Minulla ollut sama E65 kohta kuusi vuotta/120tkm ja ajettu nyt 230tkm ja todella tyytyväinen ollut.
Sopii hyvin perhe käyttöön. Ei tämä tietenkään mikään farmari ole.
Osia mitä on joutunut vaihtamaan normihuoltojen lisäksi:
-kattoluukun tiiviste
-rättinivel
-perän tiivisteet sivuille
-ratin asentotunnistin
-termostaatteja
-etupään tukivarret ja raidetangon päät
-konepellin kaasujouset
-hehkut ja rele
E65 Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by HTK12 View PostSeiskaa ei kyllä kannata ostaa, jos rahan meno huolettaa. Tuollaisen 750 ylläpito voi huonolla tuurilla maksaa todella paljon. Osat on kalliita ja välillä korjaaminen työlästä. Sen karvalakki F10 kanssa tulee todennäköisesti selviämään paljon halvemmalla. Toki itse korjaten tuollaisen E65 ylläpito on vielä jotenkin kohtuullisen hintainen. Jos kaiken teettää, niin kalliiksi tulee. Toki hyvällä tuurilla voi olla ettei tule kalliita remppoja, mutta siihen ei kyllä kannata tuudittautua. Hienoja vehkeitä toki, mutta parempi olla pinkka kunnossa.
Leave a comment:
-
-
Seiskaa ei kyllä kannata ostaa, jos rahan meno huolettaa. Tuollaisen 750 ylläpito voi huonolla tuurilla maksaa todella paljon. Osat on kalliita ja välillä korjaaminen työlästä. Sen karvalakki F10 kanssa tulee todennäköisesti selviämään paljon halvemmalla. Toki itse korjaten tuollaisen E65 ylläpito on vielä jotenkin kohtuullisen hintainen. Jos kaiken teettää, niin kalliiksi tulee. Toki hyvällä tuurilla voi olla ettei tule kalliita remppoja, mutta siihen ei kyllä kannata tuudittautua. Hienoja vehkeitä toki, mutta parempi olla pinkka kunnossa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostKyllä ne lämpimänäkin pöläyttävät.
Anna käydä tyhjäkäyntiä muutama minuutti ja sitten polkaiset.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostSelvä homma, eli kone kylmänä käyntiin. Hetki tyhjäkäyntiä ja kevyt kaasun polkaisu niin sinistä pitäisi tulla, jos nuo ehtoota tavaraa.
Anna käydä tyhjäkäyntiä muutama minuutti ja sitten polkaiset.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostTuon näet siitä savusta ja jos ei savuta niin itse en ainakaan murehtisi niiden puolesta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostJuurikin tätä tarkoitin, kiitoksia korjauksesta
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostJos tarkoitat noilla venttiilien tiivisteillä venttiili varren kumeja niin nuohan ovat valve stem sealit.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostAinut mikä jäi hieman miettimään oli, että jos moottori on laakkosella otettu autosta irti 2016 vuonna ja vaihdettu nuo kk-laakerit ja muut, kannen tiivisteet ja muut, niin onkohan samalla vaihdettu ongelmallinen "Valve Stem Seals" ? Vaikea varmaan sanoa... Ja venttiilien tiivisteitä ei varmaankaan ole samalla vaihdettu :think Nuo on ilmeisesti usein ne savutuksen aiheuttajat?
Leave a comment:
-
-
Ainut mikä jäi hieman miettimään oli, että jos moottori on laakkosella otettu autosta irti 2016 vuonna ja vaihdettu nuo kk-laakerit ja muut, kannen tiivisteet ja muut, niin onkohan samalla vaihdettu ongelmallinen "Valve Stem Seals" ? Vaikea varmaan sanoa... Ja venttiilien tiivisteitä ei varmaankaan ole samalla vaihdettu :think Nuo on ilmeisesti usein ne savutuksen aiheuttajat?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TheRipper View PostJos auto muuten miellyttää niin kyllä tuon remonttilistan myötä minä ainakin uskaltaisin ostaa hyvillä mielin. Tuosta kun käytänössä kaikki tyyppiviat on näemmä korjattu ja vähän muutakin niin pitäisi iloisia huolettomia kilometrejä olla edessä paljonkin.
