E65 Kysymyksiä ja vastauksia
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Servotronicilla ei ole väliä mutta yleensä jos autossa DD, menee sinne CHF:ää.Originally posted by TheRipper View Post
Mutta katso mitä korkissa lukee ja minkä väristä nestettä on sisällä.
Ei sovi sotkea ATF:n kanssa.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Taisin muuten laittaa CHF:ää litran kun oli jäähdytin haljennut. Punaista oli pohjilla, mutta ei siihen hätään tullut yhteensopivuutta mietittyä! Ei ole vielä oireillut, mutta miten tuon saa huuhdeltua kun ei noi DD purkit taida olla läpivirtaavia?Originally posted by Supa View PostServotronicilla ei ole väliä mutta yleensä jos autossa DD, menee sinne CHF:ää.
Mutta katso mitä korkissa lukee ja minkä väristä nestettä on sisällä.
Ei sovi sotkea ATF:n kanssa.- E65 730d 2003
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Käyttääkö DD samaa nestettä? Tuo olikin uutta tietoa minulle. Oletin että olisi oma järjestelmänsä. Tämähän on sitten hieman samanlainen kuin hydrojousi citikoissa...Originally posted by Supa View PostServotronicilla ei ole väliä mutta yleensä jos autossa DD, menee sinne CHF:ää.
Mutta katso mitä korkissa lukee ja minkä väristä nestettä on sisällä.
Ei sovi sotkea ATF:n kanssa.
Täytyy katsastaa minkä väristä tuolta tankista löytyy...atf on punaista onko CHF vihreää?
EDIT: CHF 11s only lukee korkissa ja keltaista tai vaalean vihreää näkyy neste tankissa olevan (ja hieman vähissäkin oli näemmä kun juuri ja juuri tikun pää kastui). Joten kunhan auton käyttökausi alkaa tuo neste menee vaihtoon. Onko joku järkevä tyhjennyskonsti vaiko letku vaan irti?
Entä määrä? Minkäs verran sitä sinne sopii? Riittääkö 2 litraa? Kun ei sieltä kaikki kuintenkaan ulos tule.Last edited by TheRipper; 27-01-2014, 13:16.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Kallistuksenvakaajiinhan tuo Dynamic drive viittaa.Originally posted by TheRipper View PostKäyttääkö DD samaa nestettä? Tuo olikin uutta tietoa minulle. Oletin että olisi oma järjestelmänsä. Tämähän on sitten hieman samanlainen kuin hydrojousi citikoissa...
Täytyy katsastaa minkä väristä tuolta tankista löytyy...atf on punaista onko CHF vihreää?
EDIT: CHF 11s only lukee korkissa ja keltaista tai vaalean vihreää näkyy neste tankissa olevan (ja hieman vähissäkin oli näemmä kun juuri ja juuri tikun pää kastui). Joten kunhan auton käyttökausi alkaa tuo neste menee vaihtoon. Onko joku järkevä tyhjennyskonsti vaiko letku vaan irti?
Entä määrä? Minkäs verran sitä sinne sopii? Riittääkö 2 litraa? Kun ei sieltä kaikki kuintenkaan ulos tule.
Mitä tosta äkkiä pöyhäsin, niin pumpulla sailiö tyhjäksi ja uutta sisään. Niin monta kertaa saa vaihtaa kunnes rupeaa väri miellyttämään silmää
Joku litra varmaan menee kerralla. Febi 6161 mätänetistä 13e/L
Niin, ja voihan siinä vaihtojen välissä vähän ajellakkin...- E65 730d 2003
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Kallistuksenvakaajiin nimenomaan. Mutta vertasin vain tätä ohjaustehostimen ja DDn saman öljyn käyttämistä citikkaan missä tehostin ja jousitus käyttävät samaa öljyä.Originally posted by hetfield View PostKallistuksenvakaajiinhan tuo Dynamic drive viittaa.
Mitä tosta äkkiä pöyhäsin, niin pumpulla sailiö tyhjäksi ja uutta sisään. Niin monta kertaa saa vaihtaa kunnes rupeaa väri miellyttämään silmää
Joku litra varmaan menee kerralla. Febi 6161 mätänetistä 13e/L
Niin, ja voihan siinä vaihtojen välissä vähän ajellakkin...
Joo kaipa tuo parempi on ainakin pariin kertaa vaihtaa peräkkäin..vaikka muutaman päivän välein niin ehtii hyvin sekottua uusi ja vanha.
Eipä tuossa sitten ratkaisevaa säästöä tule saksasta tilaamalla jos tuo motonetin kama on samat normit täyttävää...F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Olisi tarkoitus vaihtaa H&R:n -35mm madallusjouset tuohon sigun seiskaan, yksilössä siis EDC ja DynamicDrive, osaako joku sanoa mitä huomioitavaa tässä operaatiossa on? Tarviiko jotain opettaa uudestaan tms.?BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Tilasin juuri uudet Contitechin moniurahihnat tähän ja E39 ja onko todellakin totta että molemmissa on sama hihna? eli 6PK1555?
Näin ainakin misterauto.fi väittää.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Siltä vähän äkkiseltään näyttäs.Originally posted by TheRipper View PostTilasin juuri uudet Contitechin moniurahihnat tähän ja E39 ja onko todellakin totta että molemmissa on sama hihna? eli 6PK1555?
Näin ainakin misterauto.fi väittää.
http://www.realoem.com/bmw/- E65 730d 2003
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Samaahan tuo näyttää tosiaan...aikas hassua että kasissa ja kutosessa sama hihna. No eipä sitten mennyt rahat hukkaan.Originally posted by hetfield View Post
Kohta tulee taas kevät ja saa ottaa auton käyttöön niin ajattelin että samalla kun vaihtaa nuo ohjaustehostinöljyt ja vaihteistoöljyt niin varmaan peräöljykin olisi syytä vaihtaa...mitäs sinne oikein laitetaan? Käykö joku ihan perus GL-5 vai pitääkö olla jotain erikoista?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
http://youtu.be/O4gq2i43Yn0 Tiedoissa herran näkemyksiä öljystä.Originally posted by TheRipper View PostSamaahan tuo näyttää tosiaan...aikas hassua että kasissa ja kutosessa sama hihna. No eipä sitten mennyt rahat hukkaan.
Kohta tulee taas kevät ja saa ottaa auton käyttöön niin ajattelin että samalla kun vaihtaa nuo ohjaustehostinöljyt ja vaihteistoöljyt niin varmaan peräöljykin olisi syytä vaihtaa...mitäs sinne oikein laitetaan? Käykö joku ihan perus GL-5 vai pitääkö olla jotain erikoista?- E65 730d 2003
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Kiitos! Tuohan oli hyvä video...taidankin tuon vaihdon tehdä itse kun ei tuon hankalampaa ole...Originally posted by hetfield View Posthttp://youtu.be/O4gq2i43Yn0 Tiedoissa herran näkemyksiä öljystä.
Tämän pitäisi sitten käydä hyvin:
http://www.motor-oel-guenstig.de/Getriebeoel/Schaltgetriebe-und-Achsen/SAE-75W-90-GL5/Ravenol-LS-75W-90-GL-5-Getriebeoel-fuer-ZF-TE-ML-05C-D-usw-::66.htmlF10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Tai vähän pienemmällä vaivalla http://www.motonet.fi/fi/tuote/59759...raoljy-gl-5-1lOriginally posted by TheRipper View PostKiitos! Tuohan oli hyvä video...taidankin tuon vaihdon tehdä itse kun ei tuon hankalampaa ole...
Tämän pitäisi sitten käydä hyvin:
http://www.motor-oel-guenstig.de/Getriebeoel/Schaltgetriebe-und-Achsen/SAE-75W-90-GL5/Ravenol-LS-75W-90-GL-5-Getriebeoel-fuer-ZF-TE-ML-05C-D-usw-::66.html- E65 730d 2003
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
No kun nuo vaihteistoöljyt kuitenkin tuolta meinasin tilata samoin kuin tehostimenkin niin samallahan nuo sieltä tulee..Originally posted by hetfield View PostTai vähän pienemmällä vaivalla http://www.motonet.fi/fi/tuote/59759...raoljy-gl-5-1l
							
						F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
 
	
Comment