Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    Originally posted by E-machines View Post
    hohhoijaa ei päivää ilman huolen häivää... elis venttiilit luultavasti nakuttaa kivasti, tai ainakin luulen että johtuu niistä, välillä kun sammuttaa moottorin ja käynnistää uudelleen nii sit loppuu nakutus mutta palaa myöhemmin takas? onkohan venttiilit säädettävissä parkkipaikalla ja mikä kuulus olla välys? vai voiko noit säätää ollenkaan ja autohan oli 728 vm.96
    Mitä öljyä on tällä hetkellä koneessa? Laita vanhojen öljyjen sekaan Forte Motor Flushit ja vaihda öljylaatua hieman jäykempään, eli jos esim. nyt on 0W-alkuista öljyä, niin vaihda 5W-alkuisiin öljyihin. Tuo on joissakin tapauksissa poistanut nakutuksen.

    Lue myös vikakoodit autostasi, koska jotain mutua on liikkeellä, että jos esim. nokan asentotunnistin ei toimi kunnolla, voi se aiheuttaa nakutusta.

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      Originally posted by Ramzez View Post
      Mitä öljyä on tällä hetkellä koneessa? Laita vanhojen öljyjen sekaan Forte Motor Flushit ja vaihda öljylaatua hieman jäykempään, eli jos esim. nyt on 0W-alkuista öljyä, niin vaihda 5W-alkuisiin öljyihin. Tuo on joissakin tapauksissa poistanut nakutuksen.

      Lue myös vikakoodit autostasi, koska jotain mutua on liikkeellä, että jos esim. nokan asentotunnistin ei toimi kunnolla, voi se aiheuttaa nakutusta.
      Mitään forteja..Money waste..saman homman ajaa ihan löpökin, tosin sitä ei sinne koneeseen litratolkulla lorotella

      Kokeileppa ottaa nokan tunnistimen piuha irti auton käydessä, alkaako nakuttamaan?
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        Originally posted by Janzki View Post
        Mitään forteja..Money waste..saman homman ajaa ihan löpökin, tosin sitä ei sinne koneeseen litratolkulla lorotella

        Kokeileppa ottaa nokan tunnistimen piuha irti auton käydessä, alkaako nakuttamaan?
        ... Ja tarkista, että tulpat on kireällä.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          Originally posted by Janzki View Post
          Mitään forteja..Money waste..saman homman ajaa ihan löpökin, tosin sitä ei sinne koneeseen litratolkulla lorotella

          Kokeileppa ottaa nokan tunnistimen piuha irti auton käydessä, alkaako nakuttamaan?
          Viittasin lähinnä neuvoihin, mitä täällä foorumilla aikanaan ehdotettu neuvoiksi kyseiseen ongelmaan. Kun itse en ole omasta autostani koskaan joutunut samaa ongelmaa korjaamaan, niin en tiedä, ovatko nuo ohjeet edes päteviä.

          Comment

          • OneAndOnly
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2009
            • 441
            • Nurmes

            Originally posted by Janzki View Post
            Ihan mutuillen, mutta onhan kaikki sulakkeet varmasti tarkistettu, takakontista myös?
            Toinen mikä seiskossa useasti saa vaikka mitä jännää aikaan, on viallinen virtalukonpohja.
            Onko myös tyyppivialliset johtosarja paikat koluttu läpi ettei ole katkoksia, samoten onko sulakerasia availtu ja katsottu ettei releet ui vedessä..

            Tuossa nyt alkuun jotain lystikästä tekemistä.
            Sulakkeet on koluttu läpi, samoin johdot jotka liittyy moottorinohjauksen - pa-pumpun ja releen välillä. Tyyppiviallisista johtosarjoista ei ole tietoa mitkä ne on, voisiko joku valaista?

