Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Onko vakiossa etuiskunvaimentimessa 15.8mm kavennus yläpäässä?
    Vai onko koko iskarivarsi 22mm paksu?

    Yritän tässä selvittää millaiset yläpäät nyt pitäisi autoon laittaa.

    Comment

    • okko
      BTCF Honorary Member
      • Apr 2005
      • 1763
      • Honkajoki

      -00 E38 740 webaston kortti paloi kirjaimellisesti. Onko sama webasto kaikissa E38 ja E39 malleissa, vai vaikuttaako ikä/navi-midi tuon webaston malliin.

      Pitis vähän saada selkoa näihin, niin osais katella sopivan purkuosan tilalle.
      When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

      Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        Originally posted by Soininen View Post
        Se lämpimänä käy kuitenkin ihan normaalisti :think
        Kylmä kone ei toimi pielessä olevalla seoksella yhtä hyvin, kuin lämmin.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3197
          • Saarijärvi

          Ja se huohotin alkaa yleensä reistailemaan ensin kylmänä ja sitten vasta kuumana. Arvaus perustuu vaan tohon pölläyttelyyn, huonoon kylmäkäyntiin voi olla hyvin syynä lambdat, maffi tai imusarjan tiivisteet yms. M60-perusviat.
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by Muurahainen View Post
            Onko vakiossa etuiskunvaimentimessa 15.8mm kavennus yläpäässä?
            Vai onko koko iskarivarsi 22mm paksu?

            Yritän tässä selvittää millaiset yläpäät nyt pitäisi autoon laittaa.
            Eikö muka kukaan ole vaihtanut jousia tai iskareita?

            Onko yläpäässä kavennus vai ei?

            Comment

            • 174000
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2008
              • 1176
              • Tuusula

              Originally posted by Noxman View Post
              Katso että apusimpukka on kaikilla 3 pultilla tiukasti kiinni... Itsellä sama homma ja ainakin oikealla pyöränlaakeri oli sökö ja apusimpukka vain kahdella pultilla kiinni(jotka nekin olivat löysällä)
              Kiitos vinkistä. Valaisetko hieman mistäpäin tuota kannattaa etsiskellä? Onko tässä puslaa joka voi antaa periksi, jos tuon vaihtaisi anyway?
              ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
              '02 VW Golf 1.4i
              Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
              ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Originally posted by Muurahainen View Post
                Eikö muka kukaan ole vaihtanut jousia tai iskareita?

                Onko yläpäässä kavennus vai ei?
                Eikai seiskaan nyt monenlaista yläpäätä ole? Ja kyllähän siinä kavennus on jotta yläpään alle tuleva pohjauslautanen pysyy paikallaan.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Soininen
                  BTCF Member
                  • Nov 2006
                  • 1295
                  • Kajaani

                  Originally posted by Morkai View Post
                  Ja se huohotin alkaa yleensä reistailemaan ensin kylmänä ja sitten vasta kuumana. Arvaus perustuu vaan tohon pölläyttelyyn, huonoon kylmäkäyntiin voi olla hyvin syynä lambdat, maffi tai imusarjan tiivisteet yms. M60-perusviat.
                  Pitääpä ottaa työn alle kun tervehtyy.. kokeilinkin jo irrottaa sitä huohotinta mutta eihän siitä muuta tullut kun parin pultin kannat pyöreiksi, no mutta käytetään imusarja pöydällä niin saa samalla niidenkin tiivisteet vaihdettua
                  E28 "525i" M52 -84
                  F11 520d xDrive -16

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by Supa View Post
                    Eikai seiskaan nyt monenlaista yläpäätä ole? Ja kyllähän siinä kavennus on jotta yläpään alle tuleva pohjauslautanen pysyy paikallaan.
                    Kiitoksia. Nyt voin keksiä sitten jotain vaihtoehtoista.

                    Tiedän että tehdas yläpäätä ei ole montaa sorttia mutta nyt ei ole ihan vakiot tolpat.

                    Comment

                    • Noxman
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2004
                      • 136
                      • Kokkola

                      Originally posted by 174000 View Post
                      Kiitos vinkistä. Valaisetko hieman mistäpäin tuota kannattaa etsiskellä? Onko tässä puslaa joka voi antaa periksi, jos tuon vaihtaisi anyway?
                      Apusimpukka tai ohjaussimpukka, mikä tuo nyt oikealta nimeltä onkaan on siis tämän näköinen morkula


                      Löytyy moottorin vasemmalta puolen ja pääsee näkemään ja käsiksi alapuolelta. Vaatii pohjapanssarin(sen muovisen) irtioton että kaikki pultit tulee esiin
                      - E32 735iA - E38 750iAL -

                      Comment

                      • VonSinner
                        Banned
                        • Apr 2012
                        • 818
                        • Estonia - Таллин

                        Minkälainen homma on vaihtaa 730IA:han ohjaustehostimen letkut? :think

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16344
                          • Leppävirta

                          Originally posted by VonSinner View Post
                          Minkälainen homma on vaihtaa 730IA:han ohjaustehostimen letkut? :think
                          Altapäin(auton alta) parit banjot auki ja loput hoituu ylhäältäpäin. Ei loppuunsa paha homma. Tänään viimeksi uusin yhden letkun(simpukan ja pumpun väliltä) uudelleen kun ei pitänytkään litkuja sisällä vaikka sen uusin tuossa joku viikko takaperin. Meni jo reippaasti sutjakammin homma kun ei enää tarvinnu miettiä mitähän tekis. Uusin siis myös aiemmin kaikki muutkin letkut kerralla.
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            Originally posted by Noxman View Post
                            Tuo on ohjaussimpukka. Apusimpukka muodostuu tämä kuvan osista 6 ja 7.
                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            • VonSinner
                              Banned
                              • Apr 2012
                              • 818
                              • Estonia - Таллин

                              Originally posted by Haju69 View Post
                              Altapäin(auton alta) parit banjot auki ja loput hoituu ylhäältäpäin. Ei loppuunsa paha homma. Tänään viimeksi uusin yhden letkun(simpukan ja pumpun väliltä) uudelleen kun ei pitänytkään litkuja sisällä vaikka sen uusin tuossa joku viikko takaperin. Meni jo reippaasti sutjakammin homma kun ei enää tarvinnu miettiä mitähän tekis. Uusin siis myös aiemmin kaikki muutkin letkut kerralla.
                              Okei, kiitti vastauksesta. Eli onnistuu periaatteessa ilman nosturiakin? :think

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16344
                                • Leppävirta

                                Originally posted by VonSinner View Post
                                Okei, kiitti vastauksesta. Eli onnistuu periaatteessa ilman nosturiakin? :think
                                eka kerralla tein homman montulla. Mutta vol2 letkujumppa eilen kotona pihassa kun ostin ne sellaiset ajorampit ja ajoin keulan niiden päälle niin oli mukavasti tilaa auton alla. Ei montaa kymppiä maksaneet ja voihan niitä hyödyntää jatkossa muissa rempoissakin.
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