Aivan. Mutta kannattaahan ne umpion näissä käyttää auki vaikkei mitään vaihtaisikaan. Heijastimen pinta ja linssi on yleensä niin pölyssä että kummasti tulee valotehoa kun pesasee
taas ilmojen kylmetessä alkaa sellanen vitun rallatus venttiileistä kuulua kun käynnistää... forte käsittelyn tein viimeks kun vaihdoin öljyt, tais vähän auttaa...
Nyt taas tuntus ilmestyvän sitä venttiilien nakutusta kylmänä, eikä välttämättä lähde ihan heti kun käynnistää vaan pitää ootella se muutama minuutti että mylly lämpiää... ideoita?
tekohengitystä taas fortella vai noita litkuja koneeseen mitä itte vierastan:
taas ilmojen kylmetessä alkaa sellanen vitun rallatus venttiileistä kuulua kun käynnistää... forte käsittelyn tein viimeks kun vaihdoin öljyt, tais vähän auttaa...
Nyt taas tuntus ilmestyvän sitä venttiilien nakutusta kylmänä, eikä välttämättä lähde ihan heti kun käynnistää vaan pitää ootella se muutama minuutti että mylly lämpiää... ideoita?
tekohengitystä taas fortella vai noita litkuja koneeseen mitä itte vierastan:
onko varmaa et kuuluu ventiilin nostimistä ääni? jos siel käyntihäiriötä on ja johtuu nostjista niin ei oikein poppaskonsteja ole... ennemmin kylmänä käyntihäiriöitä kahtelisin muualta. inpalla kahtelet livedataa kylmänä vs kumana pyttyn korjaus arvopalkit kertoo syyllisen pytyn ja sieltä vikaa kahteleen sähköpuolelta. koppien aukasulla et näe mitään nostimista koska hyrauliset. nokan kulumisen näkee mikä on epätoden näköistä koska käy lämpimänä. öljy on ok koneeseen mitä käytät. puolissa vikkaa? tulpissa? öljyä tulpankoloissa? suutin jumii? maf? sinä nyt jottain litä kannattaa tutkia. onko laahaimia vaihettu koskaan? kettingin kiristintä?
Tuntuis olevan ainoo vaihtoehto sellanen nakutus niin venttiilistä, mutta sekin käynnistyksen jälkeen noin 1-2 min ja sitten pysähtyy...
käytiinpä muuten hakemassa yhdelle kaverille samanlainen 730, mutta vanhempaa vuosimallia 1994, ja siinä sellainen ongelma että kun vähän antaa kaasua ei välttämättä liiku, sitten nytkähtää ja lähtee liikkeelle... mikähän voisi olla, vaijeri?
-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Tuntuis olevan ainoo vaihtoehto sellanen nakutus niin venttiilistä, mutta sekin käynnistyksen jälkeen noin 1-2 min ja sitten pysähtyy...
käytiinpä muuten hakemassa yhdelle kaverille samanlainen 730, mutta vanhempaa vuosimallia 1994, ja siinä sellainen ongelma että kun vähän antaa kaasua ei välttämättä liiku, sitten nytkähtää ja lähtee liikkeelle... mikähän voisi olla, vaijeri?
Tuntuis olevan ainoo vaihtoehto sellanen nakutus niin venttiilistä, mutta sekin käynnistyksen jälkeen noin 1-2 min ja sitten pysähtyy...
käytiinpä muuten hakemassa yhdelle kaverille samanlainen 730, mutta vanhempaa vuosimallia 1994, ja siinä sellainen ongelma että kun vähän antaa kaasua ei välttämättä liiku, sitten nytkähtää ja lähtee liikkeelle... mikähän voisi olla, vaijeri?
Kyllähän noi M60:t alkaa herkästi nakuttamaan venttiilikoneistosta. Ite oon laittanut litran dieseliä ennen öljynvaihtoa koneeseen ja korotetulla tyhjäkäynnillä putsannut. Pieneen satunnaiseen naputteluun auttaa hienosti, mutta sellaseen nostimeen joka naputtaa aina, niin ei oikein auta enää kuin vaihto.
Mitä tulee tuohon 730, niin tollasen vian aiheuttaa kaks asiaa. Toinen on 1-2 vaihteen haljennut rumpu ja toinen on öljyn vähyys. Rummun saa halki esim. tuollai kuvatun kaltaisella toimenpiteellä, eli kaasulla vaihetta silmään. 5hp18 ei ole mekaanisesti ihan niitä kaikista kestävimpiä laatikoita.
Toki jos vaihteet toimii hienosti tuon alun ongelman jälkeen, niin lähtisin siitä öljystä liikkeelle ja sitten pohtimaan onko se vaihde alunperinkään silmässä kun yrittää lähtee liikkeelle. (eli se vaijeri: inpalla voi tarkistaa vaihteen kytkeytymisen)
Ei sitä kaasulla vaihdetta silmään kukaan laita, vaan kun ajettiin autolla tallinnassa niin siellä toimi ihan hyvin, suomen puolella sitten kun lähtee valoista tai esim muuten vaan liikkeelle niin kun painaa kaasua, kierrokset nousee mutta mihkään ei liiku, sit nytkähtää niinku vaihde silmään ja lähtee liikkeelle.
Näissä se täyttöreikä askin alla vai niinku jenkeissä jossain konepellin alla, en kyllä löytänyt? taitaapi vittu olla siellä laatikon kannessa...
-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Ei sitä kaasulla vaihdetta silmään kukaan laita, vaan kun ajettiin autolla tallinnassa niin siellä toimi ihan hyvin, suomen puolella sitten kun lähtee valoista tai esim muuten vaan liikkeelle niin kun painaa kaasua, kierrokset nousee mutta mihkään ei liiku, sit nytkähtää niinku vaihde silmään ja lähtee liikkeelle.
Näissä se täyttöreikä askin alla vai niinku jenkeissä jossain konepellin alla, en kyllä löytänyt? taitaapi vittu olla siellä laatikon kannessa...
Täyttörööri löytyy alapuolelta.
Tarvitaan siis sellaiset vekottimet että saa öljyä ylämäkeen.
Piti viedä seiska ensi viikolla katsastukseen, mutta senkin saa toistaiseksi unohtaa. Etummainen valojen korkeudensäätöanturi oli irronnut säätötangostaan. Kuvio on sellainen, että se nivelletty tanko oli mennyt toisesta päästä jumiin, jolloin toinen pallonivel oli irronnut paikoiltaan ja siinä samalla oli säätöanturin muovinen tanko murtunut. Mahtaako sitä muovista osaa saada erikseen, vai pitääkö uusia koko anturi?
Kuvan kaltaisen tangon toinen pää oli mennyt jumiin ja siinä yhteydessä sitten vastakkainen pää oli pullahtanut ulos paikoiltaan.
Kuvan kaltaisen säätöanturin muovinen "tanko" oli murtunut.
Comment