Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kiree äMMä
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 309
    • Jyväskylä

    Originally posted by Petteri75 View Post
    Itse en ole VANOS-rallatusta päässyt koskaan vielä todistamaan (olen köyhä), mutta yksi mahdollisuus voi olla öljypumpun ketjun ylimääräinen löysyy. Pohja auki, tarkistaa kiinnitysmutterit ja kiristää hiukan ketjua.
    Ketju on myöskin tarkistettu ja kiristetty hieman. Pumpun pultit oli myös tiukassa, niin kuin kai suurimassa osassa näitä vanos-koneisia. Oiskohan tuo pumpun ketju voinut mennä liian tiukalle ja mitä siitä sitten seuraisi? Oikeaan välykseen se kyllä yritettiin kiristää. Mielessä on nyt a)nostinvika b)toisioketjun kiristin c)ketjun löysyys. Ajatuksen tasolla pyörinyt myös löysällä oleva sytytystulppa tai olisiko kiristimen tai pumpun ketjun säädössä voinut mokata jotain, vaikka erittäin mahdottomalta se kyllä tuntuu. Tai sitten kyse on vanoksesta, mutta se ääni on mielestäni enemmän "raksutusta" kuin tällaista "rallattaavaa naputusta" Kun tietäis vaan, että mistä päästä tuota kannattaisi alkaa selvittämään. Auto on päivittäisessä ajossa mutta kuntoonhan tuo pitäisi saada ennen kuin jotain isompaa sattuu.

    Comment

    • metsästäjä
      Newbiemmer
      • Sep 2010
      • 1
      • oulu

      E38-750 moottori pätkii

      Elikkäs lyhyesti E38-750. Mistä lähteä etsimään vikaa kun moottori pätkäsee noin 1-3s välein. normaali tyhjäkäynnissä n.550 kierrosta ei kierrokset heittele. mutta kun nostaa kierroksia korkeammalle noin 1200 niin alkaa pätkimään nopeasti ja kierrokset ei pysy täysin vakaana. kuulostaa ihan sille kuin yksi sylinteri välillä sakkais. kävin lukemassa vikakoodit mutta ei antanut mitään vikoja.
      Pätkimistä ei helpolla kuule mutta sen tuntee paremmin tärähdyksestä.
      Last edited by metsästäjä; 23-09-2010, 13:56.

      Comment

      • H.Aulakoski
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 336
        • Oulu

        Tuli vaihdettua jarrulevyt ja palat eteen. Osat KL-varaosista. Boschin jäähdytetyt levyt. N. 150 kilometrin ajon jälkeen huomasin, että polttoaineen kulutus nousi reippaasti. Tutkittuani asiaa totesin, että oikealta edestä levy ja vanne lämpiää reilusti elikä jarru on päällä ja laahaa.

        Käytin rengasta irti ja jumissahan se levy oli. Ei pyörinyt ollenkaan käsipelillä kokeillessani. Kopsuttelin jarrusatulaa kuminuijalla ja sain levyn pyörimään vapaasti. Painaessani jarrupoljinta levy jäi uudestaan jumiin.

        Minkälaisia korjaustoimenpiteitä suosittelisitte vaivaan?

        Edellisistä vastauksistanne kiittäen, ha.
        Last edited by H.Aulakoski; 24-09-2010, 18:31.
        X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
        Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

        Comment

        • Jolli
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 2556
          • Virolahti

          Originally posted by H.Aulakoski View Post
          Tuli vaihdettua jarrulevyt ja palat eteen. Osat KL-varaosista. Boschin jäähdytetyt levyt. N. 150 kilometrin ajon jälkeen huomasin, että polttoaineen kulutus nousi reippaasti. Tutkittuani asiaa totesin, että oikealta edestä levy ja vanne lämpiää reilusti elikä jarru on päällä ja laahaa.

          Käytin rengasta irti ja jumissahan se levy oli. Ei pyörinyt ollenkaan käsipelillä kokeillessani. Kopsuttelin jarrusatulaa kuminuijalla ja sain levyn pyörimään vapaasti. Painaessani jarrupoljinta levy jäi uudestaan jumiin.

          Minkälaisia korjaustoimenpiteitä suosittelisitte vaivaan?

          Edellisistä vastauksistanne kiittäen, ha.
          Satulan purku, liukujen sekä männän (vai mäntien) putsaus, uudet tiivisteet ja rasvat. Johan toimii taas
          Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

          Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
          PM tavoittaa, puhelimella ei.

