Originally posted by Petteri75
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
E38-750 moottori pätkii
Elikkäs lyhyesti E38-750. Mistä lähteä etsimään vikaa kun moottori pätkäsee noin 1-3s välein. normaali tyhjäkäynnissä n.550 kierrosta ei kierrokset heittele. mutta kun nostaa kierroksia korkeammalle noin 1200 niin alkaa pätkimään nopeasti ja kierrokset ei pysy täysin vakaana. kuulostaa ihan sille kuin yksi sylinteri välillä sakkais. kävin lukemassa vikakoodit mutta ei antanut mitään vikoja.
Pätkimistä ei helpolla kuule mutta sen tuntee paremmin tärähdyksestä.Last edited by metsästäjä; 23-09-2010, 13:56.
Comment
-
-
Tuli vaihdettua jarrulevyt ja palat eteen. Osat KL-varaosista. Boschin jäähdytetyt levyt. N. 150 kilometrin ajon jälkeen huomasin, että polttoaineen kulutus nousi reippaasti. Tutkittuani asiaa totesin, että oikealta edestä levy ja vanne lämpiää reilusti elikä jarru on päällä ja laahaa.
Käytin rengasta irti ja jumissahan se levy oli. Ei pyörinyt ollenkaan käsipelillä kokeillessani. Kopsuttelin jarrusatulaa kuminuijalla ja sain levyn pyörimään vapaasti. Painaessani jarrupoljinta levy jäi uudestaan jumiin.
Minkälaisia korjaustoimenpiteitä suosittelisitte vaivaan?
Edellisistä vastauksistanne kiittäen, ha.Last edited by H.Aulakoski; 24-09-2010, 18:31.X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)
Comment
-
-
Originally posted by H.Aulakoski View PostTuli vaihdettua jarrulevyt ja palat eteen. Osat KL-varaosista. Boschin jäähdytetyt levyt. N. 150 kilometrin ajon jälkeen huomasin, että polttoaineen kulutus nousi reippaasti. Tutkittuani asiaa totesin, että oikealta edestä levy ja vanne lämpiää reilusti elikä jarru on päällä ja laahaa.
Käytin rengasta irti ja jumissahan se levy oli. Ei pyörinyt ollenkaan käsipelillä kokeillessani. Kopsuttelin jarrusatulaa kuminuijalla ja sain levyn pyörimään vapaasti. Painaessani jarrupoljinta levy jäi uudestaan jumiin.
Minkälaisia korjaustoimenpiteitä suosittelisitte vaivaan?
Edellisistä vastauksistanne kiittäen, ha.Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
-
Originally posted by Jolli View PostSatulan purku, liukujen sekä männän (vai mäntien) putsaus, uudet tiivisteet ja rasvat. Johan toimii taas
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostTuonhan tulisi muutenkin olla automaattinen prosessi, kun jarruihin kosketaan, pois lukien satulan purku. Kun kerran vuodessa putsaa liukutapit, voitelee ne ja herkistelee jarrumännät sekä voitelee, niin tuskin jäävät koskaan jumiin. Jarrunesteet kun muistaa myös vaihtaa parin vuoden välein, niin ei korroosio tuhoa.Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
-
Originally posted by Jolli View PostJuuri näin, mutta hyvin harva vain valitettavasti tekee niin, kuten ei tainut tehdä äskeinenkään tapaus
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostNiin kai se on osaltaan tämä "tietämättömyys", joka aiheuttaa sen, että jarrut tärähtävät jumiin. Itse olen yleensä aina keväisin renkaiden vaihdon yhteydessä huoltanut jarrut, koska talven aikainen suola kyllä tehokkaasti jumittaa kaikki paikat ja liuottaa rasvat pois liukutapeista yms. Kun säännöllisesti huoltaa, niin ei vaadi juuri edes töitä, kun pultit/mutterit aukeavat vaivatta, kun niitä käyttää ja voitelee. Samalla saa aina tsekattua muutenkin tukivarsien kunnon jne.Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
-
Eipä tuon satulan kunnostukseen mene kuin vajaa tunti per satula jos kunnolla tekee,joten eipä se noissa sen kummempi homma ole kun muissakaan,joten kaupasta uudet tiivistesarjat satuloihin,osiksi,kevyt vesihionta tai ihanneolosuhteissa hoonaus,rojut kasaan ja johan taas on pysäyttimet kuin uudet.E24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
www.mpanet.fi
Comment
-
-
Vika on sellainen että koneen vaihdon jälkeen käynnistin moottorin. Kävi nätis muutaman starttauksen jälkeen (bensalinja ilmeisesti tyhjät). Kävi noin 10s normaalisti sen jälkeen kierrokset humppailli hiukan mutta jäi kuitenkin käyntiin. Lähdin silmäilleen konetilaa, sitte yhtäkkii varoittamatta moottori sammui!??
