E65 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • astars
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Ettei olis kp-pumppujen kalvot kun vuotaa. Se ei näy mitenkään testerissä, mutta voi testata nappaamalla kp-pumppujen paluuletkut irti ja tilalle läpinäkyvää letkua metrin pätkä, jos bensaa tulee selvästi, niin siellä on kalvo antautunut.
    Pitääpä tuohon perehtyä. Nyt kaivoin koodit pihalle, ja olihan siellä muutama:

    Dynamische Stabilitaets Kontrolle / DSC
    PT-can: message AD HDC (ID 0x32D) could not be sent (sent by DSC control unit). / Yaw-rate sensor: lack message in ignition from while driving / PT-can: message AD HDC (ID 0x32D) could not be sent (DSC control unit sent)
    Code: 005F2B

    Hand brake / Feststellbremse (EMF)
    Mech roll detection / Mech force / Power supply - open circuit
    Code: 006032

    Hand brake / Feststellbremse (EMF)
    CAN signal RX
    Code: 00D3BD

    Hand brake / Feststellbremse (EMF)
    Control unit right channel - no signal value or / Esp defect / DSC intf emf S1
    Code: 006040

    Instrument cluster / Kombiinstrument
    MOST: long and / or frequent unlocks (error unlock long)
    Code: 00E111

    Light / Licht
    Telegram steering angle timeout or invalid
    Code: 00E514

    Air conditioning / Klimaanlage
    Temperature sensor right heat exchanger / Additional water pump
    Code: 009C76

    Navigation
    Navi was separated from voltage
    Code: 00D7E4

    Security / Sicherheitsmodul
    B + - line / Undervoltage detected Kl.30
    Code: 0093FC

    Air suspension / Luftfederung
    K-CAN message (speed, 1A0h)
    Code: 00D712

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Ettei olis kp-pumppujen kalvot kun vuotaa. Se ei näy mitenkään testerissä, mutta voi testata nappaamalla kp-pumppujen paluuletkut irti ja tilalle läpinäkyvää letkua metrin pätkä, jos bensaa tulee selvästi, niin siellä on kalvo antautunut.

    Leave a comment:


  • astars
    replied
    Terve vaan. Potilaana vuoden 2005 760Li, oireena satunnainen kesken ajon sammuminen. Virrat pysyy päällä, vaihteisto pomppaa N:lle ja siis pelkästään moottori sammuu, tehden esim. ohjaamisesta hyvin hankalaa. Mielestäni melkoisen vaarallista Yleensä kaasun laskiessa tekee moista. Lähtee kyllä saman tien napista käyntiin. Toisinaan antaa myös virheilmoituksen iDriveen (drive control system failure tms). Joskus myös tyhjäkäynnillä hieman rykii. Akun kanssa aiemmin jotain pientä ongelmaa, vaikka laturilla ladattu täyteen niin jossain vaiheessa tuli herja "recharge battery". Kuitenkin jaksaa hyvin startata.

    Koodit luen huomenna, mutta kysytäänpäs nyt täältäkin että mitä kristallipallossa näkyy. Voiko alhainen akun varaus - josta ei siis ajon aikana ole kertaakaan herjannut - vaikuttaa käyntiin noin radikaalisti, eli aloitanko vianetsinnän sillä oletuksella että akku on niin sanotusti kaput?

    EDIT: Kyselläänpäs samalla miksikäs tuo tuppaa puhaltelemaan vain viileää ilmaa vaikka moottori lämmin? Nestettä on, samoin tarkistettu asetukset iDriven syövereistä. Onko siis kyseessä tuon vesiventtiilin/HCV:n vika vai mistähän sitä kävis metsästämään? Päivitän tähänkin mikäli IHKA antaa vikakoodeja.
    Last edited by astars; 04-05-2020, 01:50.

    Leave a comment:


  • hetfield
    replied
    ^Pitää varmaan se pari satasta laittaa kans lisää, ei kuitenkaan niin hauska vaihtaa, että huvikseen viitsii.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by hetfield View Post
    Onko kokemuksia Lauber merkkisistä ohjausvaihteista?
    Omani rupeaa ääntelemään jo ärsyttävästi, eikä tuon ehjäämisestä pelkällä tiivistesarjalla taida juuri olla apua.


    https://spareto.fi/tuotteet/lauber-ohjausvaihde/66-1681
    Ei nuista kovin hyviä kokemuksia loytynyt, kun aikanaan itsekkin katselin. Onneksi löysin omaan boschilaisen 750€.

    Leave a comment:


  • hetfield
    replied
    Onko kokemuksia Lauber merkkisistä ohjausvaihteista?
    Omani rupeaa ääntelemään jo ärsyttävästi, eikä tuon ehjäämisestä pelkällä tiivistesarjalla taida juuri olla apua.


