33.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      Originally posted by McBeast View Post
      Minkähänlaista tavaraa saa 250e, mihin kuuluu koko etupään kamat? Meinasin vaan, notta tarviiko joka kevät tehdä kyseinen remppa tämmösillä hilppeillä.

      Kyllähän sitä toki menee aika kivasti etupäähänkin rahaa, jos merkkiliikkestä ostaa.

      -Tuomas
      Minuakin kiinnostaisi tuo sarja. Onko se siis joku kunnon merkki kuten Meyle tms. vai joku "halpamerkki"? Houkuttaisi kyllä todella paljon, jos tuollaisen sarjan saa lähes kahdella Suomihintaisen tukivarren hinnalla. Valitettavasti itselläni ei ole Paypal tiliä ja ei ole kokemusta tuolta Ebaysta ostamisesta, mutta täällä taisikin olla jo toinen topic liittyen tuohon asiaan.

      OT: KL-varaosista olen tähän mennessä kaikki hilppeet ostanut. Mutta jos nyt vaihdan kaikki tukivarret ym. eteen, niin ei kauas siitä tonnista jäädä.

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        Originally posted by Ramzez View Post
        Minuakin kiinnostaisi tuo sarja. Onko se siis joku kunnon merkki kuten Meyle tms. vai joku "halpamerkki"? Houkuttaisi kyllä todella paljon, jos tuollaisen sarjan saa lähes kahdella Suomihintaisen tukivarren hinnalla. Valitettavasti itselläni ei ole Paypal tiliä ja ei ole kokemusta tuolta Ebaysta ostamisesta, mutta täällä taisikin olla jo toinen topic liittyen tuohon asiaan.
        Kaikki nuo osat on halvimpia mahdollisia palikoita (Italialaisia, yms). Tuo Rotelli kertoo myynti-ilmoituksessa, jos osa on Meyle, Lemföder tms. laatuosa. Ostin muutama kk. sitten vastaavan Meylen setin tuolta myyjältä ja palvelu pelasi hienosti. Vaihtoehtojakin noiden pakettien sisällölle on, kun katsoo sen muita kohteita.

        EDIT: Esim. tässä: http://cgi.ebay.de/Querlenkersatz-Me...item45ee4896ea
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          Originally posted by Havoc View Post
          Auttaakaahan viisammat vähäsen näissä alusta-asioissa. Eli autona on vm. 2001 730d, ja tänä vuonna olisi vissiin tarvetta alustaa vähän päivittää. Hakusessa on vähän vakiota jämäkämpi lopputulos, ei kuitenkaan mikään kivireki. Eli pudotusta olisi tarve saada max. 30-40mm. Jostain syystä tohon dieseliin jousia on vähän heikommin tarjolla kuin bensamalleihin, olen kuitenkin ajatellut laittaa H&R:n 35/15 setin.

          Mitkä iskarit tuohon kannattaa laittaa pariksi? Sachs/Boge Super Touring vissiin vastaa orkkisiskareita (ja on edullinen, n.410€ setti), mutta kestääkö ne käytössä 35mm pudotusta? Hyvä vaihtoehto olisi tietenkin Bilstein B6/HD, mutta ne on jostain syystä Euroopassa hinnoissaan (halvimmillaankin jotain 800€), jenkeistä saisi n. 550€ mutta tulleineen ja veroineen hinta kipuaa kuitenkin jonnekin 700€ kieppeille. Onko vielä jotain muita hyviä vaihtoehtoja?
          Kyllä tuo H&R ja boge\sachs yhdistelmä on varma valinta,auto on yhtä mukava kuin vakio mutta himpun tukevampi.
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä


            Katselin nyt itsekin noita myyjän tarjoamia osia ja tuntuu kyllä olevan hinta kohdallaan verrattuna Suomen hintoihin. Olisiko tämä sarja pätevä? Saisi ainakin kaikki hilppeet, mitä eteen voi edes tarvita.

            Mystisyys senkun lisääntyy. Seiska seisoi nyt koko viikonlopun tallissa ja kun tänään taas kävin koeajamassa, että saisin paikallistettua vian, ei tutinoita juuri enää ollut. Ei enää jarruttaessa tutissut ja jos sainkin tutisemaan, niin tutina oli todella maltillista. Mikähän tässä nyt voisi olla, vai olivatko ne jarrut nyt sitten talven seisomisen jälkeen oikeasti jumissa?? Huollettuhan ne nyt jo on.

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              Originally posted by Ramzez View Post
              Katselin nyt itsekin noita myyjän tarjoamia osia ja tuntuu kyllä olevan hinta kohdallaan verrattuna Suomen hintoihin. Olisiko tämä sarja pätevä? Saisi ainakin kaikki hilppeet, mitä eteen voi edes tarvita.
              Tuossakaan sarjassa ei oo Meyleä, kuin reaktiotangot ja koiranluut. Muut on merkiltään "mitäsattuu".
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • Jaska.T
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1527
                • TaNpere

                Omassa kaarassa meinaa hihnat vinkua tyhjäkäynnillä ja kierroksillakin ja ajatus oli vaihdella hihnat ja kiristimet siihen, kysymys kuuluukin: mitä varaosanumeroita tarvitsemani osat tottelee kun tyhmänä en tajua mitä kaikkea tarvin kun tätä tutkin http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...browse/engine/ jollain on taatusti juuri ne oikeat numerot tallessa niin pääsen Genuine partsilta osia tilaileen.

