Olis joo varmaan syytä selvittää se tolpan osanumero, ennen kun rupeaa etsimään. Jos öljynsuodattimen vieressä on tehostimen täyttökorkki (siis moottorin suojamuovin ääriviivojen sisäpuolella), niin ei ole Dynamic drive. Mutta onhan siinä vielä "sport"-alusta epävarmuus... ja sen takapään ilmajousituksen huomaa varsin helposti kurkistamalla takafillarin taakse (kierrejousi), tai vararenkaan sisään (kompura).
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E65 Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by hetfield View PostOlis joo varmaan syytä selvittää se tolpan osanumero, ennen kun rupeaa etsimään. Jos öljynsuodattimen vieressä on tehostimen täyttökorkki (siis moottorin suojamuovin ääriviivojen sisäpuolella), niin ei ole Dynamic drive. Mutta onhan siinä vielä "sport"-alusta epävarmuus... ja sen takapään ilmajousituksen huomaa varsin helposti kurkistamalla takafillarin taakse (kierrejousi), tai vararenkaan sisään (kompura).
edit. olihan siellä etusivulla haku mutta ei löydä mitään realoemin osanumerolla...Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
-
Tuolta sen varmaan itekkin kattelin. Vastaavat kyllä Bilsteiniltä nopeasti viestiin.
Sikäli jännä juttu, että jos sun osanumero olisi 31316777673 eli pelkkä EDC, tällöin tuo tarjoaa samaa 23-233324 vaimenninta kuin minulla. Kun taas tehtaan osanumero DD- vaimentimelle on eri... Tiedä nyt tästä sitten. (muistin väärin ilmajousen vaikutuksen osanumeroon. Ei merkitystä)
edit: Löyty se ruotsinkin sivu: http://www.bildelsbasen.se/se-sv/BMW.../V%C3%A4nster/Last edited by hetfield; 02-11-2020, 11:28.- E65 730d 2003
Comment
-
-
Päädyin nyt kuitenkin tilaamaan tehdaskorjatun puolasta (Nagengast), hintaa rahteineen 335€+200€ pantti vanhan palautusta vastaan. Köyhällä kun ei ollut varaa kokeilla halpaa kiinanpojan iskaria
Käykö e60 vanteet e65seen ETn puolesta, muuten kun näyttäisi speksit olevan samat? Jos ei sovi niin minkä kaikkien mallien ETllä mahtuu kivasti vielä seiskassa pyörimään?Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
-
Vastaanpa itse itselleni, näyttäisi käyvän, tuolta löytyi hyvä paketti tietoa: http://www.autowiki.fi/index.php/Luettelo_pulttijaoista
Nyt pääsisi hakemaan leiman vaikka ratti tutisee / väpisee ajossa, vaihdoin siis iskarin ja tukivarret sekä raidetankojen päät ja meni ajoltaan huonommaksi Vanhat osat näköjään antoi kivasti anteeksi muualta tulevaa klappia
Onko raidetankojen sisäpäät kuinka usein syypäät vai meneekö mulla nyt vielä reaktiotangotkin samaan konkurssiinKulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
-
Originally posted by Gize View PostVastaanpa itse itselleni, näyttäisi käyvän, tuolta löytyi hyvä paketti tietoa: http://www.autowiki.fi/index.php/Luettelo_pulttijaoista
Nyt pääsisi hakemaan leiman vaikka ratti tutisee / väpisee ajossa, vaihdoin siis iskarin ja tukivarret sekä raidetankojen päät ja meni ajoltaan huonommaksi Vanhat osat näköjään antoi kivasti anteeksi muualta tulevaa klappia
Onko raidetankojen sisäpäät kuinka usein syypäät vai meneekö mulla nyt vielä reaktiotangotkin samaan konkurssiin
Comment
-
-
Tuo Autowiki on kyllä päivitystä vaille BMW:n pulttijakojen suhteenNäillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostKai siitä on kulmat jo säädetty?
