Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakeluvesimies
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2010
    • 2726
    • On the road @ Laplandia

    Originally posted by Supa View Post
    Aivan. Mutta kannattaahan ne umpion näissä käyttää auki vaikkei mitään vaihtaisikaan. Heijastimen pinta ja linssi on yleensä niin pölyssä että kummasti tulee valotehoa kun pesasee
    Joo... Ei muuta kun pesukoneeseen ensihätään

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Jep, vähä happoa perää
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        Originally posted by Clavurion View Post
        Kunnon jynssäys juuriharjalla tai karhunkielellä.
        Originally posted by jakeluvesimies View Post
        Joo... Ei muuta kun pesukoneeseen ensihätään
        lasikuulapuhaltimella lähtee kans kivasti
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • sikatopi 79
          BTCF Member
          • Jul 2013
          • 17
          • kalajoki.

          e38 -95

          Mistähän sais tai saako edes alkuperäseen soittimeen adapteri johtoa. siihen kasetti soittimen tilalle mp soitin? nimim:tietämätön... :think

          Comment

          • jakeluvesimies
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2010
            • 2726
            • On the road @ Laplandia

            Originally posted by sikatopi 79 View Post
            Mistähän sais tai saako edes alkuperäseen soittimeen adapteri johtoa. siihen kasetti soittimen tilalle mp soitin? nimim:tietämätön... :think
            Cd-vaihtajan tilalle esim: http://www.ebay.co.uk/itm/1305893618...84.m1423.l2649

            Olisi pikkuisen parempi vaihtoehto... Kappaleet vaihtuu ratin napeista ym

            Comment

            • Tyramies
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2011
              • 272
              • Helsinki

              taas ilmojen kylmetessä alkaa sellanen vitun rallatus venttiileistä kuulua kun käynnistää... forte käsittelyn tein viimeks kun vaihdoin öljyt, tais vähän auttaa...

              Nyt taas tuntus ilmestyvän sitä venttiilien nakutusta kylmänä, eikä välttämättä lähde ihan heti kun käynnistää vaan pitää ootella se muutama minuutti että mylly lämpiää... ideoita?

              tekohengitystä taas fortella vai noita litkuja koneeseen mitä itte vierastan:







              joku noista sisään ja kädet ristiin että lähtis ääni helevettiin vaiko venttiilikantta irti ja kokeilemaan mikä niistä on väljä?

              öljyt 5W/40 täyssynteettiset.
              -Kevin, i wanna double...
              -Harry! ...
              -I need a double, right now!
              "thank you son."

              Comment

              • 2bar..ahhh
                BTCF Honorary Member
                • Nov 2004
                • 3351
                • haapavesi

                Originally posted by Tyramies View Post
                taas ilmojen kylmetessä alkaa sellanen vitun rallatus venttiileistä kuulua kun käynnistää... forte käsittelyn tein viimeks kun vaihdoin öljyt, tais vähän auttaa...

                Nyt taas tuntus ilmestyvän sitä venttiilien nakutusta kylmänä, eikä välttämättä lähde ihan heti kun käynnistää vaan pitää ootella se muutama minuutti että mylly lämpiää... ideoita?

                tekohengitystä taas fortella vai noita litkuja koneeseen mitä itte vierastan:







                joku noista sisään ja kädet ristiin että lähtis ääni helevettiin vaiko venttiilikantta irti ja kokeilemaan mikä niistä on väljä?

                öljyt 5W/40 täyssynteettiset.
                ja öljyt oli motonet vai jokin muu? Ja mikä kone?
                €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                Comment

                • Tyramies
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2011
                  • 272
                  • Helsinki

                  castrol magnatec tjsp, kone m60b30 1995 730 e38
                  -Kevin, i wanna double...
                  -Harry! ...
                  -I need a double, right now!
                  "thank you son."

                  Comment

                  • 2bar..ahhh
                    BTCF Honorary Member
                    • Nov 2004
                    • 3351
                    • haapavesi

                    Originally posted by Tyramies View Post
                    castrol magnatec tjsp, kone m60b30 1995 730 e38
                    onko varmaa et kuuluu ventiilin nostimistä ääni? jos siel käyntihäiriötä on ja johtuu nostjista niin ei oikein poppaskonsteja ole... ennemmin kylmänä käyntihäiriöitä kahtelisin muualta. inpalla kahtelet livedataa kylmänä vs kumana pyttyn korjaus arvopalkit kertoo syyllisen pytyn ja sieltä vikaa kahteleen sähköpuolelta. koppien aukasulla et näe mitään nostimista koska hyrauliset. nokan kulumisen näkee mikä on epätoden näköistä koska käy lämpimänä. öljy on ok koneeseen mitä käytät. puolissa vikkaa? tulpissa? öljyä tulpankoloissa? suutin jumii? maf? sinä nyt jottain litä kannattaa tutkia. onko laahaimia vaihettu koskaan? kettingin kiristintä?
                    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                    Comment

                    • Tyramies
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2011
                      • 272
                      • Helsinki

                      Tuntuis olevan ainoo vaihtoehto sellanen nakutus niin venttiilistä, mutta sekin käynnistyksen jälkeen noin 1-2 min ja sitten pysähtyy...

                      käytiinpä muuten hakemassa yhdelle kaverille samanlainen 730, mutta vanhempaa vuosimallia 1994, ja siinä sellainen ongelma että kun vähän antaa kaasua ei välttämättä liiku, sitten nytkähtää ja lähtee liikkeelle... mikähän voisi olla, vaijeri?
                      -Kevin, i wanna double...
                      -Harry! ...
                      -I need a double, right now!
                      "thank you son."