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            Originally posted by Jolli View Post
            Satulan purku, liukujen sekä männän (vai mäntien) putsaus, uudet tiivisteet ja rasvat. Johan toimii taas
            Tuonhan tulisi muutenkin olla automaattinen prosessi, kun jarruihin kosketaan, pois lukien satulan purku. Kun kerran vuodessa putsaa liukutapit, voitelee ne ja herkistelee jarrumännät sekä voitelee, niin tuskin jäävät koskaan jumiin. Jarrunesteet kun muistaa myös vaihtaa parin vuoden välein, niin ei korroosio tuhoa.

            Comment

            • Jolli
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 2556
              • Virolahti

              Originally posted by Ramzez View Post
              Tuonhan tulisi muutenkin olla automaattinen prosessi, kun jarruihin kosketaan, pois lukien satulan purku. Kun kerran vuodessa putsaa liukutapit, voitelee ne ja herkistelee jarrumännät sekä voitelee, niin tuskin jäävät koskaan jumiin. Jarrunesteet kun muistaa myös vaihtaa parin vuoden välein, niin ei korroosio tuhoa.
              Juuri näin, mutta hyvin harva vain valitettavasti tekee niin, kuten ei tainut tehdä äskeinenkään tapaus
              Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

              Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
              PM tavoittaa, puhelimella ei.

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                Originally posted by Jolli View Post
                Juuri näin, mutta hyvin harva vain valitettavasti tekee niin, kuten ei tainut tehdä äskeinenkään tapaus
                Niin kai se on osaltaan tämä "tietämättömyys", joka aiheuttaa sen, että jarrut tärähtävät jumiin. Itse olen yleensä aina keväisin renkaiden vaihdon yhteydessä huoltanut jarrut, koska talven aikainen suola kyllä tehokkaasti jumittaa kaikki paikat ja liuottaa rasvat pois liukutapeista yms. Kun säännöllisesti huoltaa, niin ei vaadi juuri edes töitä, kun pultit/mutterit aukeavat vaivatta, kun niitä käyttää ja voitelee. Samalla saa aina tsekattua muutenkin tukivarsien kunnon jne.

                Comment

                • Jolli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 2556
                  • Virolahti

                  Originally posted by Ramzez View Post
                  Niin kai se on osaltaan tämä "tietämättömyys", joka aiheuttaa sen, että jarrut tärähtävät jumiin. Itse olen yleensä aina keväisin renkaiden vaihdon yhteydessä huoltanut jarrut, koska talven aikainen suola kyllä tehokkaasti jumittaa kaikki paikat ja liuottaa rasvat pois liukutapeista yms. Kun säännöllisesti huoltaa, niin ei vaadi juuri edes töitä, kun pultit/mutterit aukeavat vaivatta, kun niitä käyttää ja voitelee. Samalla saa aina tsekattua muutenkin tukivarsien kunnon jne.
                  Juuri näin, tällästä meininkiä pitäisi olla paljon enemmin
                  Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                  Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                  PM tavoittaa, puhelimella ei.

                  Comment

                  • jsr85
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 1375
                    • Oulainen

                    Satulaa ei millään viitsi purkaa ku on nelimäntäinen ja tämän takia yksiosainen Zimmermannin paloissa on vaan niin paksusti maalia ettei tahdo mahtua niille kuuluvaan "koloon".
                    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                    Comment

                    • MasaTDS
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1606
                      • Tampere

                      Eipä tuon satulan kunnostukseen mene kuin vajaa tunti per satula jos kunnolla tekee,joten eipä se noissa sen kummempi homma ole kun muissakaan,joten kaupasta uudet tiivistesarjat satuloihin,osiksi,kevyt vesihionta tai ihanneolosuhteissa hoonaus,rojut kasaan ja johan taas on pysäyttimet kuin uudet.
                      E24 635csi
                      M-B W140
                      Citroen c4 coupe
                      H-D sportster chopper

                      Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                      Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                      Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                      www.mpanet.fi

                      Comment

                      • #BMW#
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 488
                        • Espoo

                        Vika on sellainen että koneen vaihdon jälkeen käynnistin moottorin. Kävi nätis muutaman starttauksen jälkeen (bensalinja ilmeisesti tyhjät). Kävi noin 10s normaalisti sen jälkeen kierrokset humppailli hiukan mutta jäi kuitenkin käyntiin. Lähdin silmäilleen konetilaa, sitte yhtäkkii varoittamatta moottori sammui!??
                        Sen jälkeen kone ei startannu, se mikä tässä on outoo on kierroslukumittarin heiluminen 0-500-1300 kierroksien välillä avaimen ollessa kakkos asennossa eli juuri ennen startin pyöritystä. Tämän seikoilun yhteydessä releet konsertoi keskenään konetilas.