            Virtalukonpohjakin kävi meillä mielessä mutta onko mitään millä sitä voisi testata? Toinen mikä vielä hieman arveluttaisi olisi mahdollinen ajonesto mutta kun ei ole tietoa onko siinä sellaista vai ei... kun oli epäilys aijemmin että -94 mallissa ei sitä vielä olisi ja kun inpa pääsee vain joihinkin moduleihin käsiksi tuossa vuosimallissa niin ei oikein siitäkään apua ole...

            mitään vesivahinko releitä ei kyllä huomattu.
            näillä mennään:
            Bmw e46 320d
            Suzuki Hayabusa 1300R

            Ex:
            Volvo XC70 D5 AWD -10
            Volvo V70 D5 -02
            Volvo V70 T5 -98
            VW Taro 2.4D -90 about 80hv
            BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
            -----------------------------

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              Jos joku laittaa ecun jännitesyötön pinnit näkyville, niin ne vois mitata. Sekä jatkuvat, että virtalukon ja päävirtareleen kautta tulevat.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Originally posted by Cell View Post
                Jos joku laittaa ecun jännitesyötön pinnit näkyville, niin ne vois mitata. Sekä jatkuvat, että virtalukon ja päävirtareleen kautta tulevat.
                - Pinni 26 päävirtasyöttö johon pitäisi tulla kokoajan virrat sulakkeen F109 kautta (apukuskin lattiamaton alla).
                - Pinni 56 virransyöttö 15 joka aktivoituu siis virtalukon sytytys asennossa.
                - Pinni 27 aktivoi maadottamalla dme releen eli moottorinohjaus käskyttää tuon releen kautta itselleen virrat tuohon 54 pinnin virransyöttölinjaan.
                - Pinni 57 ja 28 itse boksin maadoitus

                Eli itellä tuli nyt mieleen että tämä pinnin 54 virransyöttö varmaan puuttuu.
                Mittaappa tuo, ja lähteekö dme rele vetämään yleensäkkin.
                Ja mittaa tietysti muutkin virransyötöt läpi ja verraten tuohon 57 pinnin maadoitukseen niin saa saman tiedon mitä itse boksikin.

                Itse dme releen kaavio:



                Last edited by Supa; 20-07-2010, 10:20.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Mik@
                  BTCF Member
                  • Jul 2010
                  • 1413
                  • Nurmes

                  Voiko nuo pinnit mitata dme:n töpseli irti vaiko miten? Ko. rele kyllä veti eli sulake pitäis olla ehjä mutta pitää vielä tarkistaa. Olikos tuo se valkea vai oranssi rele? ainaki oranssi toimi. Voiko kampiakselin asento tunnistin olla rikki ettei siitä nää vikakoodia? Kun eikö se myös lopeta kipinän ja bensan tulon?
                  E61 520Da

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by Mik@ View Post
                    Voiko nuo pinnit mitata dme:n töpseli irti vaiko miten? Ko. rele kyllä veti eli sulake pitäis olla ehjä mutta pitää vielä tarkistaa. Olikos tuo se valkea vai oranssi rele? ainaki oranssi toimi. Voiko kampiakselin asento tunnistin olla rikki ettei siitä nää vikakoodia? Kun eikö se myös lopeta kipinän ja bensan tulon?
                    Siis dme liitin kiinni, otat sen suojakuoren pois päältä niin helpottaa hommaa kummasti. Mittaat nuo ihan liittimeltä, sähköt päällä pitäisi 26, 54 ja 56 ainakin tulla aktiiviseksi maita vasten.
                    Toki kampuran tunnistin voi olla rikki niin ettei herjaa mitään mutta ei se pitäisi tuota jännitesyötön koodia kuitenkaan herjata.
                    Kampuran anturinkin voi mitata resistanssiltaan. Jollen väärin muista niin oikea arvo oli jossain vähän päälle kilo-ohmissa, kerro mitä näytti niin tarkistetaan.
                    Last edited by Supa; 20-07-2010, 11:59.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Mik@
                      BTCF Member
                      • Jul 2010
                      • 1413
                      • Nurmes

                      Joo arvelin ettei se liitin purkaannu kun ei oo auto tässä vieressä vaan 20km:n päässä niin ei muista tarkkaan millainen se on. Pitää lähteä kohta mittailemaan arvoja nin laitan uutta infoa että miten kävi.
                      E61 520Da

                      Comment

                      • OneAndOnly
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2009
                        • 441
                        • Nurmes

                        vielä pikanen neuvo tohon kampiakselinasentotunnistimen mittaukseen kun liittimessä on kolme pinniä niin mihin niistä pitäisi saada lukemia kun kokeiltiin mitata niin mihinkään napaan ristiin mitatessa ei lukemia tullut....