Pitää vielä koeajaa seiska ja katsoa sitten onko parempi ajoltaan kun 400tkm rullattu F10 taksi
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostMitä mieltä mahtaa olla porukat täällä, että uskaltaako ostaa, jos ajossakin tuntuu moitteettomalta?
Jos auto muuten miellyttää niin kyllä tuon remonttilistan myötä minä ainakin uskaltaisin ostaa hyvillä mielin. Tuosta kun käytänössä kaikki tyyppiviat on näemmä korjattu ja vähän muutakin niin pitäisi iloisia huolettomia kilometrejä olla edessä paljonkin.
Leave a comment:
-
-
Nyt tuli käytyä tuo nippu huoltokuitteja ja osittain iloisena yllätyksenä, siellä on vaihdettu aika paljon osaa koneeseen, vaihdelaatikkoon ja alustaan
Tälläisiä asioita sain käänneltyä Tallinnan Laakkosen kuiteista ja yhden ulkopuolisen firman.
- Defa lohkolämmitin ja akun ylläpitolaturi 21.10.2014 (Ulkopuolinen)
- Ulkolämpötilanmittari, jäähdytysjärjestelmän paineistus, vuotovirran määritys, lämpötila-anturin vaihto 12.11.2014/195tkm (Laakkonen)
- Uusi Navi DVD, jarrunesteet, laturin hihna ja kiristin, etujarrut 12.3.2015/203tkm (Laakkonen)
- Laturin hihna, kardaanin tiivisteet, laakerit ja nivelet, mekatroniikan tiivisteet/laatikon tiivisteet, laatikon öljyt, öljytason anturin vaihto moottoriin, laatikon adaptaatiot 3.6.2015/203tkm (Laakkonen)
- Ilmansuodatinkotelon putki + pyyhkijät, moottorin adaptaatio 31.8.2015/209tkm (Laakkonen)
- Enkelisilmien polttimot 2.10.2015/210tkm (Laakkonen)
- PDC anturin vaihto 6.10.2015/210tkm (Laakkonen)
- Tuulilasi 2015 (Ulkopuolinen)
- Takakontin hydrauliikkasylinteri 29.12.2015/217tkm (Laakkonen)
- Pyöräkotelon muovin vaihto vasemmalle, sumuvalojen vaihto 29.12.2015/217tkm (Laakkonen)
- DLS 10cm compo (?) 29.12.2015 (Mikä mahtaa olla?) (Laakkonen)
- Kampikammion kotelo ja tiivisteet (11147507278) 15.1.2016/216tkm (Laakkonen)
- 6 ja 7 syl, puolien puhdistus 8.2.2016/217tkm (Laakkonen)
- Jakoketjut, laahaimet/kiristimet + tiivisteitä, venttiilikoneiston tiivistesarja, yhdysvesiputki, puola 28.4.2016/218tkm (Laakkonen)
- Kiertokangenlaakerit, männänrenkaat, tiivisteitä, raidetankojen puslat 28.4.2016/218tkm (Laakkonen)
- Jarruneste, 3kpl alatukivarsia, 2kpl raidetankoja, laturi + hihna, pakoputken tiivisteitä, mekatroniikan tiivisteitä/laatikon tiivisteitä, laatikon öljyt ja turbiinin kunnostus 15.2.2017/230tkm (Ulkopuolinen firma)
- Ilmastointihuolto 2018 (Ulkopuolinen)
Eli ilmeisesti aika kivasti huollettu ja monen tonnin remontteja tehty, jotain pienempää anturia ja muuta vaihdeltu tuon lisäksi. Kertonee tarkasta omistajasta, jos pienistäkin asioista käyty aina Laakkosella :think
Kiertokanget, jakoketjut, männänrenkaat, ongelmallinen yhdysvesiputki, laatikon osaa vaihdettu pariin otteeseen tiivisteistä öljyhin (mekatroniikka, tiivisteitä ja turbiini kunnostettu), takakontin hydrauliikkasylinteri, ilmeisesti taas sitten hajonnut tai neste vuotaa, tukivarsia, raidetankojen puslia, laturi, kardaanin oikeastaan kaikki tiivisteet, nivelet ja laakerit vaihdettu.