                        Kone kuitenki pyörii, tuntuu et ei saa bensaa tai sitten kipinää. Ihmehomma ku se kävi kuitenki aikaisemmin.

                        Se mitä haluan selvitystä on tuo mittarin sekoilu.
                        E38 pre 740i 4.4l Manual

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by #BMW# View Post
                          Vika on sellainen että koneen vaihdon jälkeen käynnistin moottorin. Kävi nätis muutaman starttauksen jälkeen (bensalinja ilmeisesti tyhjät). Kävi noin 10s normaalisti sen jälkeen kierrokset humppailli hiukan mutta jäi kuitenkin käyntiin. Lähdin silmäilleen konetilaa, sitte yhtäkkii varoittamatta moottori sammui!??
                          Sen jälkeen kone ei startannu, se mikä tässä on outoo on kierroslukumittarin heiluminen 0-500-1300 kierroksien välillä avaimen ollessa kakkos asennossa eli juuri ennen startin pyöritystä. Tämän seikoilun yhteydessä releet konsertoi keskenään konetilas.

                          Kone kuitenki pyörii, tuntuu et ei saa bensaa tai sitten kipinää. Ihmehomma ku se kävi kuitenki aikaisemmin.

                          Se mitä haluan selvitystä on tuo mittarin sekoilu.

                          En tiedä sopisiko tähän ongelmaan, mutta ainakin P10 Primeroissa on melko usein sellaista ongelmaa, että kierrokset humppaavat tyhjäkäynnillä, johtuen imuvuodosta. Etenkin liikennevaloihin tultaessa ilman moottorijarrutusta (kytkin pohjaan), kierrosten pudotessa normaaliin, jää kierrokset "humppaamaan" hetkeksi. Voisiko olla kenties siis imuvuoto jossain koneen vaihdon jäljiltä?

                          Comment

                          • #BMW#
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 488
                            • Espoo

                            Originally posted by Ramzez View Post
                            En tiedä sopisiko tähän ongelmaan, mutta ainakin P10 Primeroissa on melko usein sellaista ongelmaa, että kierrokset humppaavat tyhjäkäynnillä, johtuen imuvuodosta. Etenkin liikennevaloihin tultaessa ilman moottorijarrutusta (kytkin pohjaan), kierrosten pudotessa normaaliin, jää kierrokset "humppaamaan" hetkeksi. Voisiko olla kenties siis imuvuoto jossain koneen vaihdon jäljiltä?
                            Hieman täsmennystä vielä..
                            Kierroslukumittari siis humppaa ilman että moottori edes käy. Tämä tapahtui sen jälkeen kun se itse sammutti itsensä.

                            Vaikuttais sähkövialta ehkä oikosululta, tuli reilummin WD40 työnnettyä liittimiin.

                            Tänään täytyy putsata kaikki plugit ja tehä mittauksia..
                            E38 pre 740i 4.4l Manual

                            Comment

                            • Jaska.T
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 1527
                              • TaNpere

                              Originally posted by Ramzez View Post
                              En tiedä sopisiko tähän ongelmaan, mutta ainakin P10 Primeroissa on melko usein sellaista ongelmaa, että kierrokset humppaavat tyhjäkäynnillä, johtuen imuvuodosta.
                              En tiedä miksi vedit tuon Primeran mukaan, eikö noita humpaamisvikoja löydy melkein kaikista bemarin korimalleistakin Ja taatusti tunnetummin kuin Primeroista

                              Mutta itse vikaan, voisiko olla jokin liitos mittariston takana löysällä tai piirilevyllä vikaa?

                              G30 530e Msport
                              -------------------------------------------------
                              F30 330e Msport
                              E60 525d Msport LCI
                              E39 530d Touring
                              Ex E46 320i coupé
                              Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                              Ex ALPINA B6
                              Ex E34 525i Touring
                              Ex E36 328i Coupe
                              Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                              Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                              Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                              Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                              Never Drive Faster Than
                              Your GuardianAngel Can Fly

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Jaska.T View Post
                                En tiedä miksi vedit tuon Primeran mukaan, eikö noita humpaamisvikoja löydy melkein kaikista bemarin korimalleistakin Ja taatusti tunnetummin kuin Primeroista
                                Voi olla, mutta kun en ole vielä onneksi joutunut imuvuotojen tai "humppaamisten" takia mitään omistamaani Bemaria korjaamaan, mutta Primeran sen sijaan olen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