Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hetfield
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2013
    • 330
    • pirkkala

    Olis joo varmaan syytä selvittää se tolpan osanumero, ennen kun rupeaa etsimään. Jos öljynsuodattimen vieressä on tehostimen täyttökorkki (siis moottorin suojamuovin ääriviivojen sisäpuolella), niin ei ole Dynamic drive. Mutta onhan siinä vielä "sport"-alusta epävarmuus... ja sen takapään ilmajousituksen huomaa varsin helposti kurkistamalla takafillarin taakse (kierrejousi), tai vararenkaan sisään (kompura).
    Last edited by hetfield; 30-10-2020, 10:39.
    - E65 730d 2003

    Comment

    • Gize
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 548
      • Tampere

      Originally posted by hetfield View Post
      Olis joo varmaan syytä selvittää se tolpan osanumero, ennen kun rupeaa etsimään. Jos öljynsuodattimen vieressä on tehostimen täyttökorkki (siis moottorin suojamuovin ääriviivojen sisäpuolella), niin ei ole Dynamic drive. Mutta onhan siinä vielä "sport"-alusta epävarmuus... ja sen takapään ilmajousituksen huomaa varsin helposti kurkistamalla takafillarin taakse (kierrejousi), tai vararenkaan sisään (kompura).
      Juu ihan Realoemista kaivelin tuon oman minkä mukaan katselin nuo ebay yms. vaihtoehdot. Tuo Bilstein-shocks kauppa vaan on aika epäkäytännöllinen, ainakaan itse en sieltä osanumerohakua bongannut eikä edes näytä alkuperäisiä osanumeroita millä voisi verrata sopivuuden

      edit. olihan siellä etusivulla haku mutta ei löydä mitään realoemin osanumerolla...
      Kulkineet:
      BMW 730dA -03
      BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
      BMW 323i -95
      Honda CBR600Fighter
      EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

      3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

      Comment

      • hetfield
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2013
        • 330
        • pirkkala



        Tuolta sen varmaan itekkin kattelin. Vastaavat kyllä Bilsteiniltä nopeasti viestiin.


        Sikäli jännä juttu, että jos sun osanumero olisi 31316777673 eli pelkkä EDC, tällöin tuo tarjoaa samaa 23-233324 vaimenninta kuin minulla. Kun taas tehtaan osanumero DD- vaimentimelle on eri... Tiedä nyt tästä sitten. (muistin väärin ilmajousen vaikutuksen osanumeroon. Ei merkitystä)


        edit: Löyty se ruotsinkin sivu: http://www.bildelsbasen.se/se-sv/BMW.../V%C3%A4nster/
        Last edited by hetfield; 02-11-2020, 11:28.
        - E65 730d 2003

        Comment

        • Gize
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 548
          • Tampere

          Päädyin nyt kuitenkin tilaamaan tehdaskorjatun puolasta (Nagengast), hintaa rahteineen 335€+200€ pantti vanhan palautusta vastaan. Köyhällä kun ei ollut varaa kokeilla halpaa kiinanpojan iskaria

          Käykö e60 vanteet e65seen ETn puolesta, muuten kun näyttäisi speksit olevan samat? Jos ei sovi niin minkä kaikkien mallien ETllä mahtuu kivasti vielä seiskassa pyörimään?
          Kulkineet:
          BMW 730dA -03
          BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
          BMW 323i -95
          Honda CBR600Fighter
          EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

          3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

          Comment

          • Gize
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 548
            • Tampere

            Vastaanpa itse itselleni, näyttäisi käyvän, tuolta löytyi hyvä paketti tietoa: http://www.autowiki.fi/index.php/Luettelo_pulttijaoista

            Nyt pääsisi hakemaan leiman vaikka ratti tutisee / väpisee ajossa, vaihdoin siis iskarin ja tukivarret sekä raidetankojen päät ja meni ajoltaan huonommaksi Vanhat osat näköjään antoi kivasti anteeksi muualta tulevaa klappia

            Onko raidetankojen sisäpäät kuinka usein syypäät vai meneekö mulla nyt vielä reaktiotangotkin samaan konkurssiin
            Kulkineet:
            BMW 730dA -03
            BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
            BMW 323i -95
            Honda CBR600Fighter
            EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

            3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by Gize View Post
              Vastaanpa itse itselleni, näyttäisi käyvän, tuolta löytyi hyvä paketti tietoa: http://www.autowiki.fi/index.php/Luettelo_pulttijaoista

              Nyt pääsisi hakemaan leiman vaikka ratti tutisee / väpisee ajossa, vaihdoin siis iskarin ja tukivarret sekä raidetankojen päät ja meni ajoltaan huonommaksi Vanhat osat näköjään antoi kivasti anteeksi muualta tulevaa klappia

              Onko raidetankojen sisäpäät kuinka usein syypäät vai meneekö mulla nyt vielä reaktiotangotkin samaan konkurssiin
              Kai siitä on kulmat jo säädetty?

