Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _charger-
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2011
    • 380
    • Helsinki

    nii juu totta...ehkä lähinnä rahna kysymys tällä hetkellä meinaan tänään tein leima tarkastuksen, niin löyty vaihdettavaa: etulevyt/palat, keskiraidetanko/ulkopäät, koiranluut ja takaa ylempi tukivarsi= n.450e....
    pitää kattoo jos pääsee duunin testerillä kiinni ni kattoo mitä siin on ja kattoo sit jatko toimenpiteet...
    1966 Dodge Monaco
    1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

    EX:1994 BMW 750 IA e38
    EX:1994 BMW 740 IA e38

    Comment

    • Soininen
      BTCF Member
      • Nov 2006
      • 1295
      • Kajaani

      Mistähän kannattaisi hommata katit tuohon 740i:hin. Epäilyttää nuo motonetin ja bilteman tarvike katit ja alkuperäset maksaa hunajaa :think
      E28 "525i" M52 -84
      F11 520d xDrive -16

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by Soininen View Post
        Mistähän kannattaisi hommata katit tuohon 740i:hin. Epäilyttää nuo motonetin ja bilteman tarvike katit ja alkuperäset maksaa hunajaa :think
        Itselläni on magnaflown katti ja hyvin näyttäisi toimivan.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Kunhan korjaa vian ennen uusien kattien asennusta, se on ihan sama onko alkuperäiset vai ei, rikki menee jos sytytys pätkii tai seos on muuten pahasti poskellaan.
          Itsestään katit ei hajoa.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • H.Aulakoski
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 336
            • Oulu

            Polttoainevuoto konehuoneessa

            Viimeisimmässä huollossa havaittiin polttoainevuoto ruiskutuspumpun päällä, polttoaineletkun liitoksessa. Pyysin korjaamaan. Olivat tarkistaneet letkuliitoksen pumpulta letkua lyhentämällä ja uusimalla kiristimen mutta vuotaminen oli jatkunut letkulähdöstä ruiskutuspumpun päältä eikä korjaaminen onnistunut.

            Tuomio -> Ruiskutuspumppu uusittava tai korjautettava diesel-ruiskutuspumppuihin erikoistuneessa korjaamossa?

            Itellä ei ole mitään hajua mitä tuon pumpun uusiminen tai korjauttaminen töineen maksaa? 1000e, 2000e...? Olisiko kustannuksista vinkkiä, jotta olisi helpompi päättää saako vuotaa jatkossakin...
            X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
            Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

            Comment

            • 2bar..ahhh
              BTCF Honorary Member
              • Nov 2004
              • 3351
              • haapavesi

              Originally posted by H.Aulakoski View Post
              Viimeisimmässä huollossa havaittiin polttoainevuoto ruiskutuspumpun päällä, polttoaineletkun liitoksessa. Pyysin korjaamaan. Olivat tarkistaneet letkuliitoksen pumpulta letkua lyhentämällä ja uusimalla kiristimen mutta vuotaminen oli jatkunut letkulähdöstä ruiskutuspumpun päältä eikä korjaaminen onnistunut.

              Tuomio -> Ruiskutuspumppu uusittava tai korjautettava diesel-ruiskutuspumppuihin erikoistuneessa korjaamossa?

              Itellä ei ole mitään hajua mitä tuon pumpun uusiminen tai korjauttaminen töineen maksaa? 1000e, 2000e...? Olisiko kustannuksista vinkkiä, jotta olisi helpompi päättää saako vuotaa jatkossakin...
              toden näköisesti pumpun kansi vuotaa. tiivisteet ei juuri maksa mut työ maksaa enemmän. ja noi tiivisteet saa kyl vaihettua osaava teessemieskin/nainen

              tiivisteet maksaa 30€

              pumpun päälinen kannattaa pestä jarrugkiinerillä ja paineilmalla kuivaksi ja seurata sitä pesun jälkeen tarkasti et mistä vuotaa.

              puhutaan varmaan konehuoneessa olevastä syöttöpumpusta?

              osan nuero 5 alla?
              http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...gh_press_pump/
              €34 M5 pelastetaan museoinnilta

              Comment

              • H.Aulakoski
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 336
                • Oulu

                Jep,
                Juurikin kyseinen konehuoneessa sijaitseva ruiskutuspumppu. Kukahan tuon korjaisi Oulun seudulla? Vinkkejä? :think
                X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                Comment

                • 174000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2008
                  • 1176
                  • Tuusula

                  Originally posted by Snow Dog View Post
                  omassani on 2 kertaa ollut resonointiääniä; ekalla kerralla kun pakoputken haitariosat oli puhki ja erityisesti vieressä oleva kannatin poikki.
                  Toinen kerta kun tankin lämpösuojan yksi kiinnike oli irronnut (=ruostunut poikki)
                  Ääni tuntuu mulla tulevan oikealta edestä ja erityisesti jos pitää lähteä ylämäkeen ts kone kuormittuu enemmän. Pitää päästä käsiksi haitariosiin ja tarkistaa kunto.
                  Last edited by 174000; 14-11-2012, 13:21.
                  ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                  '02 VW Golf 1.4i
                  Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                  ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                  Comment

                  • 174000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2008
                    • 1176
                    • Tuusula

                    Originally posted by Ramzez View Post
                    Ei perhana, pitääkö varmasti paikkansa?

