E65 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mr81
    replied
    Minulla ollut sama E65 kohta kuusi vuotta/120tkm ja ajettu nyt 230tkm ja todella tyytyväinen ollut.
    Sopii hyvin perhe käyttöön. Ei tämä tietenkään mikään farmari ole.
    Osia mitä on joutunut vaihtamaan normihuoltojen lisäksi:
    -kattoluukun tiiviste
    -rättinivel
    -perän tiivisteet sivuille
    -ratin asentotunnistin
    -termostaatteja
    -etupään tukivarret ja raidetangon päät
    -konepellin kaasujouset
    -hehkut ja rele
    Last edited by mr81; 25-01-2020, 15:31.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Seiskaa ei kyllä kannata ostaa, jos rahan meno huolettaa. Tuollaisen 750 ylläpito voi huonolla tuurilla maksaa todella paljon. Osat on kalliita ja välillä korjaaminen työlästä. Sen karvalakki F10 kanssa tulee todennäköisesti selviämään paljon halvemmalla. Toki itse korjaten tuollaisen E65 ylläpito on vielä jotenkin kohtuullisen hintainen. Jos kaiken teettää, niin kalliiksi tulee. Toki hyvällä tuurilla voi olla ettei tule kalliita remppoja, mutta siihen ei kyllä kannata tuudittautua. Hienoja vehkeitä toki, mutta parempi olla pinkka kunnossa.
    Joo, tämä asia on lähinnä se jota mietinkin. Kyllä pyrin itse aina korjaamaan ja jonkinverran nykyistä ja aikaisempia on tullut korjattua. Mutta E65 luotettavuudesta sähköjen ja muiden osalta on hieman pimennossa...

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Seiskaa ei kyllä kannata ostaa, jos rahan meno huolettaa. Tuollaisen 750 ylläpito voi huonolla tuurilla maksaa todella paljon. Osat on kalliita ja välillä korjaaminen työlästä. Sen karvalakki F10 kanssa tulee todennäköisesti selviämään paljon halvemmalla. Toki itse korjaten tuollaisen E65 ylläpito on vielä jotenkin kohtuullisen hintainen. Jos kaiken teettää, niin kalliiksi tulee. Toki hyvällä tuurilla voi olla ettei tule kalliita remppoja, mutta siihen ei kyllä kannata tuudittautua. Hienoja vehkeitä toki, mutta parempi olla pinkka kunnossa.

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Jees, täytyy tämä tehdä. Mitä, jos savuttaisi? Paljonko kustantaa noiden korjaus?
    Osat halvat, työ ei. Been there...itse jos tekee niin halpa. Foorumilta löytyy ainakin yksi nim. joka noita tekee. Saa hyvään paketti hintaan

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Kyllä ne lämpimänäkin pöläyttävät.

    Anna käydä tyhjäkäyntiä muutama minuutti ja sitten polkaiset.
    Jees, täytyy tämä tehdä. Mitä, jos savuttaisi? Paljonko kustantaa noiden korjaus?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Selvä homma, eli kone kylmänä käyntiin. Hetki tyhjäkäyntiä ja kevyt kaasun polkaisu niin sinistä pitäisi tulla, jos nuo ehtoota tavaraa.
    Kyllä ne lämpimänäkin pöläyttävät.

    Anna käydä tyhjäkäyntiä muutama minuutti ja sitten polkaiset.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Tuon näet siitä savusta ja jos ei savuta niin itse en ainakaan murehtisi niiden puolesta.
    Selvä homma, eli kone kylmänä käyntiin. Hetki tyhjäkäyntiä ja kevyt kaasun polkaisu niin sinistä pitäisi tulla, jos nuo ehtoota tavaraa.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Juurikin tätä tarkoitin, kiitoksia korjauksesta
    Tuon näet siitä savusta ja jos ei savuta niin itse en ainakaan murehtisi niiden puolesta.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Jos tarkoitat noilla venttiilien tiivisteillä venttiili varren kumeja niin nuohan ovat valve stem sealit.
    Juurikin tätä tarkoitin, kiitoksia korjauksesta

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Ainut mikä jäi hieman miettimään oli, että jos moottori on laakkosella otettu autosta irti 2016 vuonna ja vaihdettu nuo kk-laakerit ja muut, kannen tiivisteet ja muut, niin onkohan samalla vaihdettu ongelmallinen "Valve Stem Seals" ? Vaikea varmaan sanoa... Ja venttiilien tiivisteitä ei varmaankaan ole samalla vaihdettu :think Nuo on ilmeisesti usein ne savutuksen aiheuttajat?
    Jos tarkoitat noilla venttiilien tiivisteillä venttiili varren kumeja niin nuohan ovat valve stem sealit.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Ainut mikä jäi hieman miettimään oli, että jos moottori on laakkosella otettu autosta irti 2016 vuonna ja vaihdettu nuo kk-laakerit ja muut, kannen tiivisteet ja muut, niin onkohan samalla vaihdettu ongelmallinen "Valve Stem Seals" ? Vaikea varmaan sanoa... Ja venttiilien tiivisteitä ei varmaankaan ole samalla vaihdettu :think Nuo on ilmeisesti usein ne savutuksen aiheuttajat?