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17508
                • Turku

                Tuo Autowiki on kyllä päivitystä vaille BMW:n pulttijakojen suhteen
                Näillä mennään:
                - BMW E81 118i since 2017
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • Gize
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 548
                  • Tampere

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Kai siitä on kulmat jo säädetty?
                  En säädättänyt vielä kun ajattelin että jos menee vielä muutakin palikkaa vaihtoon, sehän on toki selvää että nyt on kulmat päin prinkkalaa mutta oireilisiko se tärinänä rattiin? Mietin toki myös jos renkaassa on jo kulumaa raidetangonpään välyksestä johtuen ja kulmat pielessä niin miksei :think

                  Sisäpäät näyttää tosin olevan niin halvat että sama kai ne sinne laittaa suuntauksen yhteydessä. Mutta, jos reaktiotangon puslatkin on jo loppu niin pärjääkö niiden vaihdon jälkeen ilman suuntausta, eihän siinä pitäisi enää kulmien muuttua? Tosin jos ulkopää on jo hieman väljä (vaikka sitä ei leimamieskään toki huomannut) niin sitten taas on kulmat poskellaan, eikös?

                  Ylimääräisen suuntauksen hinnalla kun saisi jo toisen reaktiotangon
                  Kulkineet:
                  BMW 730dA -03
                  BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                  BMW 323i -95
                  Honda CBR600Fighter
                  EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                  3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by Gize View Post
                    En säädättänyt vielä kun ajattelin että jos menee vielä muutakin palikkaa vaihtoon, sehän on toki selvää että nyt on kulmat päin prinkkalaa mutta oireilisiko se tärinänä rattiin? Mietin toki myös jos renkaassa on jo kulumaa raidetangonpään välyksestä johtuen ja kulmat pielessä niin miksei :think

                    Sisäpäät näyttää tosin olevan niin halvat että sama kai ne sinne laittaa suuntauksen yhteydessä. Mutta, jos reaktiotangon puslatkin on jo loppu niin pärjääkö niiden vaihdon jälkeen ilman suuntausta, eihän siinä pitäisi enää kulmien muuttua? Tosin jos ulkopää on jo hieman väljä (vaikka sitä ei leimamieskään toki huomannut) niin sitten taas on kulmat poskellaan, eikös?

                    Ylimääräisen suuntauksen hinnalla kun saisi jo toisen reaktiotangon
                    Sopivasti kun kulmat ovat vinksallaan niin osaa täristää rattiinkin.
                    Toki jos siellä on vielä väljää niin nekin kyllä varmaan kannattaisi vaihtaa kun ei siitä säädöstäkään tule oikein mitään väljillä nivelillä.

                    Comment

                    • 5140
                      Newbiemmer
                      • Sep 2017
                      • 8
                      • Järvenpää

                      Onkohan jollain tullut vastaavaa vastaan. Joku aika sitten oli auto syönyt akun tyhjäksi yön aikana, boosterilla käyntiin ja akku vaihtoon koska akku testi ilmoitti akun olevan huono (vanha akku). Akku uusittu ja rekattu. Tämän jälkeen kesken ajon katkaisi käytännössä auton virrat sekunniksi kesken ajon, valot välähti ja soittimet sun muut sammui ja sekunnin päästä kaikki taas toimi. Teki tätä useamman kerran ajon aikana ja tekee edelleen. No huomasin että auto ei mene nukkumaan koska palaa penkin säädön valo ja navi alkaa hurisemaan kontissa. Menee hetkellisesti kyllä unille mutta herää taas. No irroitin soittimen ja uskon että loppui virtojen katkominen, en varma tietenkään ole. Irroitin myös navin johdot kontista koska silloin sain sen vaipumaan uneen ja lepovirta meni normaaliksi. Nyt tänään laitoin navin johdot takaisin kiinni ja toisen soittimen, 10min ajon jälkeen alkoi taas virtoja räpsyttelee. Eli soittimessa tuskin vika on. Voisiko navissa olla jotain vikaa? En ole varma mitä kaikkea tuossa mostin väylässä liikkuu. Nyt on soitin ja navi irti että pääsee aamulla töihin. Alkaa omat konstit loppumaan.

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14352
                        • Oulu

                        Omassa teki kerran tuon, koko auto laakista pimiäksi ja sekunnissa virrat takas. Overvoltage vikakoodia anto... Tätä näytti myös muulloinkin. Ensin vaihdoin laturin jännitteensäätimen, mutta ei vaikutusta. Sitten vaihdoin power modulen toiseen käytettyyn ja ongelma poistui.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • 5140
                          Newbiemmer
                          • Sep 2017
                          • 8
                          • Järvenpää

                          Originally posted by zener View Post
                          Omassa teki kerran tuon, koko auto laakista pimiäksi ja sekunnissa virrat takas. Overvoltage vikakoodia anto... Tätä näytti myös muulloinkin. Ensin vaihdoin laturin jännitteensäätimen, mutta ei vaikutusta. Sitten vaihdoin power modulen toiseen käytettyyn ja ongelma poistui.
                          Kiitos nopeasta vastauksesta, taidanpa lähteä sillä liikkeelle!

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9138
                            • Oulu

                            Originally posted by 5140 View Post
                            Kiitos nopeasta vastauksesta, taidanpa lähteä sillä liikkeelle!
                            Kannattaa kuitenkin ensin varmistaa, että akunkengät on varmasti kunnolla kiinni.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14352
                              • Oulu

                              Joo ja vikakoodeja vähän vilkasta mitä näyttää. Yli 16v oli käynyt omassa jännite, kun auto meni pimeäksi.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9138
                                • Oulu

                                Originally posted by zener View Post
                                Joo ja vikakoodeja vähän vilkasta mitä näyttää. Yli 16v oli käynyt omassa jännite, kun auto meni pimeäksi.
                                Juu. Kyllä sieltä yleensä joltain modulilta löytyy koodi tai ainakin tarkenteesta näkyy, jos on käynyt yli 16 V.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