Sisäpäät näyttää tosin olevan niin halvat että sama kai ne sinne laittaa suuntauksen yhteydessä. Mutta, jos reaktiotangon puslatkin on jo loppu niin pärjääkö niiden vaihdon jälkeen ilman suuntausta, eihän siinä pitäisi enää kulmien muuttua? Tosin jos ulkopää on jo hieman väljä (vaikka sitä ei leimamieskään toki huomannut) niin sitten taas on kulmat poskellaan, eikös?
Ylimääräisen suuntauksen hinnalla kun saisi jo toisen reaktiotangonKulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
-
Originally posted by Gize View PostEn säädättänyt vielä kun ajattelin että jos menee vielä muutakin palikkaa vaihtoon, sehän on toki selvää että nyt on kulmat päin prinkkalaa mutta oireilisiko se tärinänä rattiin? Mietin toki myös jos renkaassa on jo kulumaa raidetangonpään välyksestä johtuen ja kulmat pielessä niin miksei :think
Sisäpäät näyttää tosin olevan niin halvat että sama kai ne sinne laittaa suuntauksen yhteydessä. Mutta, jos reaktiotangon puslatkin on jo loppu niin pärjääkö niiden vaihdon jälkeen ilman suuntausta, eihän siinä pitäisi enää kulmien muuttua? Tosin jos ulkopää on jo hieman väljä (vaikka sitä ei leimamieskään toki huomannut) niin sitten taas on kulmat poskellaan, eikös?
Ylimääräisen suuntauksen hinnalla kun saisi jo toisen reaktiotangon
Toki jos siellä on vielä väljää niin nekin kyllä varmaan kannattaisi vaihtaa kun ei siitä säädöstäkään tule oikein mitään väljillä nivelillä.
Comment
-
-
Onkohan jollain tullut vastaavaa vastaan. Joku aika sitten oli auto syönyt akun tyhjäksi yön aikana, boosterilla käyntiin ja akku vaihtoon koska akku testi ilmoitti akun olevan huono (vanha akku). Akku uusittu ja rekattu. Tämän jälkeen kesken ajon katkaisi käytännössä auton virrat sekunniksi kesken ajon, valot välähti ja soittimet sun muut sammui ja sekunnin päästä kaikki taas toimi. Teki tätä useamman kerran ajon aikana ja tekee edelleen. No huomasin että auto ei mene nukkumaan koska palaa penkin säädön valo ja navi alkaa hurisemaan kontissa. Menee hetkellisesti kyllä unille mutta herää taas. No irroitin soittimen ja uskon että loppui virtojen katkominen, en varma tietenkään ole. Irroitin myös navin johdot kontista koska silloin sain sen vaipumaan uneen ja lepovirta meni normaaliksi. Nyt tänään laitoin navin johdot takaisin kiinni ja toisen soittimen, 10min ajon jälkeen alkoi taas virtoja räpsyttelee. Eli soittimessa tuskin vika on. Voisiko navissa olla jotain vikaa? En ole varma mitä kaikkea tuossa mostin väylässä liikkuu. Nyt on soitin ja navi irti että pääsee aamulla töihin. Alkaa omat konstit loppumaan.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostOmassa teki kerran tuon, koko auto laakista pimiäksi ja sekunnissa virrat takas. Overvoltage vikakoodia anto... Tätä näytti myös muulloinkin. Ensin vaihdoin laturin jännitteensäätimen, mutta ei vaikutusta. Sitten vaihdoin power modulen toiseen käytettyyn ja ongelma poistui.
Comment
-
-
Originally posted by 5140 View PostKiitos nopeasta vastauksesta, taidanpa lähteä sillä liikkeelle!E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostJoo ja vikakoodeja vähän vilkasta mitä näyttää. Yli 16v oli käynyt omassa jännite, kun auto meni pimeäksi.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment