Ei oo ihan suoraan sivulta, mutta kelpaako? H&R 35/15, renkaat 245/45-18".
Kelpaa. Mulla vissiin vakio vieterit takana ja taitas olla matalampana Eli vissiin jokseenkin väsähtäneet. Eli tuollaiset olisi just passelit. Ainut vaan etten välttämättä tarviis etujousia mutta samallahan nuo laittas kaikki H&R sitten. Ajettavuus vielä varmaankin kohdallaan kuitenkin noilla jousilla?
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
tarvis vaihtaa kaikki jarruletkut, kuinkas homma tehdään ettei tarvis abs pumppua ilmata?..
yhden X5:n abs pumppua koitettiin inpan ja dissin kanssa ilmata mutta täytyy kyllä sanoa ettei siitä tullu yhtään mitään.
"mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu..."
ja muistaa lisätä sitä jarrunestettä säiliöön aina välillä, ettei kierrä koko autoa ja sitten totea nesteiden loppuneen.
ei vaihdettu kuin takimmaiset mutta vituikshan se meni
ei ollu letkut auki kuin n. 5min per puoli ja ilmatessa ei tule muutakuin nestettä pihalle ja jarrutkin tuntuis toimivan mutta poljintuntuma päin vittua ja ensimmäisellä polkasulla menee lähes pohjaan asti. pumppaamalla palautuu normaalin tuntuiseksi.
en tiedä onko aiemmin ollut mutta nyt ainakin jarrua pumpatessa käynti muuttuu hieman, vähän röpeltää :think
Kelpaa. Mulla vissiin vakio vieterit takana ja taitas olla matalampana Eli vissiin jokseenkin väsähtäneet. Eli tuollaiset olisi just passelit. Ainut vaan etten välttämättä tarviis etujousia mutta samallahan nuo laittas kaikki H&R sitten. Ajettavuus vielä varmaankin kohdallaan kuitenkin noilla jousilla?
sachs:n iskarit taitaapi olla mulla joka nurkassa ja ajettavuus on kohdallaan.
Joo, ei noi varmaan kauhiasta madalla, jos alla on useamman kilometrin nähneet vakiojouset. Kyllähän tuonne kaaren väliin mahtuu varmasti vaikka mitä, mutta ajettavuus on ainakin omassa autossa etusijalla, kun ei se mikään näyttelyauto ole.
Kelpaa. Mulla vissiin vakio vieterit takana ja taitas olla matalampana Eli vissiin jokseenkin väsähtäneet. Eli tuollaiset olisi just passelit. Ainut vaan etten välttämättä tarviis etujousia mutta samallahan nuo laittas kaikki H&R sitten. Ajettavuus vielä varmaankin kohdallaan kuitenkin noilla jousilla?
Itelläkin on tuo H&R setti ja eipä se tosiaan hirveenä madalla väsyneisiin jousiin verrattuna. Ohessa huono kuva, mutta ehkä tuosta jotain osviittaa saa viereisiin verrattuna.:think
sachs:n iskarit taitaapi olla mulla joka nurkassa ja ajettavuus on kohdallaan.
Joo, ei noi varmaan kauhiasta madalla, jos alla on useamman kilometrin nähneet vakiojouset. Kyllähän tuonne kaaren väliin mahtuu varmasti vaikka mitä, mutta ajettavuus on ainakin omassa autossa etusijalla, kun ei se mikään näyttelyauto ole.
Itelläkin on tuo H&R setti ja eipä se tosiaan hirveenä madalla väsyneisiin jousiin verrattuna. Ohessa huono kuva, mutta ehkä tuosta jotain osviittaa saa viereisiin verrattuna.:think
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
on tuo MID:n toiminta vähän heikkoa. Onko näissä yleisesti ollut ongelmia? Mekaanista vikaa nappuloissa tai jotain pimeänä?
BC-nappi ei aiheuta mitään elämää näytöllä, kellopuoli kyllä toimii.
Kerran onnistuin saamaan mittariston näytölle "pikavalintaan" muutaman funktion syötettyä (viiksen päästä pitkään--> prog --> MID:stä valinta --> SET jne) mutta nyt sekään ei enää onnistu, koskapa MID ei anna valita kuin yhden ("PROG 1") ja sen kun tallentaa niin näyttö tyhjenee, vaikka pitäisi tulla "PROG 2" jne?
Tää nyt on muistipeliä kun viimeks tätä vanhanmallin OBC:tä (ilman navia) käyttänyt joskus vuosia sitten mutta oliko myös niin ettei kulutus/keskinopeus/yms. arvoja saanut nollattua viiksen päästä vaan juuri MID:n kautta? Vaikka ne olisikin pikkunäytön kautta nähtävissä.
Sellainenkin haju tuli mieleen että olikos näissä alkupään e38:ssa kaikissa alunperin ne rullilla olevat lämmönsäätimet? Että mahtaakohan tämä olla vaihdettu jälkikäteen uudemman malliseen :think
on tuo MID:n toiminta vähän heikkoa. Onko näissä yleisesti ollut ongelmia? Mekaanista vikaa nappuloissa tai jotain pimeänä?
BC-nappi ei aiheuta mitään elämää näytöllä, kellopuoli kyllä toimii.
Kerran onnistuin saamaan mittariston näytölle "pikavalintaan" muutaman funktion syötettyä (viiksen päästä pitkään--> prog --> MID:stä valinta --> SET jne) mutta nyt sekään ei enää onnistu, koskapa MID ei anna valita kuin yhden ("PROG 1") ja sen kun tallentaa niin näyttö tyhjenee, vaikka pitäisi tulla "PROG 2" jne?