Eikö vaikuta huoltohistorian puolesta aika hyvältä yksilöltä? Kun vielä jakoketjut, ongelmallinen vesiputki ja muita tiivisteitä samalla koneeseen vaihdettuJa toki laatikostakin ollaan nähtävästi pidetty huolta aika mukavasti. Tuon lisäksi tietysti täydellinen huoltokirja Laakkosella.
Kun vielä lohkolämmitin ja ylläpitolaturi defalta laitettu autoon, niin uskaltaa webastoakin käyttää varmaan ilman akun purkautumisen pelkoa? Eikö webasto lämmitä konetta kyseisessä autossa vai miksi lohkolämmitin laitettu? Saiko joku selvää varustelistasta, että onko autossa webasto vai ei, kun ilmeisesti jollain pystyy vain viilentämään, kai?
Mitä mieltä mahtaa olla porukat täällä, että uskaltaako ostaa, jos ajossakin tuntuu moitteettomalta?Last edited by Sisäänajettu; 23-01-2020, 23:47.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TheRipper View PostEi kyllä sen pitäisi oikein kunnolla turpauttaa, että kyllä huomaa.
Tuommoisesta en ole kuullut, mutta tämä on ihan yleinen:
https://www.youtube.com/watch?v=UoCED1jyfL4
Kyllä kait näistäkin ketjuja on mennyt mutta ei lähelläkään samoissa määrin kuin N47...ei sinnepäinkään.
DD käyttää ohjaustehostimen (eli siis samasta säiliöstä) öljyä. CHF11S
Ei kait näissä nuo CA kahvat niin onglemallisia vielä olleet kuin F-sarjassa?
Niin onhan niitä paljon, mutta on myös paljon ongelmia. Huomattavasti enemmän kuin 5HP tai 8HP...
Mutta joo olet oikeassa siinä että Gen2 on kyllä parempi kuin Gen1.
Hyvin eri-ikäisinähän noita on hajonnut mitä olen kuullut/lukenut. 250tkm on varmaan aika lähellä jos ei koskaan ole öljyjä vaihdettu...säännöllisesti vaihdettuina on päästy 500tkm+
Muistaakseni kakkoselta ykköselle nykäisee näissä aina hieman (tai siis ainakin Gen1) kuuluu asiaan.
Pitää tuon laatikon toimintaan kiinnittää huomiota, joo tuo 1->2 vaihteelle on yleensä hieman nykäisevä varsinkin kylmänä. Näissähän ei harmillisesti kuulu laatikon öljyt huolto-ohjelmaan, joka on niin väärin omasta mielestä
Sain selville auton historiaa ja huoltohistoriaa. Auto ollut 3 omistajalla. Vuodesta 2006->2016 yhdellä naisella Virossa uudesta asti, täydellinen merkkihuolto 2016 vuoden puoliväliin asti merkkiliikkeessä/ 218tkm. Sen jälkeen Suomessa huollettu normaaleilla pajoilla. Öljyjä vaihdettu 25-30tkm välein, hieman pitkä omaan makuun, mutta ilmeisesti huolto-ohjelma tämän mukainen. Suomessa 4 vuoden sisällä ollut 2 eri omistajalla, onko normi homma näille autoille vai epäilyttävää lähinnä? Itse vaihtelen vuoden-kahden välein niin en sikäli ihmettele...
Katsotaan, kun saa kuitteja muista huolloista, mutta jarruja tuntuu olevan vaihdettu suhteellisen nopein väliajoin n.60-70tkm välein sekä etu, että takajarruja.
Edit: Nyt selvisi auton huoltohistoria. 31 sivua kuitteja Viron BMW:ltä usempi tuhannen euron lasku, pitää alkaa noita käymään läpi. Tuntuu aika hyvi huolletulta yksilöltäLast edited by Sisäänajettu; 23-01-2020, 17:02.
Leave a comment:
-
Leave a comment: