E65 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • makek87
    replied
    Toki myös itse osa vaihdettaisiin.

    Näkeekös tuota mistään vikakoodeista, että mikä tarkemmin sanottuna mättää?? Koska auto on liikkeessä myynnissä, niin sitä ei niin vain testailla...

    Onko mahdollista että tuo nesteiden sekoittuminen olisi jo aiheuttanut jotain isompiakin vaurioita? En tiedä milloin tuo sekoittuminen on alkanut ja minkä verran autolla on ajettu sen jälkeen..

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by makek87 View Post
    Eli auto pitäs hinata korjaamolle ja JOS vika on noin simppeli, niin siinähän vois jopa selvitä öljynvaihdolla ja jäähdytysjärjestelän puhdistuksella? Mitäs muuta?
    Tietysti itse osan vaihto ja sitten öljyjen vaihto ja jäähdytysjärjestelmän puhdistushuuhtelut. That's it.

    Leave a comment:


  • makek87
    replied
    Ok. Jos tuo on kyseessä, niin varmaan halvemmalla pääsis.. Se on just kun ei pysty varmaksi tietämään että mikä vaivaa..:think

    Eli auto pitäs hinata korjaamolle ja JOS vika on noin simppeli, niin siinähän vois jopa selvitä öljynvaihdolla ja jäähdytysjärjestelän puhdistuksella? Mitäs muuta?
    Last edited by makek87; 19-07-2018, 13:58.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by makek87 View Post
    Kysymyksessä olisi vm:2003 740da bemari jossa on paisuntasäiliössä öljyä ja jäähdytysnestettä päässyt öljyn sekaan. Onko muuta vaihtoehtoa kuin että kansipahvi(t) on mennyt?
    Myös moottorin vikavalo palaa välillä..

    On varmaankin kallis remontti tiedossa vai? Eli ei kannattane sekaantua?? Autolla on ajettu n.270tkm.
    Voi olla esimerkiksi öljyn lämmönvaihdin tai sen tiivistys pettänyt.



    Last edited by Clavurion; 19-07-2018, 13:42.

    Leave a comment:


  • makek87
    replied
    Kysymyksessä olisi vm:2003 740da bemari jossa on paisuntasäiliössä öljyä ja jäähdytysnestettä päässyt öljyn sekaan. Onko muuta vaihtoehtoa kuin että kansipahvi(t) on mennyt?
    Myös moottorin vikavalo palaa välillä..

    On varmaankin kallis remontti tiedossa vai? Eli ei kannattane sekaantua?? Autolla on ajettu n.270tkm.

    Leave a comment:


  • Mayday112
    replied
    e65 3.6 200kw 03" tietoa vailla!

    Eli hankinnassa olis virosta tuotu e65 ja myyjän mukaan Ivm moduulissa vikaa, ilmeisesti juotos halki ja dynamic drive vikavalo palaa, tietoa etsiessäni tosta Ivm moduulista ilmeisesti uus maksaisi noin 100e, mutta sen pystyisi korjaamaan itsekkin, kannattaako/ toimiiko, kokemuksia? kaikki tieto kyseisestä autosta ja mainituista vioista on tervettulleita , kokemukset ja käyttökustannukset kiinnostaa myös. nm. audista bemariin?:think

    Leave a comment:


  • Gog
    replied
    Joo, näinhän se taitaa olla. Täytyy alkaa etsimään.. Tuntuu tosiaan olevan vähän kivenalla ja kun ei kelpaa mikään karvalakkikaan :think

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Minullakin jokin varaosaohjelmat ilmoittaa malliksi 730Ld mutta kyllä tuo lyhyt on 😀

    Normijumpat on täälläkin saanut tehdä moottoriin, hehkut&boksi ja termarit. Voimaa lisää ja dpf tyhjäksi niin muuttui miellyttävämmäksi ajaa.

