Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    Originally posted by Zoui View Post
    Toki, en suorilta romaania ruvennut kirjoittamaan kun en varsinaisesti viesteistä löytänyt mitä yritetään tehdä. (eli mitä halutaan toimimaan ja mitä ei...)

    Itse en ole vielä päivittänyt, mutta selkeä ohje hommaan on korvien välissä jo valmiina, mutta tosiaan GPS mokkula tulisi vaihtaa, eli helpompi olisi ottaa suoraan MK3 tai MK4 navi jossa on itsessään tuo GPS jo sisällä.

    Poista japanin navi, GPS vastaanotin, VICS vastaanotin, VICS johtosarja, japanin mallin navipiuhat.

    Laitetaan tilalle euromallin navipiuhat ja tuo MK3 tai 4. (näiden lisäksi lisäjohto peruutusvalolle ja nopeussignaalille, kytkentä ohjeet on, mutta ei ole tullut luettua mitä varten nuo lisätään)
    Jaa... samalla logiikalla tuo mk2 navi taipuu sisään vaihtamalla japanin johtosarjan osaan 61128377432, joka on euroversio (eikä ole muuten pahan hintainen, jos vain tosiaan on koko hiivatin naville). Sitten euro-GPS palikka paikalleen, antennihan onkin itse asiassa samalla tuotenumerolla, eli sitä antennia ei tarvitse repiä pois.

    Toki, tuossa sinun versiossa tulee uudempi navi ja hienommat grafiikat, mutta nyt sattuu olemaan jo toi mkII navipyöritin... :think
    Last edited by BeamR; 24-08-2010, 14:13.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • Jaakko P
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 75
      • Vantaa

      Noniin nyt on koko topicci lukastu läpi ja muutama asia vielä mietityttää.

      Ensinnäkin kannattaako jakoketjunkiristin vaihtaa ihan varmuuden vuoksi? Siis m62 kyseessä. Alkaako se ensin pitämään ääntä jos ketju löystyy vai meneekö vaan naps poikki? Onko kyseinen osa tässä numero 20?


      Toiseksi onko kierrokset itsellä normaalit kun valoissa tyhjäkäynnillä D päällä kierrokset on 500 ja jos laittaa N niin noin 550-600? Käy kyllä ihan tasaisesti, tuntuu vaan aika matalilta :think

      Comment

      • VaihtoVirta
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 558
        • Kuusamo

        Originally posted by Jaakko P View Post
        Ensinnäkin kannattaako jakoketjunkiristin vaihtaa ihan varmuuden vuoksi? Siis m62 kyseessä. Alkaako se ensin pitämään ääntä jos ketju löystyy vai meneekö vaan naps poikki? Onko kyseinen osa tässä numero 20?
        Enemmänkin on tainnut olla osassa numero 7 ongelmia, kun laahaimen pinta irtoaa ja silppuuntuu moottorin sisään tukkien öljykanavia.. :think

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Originally posted by VaihtoVirta View Post
          Enemmänkin on tainnut olla osassa numero 7 ongelmia, kun laahaimen pinta irtoaa ja silppuuntuu moottorin sisään tukkien öljykanavia.. :think
          Ei se pumpun sihdistä mene läpi, ja sen rikkoutuessa meteli on kyllä sitä luokkaa ettei sillä kyllä aja hullukaan
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            Originally posted by BeamR View Post
            Auttakaa joku joka on ko iskarit laittanut takasin autoon: eli noiden iskarien irroittaminen itsessään on simppeli juttu, mutta mites sitten tuon hydrauliikan kanssa:
            - onko joku tietty liitos, josta se putki pitää katkaista?
            - täytyykö tuosta järjestelmästä jotenkin päästää ylimääräiset paineet ulos ensin (ja missä ko venttiili sitten on)?
            - Täytyykö järjestelmä asennuksen jälkeen ilmata, vai tekeekö se sen itsestään (ja jos pitää, niin miten)?