                    Nimittäin omassa autossani on alkuperäinen webasto ja voi siis ajastaa navin kautta ja myös lähtee poltin päälle kun kytkee "direct heating" valinnan.

                    Mistähän tuon voisi varmistaa, että lämmittääkö webasto ainoastaan sisätiloja?
                    Mulla on orkkiswebasto ja lämpiää sisätilojen ohella myös moottori, tai ainakin lämpömittari nousee reilusti, kun webaa pitää ennen lähtöä päällä.
                    ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                    '02 VW Golf 1.4i
                    Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                    ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                    Comment

                    • mixxis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2009
                      • 1877
                      • Jyväskylä / Uurainen

                      Originally posted by 174000 View Post
                      Mulla on orkkiswebasto ja lämpiää sisätilojen ohella myös moottori, tai ainakin lämpömittari nousee reilusti, kun webaa pitää ennen lähtöä päällä.
                      oon ollut siinä uskossa että nämä webastot menis samalla periaatteella kuin e39:ssä, eli pienellä koodaamisella saa ajastusmahdollisuuden & lämmittämään myös moottoria..? (vai menikö se just toisinpäin mutta kuitenkin...) Jos siis ei tehtaan jäljiltä ole tuota ominaisuutta.
                      ___________________________________
                      __________________________________________________
                      At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                      [ Focus stw ]
                      [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                      Comment

                      • 174000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2008
                        • 1176
                        • Tuusula

                        Originally posted by mixxis View Post
                        oon ollut siinä uskossa että nämä webastot menis samalla periaatteella kuin e39:ssä, eli pienellä koodaamisella saa ajastusmahdollisuuden & lämmittämään myös moottoria..?
                        Jep, voihan olla, että tätä on modattu jälkeenpäin.
                        ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                        '02 VW Golf 1.4i
                        Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                        ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by 174000 View Post
                          Mulla on orkkiswebasto ja lämpiää sisätilojen ohella myös moottori, tai ainakin lämpömittari nousee reilusti, kun webaa pitää ennen lähtöä päällä.
                          Ettei olisi dieselissä eri käytäntö? Sen kun voisi kuvitella tarvitsevan webastoa todennäköisemmin kuin bensakone.

                          Täytyy joskus tutkia tarkemmin että miten tuo omassa toimii. Talvella kun en autolla aja ja se seisoo kuivassa autotallissa, niin ei pahemmin ole tarvinnut webaston kanssa ihmetellä. Aina silloin tällöin käyn tallilla käyttämässä autoa ja lataamassa akun jotta pysyy kunnossa.

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Ainakin 740d:ssä jos on tilattu esilämmitin niin se lämmittää vain sisätiloja.
                            Vakiona dieseleissä sitten lisälämmittimenä.

                            Muuten itse letkutuksen niin että kiertää myös koneessa nyt.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Soininen
                              BTCF Member
                              • Nov 2006
                              • 1295
                              • Kajaani

                              Originally posted by Supa View Post
                              Kunhan korjaa vian ennen uusien kattien asennusta, se on ihan sama onko alkuperäiset vai ei, rikki menee jos sytytys pätkii tai seos on muuten pahasti poskellaan.
                              Itsestään katit ei hajoa.
                              Mikähän voisi olla vikana tuossa autossa. Aluksi epäilin sitä imusarjan huohotinta vaihdoin sen, no kylmä käynnistys ja käynti parani huomattavasti ja lopetti startatessa savuttamisen.

                              Tuo kone kuitenkin käy huonosti oli kylmä tai lämmin kun kierrokset putoavat sinne 500rpm viivalle. Vikakoodiksi antaa katin jälkeisen lambdan vaikka tässä ei katin jälkeen ole lambdaa
                              E28 "525i" M52 -84
                              F11 520d xDrive -16

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by Soininen View Post
                                Mikähän voisi olla vikana tuossa autossa. Aluksi epäilin sitä imusarjan huohotinta vaihdoin sen, no kylmä käynnistys ja käynti parani huomattavasti ja lopetti startatessa savuttamisen.

                                Tuo kone kuitenkin käy huonosti oli kylmä tai lämmin kun kierrokset putoavat sinne 500rpm viivalle. Vikakoodiksi antaa katin jälkeisen lambdan vaikka tässä ei katin jälkeen ole lambdaa
                                AC päällä vai pois?
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