puskuri pitää irroittaa,että saa lamput irti jotta pystyy vaihtaan parkit
Surullista. Ollaan siis samassa tasossa kuin italialaisten Fiatit .
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Kyllä näppäräsorminen ne vaihtaa puskuri kiinnikkin, esim. heiskaten autoon vaihdoin toisen puolen ilman puskurin irroitusta, toista en enää viitsinyt. Eli helpommalla pääsee kun irroittaa, mutta ei pakollinen.
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Juu, juuri itse vaihdoin ledit eteen prefaceen, ja siinä tosiaan saa umpiota avaamalla ne neljä pulttia, vedettyä sen verran eteenpäin että parkit vaihtaa melkein ilman kirosanoja paikalleen
Mutta mites se koko umpio lähtee irti tuosta, kun pitäisi hiukan tutkiskella servojen ja kurvivalojen ohjainyksikön sielunelämää, ja tarkistella että mitä kaikkea sitä laittaa tilaukseen ebaysta
Palaan samalla edelliseen omaan kysymykseen, onko kukaan vaihtanut autoon lediyksilöitä rekisterikilven valojen tilalle, polttimoina on näköjään ollut sekä lasikantoja/sukkuloita. Ei näytä edes ebay auttavan mua, tai sitten en vaan osaa
Ja lisää, autossa on varustelistauksen mukaan sporttipaketti, mutta mistäs tiedän onko siinä dynamic drive (sen kai pitäisi kuulua sporttipakettiin, ja mitä muuta siihen kuuluu) vai pitääkö auto nostaa ylös ja ihmetellä sitä kautta
Juu, juuri itse vaihdoin ledit eteen prefaceen, ja siinä tosiaan saa umpiota avaamalla ne neljä pulttia, vedettyä sen verran eteenpäin että parkit vaihtaa melkein ilman kirosanoja paikalleen
Mutta mites se koko umpio lähtee irti tuosta, kun pitäisi hiukan tutkiskella servojen ja kurvivalojen ohjainyksikön sielunelämää, ja tarkistella että mitä kaikkea sitä laittaa tilaukseen ebaysta
Palaan samalla edelliseen omaan kysymykseen, onko kukaan vaihtanut autoon lediyksilöitä rekisterikilven valojen tilalle, polttimoina on näköjään ollut sekä lasikantoja/sukkuloita. Ei näytä edes ebay auttavan mua, tai sitten en vaan osaa
Ja lisää, autossa on varustelistauksen mukaan sporttipaketti, mutta mistäs tiedän onko siinä dynamic drive (sen kai pitäisi kuulua sporttipakettiin, ja mitä muuta siihen kuuluu) vai pitääkö auto nostaa ylös ja ihmetellä sitä kautta
Kiitos taas
Puskuri kantsii irroittaa lampun vaihdossa ettei tee naarmuja puskuriin,kuitenkin nätisti lähtee.
Kyllä mulla DD on varustelistassa erikseen mainittu. Ajaessa ei kyllä jää epäselväksi onko sitä vai ei.
Mulla on jotku halpis can bus ledit kontissa,on pelannu eikä herjaile.
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
Paitsi olikohan niin, että prefacelifteissä onnistuu parkkien vaihto ilman tuota puskurin irroitustakin? Muistellen, että oman surullisen kuuluisan projektin yhteydessä näin olisi selvinnyt... En mene kyllä sata varmaksi sanomaan. :think
Joka tapauksessa pelleilyksi tuo meni noiden ledien kanssa muutenkin. Sitten kun olevinaan toimivat yksilöt löytyi, niin eipä ne reilua puolta vuotta enempää kestänyt. Kallis projekti pelkkien parkkien kanssa päättyi lopulta alkuperäisten polttimoiden takaisin laittoon ja hyvin on toiminut siitä lähtien.
Siistissä kunnossa seiska sulla ja showroomin mukaan kohtuullisesti mukavia varusteita!
Kyllä on perkule että kehdataankin tehdä yksinkertainen asia näin vaikeaksi! Tämähän on jo kuin ranskalaisen omistaisi!