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Jos auto muuten miellyttää niin kyllä tuon remonttilistan myötä minä ainakin uskaltaisin ostaa hyvillä mielin. Tuosta kun käytänössä kaikki tyyppiviat on näemmä korjattu ja vähän muutakin niin pitäisi iloisia huolettomia kilometrejä olla edessä paljonkin.
    Jees, näinhän se on. Tarkoitus olisi siis vaihtaa nykyinen F10 518d tuohon, saisi muutaman roposen takas ja nykyisin ei tule paljoa ajettua, niin iso bensa miellyttäisi

    Pitää vielä koeajaa seiska ja katsoa sitten onko parempi ajoltaan kun 400tkm rullattu F10 taksi

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Mitä mieltä mahtaa olla porukat täällä, että uskaltaako ostaa, jos ajossakin tuntuu moitteettomalta?

    Jos auto muuten miellyttää niin kyllä tuon remonttilistan myötä minä ainakin uskaltaisin ostaa hyvillä mielin. Tuosta kun käytänössä kaikki tyyppiviat on näemmä korjattu ja vähän muutakin niin pitäisi iloisia huolettomia kilometrejä olla edessä paljonkin.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Nyt tuli käytyä tuo nippu huoltokuitteja ja osittain iloisena yllätyksenä, siellä on vaihdettu aika paljon osaa koneeseen, vaihdelaatikkoon ja alustaan

    Tälläisiä asioita sain käänneltyä Tallinnan Laakkosen kuiteista ja yhden ulkopuolisen firman.

    - Defa lohkolämmitin ja akun ylläpitolaturi 21.10.2014 (Ulkopuolinen)

    - Ulkolämpötilanmittari, jäähdytysjärjestelmän paineistus, vuotovirran määritys, lämpötila-anturin vaihto 12.11.2014/195tkm (Laakkonen)

    - Uusi Navi DVD, jarrunesteet, laturin hihna ja kiristin, etujarrut 12.3.2015/203tkm (Laakkonen)

    - Laturin hihna, kardaanin tiivisteet, laakerit ja nivelet, mekatroniikan tiivisteet/laatikon tiivisteet, laatikon öljyt, öljytason anturin vaihto moottoriin, laatikon adaptaatiot 3.6.2015/203tkm (Laakkonen)

    - Ilmansuodatinkotelon putki + pyyhkijät, moottorin adaptaatio 31.8.2015/209tkm (Laakkonen)

    - Enkelisilmien polttimot 2.10.2015/210tkm (Laakkonen)

    - PDC anturin vaihto 6.10.2015/210tkm (Laakkonen)

    - Tuulilasi 2015 (Ulkopuolinen)

    - Takakontin hydrauliikkasylinteri 29.12.2015/217tkm (Laakkonen)

    - Pyöräkotelon muovin vaihto vasemmalle, sumuvalojen vaihto 29.12.2015/217tkm (Laakkonen)

    - DLS 10cm compo (?) 29.12.2015 (Mikä mahtaa olla?) (Laakkonen)

    - Kampikammion kotelo ja tiivisteet (11147507278) 15.1.2016/216tkm (Laakkonen)

    - 6 ja 7 syl, puolien puhdistus 8.2.2016/217tkm (Laakkonen)

    - Jakoketjut, laahaimet/kiristimet + tiivisteitä, venttiilikoneiston tiivistesarja, yhdysvesiputki, puola 28.4.2016/218tkm (Laakkonen)

    - Kiertokangenlaakerit, männänrenkaat, tiivisteitä, raidetankojen puslat 28.4.2016/218tkm (Laakkonen)

    - Jarruneste, 3kpl alatukivarsia, 2kpl raidetankoja, laturi + hihna, pakoputken tiivisteitä, mekatroniikan tiivisteitä/laatikon tiivisteitä, laatikon öljyt ja turbiinin kunnostus 15.2.2017/230tkm (Ulkopuolinen firma)

    - Ilmastointihuolto 2018 (Ulkopuolinen)


    Eli ilmeisesti aika kivasti huollettu ja monen tonnin remontteja tehty, jotain pienempää anturia ja muuta vaihdeltu tuon lisäksi. Kertonee tarkasta omistajasta, jos pienistäkin asioista käyty aina Laakkosella :think

    Kiertokanget, jakoketjut, männänrenkaat, ongelmallinen yhdysvesiputki, laatikon osaa vaihdettu pariin otteeseen tiivisteistä öljyhin (mekatroniikka, tiivisteitä ja turbiini kunnostettu), takakontin hydrauliikkasylinteri, ilmeisesti taas sitten hajonnut tai neste vuotaa, tukivarsia, raidetankojen puslia, laturi, kardaanin oikeastaan kaikki tiivisteet, nivelet ja laakerit vaihdettu.

