Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |foder|
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 7045
    • Forssa

    Originally posted by Soininen View Post
    Saako tuohon seiskaan tuon uudemman mallin ilmastoinnin paneelin pelaamaan tuon vanhan mallin tilalle?? :think

    Eli tarkotan nyt sitä kun mulla on niillä rullilla säädettävä puhallus että saako siihen sen missä on se puhallus säätö napeilla.
    Kyllä.

    Minun edellisessä seiskassa oli tuo modi tehty. Sitä en tiedä miten mutta tehty oli.
    Nyt:
    E82 135i -11

    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

    Comment

    • Yari1
      Newbiemmer
      • Aug 2012
      • 1
      • finland

      E38 perä

      Kävisiköhän e38 740 3.15:1 perä e38 750 Bemariin vaihtamalla vetarinlaipat??? On vaan kovin aavikkoperä tuo 2.81:1. Auto on vm. 1994.. Jos jollain myynnissä tuollainen ehjä, niin olisin kiinnostunut ostamaan poijes. Löytyy jonkin verran e38 750 osia....kysykää pois joos tarviitte....
      Kiitos

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by |foder| View Post
        Kyllä.

        Minun edellisessä seiskassa oli tuo modi tehty. Sitä en tiedä miten mutta tehty oli.
        Helppo homma, vaihtaa sen paneelin.

        Näin tein itse.

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16344
          • Leppävirta

          Originally posted by Muurahainen View Post
          Helppo homma, vaihtaa sen paneelin.

          Näin tein itse.
          Häh. Että manuaalisesta ilmastoinnista tulee automaattinen säätimien vaihtamisella?
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            Originally posted by Haju69 View Post
            Häh. Että manuaalisesta ilmastoinnista tulee automaattinen säätimien vaihtamisella?
            Ei tässä tapauksessa ole käsittääkseni tarkoitus muuttaa manuaali-ilmastointia automaattiseksi, vaan tarkoitus päivittää vanhan mallin automaattinen ilmastoinnin paneeli, joka on toteutettu rullilla puhallusnopeuden osalta, nappimalliseksi, jossa puhallusnopeus säädetään napeilla.

            Eli tästä:



            Täksi:

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16344
              • Leppävirta

              Originally posted by Ramzez View Post
              Ei tässä tapauksessa ole käsittääkseni tarkoitus muuttaa manuaali-ilmastointia automaattiseksi, vaan tarkoitus päivittää vanhan mallin automaattinen ilmastoinnin paneeli, joka on toteutettu rullilla puhallusnopeuden osalta, nappimalliseksi, jossa puhallusnopeus säädetään napeilla.

              Eli tästä:



              Täksi:

              ahaa. En ole nähnykään tuommosta rullapaneelia näissä.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by Haju69 View Post
                ahaa. En ole nähnykään tuommosta rullapaneelia näissä.
                Et kai kun kaikki pikselivikaiset rullamallit on jo vaihdettu nappulallisiin

                Comment

                • Soininen
                  BTCF Member
                  • Nov 2006
                  • 1295
                  • Kajaani

                  Originally posted by Ramzez View Post
                  Ei tässä tapauksessa ole käsittääkseni tarkoitus muuttaa manuaali-ilmastointia automaattiseksi, vaan tarkoitus päivittää vanhan mallin automaattinen ilmastoinnin paneeli, joka on toteutettu rullilla puhallusnopeuden osalta, nappimalliseksi, jossa puhallusnopeus säädetään napeilla.

                  Eli tästä:



                  Täksi:

                  Juurikin näin!

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Et kai kun kaikki pikselivikaiset rullamallit on jo vaihdettu nappulallisiin
                  Tämämpä takia juuri olisinkin sen vaihtamassa

                  Jokatapauksessa hyvä tietää että tämä onnistuu. Eikun etsimään uutta panelia
                  E28 "525i" M52 -84
                  F11 520d xDrive -16

                  Comment

                  • mixxis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2009
                    • 1877
                    • Jyväskylä / Uurainen

                    Originally posted by mixxis View Post

                    on tuo MID:n toiminta vähän heikkoa.

                    BC-nappi ei aiheuta mitään elämää näytöllä, kellopuoli kyllä toimii.
                    Originally posted by Supa View Post
                    Tai vaihtoehtoisesti k-bussi poikki. Ajotietokoneen tiedot tulee mittaristolta ja radion ohjaus radiolle tietty.
                    Katso diagnostiikalla pääseekö siihen kiinni, ja jos ei niin mitkä muut moduulit ei vastaa.
                    tämähän meni mielenkiintoiseksi.

                    Alkuun en päässyt INPAlla kiinni juuri mihinkään, hetken räpeltämisen* jälkeen (melkein) joka purkkiin. Mittaristoon, IHKAan, ZKE:hen, EWSään...oikeastaan ainoita mihin ei onnistunut, oli PDC. Tämä ei kai liity asiaan mitenkään?
                    Moottoripuolella vähän tökkii mutta kyllä sinnekin pääsee.

                    Pari päivää myöhemmin koitettiin toisella koneella INPA:lla ja BMWScannerilla eikä kumpikaan oikein päässyt mihinkään kiinni. Omalla koneella sama juttu. Jossain välissä käytin autoa käynnissä ja sammutin --> taas melkein kaikkiin purkkeihin pääsi kiinni. WTF?



                    * = jostain helkkarista tuli INPAn näytöllä vastaan "service mode" - tsekkasin sen päälle --> "ECU is now in service mode" --> tämän jälkeen alkoi pääsemään käsiksi hetki sitten mykkinä olleisiin purkkeihin :think myöhemmin tuota service mode-kohtaa ei enää löytynyt vaikka olin käyvinäni kaikki paikat INPA:lla /:ssa läpi. WTF?




                    Niin ja olihan siellä vissiin useamman vuoden viat muistissa..katsellaan nyt mitkä niistä tulee takaisin.
                    ___________________________________
                    __________________________________________________
                    At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                    [ Focus stw ]
                    [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                    Comment

                    • _charger-
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2011
                      • 380
                      • Helsinki

                      saimpa vihdoin korjattua laatikon vikatila ilmoituksen omasta '95 750:sestä, eli jos näyttöön tuleen trans.failsafe prog. (GETRIEBENOTPROGRAMM ) ja laatikko toimii normaaliti ja antaa vikakoodiksi 2 "shift lock soleinoid" vika tod. näk. laatikon ohjainboxissa. näin oli ainakin omassa! helppo vaihtaa ,eikä maksanu saksan ebaystä lähetyksineen kuin 70e!
                      1966 Dodge Monaco
                      1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

                      EX:1994 BMW 750 IA e38
                      EX:1994 BMW 740 IA e38

                      Comment

                      • patte.525iM
                        BTCF Member
                        • Dec 2003
                        • 188
                        • raasepori

                        Originally posted by Rudenorth View Post
                        Onko kukaan muokannut noita v8 koneisen vakio pakoputkia räyheemmän soundin toivossa? tekisi mieli saada hieman enemmän kasin ääntä ulos, mutta ei mukavuuden kustannuksella. Pönttöjen ohituksia/vaihtoja vai kannattaako suosiolla vaihtaa oikea catback putkisto?
                        takimmaiset pöntöt pois ja putkea tilalle niin tulee sopivat mörinät mut mukavuus kyll kärsii vähän
                        patte.525im

                        Comment

                        • |foder|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 7045
                          • Forssa

                          Originally posted by mixxis View Post
                          tämähän meni mielenkiintoiseksi.

                          Alkuun en päässyt INPAlla kiinni juuri mihinkään, hetken räpeltämisen* jälkeen (melkein) joka purkkiin. Mittaristoon, IHKAan, ZKE:hen, EWSään...oikeastaan ainoita mihin ei onnistunut, oli PDC. Tämä ei kai liity asiaan mitenkään?
                          Moottoripuolella vähän tökkii mutta kyllä sinnekin pääsee.

                          Pari päivää myöhemmin koitettiin toisella koneella INPA:lla ja BMWScannerilla eikä kumpikaan oikein päässyt mihinkään kiinni. Omalla koneella sama juttu. Jossain välissä käytin autoa käynnissä ja sammutin --> taas melkein kaikkiin purkkeihin pääsi kiinni. WTF?



                          * = jostain helkkarista tuli INPAn näytöllä vastaan "service mode" - tsekkasin sen päälle --> "ECU is now in service mode" --> tämän jälkeen alkoi pääsemään käsiksi hetki sitten mykkinä olleisiin purkkeihin :think myöhemmin tuota service mode-kohtaa ei enää löytynyt vaikka olin käyvinäni kaikki paikat INPA:lla /:ssa läpi. WTF?




                          Niin ja olihan siellä vissiin useamman vuoden viat muistissa..katsellaan nyt mitkä niistä tulee takaisin.
                          En osaa sanoa johtuuko tämä samasta mitä mulla aikoinaan.

                          Purkkeihin ei oikein tahtonut päästä käsiksi ja jos pääsi niin oli aivan tajuttoman hidasta toimintaa. Yritettiin koodata uudestaan jotain purkkia eikä onnistunut vaan valitti ettei yhteyttä.
                          Tultiin sitten siihen tulokseen että korimoduuli jumittaa/tilttaa/ei toimi.
                          Uusi moduuli paikalleen ja johan alkoi pääsemään joka paikkaan käsiksi ja koodailutkin onnistui laakista. Myös muut sivuoireet kuten auto ei mennyt sleep modeen, poistui tämän myötä.

                          Eli kokeile toisella varmasti toimivalla korimoduulilla.
                          Nyt:
                          E82 135i -11

                          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                          Comment

                          • 174000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2008
                            • 1176
                            • Tuusula

                            Originally posted by 174000 View Post
                            Löytyykö kotimaasta mistään edullisimmin/nopeammin ATE:n levyt ja palat taakse seiskaan? Car-parts24.de hinta 135€+rahti.
                            Kysellään nyt täälläkin...:think

                            Mister Autosta näyttäisi saavan Brembon levyt ja Aten palat noin 20€ halvemmalla. Onko kokemuksia ko puljusta? Ei sinänsä, että näillä hintaeroilla merkitystä, mutta mutta...
                            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                            '02 VW Golf 1.4i
                            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by 174000 View Post
                              Kysellään nyt täälläkin...:think

                              Mister Autosta näyttäisi saavan Brembon levyt ja Aten palat noin 20€ halvemmalla. Onko kokemuksia ko puljusta? Ei sinänsä, että näillä hintaeroilla merkitystä, mutta mutta...
                              Vastasin jo toiseen topikkiin, mutta AD varaosamaailmasta kannattaa kysellä. KL:ssä olisi myytävänä Zimmermannin jarruosia suht edullisesti.

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by 174000 View Post
                                Kysellään nyt täälläkin...:think

                                Mister Autosta näyttäisi saavan Brembon levyt ja Aten palat noin 20€ halvemmalla. Onko kokemuksia ko puljusta? Ei sinänsä, että näillä hintaeroilla merkitystä, mutta mutta...
                                Et sattuis eteen tarvitsemaan? Löytyisi 4-mäntäsille satuloille vielä hyvät palat+levyt
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