    Leave a comment:


  • jakusa
    replied
    Originally posted by Arppa View Post
    Onko pitkää mallia ollut M57:lla? Itsellä ei ole osunut sellaista eteen :think

    Ps. Tuo oma diesel ois myytävänä

    Suht vähän tosiaan tarjolla pitkää diiseliä. E66 dieseil on aina 730Ld, V8 dieseliä ei saanut langina. Puolitoista vuotta tuli itse etsittyä nettiautosta ja mobilesta ym. Viimeinen vuosi ihan tosissaan ostohousut jalassa. Tuona aikana nettiautossa oli 1 moinen myynnissä, huonot varusteet, kova hintapyynti ja meni heti kaupaksi. Lopulta tärppäsi Belgiasta ja Juhis kävi sen hakemassa.


    Nyt puolitoista vuotta tuolla ajellu ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Mielestäni päihittää e38:n melkein joka osa-alueella. Kuljettajan ympäristön ergonomia on kyllä e38 parempi kuin tässä e66:ssa. Moottorissa laitettu termarit 2kpl ja myöhemmin ylävesiletkuun termarimodaus sekä hehkut+boksi. Läpät poistettu imusarjasta. Foorumilla joskus näin ohjeet ketjukiristäjän tarkastukselle, sen voisi jossainvaiheessa tehdä.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by Arppa View Post
    Onko pitkää mallia ollut M57:lla? Itsellä ei ole osunut sellaista eteen :think

    Ps. Tuo oma diesel ois myytävänä
    tosi vähän tarjolla kutoskiisselinä. Vasta faceliftissä ollut tarjolla, ja esim mobilessakin niitä on vain kourallinen tarjolla verrattuna muihin tekniikoihin.

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Onko pitkää mallia ollut M57:lla? Itsellä ei ole osunut sellaista eteen :think

    Ps. Tuo oma diesel ois myytävänä

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Gog View Post
    E66 Bemaria pohtinut, joskos ostaisi. Kuuntelisin kokemuksen syvää rinta ääntä ja ehdotuksia mikä olisi ns. "varmin moottori" kyseiseen peliin. Tarkotus nostella joskus harvakseltaan jettiä tai venettä trailerillakin tarvittaessa.

    Totta kai vaikuttaa millasen yksilön sitä sattuu käsiinsä saamaan mutta onhan esim M57 kuningas diisseli
    Kyllähän tuo M57 on yksi parhaista BMW tekemistä moottoreista. Bensa kasissa on paljon enemmän harrasteltavaa. Kannattaa katsoa, että sähköt on kunnossa kaikin puolin. Sähköissä kuitenkin aika paljon potentiaalisia vikakohteita ja osat ei mitenkään halpoja.

    Leave a comment:


  • Gog
    replied
    E66 Bemaria pohtinut, joskos ostaisi. Kuuntelisin kokemuksen syvää rinta ääntä ja ehdotuksia mikä olisi ns. "varmin moottori" kyseiseen peliin. Tarkotus nostella joskus harvakseltaan jettiä tai venettä trailerillakin tarvittaessa.

    Totta kai vaikuttaa millasen yksilön sitä sattuu käsiinsä saamaan mutta onhan esim M57 kuningas diisseli

    Leave a comment:


  • hetfield
    replied
    Vaihdoin uudet levyt taakse, kävin tänään leimalla, no eihän se käsijarru mitään pitänyt (1.5Kn). 3.9Kn pitäisi löytyä pitoa. Toihan on ihan järjetön voima!


    En tiedä miten on ennen testattu kun ei koskaan ole siitä kiukutellut, varmaan moottori käynnissä Onko tuota edes mahdollista saada spekseihin, vai pitääkö vaihtaa vähemmän valistuneeseen katsuriin? Ohjeen mukaan pitää löysätä säätöä 10 naksua lukosta, joka tuntuu melko paljolta.
    Pitää ny avata toi moottori, ja ihmetellä josko vaijeri kiristyy oikeaan paikkaan, mutta melko toivottamalta näyttää...eihän tota voimaa mittaa pirullakaan.


    edit: jaaha, pitää ilmeisesti ajaa sisään 400m/40kmh DIS:illä. Pitääpä testata...
    Last edited by hetfield; 11-06-2018, 12:42.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    "Suuttimessa" jotain paskaa? Eihän letku vuoda mistään?

    Leave a comment:

Working...
X