Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heassi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 284
    • Stadi

    Osaako joku kertoa kuinka kauan seuraavien töiden tekeminen pitäisi kestää tai mistä asian voi tarkistaa? Auto on E38 740d. Tunnin selaamisen jälkeen en löytänyt mitään opasta, josta huoltoaikoja voisi katsoa.

    -öljynpaineanturin vaihto
    -öljypumpun vaihto
    -öljynlauhduttimen koeponnistus (ja tiivisteiden vaihto)

    Kiitos jo etukäteen!
    Heassi

    F11 530xdA
    G31 520dA

    ent:
    E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      M67 siirtopaineet kuuluis olla mitä?
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        Originally posted by Supa View Post
        M67 siirtopaineet kuuluis olla mitä?
        Alle baari
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by Morkai View Post
          Alle baari
          Sitä vähä ihmettelin, mutta eikö se oo sitte alipainetta jos anturi mittaa kokonaispainetta? Kun se näyttää baaria vaikka kone ei ois käynnissä...
          Pulputtaa meinaan tankissa ja auto sammuilee välillä.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Masi33
            Newbiemmer
            • Dec 2011
            • 13
            • Riihimäki

            Morjensta pöytään!

            Olen muutaman päivän kahlannut läpi tätä ketjua (ja löytänyt valtavan alkuannostuksen tähän maailmaan). Syy ahmimiseen on tietty se, että tuli hommattua seiska (E38 740 -94) ikäänkuin heräteostoksena tuossa kuukausi sitten. Auto on hyvässä peruskunnossa, tankki luonnollisesti vuotaa mutta sellaisen jo löysin ja tilasin käytettynä - ei tosin ole vielä saapunut.

            Näin ensialkuun kiinnostaa kaikki nappulat ja toiminnot mitkä ei toimi siten kun kai olisi tarkoitettu. Eli heti löytyis kaks mieltä askarruttavaa kysymystä:

            Auton sisävalot ei toimi, tutkin sulakkeen ja palanuthan se oli. Tutkin kaikki sisävalot ja syy löytyi kuskinpuolen takavalosta. Piuhasta oli karvat näkösällä (joku kai irrottanut valaisimen ja jättänyt roikkumaan sen teräväreunaisen metallikotelon varaan) ja piuhan kuori oli sulanut pahasti pitkältä matkalta. Pätkäisin piuhat poikki takaistuimen takaa ja laitoin uudet jatkot. Ei arvatenkaan vielä herännyt. Mistäköhän sitten pitäisi etsiä, eli mikä muu olis tod näk poksahtanut seuraavaksi, tuollaisen oikosulun jäljiltä?

            Toinen pikkujuttu: Autossa oli joku perusradio kiinni (ei BMW) ja sain mukaan myös BMW business radion samalta aikakaudelta (mutta ei siis tämän auton orkkisradio) tähän sain koodinkin netistä ja radio jopa toimii. Ratin napit ei kylläkään toimi, ja jos oikein ymmärsin niin MID:stä (meniköhän oikein?) pitäisi pystyä myös ohjaamaan / käyttämään radion näyttönä - tämä ei onnistu. Mitenkä nämä MID ja radio juttelevat keskenään - pitääkö näiden välillä olla joku erillinen piuha? Nythän radiossa on kiinni se iso johtonippu, pikkuinen piuha rattinapeille ja antenni. Kyseessä siis radio ja kasettisoitin, jonka vieressä on kolikkoluukkku. Ei siis mitään naveja tai cd:tä.

            nimim: edelliset 12 vuotta ALD autoilija...