Mutta kyllä muutaman videon netistä löysin missä vaihto todellakin onnistuu ilman puskurin irroitusta...mutta voi olla että odotan kesään asti ja otan sitten puskurin pois ja umpiot kokonaan pois ja samalla sitten vaihdan kaikki polttimot (ettei tarvitsisi enää toista kertaa tehdä) ja koetan kirkastaa nuo "lasit" myös...Katsotaan nyt.
Mitäs aineita muuten olette käyttäneet kun noita umpiota olette kirkastelleet? Uskaltaako ihan Fareclaa käyttää vai onko jo liian rajua? Joku venekäyttöön tarkoitettu muovin kirkaste?
Eihän tuo puskurin irroitus ole mikään paha homma kun tietää mitä tekee, aika näppärästi irtoaa ainakin faceliftissä.
Jos umpioissa on pahasti kiveniskemiä niin hiomallahan se on alotettava.
Juu, juuri itse vaihdoin ledit eteen prefaceen, ja siinä tosiaan saa umpiota avaamalla ne neljä pulttia, vedettyä sen verran eteenpäin että parkit vaihtaa melkein ilman kirosanoja paikalleen
Mutta mites se koko umpio lähtee irti tuosta, kun pitäisi hiukan tutkiskella servojen ja kurvivalojen ohjainyksikön sielunelämää, ja tarkistella että mitä kaikkea sitä laittaa tilaukseen ebaysta
Palaan samalla edelliseen omaan kysymykseen, onko kukaan vaihtanut autoon lediyksilöitä rekisterikilven valojen tilalle, polttimoina on näköjään ollut sekä lasikantoja/sukkuloita. Ei näytä edes ebay auttavan mua, tai sitten en vaan osaa
Ja lisää, autossa on varustelistauksen mukaan sporttipaketti, mutta mistäs tiedän onko siinä dynamic drive (sen kai pitäisi kuulua sporttipakettiin, ja mitä muuta siihen kuuluu) vai pitääkö auto nostaa ylös ja ihmetellä sitä kautta
Mitäs aineita muuten olette käyttäneet kun noita umpiota olette kirkastelleet? Uskaltaako ihan Fareclaa käyttää vai onko jo liian rajua? Joku venekäyttöön tarkoitettu muovin kirkaste?
Sitä umpioo saa kyllä hioo ihan huolella jos meinaa uuden veroisiksi saada. Alotin 800, mutta silti jäi syvimmät kolot pintaan. Joku 600 vois olla hyvä. 3M pakettia ovat kehuneet. http://www.lamin-x.fi/shop/3m-headli...storation-kit/
Kyllä on perkule että kehdataankin tehdä yksinkertainen asia näin vaikeaksi! Tämähän on jo kuin ranskalaisen omistaisi!
Mutta kyllä muutaman videon netistä löysin missä vaihto todellakin onnistuu ilman puskurin irroitusta...mutta voi olla että odotan kesään asti ja otan sitten puskurin pois ja umpiot kokonaan pois ja samalla sitten vaihdan kaikki polttimot (ettei tarvitsisi enää toista kertaa tehdä) ja koetan kirkastaa nuo "lasit" myös...Katsotaan nyt.
Mitäs aineita muuten olette käyttäneet kun noita umpiota olette kirkastelleet? Uskaltaako ihan Fareclaa käyttää vai onko jo liian rajua? Joku venekäyttöön tarkoitettu muovin kirkaste?
Joo ei tuo nyt ainakaan turhan helpoksi tai pienitöiseksi ole parin parkkipolttimon vaihto tehty. :think
Samalla kun teetätin Supparilla huoltoa, sain mukavasti Jollin käymään hänen hallillaan kirkastamassa juuri noita umpioita ja samalla sanoin sumareista, jotka etenkin oli kunnolla hiekkapuhallettu. Tuli huomattavasti virkeämmän näköinen keula kun molempia oli hiukan kirkastettu. Etenkin sumarit ja varsinkin lähtökohtaansa nähden kirkastui hienosti!
