E65 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • iKivi
    replied
    Mites nuo pyyhkimien pesurit toimii? Vänkärin puolelta ei tule oikein lasinpesunestettä?

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Huurresensori antaa vikakoodia jos on kaput.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Arppa View Post
    Tähän tulikin selvyys muuta kautta, huurretunnistin kaput asennuksen aikana. Reklamaation tekoon kunhan arkipäivät koittaa.
    Onkohan tuossa omassa vähän samaa. Kun varsinkin kostealla kelillä yhtäkkiä saattaa ihka alkaa puhkumaan mahdottoman isolla tohinalla.:think

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Originally posted by Arppa View Post
    Vaihdettiin omaan tuulilasi pariviikkoa sitten ja ilmastointi on toiminut kummallisesti sen jälkeen. Puhaltaa voimakkaasti lasille pitkän aikaa ja saattaa rueta kesken ajomatkankin sitä tekemään vaikka mitään syytä sille ei ole. Lämmityksen intensiteetti on low-asennolla. Jotain jäänyt vaihdon yhteydessä tekemättä vai tapahtunut jotain?
    Tähän tulikin selvyys muuta kautta, huurretunnistin kaput asennuksen aikana. Reklamaation tekoon kunhan arkipäivät koittaa.

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Vaihdettiin omaan tuulilasi pariviikkoa sitten ja ilmastointi on toiminut kummallisesti sen jälkeen. Puhaltaa voimakkaasti lasille pitkän aikaa ja saattaa rueta kesken ajomatkankin sitä tekemään vaikka mitään syytä sille ei ole. Lämmityksen intensiteetti on low-asennolla. Jotain jäänyt vaihdon yhteydessä tekemättä vai tapahtunut jotain?

    Leave a comment:


  • Martti
    replied
    Originally posted by TFV View Post
    Jep. Otetaanpa ne dieselien viat nyt tapetille. Ja sitten ihan rehellisesti. Ihan kaikki.
    Niitähän on, kuulemani ja lukemani perusteella. Itselläni ei ole ollut yhtään diesel-autoa, joten omakohtaista kokemusta ei ole. Eikä luultavasti tulekaan. Mutta tuo N62:ssa yleiseksikin luokiteltava vv-kumihomma vaatii vähintään moottorin irroituksen ja jos "oikein" tekee niin kansien poisoton jotta lisäilmakanavat saa puhtaaksi. Tämä on monelle harrastajallekin kohtuu iso kynnys ja teetettynä maksaa halvimmillaankin tuhansia euroja. Tuohon kun ynnäilee Valvetronic- ja lootaprobleemit niin...

    Muutoinhan N62 on hienoluonteinen ja hyvän kuuloinen moottori, ainakin B44 ja B48 perustuvien kokemusten perusteella.

    Leave a comment:


  • Tyramies
    replied
    Terve liikemiehet. Pitäs taas siirtyä bensasta dieseliin, tälläst tarjottiin:


    onko kenenkään exä? Ollu ennen tota autoliikettä muutamalla vähemmistöön kuuluvalla käytössä, en tiiä uskaltaako ottaa tota vaihdossa...

    edit: niin pitihän mun samantien kysyä että ton verran ajetussa varmaan läpät jo poistettukkin vai... 3 litrasista muuten aika paljon kokemusta mutta tosta e38 jälkeen tulevasta seiska sarjasta ei yhtään niin kuumottaa...
    Last edited by Tyramies; 15-03-2018, 20:40.

    Leave a comment:


  • juster
    replied
    Itsellä on ollut kolme E65 mallia. 2007 ostin alkupään 745I, jolla ajoin 100 000 km. ilman mitään moottoriin ym. tekniikkaan liittyviä murheita. Sen sijaan auton muissa sähköissä oli pikku ongelmia.

    Vaihdoin tuon FL 730D 2006 malliin ja siinä oli dieselin kanssa perusjumpat hehkut ja rele. Lisäksi turbo jouduttiin vaihtamaan. Lisäksi perusjumpat Webaston kanssa, hehku, palopesä, vesipumppu ym. korjaukset. IlmanWebastoa auto lämpiää tuskaisen hitaasti.

    Viime vuonna ostin Japanista 750I:n, enkä epäröinyt hetkeäkään moottorin puolesta. Moottorilla on hieno luonne, pehmeästi käyvä, mutta aina valmis tottelemaan kaasupolkimen liikkeitä.
    Vaihteisto on myös selvästi parantunut verrattuna alkupään 745I:hin. Vaihtaa nätimmin ja momenttimuuntimen luisto on lähes poissa.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by TFV View Post
    Jep. Otetaanpa ne dieselien viat nyt tapetille. Ja sitten ihan rehellisesti. Ihan kaikki.

    Leave a comment:


  • TFV
    replied
    Jep. Otetaanpa ne dieselien viat nyt tapetille. Ja sitten ihan rehellisesti. Ihan kaikki.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Äänimaailmahan ei häävi tiisselissä, mutta ihan kiva liikkuja. Ohjelmoimalla vielä kivempi. Kulutuskin kohtuu.

    Leave a comment:


  • Tojopa
    replied
    Originally posted by Martti View Post
    E: tulikin jo tuossa yllä... heikko esitys kyllä tuo N62, valitettavasti
    Bemun uudehkot, eli lähinnä N-alkuiset koneet ovat kyllä olleet (karkeasti yleistäen) harmittavan epäluotettavia myllyjä...

    Diesel siis tässä(kin) korissa se järkevin. Harmi, kun ne ei ole oikein koskaan sytyttäneet, vaikka M57-koneisella yritin kipinää saada parin satkun verran aikaan.

    Leave a comment:


  • Martti
    replied
    Originally posted by TFV View Post
    No yhdysputki alkaa vuotamaan alle 200tkm ja sitten se vitun venttilinnostojärjestelmä, mikä sen nimi nyt olikaan? Juu, valvettronic. Siinä pahimmat. Siis 745.
    Google: "N62 idle smoking", ehkä kannattaa tutustua aiheeseen...:think

    E: tulikin jo tuossa yllä... heikko esitys kyllä tuo N62, valitettavasti

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by TFV View Post
    No yhdysputki alkaa vuotamaan alle 200tkm ja sitten se vitun venttilinnostojärjestelmä, mikä sen nimi nyt olikaan? Juu, valvettronic. Siinä pahimmat. Siis 745.
    Jakopää, kuivuvat venttiilivarren kumit?

    Ei ainakaan itsellä riittäisi uskallus N62:een.

    Leave a comment:


  • TFV
    replied
    No yhdysputki alkaa vuotamaan alle 200tkm ja sitten se vitun venttilinnostojärjestelmä, mikä sen nimi nyt olikaan? Juu, valvettronic. Siinä pahimmat. Siis 745.

    Leave a comment:

Working...
X