                G30 530e Msport
                -------------------------------------------------
                F30 330e Msport
                E60 525d Msport LCI
                E39 530d Touring
                Ex E46 320i coupé
                Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                Ex ALPINA B6
                Ex E34 525i Touring
                Ex E36 328i Coupe
                Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                Never Drive Faster Than
                Your GuardianAngel Can Fly

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  Laturin/ohjaustehostimen hihna: 11287833264
                  Ilmastoinnin hinha: 11281435280
                  Kiristinrulla 1kpl: 11281704500
                  Kiristinrulla 2kpl: 11281731220
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • VaihtoVirta
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 558
                    • Kuusamo

                    Mitähän tuolle vanoksen rallatukselle kannattaa lähteä tekemään? Eli auto on 740iA -99, 288tkm, ja lämpimänä alkaa kuulostaa enemmän 740d:ltä kuin bensamallilta. Vaihdoin öljyt, ei vaikutusta (Castrol 5W-40). Ainut vaihtoehto lienee siis tehdä vanos-remontti. Mutta mistä osat? Dr.Vanos ei myynyt M62:seen...

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Originally posted by VaihtoVirta View Post
                      Mitähän tuolle vanoksen rallatukselle kannattaa lähteä tekemään? Eli auto on 740iA -99, 288tkm, ja lämpimänä alkaa kuulostaa enemmän 740d:ltä kuin bensamallilta. Vaihdoin öljyt, ei vaikutusta (Castrol 5W-40). Ainut vaihtoehto lienee siis tehdä vanos-remontti. Mutta mistä osat? Dr.Vanos ei myynyt M62:seen...
                      Ajattelin itse käyttää Forten motorflushit ennen öljynvaihtoa ja laittaa Castrolin edge 5w-30 sisään. Todennäköisesti ei paljoa auta joten remontti tulee eteen jossainvälissä.
                      Alkuperäiset osathan tuohon pitää ostaa, ei muu auta. Katselin että Schmiedmannin kautta saisi hieman edullisemmin kuin merkkiliikkeestä.
                      Isoin homma tuossa on varmaankin tuo ajotus. Vaatii hieman erikoisempia kaluja vanoksen asetteluun mutta ajattelin kaikki kuitenkin hommata/tehdä.
                      Kerran olen jo käyttänyt jakopään auki ohjurien vaihdon takia joten vähän harmittaa kun ei tullut samalla kertaa tehtyä vanosremppaa.
                      Alkaa tämä diisselin äänimaailma ärsyttämään

                      Mutta tosiaan, kunhan budjetti remppaan on kasassa niin ajattelin tehdä kyllä kunnon jutun asiasta kuvineen kun ei tuosta tunnu kellään olevan tietoa.
                      Ja josko sen jälkeen vois olla jeesailemassa muiden vanos remonteissakin M62 koneen osalta.
                      Last edited by Supa; 27-04-2010, 15:36.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • VaihtoVirta
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 558
                        • Kuusamo

                        Originally posted by Supa View Post
                        Ajattelin itse käyttää Forten motorflushit ennen öljynvaihtoa...
                        Itse käytin öljypohjan vastikään auki, kun tarkastin öljypumpun pultit. Näytti aika hirveältä öljypohjan ja lohkon sisäpinnat, hirvittävän öljymäskin peitossa. Tämän vuoksi en fortea tuonne mielellään laittaisi. Eri asia toki vähempi ajetussa koneessa.

                        Ja tuolle m62 -vanos korjausoppaalle olisi käyttöä

                        Comment

                        • bemupena
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2007
                          • 44
                          • oulu

                          Ja tuolle m62 -vanos korjausoppaalle olisi käyttöä [/QUOTE]

                          kyllä vain
                          Exät:

                          318i 91

                          528i 96

                          530D M-sport 02

                          740ia 99

                          Comment

                          • Homer
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2005
                            • 3653
                            • Springfield-Jyväskylä

                            Mistäköhän mahtaa ajotietokone herjata jos tulee näyttöön:CHECK BRAKE LININGS? Ja tuo on palanut jo jonkun aikaa,jarrupalat vaihdoin kaikki viime viikolla.Ja takapalat oli aivan loppu mutta epäilen ettei välttis tuosta johdu.Tai jos on johtunut niin onko tuo kuitattava eli nollattava et lopettaa?

                            Comment

                            • Rahu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 6464
                              • Tuusula

                              Originally posted by Homer View Post
                              Mistäköhän mahtaa ajotietokone herjata jos tulee näyttöön:CHECK BRAKE LININGS? Ja tuo on palanut jo jonkun aikaa,jarrupalat vaihdoin kaikki viime viikolla.Ja takapalat oli aivan loppu mutta epäilen ettei välttis tuosta johdu.Tai jos on johtunut niin onko tuo kuitattava eli nollattava et lopettaa?
                              Ois kannattanu myös se anturi vaihtaa sinne.
                              BMW Service
                              P.o4oo925441
                              [email protected]
                              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                              Comment

                              • kaol
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 5007
                                • Ilmajoki

                                Jep. Vielä nykypäivänäkään auto ei tiedä tulleensa huolletuksi, ellei sitä sille kerro.
                                Kokeilemalla se selviää...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