Sen jälkeen kone ei startannu, se mikä tässä on outoo on kierroslukumittarin heiluminen 0-500-1300 kierroksien välillä avaimen ollessa kakkos asennossa eli juuri ennen startin pyöritystä. Tämän seikoilun yhteydessä releet konsertoi keskenään konetilas.
Kone kuitenki pyörii, tuntuu et ei saa bensaa tai sitten kipinää. Ihmehomma ku se kävi kuitenki aikaisemmin.
Se mitä haluan selvitystä on tuo mittarin sekoilu.E38 pre 740i 4.4l Manual
Comment
-
-
Originally posted by #BMW# View PostVika on sellainen että koneen vaihdon jälkeen käynnistin moottorin. Kävi nätis muutaman starttauksen jälkeen (bensalinja ilmeisesti tyhjät). Kävi noin 10s normaalisti sen jälkeen kierrokset humppailli hiukan mutta jäi kuitenkin käyntiin. Lähdin silmäilleen konetilaa, sitte yhtäkkii varoittamatta moottori sammui!??
Sen jälkeen kone ei startannu, se mikä tässä on outoo on kierroslukumittarin heiluminen 0-500-1300 kierroksien välillä avaimen ollessa kakkos asennossa eli juuri ennen startin pyöritystä. Tämän seikoilun yhteydessä releet konsertoi keskenään konetilas.
Kone kuitenki pyörii, tuntuu et ei saa bensaa tai sitten kipinää. Ihmehomma ku se kävi kuitenki aikaisemmin.
Se mitä haluan selvitystä on tuo mittarin sekoilu.
En tiedä sopisiko tähän ongelmaan, mutta ainakin P10 Primeroissa on melko usein sellaista ongelmaa, että kierrokset humppaavat tyhjäkäynnillä, johtuen imuvuodosta. Etenkin liikennevaloihin tultaessa ilman moottorijarrutusta (kytkin pohjaan), kierrosten pudotessa normaaliin, jää kierrokset "humppaamaan" hetkeksi. Voisiko olla kenties siis imuvuoto jossain koneen vaihdon jäljiltä?
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostEn tiedä sopisiko tähän ongelmaan, mutta ainakin P10 Primeroissa on melko usein sellaista ongelmaa, että kierrokset humppaavat tyhjäkäynnillä, johtuen imuvuodosta. Etenkin liikennevaloihin tultaessa ilman moottorijarrutusta (kytkin pohjaan), kierrosten pudotessa normaaliin, jää kierrokset "humppaamaan" hetkeksi. Voisiko olla kenties siis imuvuoto jossain koneen vaihdon jäljiltä?
Kierroslukumittari siis humppaa ilman että moottori edes käy. Tämä tapahtui sen jälkeen kun se itse sammutti itsensä.
Vaikuttais sähkövialta ehkä oikosululta, tuli reilummin WD40 työnnettyä liittimiin.
Tänään täytyy putsata kaikki plugit ja tehä mittauksia..E38 pre 740i 4.4l Manual
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostEn tiedä sopisiko tähän ongelmaan, mutta ainakin P10 Primeroissa on melko usein sellaista ongelmaa, että kierrokset humppaavat tyhjäkäynnillä, johtuen imuvuodosta.
Mutta itse vikaan, voisiko olla jokin liitos mittariston takana löysällä tai piirilevyllä vikaa?
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Originally posted by Jaska.T View PostEn tiedä miksi vedit tuon Primeran mukaan, eikö noita humpaamisvikoja löydy melkein kaikista bemarin korimalleistakin Ja taatusti tunnetummin kuin Primeroista
Comment
-
Comment