    Leave a comment:


  • mr81
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Kiitoksia oli tuo bmw osanumero aluksi hukassa. Jostain syystä oman auton varaosista sitä numeroa ei näkynyt.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by mr81 View Post
    Tietääkö joku mistä saisi tuon IHKA tuulettimen erikseen hommattua.
    Papst 9341706010
    Taitaa olla osa 64116910342 BMW:ltä.

    Vaikka tuolta:

    Leave a comment:


  • mr81
    replied
    Tietääkö joku mistä saisi tuon IHKA tuulettimen erikseen hommattua.
    Papst 9341706010
    Taitaa olla osa 64116910342 BMW:ltä.
    Attached Files
    Last edited by mr81; 28-02-2020, 11:27.

    Leave a comment:


  • Bimmeristi-14
    replied
    Löytyykö suomesta e65 ask yksikölle korjaajaa? Vähän nihkeästi tuntunut tärppäävän.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Nähtävästi aikaisemmin puheenaiheena ollut seiska on nyt huutokaupat.com:issa myynnissä... Mistähän mahtaa kyseinen vika johtua? "Muutaman kerran kylmänä käynyt hetken huonosti ja moottorinvikavalo syttynyt, uudelleen käynnistämällä käynti normalisoitunut ja vikavalo kuittaantunut pois."

    https://huutokaupat.com/1731055
    Valvetronic välikeinut kuluneet mahdollisesti. Mutta voi toki olla pienimmillään imuovuotoa esim huohotinventtiileissä, öljyä tulpankoloissa tai vastaavaa.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Nähtävästi aikaisemmin puheenaiheena ollut seiska on nyt huutokaupat.com:issa myynnissä... Mistähän mahtaa kyseinen vika johtua? "Muutaman kerran kylmänä käynyt hetken huonosti ja moottorinvikavalo syttynyt, uudelleen käynnistämällä käynti normalisoitunut ja vikavalo kuittaantunut pois."

    Leave a comment:


  • peeämwee
    replied
    Mitä näitä seuraillut ja kysellyt, niin yksilöstä aika paljon kiinni. Joissain enemmän vikoja, toisissa vähemmän. Yhdellä asiakkaalla ollut yksi kauan, ilman mitään vikaa. Kilsoja tai omistusaikaa en tarkkaan muista, mutta oli se hänellä ainakin pari vuotta ollut.

    Leave a comment:


  • Bimmeristi-14
    replied
    Originally posted by mr81 View Post
    Minulla ollut sama E65 kohta kuusi vuotta/120tkm ja ajettu nyt 230tkm ja todella tyytyväinen ollut.
    Sopii hyvin perhe käyttöön. Ei tämä tietenkään mikään farmari ole.
    Osia mitä on joutunut vaihtamaan normihuoltojen lisäksi:
    -kattoluukun tiiviste
    -rättinivel
    -perän tiivisteet sivuille
    -ratin asentotunnistin
    -termostaatteja
    -etupään tukivarret ja raidetangon päät
    -konepellin kaasujouset
    -hehkut ja rele
    Mulla 04 lopulta oleva 730d, km ostaessa 395tkm ja nyt alkaa 450tkm lähentelemään. Hieno auto kunnossa ollessaan. Itselläni kottas kuukaus oston jälkee suutin vedossa ja joutu uuen moottorin vaihtamaan. Samalla uusittiin läjä tiivisteitä yms. Konerempan jälkee tullu reilu 40tkm ja en ole vaihtanu ku laatikkoöljyt, kallistuksenvakaajan, uuet jarrupalat ja käsijarrukilkkeet. Tällä hetkellä vielä tuo l7 puoli kiukkuaa mutta muuten on ollu oikein näppärä laite. Sähköissä tms ei ole ollut hämminkiä, luotettavan kuvan jättänyt. Konetuho nyt oli vähän omaa hölmöyttä kun ei tullut suuttimia heti tarkistettua, koneesta löytyi myös remontin yhteydessä racechip lastu jolla luulen olleen osuutta asiaan :think

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by mr81 View Post
    Minulla ollut sama E65 kohta kuusi vuotta/120tkm ja ajettu nyt 230tkm ja todella tyytyväinen ollut.
    Sopii hyvin perhe käyttöön. Ei tämä tietenkään mikään farmari ole.
    Osia mitä on joutunut vaihtamaan normihuoltojen lisäksi:
    -kattoluukun tiiviste
    -rättinivel
    -perän tiivisteet sivuille
    -ratin asentotunnistin
    -termostaatteja
    -etupään tukivarret ja raidetangon päät
    -konepellin kaasujouset
    -hehkut ja rele
    Kuullostaa kohtuullisesta, bensakoneissa varmaankin enemmän kuin M57:ssa huollettavaa. Alustanosia tuossa on juuri vaihdeltu ja samalla kardaanin osat. Antureita tulee lähes varmasti vaihdettavaksi tässä iässä.

    Leave a comment:

Working...
X