            En millään haluaisi saada tuhoa aikaiseksi tuon järjestelmän kanssa...
            Eikö kellään mitään hajua? Tuliko ostettua auto, jollaiseen kukaan ei ole laittanut alustasarjaa??
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • Kiree äMMä
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 309
              • Jyväskylä

              Mikäs se sitten on kun m62tu sillai lotkottelee tyhjäkäynnillä? Semmoinen koneen kierrosten mukaan mutta melko hitaalla frekvenssillä kuuluva metallinen plop plop plop plop-ääni kuuluu ja parhailten kuuluu apukuskin puolelta lokarin kolosta kuunnellen. Kiristin törkeän väljä mutta vaihto ei asiaan helpostusta tuonut, perinteiseltä vanos ääneltä ei kuulosta ja öljypumpun pultit tiukalla samoin ketju. Kierroksia nostamalla ääni katoaa, mutta tietyillä kierroksilla n.2000rpm kuuluu ehkä vähän sellaista metallista sointia koneen ääneessä. Ei oikein vaikuta myöskään selkeältä laakerivialta, koska yläkierroksilla äänet häviää ja toisaalta äänet ei ole muuttuneet miksikään 1500km ajon aikana. Mutta sen verran voimakas on tuo metallinen naputus että sisälle kuuluu hienokseltaan tuplalasienkin takaa tyhjäkäynnillä.

              edit:Niin ja käynnistäessä koneen lähtee se tulille välillä melkoisen metallisen roklotuksen säestämänä, sitten äänet katoaa täysin ja palaa kun kone on lämmin. Uusi ketjukiristin vrt vanha oli noin 25mm eroa jousten pituuksissa.
              Last edited by Kiree äMMä; 25-08-2010, 13:21.

              Comment

              • JiPe
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2010
                • 2548
                • Kuopio

                Onkos porukoilla kokemusta tälläisestä yhdistelmästä:

                H&R jouset 35/15 ja sitten SACHS:n iskarit, niiden pitäis vissiin kestää vähän madallustakin?
                MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  Jos joku sattuu Tampereen seudulla tarvitsemaan seiskaan jarrunestettä, niin tuli selviteltyä paikkoja mistä sitä saa:

                  Fixus, Lielahti
                  - ATE Dot4 SL6 ~25€/1l
                  - ATE Dot4 Super Blue Racing ~36€/1l

                  AD-varaosamaailma, Hatanpää
                  - ATE Dot4 Super Blue Racing 27,90€/1l
                  - tilaamalla saa muitakin

                  Fixus, Kangasalan autotarvike
                  - ei saa ATE:n aineita, ainoastaan King-merkkistä kamaa hyllyssä

                  Autokeskus
                  - sekä ATE:a, että Bemarin orkkisnestettä saa marmorilta, näin kommentoi Tomi T

                  Varmaan saa muualtakin, mutta noista paikoista tuli tiedusteltua, ennen kuin älysin soittaa kaverille, jolla sattui olemaan tuota sinistä ATE:a yksi pullo ylimääräisenä.

                  Comment

                  • Hiroshi
                    Newbiemmer
                    • Aug 2010
                    • 13
                    • Finland

                    Tuli tänään ostettua -96 728i ja koeajamassa kun olin viime viikolla, niin kaikki pelitti hienosti, tänään huomasin ostettuani auton, että soittimen yläpuolella oleva toinen puhallin on mykkä. Neuvoja ? Voisiko olla pelkkä sulake mennyt koska kuulin, että ne menee aika helpolla märillä keleillä ja nyt on aika paljon vettä tullut ? Jos katson huomenna sulakkeet niin saisiko tietoa onko tämä sulake takakopassa vai konehuoneessa ja millainen sulake sinne menee ?

                    Comment

                    • RaRi
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2008
                      • 36
                      • Vantaa

                      Jonkin aikaa on tullut kateltua takapönttöjä seiskaan,ja vastaan ovat tulleet Eisenmann,Magnaflow ja Supersprint merkkiset valmistajat.Hinnat
                      näyttää pyörivän tonnin molemminpuolin.Ebaystakin olen koittanut ettiä käytettyjä,mutta mitään ei löydy.Mielellää käytetyn ostaisi kovien hintojen vuoksi.

                      Onko kellään kokemuksia kyseisten valmistajien putkista/takapöntöistä?
                      Ovatko millainen prosessi asentaa yms?
                      Eisenmann vaikuttaisi ainakin laadukkammailta,niin sivujen kuin hinnan perusteella.Myös youtubesta saatuja ääninäytteitä löytyy eiseniltä eniten.