                        kokeiltiin nokananturia niin siitä saatiin lukemaksi 1240ohm, elikkä onko tämä anturi kunnossa mutta kampiakselin sökö....
                        Last edited by OneAndOnly; 20-07-2010, 13:56.
                        näillä mennään:
                        Bmw e46 320d
                        Suzuki Hayabusa 1300R

                        Ex:
                        Volvo XC70 D5 AWD -10
                        Volvo V70 D5 -02
                        Volvo V70 T5 -98
                        VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                        BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                        -----------------------------

                        Comment

                        • Janzki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 4947
                          • Lohja

                          Originally posted by OneAndOnly View Post
                          vielä pikanen neuvo tohon kampiakselinasentotunnistimen mittaukseen kun liittimessä on kolme pinniä niin mihin niistä pitäisi saada lukemia kun kokeiltiin mitata niin mihinkään napaan ristiin mitatessa ei lukemia tullut....

                          kokeiltiin nokananturia niin siitä saatiin lukemaksi 1240ohm, elikkä onko tämä anturi kunnossa mutta kampiakselin sökö....
                          Osaa se sen anturin vialliseksi tunnistaa jos otatte piuhan irti, ja starttaatte. Vikakoodin jos antaa anturin pitäisi olla ehjä..

                          En nyt niin tarkkaa ole seurannut, mutta onko tuosta testattu esim. antaako kipinää jne?
                          Elikkä puola esiin, tulppa siihen ja lyökö tulta? jne..
                          Tuleeko polttoaine varmasti suuttimille asti?
                          Sähköposti.
                          IG: janzki_

                          Comment

                          • OneAndOnly
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2009
                            • 441
                            • Nurmes

                            kipinä testattiin ei anna kipinää.
                            kampiakselinanturin piuha irti startattiin ei tullut mitään uutta vikakoodia vain tämä mikä ennenkin:

                            RESULT: 1 errors in error memory !
                            -------------------------------------------------------------
                            26 Steuergeraet Dauerversorgung
                            Error frequency : 1
                            Pruefmusterbyte 0.00 [1]
                            Pruefmusterbyte 255.00 [1]
                            Unterbrechung
                            Fehler nach Entprellung abgespeichert
                            Fehler momentan nicht vorhanden
                            statischer Fehler

                            polttoainetta ei testattu suuttimilta kun pumppu ei anna sitä jos ei suoraan virtaa sille syötä.

                            kampiakselintunnistimen vastus mitattiin uudelleen niin antaa lukemaksi mittarin ollessa 2000m asennossa n.15.0 eli li onko se vastus jotain miljoona tai miljardi luokkaa...
                            näillä mennään:
                            Bmw e46 320d
                            Suzuki Hayabusa 1300R

                            Ex:
                            Volvo XC70 D5 AWD -10
                            Volvo V70 D5 -02
                            Volvo V70 T5 -98
                            VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                            BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                            -----------------------------

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Ei tarvitse testailla mitään muuta niin kauan kuin tuo virtasyöttö puuttuu. Jos sinne virrat tulee liittimelle, niin testaamaan toisella eculla.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • OneAndOnly
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2009
                                • 441
                                • Nurmes

                                jossakin ulkomaalaisella foorumilla oli ollut juttua että jos toi kampiakselin tunnistin on sökö niin silloin seuraus olisi että kipinä ja virta pa-pumpulle katkeaa, ollaanko täällä samaa tai erimieltä...

                                No, huomenna tulee uusi anturi niin laitetaan se paikoilleen ja jos ei sillä korjaannu niin sitten uutta ecua kehiin...

                                On se vaikeaa kun ei osaa....
                                näillä mennään:
                                Bmw e46 320d
                                Suzuki Hayabusa 1300R

                                Ex:
                                Volvo XC70 D5 AWD -10
                                Volvo V70 D5 -02
                                Volvo V70 T5 -98
                                VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                                BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                                -----------------------------

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