Ajovalojenkin umpiot kirkastuivat huomattavasti, mutta eivät ihan niin hyväksi mitä Jolli olisi halunnut. Itse en ole itse asiassa ehtinyt niin tarkkaan vielä katsoakaan niitä, mutta jo kuvista päätelleen sentään kohtuullisiksi tulivat nekin. Jolli sanoi vaan puhuneensa muutaman kanssaharrastajan kanssa, että eritoten E65:en umpiot ovat sen verta lujaa tekoa, että vaativat vähän järeämpiä toimenpiteitä.
Jolli laittoi juuri muutama päivä sitten tuonne showroomin "kiiltoa kärryihin" puolelle kuvia ja selvitystä käytetyistä aineista ja työmetodeista. Sieltä voi käydä osviittaa katsomassa, mitä vaatii ja millaiseksi tulee.
Alright...Hieman siis kovempiakin otteita voi käyttää...Kiitokset vinkeistä ja linkeistä.
Noissa omissa ei nyt kiveniskuja niin hillittömästi ole (tietenkään kun ei ole hiekoitetuilla teillä ajettu) lähinnä vaan sumentumaa...mutta tuo 800 vesihionta voisi olla hyvä aloituspiste...tuommoisen 3M setinkin voisi hommata...saanee varmaan motonetistakin.
Jahka tässä ilmat lämpiää niin otan nuo irti ja työn alle.
Onkos muuten näissä puskuri yhtä helposti irtoavaa mallia kuin E39? Eli kaksi pulttia pois keskeltä ja sisälokarien kiinnitysruuvit irti? Toki nuo parkkitutkan anturit tuovat oman lisänsä ei varmaan niin pitkiä johtoja ole ettei tarvitsisi irroittaa....jostain välistä keplottelemalla varmaan saa pesimien letkut irti.
Niin ja apukaukovalot ovat mallia H7 ja vilkkupolttimot normi 21w? Nuo kaikki vaihtaa samalla kertaa...xenoneita en taida viitsiä kun ovat ihan priimat vielä...D2S nämäkin kuitenkin ovat vissiin?
Ei muuten saa, turtlen settiä sieltä saa, mutta se on ihan skeida
Oho...joku Turtlen tuote siis skeidaakin...?
On motonetissa yleensä noita 3M tuotteita ollut...noh jos ei muualta niin tilaan sitten tuolta vinkkaamastasi paikasta.
Oho...joku Turtlen tuote siis skeidaakin...?
On motonetissa yleensä noita 3M tuotteita ollut...noh jos ei muualta niin tilaan sitten tuolta vinkkaamastasi paikasta.
Se Turtle on tarkotettu varmaan hyvin pienille pintanaarmuille ja hiomapädeistä lähtee jyvät käveleen jo heti kättelyssä, eikä se kiillotustahna lähde sitten millään pirullakaan irti... mistään! Oon koittanu noita 3M tuotteita metsästää, mutta eipä tunnu oikeen mistään varaosaputkasta löytyvän. Harmi, koska hiomatahnatkin on aika toimivia.
Lähti muuten ilmastointikin tänään päälle, pitää vaan melkosta suhinaa. Onkohan joku höyrystimen suutin tms. tullut tiensä päähän?
Se Turtle on tarkotettu varmaan hyvin pienille pintanaarmuille ja hiomapädeistä lähtee jyvät käveleen jo heti kättelyssä, eikä se kiillotustahna lähde sitten millään pirullakaan irti... mistään! Oon koittanu noita 3M tuotteita metsästää, mutta eipä tunnu oikeen mistään varaosaputkasta löytyvän. Harmi, koska hiomatahnatkin on aika toimivia.
Lähti muuten ilmastointikin tänään päälle, pitää vaan melkosta suhinaa. Onkohan joku höyrystimen suutin tms. tullut tiensä päähän?
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
Korjaako täällä kukaan ASK:ia tai L7 vahvistimia? Tuntuu olevan vikaa ainakin toisessa, varmaan askissa kun rätisee niin vittumaisesti välillä kuskin ovesta ja välillä midi takaa.
Korjaako täällä kukaan ASK:ia tai L7 vahvistimia? Tuntuu olevan vikaa ainakin toisessa, varmaan askissa kun rätisee niin vittumaisesti välillä kuskin ovesta ja välillä midi takaa.
Comment