                      Semmoinen tuli myös mieleen,kun mainitsevat sivuillaan CE-hyksynnästä.Tarviiko siis muutoskatsastuksen,jotta ovat lailliset?

                      Comment

                      • Arnolds
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3311
                        • Kajjjaani

                        Originally posted by RaRi View Post
                        Jonkin aikaa on tullut kateltua takapönttöjä seiskaan,ja vastaan ovat tulleet Eisenmann,Magnaflow ja Supersprint merkkiset valmistajat.Hinnat
                        näyttää pyörivän tonnin molemminpuolin.Ebaystakin olen koittanut ettiä käytettyjä,mutta mitään ei löydy.Mielellää käytetyn ostaisi kovien hintojen vuoksi.

                        Onko kellään kokemuksia kyseisten valmistajien putkista/takapöntöistä?
                        Ovatko millainen prosessi asentaa yms?
                        Eisenmann vaikuttaisi ainakin laadukkammailta,niin sivujen kuin hinnan perusteella.Myös youtubesta saatuja ääninäytteitä löytyy eiseniltä eniten.

                        Semmoinen tuli myös mieleen,kun mainitsevat sivuillaan CE-hyksynnästä.Tarviiko siis muutoskatsastuksen,jotta ovat lailliset?
                        Kukaan niitä pöttöjä kato. Pääasia,että päästöt kohdallaan. Laita mikä hyvältä tuntuu.
                        F26 xDrive20d TwinPower

                        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                        Comment

                        • kaol
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 5007
                          • Ilmajoki

                          Originally posted by Hiroshi View Post
                          Tuli tänään ostettua -96 728i ja koeajamassa kun olin viime viikolla, niin kaikki pelitti hienosti, tänään huomasin ostettuani auton, että soittimen yläpuolella oleva toinen puhallin on mykkä. Neuvoja ? Voisiko olla pelkkä sulake mennyt koska kuulin, että ne menee aika helpolla märillä keleillä ja nyt on aika paljon vettä tullut ? Jos katson huomenna sulakkeet niin saisiko tietoa onko tämä sulake takakopassa vai konehuoneessa ja millainen sulake sinne menee ?
                          Soittimen yläpuolella puhallin??
                          E38:ssa on koko ilmastointi yhdellä puhaltimella, ja joissakin malleissa on keskikonsolissa toinen puhallin takamatkustajille.
                          Näiden lisäksi ilmastointipaneelin sisällä, vasemmalla puolella, on yksi pieni puhallin liikuttamassa ilmaa lämpötunnistimen ohi.
                          Kokeilemalla se selviää...

                          Comment

                          • Hiroshi
                            Newbiemmer
                            • Aug 2010
                            • 13
                            • Finland

                            Originally posted by kaol View Post
                            Soittimen yläpuolella puhallin??
                            E38:ssa on koko ilmastointi yhdellä puhaltimella, ja joissakin malleissa on keskikonsolissa toinen puhallin takamatkustajille.
                            Näiden lisäksi ilmastointipaneelin sisällä, vasemmalla puolella, on yksi pieni puhallin liikuttamassa ilmaa lämpötunnistimen ohi.
                            Sori siis ei puhallin vaan se rööri mistä sitä ilmaa tulee. Apukuskin puoleisesta tulee ilmaa, kuskin puoleisesta ei.

                            Comment

                            • samipee
                              Newbiemmer
                              • Feb 2010
                              • 7
                              • raahe

                              Originally posted by Hiroshi View Post
                              Sori siis ei puhallin vaan se rööri mistä sitä ilmaa tulee. Apukuskin puoleisesta tulee ilmaa, kuskin puoleisesta ei.

                              Ota se säleikkö irti röörien päältä kojetaulusta ja katso että onko läppä irti /rikki joka ohjaa ilmaa joko säleikköön tai eturööreihin pyöritettavistä rullista

                              Comment

                              • Jaakko P
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2007
                                • 75
                                • Vantaa

                                Tulipa tässä vaan mieleen kun on tullut mietittyä tätä vanne asiaa että onko kukaan laittanut käännettyjä/levitettyjä peltivanteita seiskaan? Mietin vaan että kestääköhän ne ton painon ja näyttäisköhän se ihan dorkalta? Jos raati on sitä mieltä että tällänen voisi onnistua niin mitäköhän peltiä sinne kannattaisi alkaa hommamaan? :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