Tää nyt on muistipeliä kun viimeks tätä vanhanmallin OBC:tä (ilman navia) käyttänyt joskus vuosia sitten mutta oliko myös niin ettei kulutus/keskinopeus/yms. arvoja saanut nollattua viiksen päästä vaan juuri MID:n kautta? Vaikka ne olisikin pikkunäytön kautta nähtävissä.
Sellainenkin haju tuli mieleen että olikos näissä alkupään e38:ssa kaikissa alunperin ne rullilla olevat lämmönsäätimet? Että mahtaakohan tämä olla vaihdettu jälkikäteen uudemman malliseen :think
Kyseessä kuvaa vastaava setti (ei kuvan auto):
On noita ollut pimeitäkin, kerrankin yhestä oli hävinnyt maadotus kokonaan. Vika oli johtosarjassa, vaan ei löytynyt mistä kohtaa oli johto poikki. Vedin sitten uuden maapiuhan MID:lle ja alkoi taas ajotietokone toimimaan.
Tai vaihtoehtoisesti k-bussi poikki. Ajotietokoneen tiedot tulee mittaristolta ja radion ohjaus radiolle tietty.
Katso diagnostiikalla pääseekö siihen kiinni, ja jos ei niin mitkä muut moduulit ei vastaa.
ei vaihdettu kuin takimmaiset mutta vituikshan se meni
ei ollu letkut auki kuin n. 5min per puoli ja ilmatessa ei tule muutakuin nestettä pihalle ja jarrutkin tuntuis toimivan mutta poljintuntuma päin vittua ja ensimmäisellä polkasulla menee lähes pohjaan asti. pumppaamalla palautuu normaalin tuntuiseksi.
en tiedä onko aiemmin ollut mutta nyt ainakin jarrua pumpatessa käynti muuttuu hieman, vähän röpeltää :think
mietteitä?
ei kellään oo mitään ymmärrystä jarrujen päälle, viitaten yllä olevaan? :think
ei kellään oo mitään ymmärrystä jarrujen päälle, viitaten yllä olevaan? :think
Löysä poljintuntuma viittaa lähes aina ilmaan järjestelmässä. Jarruissa käytetään nestettä syystä, koska se ei puristu, mutta ilma sen sijaan puristuu. Sen vuoksi ilma jarrujärjestelmässä tekee poljintuntumasta huonon.
Itse asemassasi ilmaisin jarrut huolella uudelleen ja kierrättäisin kunnolla nestettä läpi. Monet kerrat olen jarruletkuja vaihtanut ja varmasti ei viidessä minuutissa järjestelmään pääse niin paljoa ilmaa, että se vaikuttaisi ABS:in tai minkään muunkaan toimintaan. Sen sijaan jos säiliö pääsee liian tyhjäksi, voi jarrupääsylinteriin päästä ilmaa ja se tekee ilmaamisesta huomattavasti haastavampaa. Lisäksi on syytä tarkistaa, että uudet jarruletkut ovat varmasti tiiviit. Joskus neste saattaa päästä karkaamaan jostakin liitoksesta ja silloin järjestelmään pääsee ilmaa.
Löysä poljintuntuma viittaa lähes aina ilmaan järjestelmässä. Jarruissa käytetään nestettä syystä, koska se ei puristu, mutta ilma sen sijaan puristuu. Sen vuoksi ilma jarrujärjestelmässä tekee poljintuntumasta huonon.
Itse asemassasi ilmaisin jarrut huolella uudelleen ja kierrättäisin kunnolla nestettä läpi. Monet kerrat olen jarruletkuja vaihtanut ja varmasti ei viidessä minuutissa järjestelmään pääse niin paljoa ilmaa, että se vaikuttaisi ABS:in tai minkään muunkaan toimintaan. Sen sijaan jos säiliö pääsee liian tyhjäksi, voi jarrupääsylinteriin päästä ilmaa ja se tekee ilmaamisesta huomattavasti haastavampaa. Lisäksi on syytä tarkistaa, että uudet jarruletkut ovat varmasti tiiviit. Joskus neste saattaa päästä karkaamaan jostakin liitoksesta ja silloin järjestelmään pääsee ilmaa.
tuota jo koitettiin toistamiseen ilmata mutta ei tullu ilmaa pihalle, sulkenee pois jarruletkun vuodot?
nestepinta ei käynyt edes lähellä minimirajaa missään vaiheessa.
ittee nyt epäilyttää että ottiko pääsylinteri itteensä ilmaamisesta, kun tuo käyntikin muuttuu jarrua pumpatessa? saisko tätä suljettua mitenkään pois?
tuota jo koitettiin toistamiseen ilmata mutta ei tullu ilmaa pihalle, sulkenee pois jarruletkun vuodot?
nestepinta ei käynyt edes lähellä minimirajaa missään vaiheessa.
ittee nyt epäilyttää että ottiko pääsylinteri itteensä ilmaamisesta, kun tuo käyntikin muuttuu jarrua pumpatessa? saisko tätä suljettua mitenkään pois?
Teoriassa jos autossa olisi jossain vaiheessa olleet todella vanhat nesteet, niin jarrupääsylinterin tiivisteet ovat saattaneet pettää. Tällöin ilmaa pääsee sitä kautta järjestelmään. Normaalisti jarrupääsylinteri ei kuitenkaan missään tapauksessa ota itseensä, vaikka jarruja ilmattaisiinkin.
Comment