    Eikö vaikuta huoltohistorian puolesta aika hyvältä yksilöltä? Kun vielä jakoketjut, ongelmallinen vesiputki ja muita tiivisteitä samalla koneeseen vaihdettu Ja toki laatikostakin ollaan nähtävästi pidetty huolta aika mukavasti. Tuon lisäksi tietysti täydellinen huoltokirja Laakkosella.

    Kun vielä lohkolämmitin ja ylläpitolaturi defalta laitettu autoon, niin uskaltaa webastoakin käyttää varmaan ilman akun purkautumisen pelkoa? Eikö webasto lämmitä konetta kyseisessä autossa vai miksi lohkolämmitin laitettu? Saiko joku selvää varustelistasta, että onko autossa webasto vai ei, kun ilmeisesti jollain pystyy vain viilentämään, kai?

    Mitä mieltä mahtaa olla porukat täällä, että uskaltaako ostaa, jos ajossakin tuntuu moitteettomalta?
    Last edited by Sisäänajettu; 23-01-2020, 23:47.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Ei kyllä sen pitäisi oikein kunnolla turpauttaa, että kyllä huomaa.



    Tuommoisesta en ole kuullut, mutta tämä on ihan yleinen:
    https://www.youtube.com/watch?v=UoCED1jyfL4




    Kyllä kait näistäkin ketjuja on mennyt mutta ei lähelläkään samoissa määrin kuin N47...ei sinnepäinkään.



    DD käyttää ohjaustehostimen (eli siis samasta säiliöstä) öljyä. CHF11S




    Ei kait näissä nuo CA kahvat niin onglemallisia vielä olleet kuin F-sarjassa?



    Niin onhan niitä paljon, mutta on myös paljon ongelmia. Huomattavasti enemmän kuin 5HP tai 8HP...
    Mutta joo olet oikeassa siinä että Gen2 on kyllä parempi kuin Gen1.



    Hyvin eri-ikäisinähän noita on hajonnut mitä olen kuullut/lukenut. 250tkm on varmaan aika lähellä jos ei koskaan ole öljyjä vaihdettu...säännöllisesti vaihdettuina on päästy 500tkm+
    Muistaakseni kakkoselta ykköselle nykäisee näissä aina hieman (tai siis ainakin Gen1) kuuluu asiaan.
    Jees, kiitoksia. Kaikissahan voi ketjut mennä, mutta ei niinkään tyyppivika ilmeisesti ja kuuntelemalla saa jotain osviittaa, että onko keju missä vaiheessa elämää.

    Pitää tuon laatikon toimintaan kiinnittää huomiota, joo tuo 1->2 vaihteelle on yleensä hieman nykäisevä varsinkin kylmänä. Näissähän ei harmillisesti kuulu laatikon öljyt huolto-ohjelmaan, joka on niin väärin omasta mielestä

    Sain selville auton historiaa ja huoltohistoriaa. Auto ollut 3 omistajalla. Vuodesta 2006->2016 yhdellä naisella Virossa uudesta asti, täydellinen merkkihuolto 2016 vuoden puoliväliin asti merkkiliikkeessä/ 218tkm. Sen jälkeen Suomessa huollettu normaaleilla pajoilla. Öljyjä vaihdettu 25-30tkm välein, hieman pitkä omaan makuun, mutta ilmeisesti huolto-ohjelma tämän mukainen. Suomessa 4 vuoden sisällä ollut 2 eri omistajalla, onko normi homma näille autoille vai epäilyttävää lähinnä? Itse vaihtelen vuoden-kahden välein niin en sikäli ihmettele...

    Katsotaan, kun saa kuitteja muista huolloista, mutta jarruja tuntuu olevan vaihdettu suhteellisen nopein väliajoin n.60-70tkm välein sekä etu, että takajarruja.

    Edit: Nyt selvisi auton huoltohistoria. 31 sivua kuitteja Viron BMW:ltä usempi tuhannen euron lasku, pitää alkaa noita käymään läpi. Tuntuu aika hyvi huolletulta yksilöltä
    Last edited by Sisäänajettu; 23-01-2020, 17:02.

    Leave a comment:

Working...
X