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              Originally posted by Masi33 View Post
              Auton sisävalot ei toimi, tutkin sulakkeen ja palanuthan se oli. Tutkin kaikki sisävalot ja syy löytyi kuskinpuolen takavalosta. Piuhasta oli karvat näkösällä (joku kai irrottanut valaisimen ja jättänyt roikkumaan sen teräväreunaisen metallikotelon varaan) ja piuhan kuori oli sulanut pahasti pitkältä matkalta. Pätkäisin piuhat poikki takaistuimen takaa ja laitoin uudet jatkot. Ei arvatenkaan vielä herännyt. Mistäköhän sitten pitäisi etsiä, eli mikä muu olis tod näk poksahtanut seuraavaksi, tuollaisen oikosulun jäljiltä?
              Itellä sattuin kerran vastaava vika ja johdot oli palaneet sieltä takapenkin istuinosan alta kulkevasta muovikotelosta myös. Valojen ohjaushan tulee GM-moduulilta, jossa niitä ohjaa lämpösuojattu fetti. Käytännössä oikein paha oikosulku voi silti polttaa sen fetin ainakin pidemmän päälle.

              Eli melkein ottasin hanskalokeron takaa sen GM-moduulin irti ja auki. Vähän tutkii näyttääkö palaneelle ja haistelee.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • routalinna
                Newbiemmer
                • Dec 2011
                • 1
                • finland

                750 e38 vm96

                tervehdys. olisiko kellään eberin asennus ohjetta 12 pyttyseen, tai mistä sen saisi. tuntuu olevan salaista tietoa. kuinkas se oma ajotietokoneen ajastin johdotetaa eberiin? kiitosta etukäteen.:think Tulihanse sit laitettua paikalleen ja hyvin puhisee. ohjetta ei tohon ko kärryy löytyny, mut 735 on aikas lähellä.
                Last edited by routalinna; 13-12-2011, 19:13.

                Comment

                • JiPe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2010
                  • 2548
                  • Kuopio

                  Öljyt vaihdettu ja samalla tuli aukastua öljypohja pumpun pulttien tarkistusta varten. Kaikki pultit mitä nyt siitä esille tuli kokeilin ja ei siellä pahempia väljyyksiä ollu. Varmaankin joku joskus aikasemminkin katsonut.

                  Ootteko laittanu jotain tiivistemassaa uuden tiivisteen lisäksi? Itse tuli laitettua pelkkä uusitiiviste.
                  MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                  MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                  MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                  Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                  Comment

                  • Masi33
                    Newbiemmer
                    • Dec 2011
                    • 13
                    • Riihimäki

                    Originally posted by Morkai View Post
                    Itellä sattuin kerran vastaava vika ja johdot oli palaneet sieltä takapenkin istuinosan alta kulkevasta muovikotelosta myös. Valojen ohjaushan tulee GM-moduulilta, jossa niitä ohjaa lämpösuojattu fetti. Käytännössä oikein paha oikosulku voi silti polttaa sen fetin ainakin pidemmän päälle.

                    Eli melkein ottasin hanskalokeron takaa sen GM-moduulin irti ja auki. Vähän tutkii näyttääkö palaneelle ja haistelee.

                    Kiitos vinkistä. Löysin GM:n ja sain irtikin, mutta siinä oli niin pienet torksit, ettei löytynyt sopivaa kärkeä. Eli en päässyt vielä tutkailemaan. Kai ne ihan oikeet ruuvit on, kun näyttää ihan joltain niiteiltä? Täytyy huomenna käydä katsomassa, mistä löytyis avain.
                    Mites muuten jos se on viallinen, niin käykö siihen laittaa toinen samanlainen tilalle, vai vaatiiko jotain koodaamista? Löysin ebaystä ihan samanlaisen, täsmälleen samoilla numeroilla.

                    Comment

                    • Bouma
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2007
                      • 3108
                      • Tampere

                      Originally posted by Ramzez View Post
                      Itsehän päädyin korjaamaan vanhat munuaiset puutarhaletkulla. Omaan silmääni kun eivät nuo tarvikemallit oikein sopineet ja totesin ex seiskassa, että niissä uusissa munuaisissakin oli välystä, vaikka yhtälailla hain ne marmorilta. Tähän nykyiseen seiskaan päätin sitten tehdä niin, että korjasin ne vanhat munuaiset, laittamalla puolituumaisen puutarhaletkun kiertämään munuaisen ja kiinnitin sen nippusiteillä. Näin tein, koska useimmat niistä vanhoista kiinnikkeistä oli rikki. Tuo oli oikeastaan paras ratkaisu korjaukseen, koska letku ei vahingoita autoa, koska se on joustavaa, eikä ruostu, sen poistaminen onnistuu täysin ilman jälkiä, ulospäin ei näy mitään ylimääräistä ja munuaiset istuvat tiiviisti ja heilumatta konepeltiin. Kaiken kaikkiaan onnistunut korjaus ja ainoa patenttiratkaisu koko seiskassa.
                      Eli siis mihin kohtaan tuon puutarhaletkun kiinnitit? Ympäri koko munuaisen kehyksen vai?
                      MB CLS-12 350CGI AMG

                      MYSTINEN.FI

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Bouma View Post
                        Eli siis mihin kohtaan tuon puutarhaletkun kiinnitit? Ympäri koko munuaisen kehyksen vai?
                        Laitoin kaksi letkunpätkää, molemmille munuaisille omansa. Se letku kiertää koko sen munuaisen kehyksen, lukuun ottamatta sitä kuljettajan puoleista munuaista, missä se konepellin tuulihaka on, jonka vuoksi siitä kohdasta jätin sen lyhyemmäksi. Oikeastaan on aika hankala selittää, kuinka sen tein, siinä pitää tavallaan kikkailla niiden nippusiteiden kanssa, että laitat ensiksi yhden nippusiteen kiinni ja sitten tätä nippusidettä puristamaan, laitat toisen nippusiteen. Näin se letku työntyy kohti sitä konepellin reunaa ja alkaa vetää munuaista kiinni konepeltiin. Jos laitat vain yhdellä nippusiteellä, niin se letku muljahtaa sieltä pois ja siitä ei ole mitään hyötyä. Mutta kuten sanoin, tosi hankala selittää. Kyllä sen tajuat, jos päädyt sitä munuaista kiinnittämään letkulla. Hetken meni itsellänikin miettiessä, kuinka tuon fiksusti tekisi, ilman että siitä koituisi kosmeettista haittaa.

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Takakontin mitat? Leveys, pituus ja korkeus, voisiko joku mitata?

                          Comment

                          • Warjo
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2002
                            • 585
                            • Fuengirola

                            Moriens, Täältä löytys sellanen kysymys et passaakos E38 750iAL:n perä mahdollisesti e32 750iA:han?

                            Olis yks e38:n perä tiedos mut kun ei oo varmuutta et sopiiko se.
                            (tietty jos jollain on e32 750:n perä takataskussa ni vois olla kiinnostusta)
                            Last edited by Warjo; 04-12-2011, 16:26.
                            Porsche Cayenne Turbo '03
                            Nissan Skyline R32 GT-R '91 "Street fighter"
                            http://warjo.kuvat.fi

                            EX-list:
                            BMW e38 750 '95, KE25 Corolla '74 ja '73, BMW e32 750iL '91, BMW e39 523 '97, BMW e32 750i '88, BMW 316 rotta

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8258
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              koitetaas täälläkin, 730iA 12/94 kuinka puhelimesta PIN-koodi kysely pois?
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by peto2 View Post
                                koitetaas täälläkin, 730iA 12/94 kuinka puhelimesta PIN-koodi kysely pois?
                                Perhana kun löytyisi jostakin edes se saksankielinen ohje, niin kertoisin heti vaikka mitä niistä eri jutuista, mitä luurille voi tehdä. Omasta autostani kytkin tuon pin-koodin kyselyn pois, mutten nyt millään muista kuinka sen tein. Autokin on nyt talvisäilytyksessä ja kaikki ohjeet hanskalokerossa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