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by Tyramies View Post
                        Tuntuis olevan ainoo vaihtoehto sellanen nakutus niin venttiilistä, mutta sekin käynnistyksen jälkeen noin 1-2 min ja sitten pysähtyy...

                        käytiinpä muuten hakemassa yhdelle kaverille samanlainen 730, mutta vanhempaa vuosimallia 1994, ja siinä sellainen ongelma että kun vähän antaa kaasua ei välttämättä liiku, sitten nytkähtää ja lähtee liikkeelle... mikähän voisi olla, vaijeri?
                        Vaihdelaatikko risa.

                        Comment

                        • Morkai
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 3197
                          • Saarijärvi

                          Originally posted by Tyramies View Post
                          Tuntuis olevan ainoo vaihtoehto sellanen nakutus niin venttiilistä, mutta sekin käynnistyksen jälkeen noin 1-2 min ja sitten pysähtyy...

                          käytiinpä muuten hakemassa yhdelle kaverille samanlainen 730, mutta vanhempaa vuosimallia 1994, ja siinä sellainen ongelma että kun vähän antaa kaasua ei välttämättä liiku, sitten nytkähtää ja lähtee liikkeelle... mikähän voisi olla, vaijeri?
                          Kyllähän noi M60:t alkaa herkästi nakuttamaan venttiilikoneistosta. Ite oon laittanut litran dieseliä ennen öljynvaihtoa koneeseen ja korotetulla tyhjäkäynnillä putsannut. Pieneen satunnaiseen naputteluun auttaa hienosti, mutta sellaseen nostimeen joka naputtaa aina, niin ei oikein auta enää kuin vaihto.

                          Mitä tulee tuohon 730, niin tollasen vian aiheuttaa kaks asiaa. Toinen on 1-2 vaihteen haljennut rumpu ja toinen on öljyn vähyys. Rummun saa halki esim. tuollai kuvatun kaltaisella toimenpiteellä, eli kaasulla vaihetta silmään. 5hp18 ei ole mekaanisesti ihan niitä kaikista kestävimpiä laatikoita.

                          Toki jos vaihteet toimii hienosti tuon alun ongelman jälkeen, niin lähtisin siitä öljystä liikkeelle ja sitten pohtimaan onko se vaihde alunperinkään silmässä kun yrittää lähtee liikkeelle. (eli se vaijeri: inpalla voi tarkistaa vaihteen kytkeytymisen)
                          sigpic
                          E23 728iA V8-projekti
                          E38 730D -projekti
                          E39 540iA -projekti
                          I01 i3 -projekti

                          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                          Comment

                          • Tyramies
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2011
                            • 272
                            • Helsinki

                            Ei sitä kaasulla vaihdetta silmään kukaan laita, vaan kun ajettiin autolla tallinnassa niin siellä toimi ihan hyvin, suomen puolella sitten kun lähtee valoista tai esim muuten vaan liikkeelle niin kun painaa kaasua, kierrokset nousee mutta mihkään ei liiku, sit nytkähtää niinku vaihde silmään ja lähtee liikkeelle.

                            Näissä se täyttöreikä askin alla vai niinku jenkeissä jossain konepellin alla, en kyllä löytänyt? taitaapi vittu olla siellä laatikon kannessa...
                            -Kevin, i wanna double...
                            -Harry! ...
                            -I need a double, right now!
                            "thank you son."

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by Tyramies View Post
                              Ei sitä kaasulla vaihdetta silmään kukaan laita, vaan kun ajettiin autolla tallinnassa niin siellä toimi ihan hyvin, suomen puolella sitten kun lähtee valoista tai esim muuten vaan liikkeelle niin kun painaa kaasua, kierrokset nousee mutta mihkään ei liiku, sit nytkähtää niinku vaihde silmään ja lähtee liikkeelle.

                              Näissä se täyttöreikä askin alla vai niinku jenkeissä jossain konepellin alla, en kyllä löytänyt? taitaapi vittu olla siellä laatikon kannessa...
                              Täyttörööri löytyy alapuolelta.
                              Tarvitaan siis sellaiset vekottimet että saa öljyä ylämäkeen.

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                Piti viedä seiska ensi viikolla katsastukseen, mutta senkin saa toistaiseksi unohtaa. Etummainen valojen korkeudensäätöanturi oli irronnut säätötangostaan. Kuvio on sellainen, että se nivelletty tanko oli mennyt toisesta päästä jumiin, jolloin toinen pallonivel oli irronnut paikoiltaan ja siinä samalla oli säätöanturin muovinen tanko murtunut. Mahtaako sitä muovista osaa saada erikseen, vai pitääkö uusia koko anturi?


                                Kuvan kaltaisen tangon toinen pää oli mennyt jumiin ja siinä yhteydessä sitten vastakkainen pää oli pullahtanut ulos paikoiltaan.


                                Kuvan kaltaisen säätöanturin muovinen "tanko" oli murtunut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