Originally posted by PappaST
View Post
BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
-
-
Originally posted by JTMD View PostGenuine partsilta m70b50 kytkinsetti oli toimituksineen muistaakseni jotakuinkin 750€ hyvän aikaa sitten postikuluineen. Aski mulla kun oli autosta irti niin näytti kuitenkin vanha vielä tosi hyvältä vaikka itselläkin kohtuu ylhäältä ottaa, niin en mennyt tilaamaan turhan takia. Varaosanumero setille on 21211223413. En lähtis suomesta ostamaan jos aikoo parisataa säästää. Tuolta oon tilaillut kamaa 600€:n edestä omaan kamppeeseen ja siinä vierähti melkein 2kk kunnes saivat kaikki hilut kasaan.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
OBC-kyssäri
Csi on nyt käyttiksenä ajossa, kun tuo s...nan E61 on pajalla varmaan pitkän aikaa. Mulla on Kasin hanskalokerossa ohje siitä, miten vilkkuviiksen päähän saa ohjelmoitua, mitä obc:n tietoja se vaihtaa. Kasi kun on nyt vähän kaukana, niin onko kellään linkkiä ohjeeseen tai muuten tallessa? Supa, sulta sen ohjeen aikanaan sain?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostCsi on nyt käyttiksenä ajossa, kun tuo s...nan E61 on pajalla varmaan pitkän aikaa. Mulla on Kasin hanskalokerossa ohje siitä, miten vilkkuviiksen päähän saa ohjelmoitua, mitä obc:n tietoja se vaihtaa. Kasi kun on nyt vähän kaukana, niin onko kellään linkkiä ohjeeseen tai muuten tallessa? Supa, sulta sen ohjeen aikanaan sain?
Edit: oli tuossa -90 owner manual käsillä, mikä vahvisti ylläolevan. Tarkennuksena vielä, että valinnat tehdään ajotietokoneen näppäimillä ja kuitataan lopuksi SET/RES napilla. Jos haluaa kaikki näytettäväksi, ohjelmointitilassa painetaan ainoastaan SET/RES nappia.Last edited by _chris_; 09-06-2014, 10:46.BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91
Comment
-
-
Originally posted by _chris_ View PostTuon ajan Bemuissa taisi toiminta perinteisesti olla niin, että pidetään sitä viiksen nappia painettuna muutama sekunti, jolloin se menee ohjelmointitilaan. Varsinainen tietojen valinta tehtiin sitten ajotietokoneen puolelta eikä siitä viiksestä. En pääse nyt varmistamaan toimiko E31 myös noin ja mitä ajotietokoneen ruudulle tulee ohjelmointitilassa. Voin tarkistaa myöhemmin, jos on tarvetta.
Edit: oli tuossa -90 owner manual käsillä, mikä vahvisti ylläolevan. Tarkennuksena vielä, että valinnat tehdään ajotietokoneen näppäimillä ja kuitataan lopuksi SET/RES napilla. Jos haluaa kaikki näytettäväksi, ohjelmointitilassa painetaan ainoastaan SET/RES nappia..
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostTäytyy koittaa, raportoin sitten. Tuota vilkkuviiksen pohjassapitämistä en vielä kokeillutkaan. Ulkoa muistelin, että 1000 tai 100 tjsp. nappia piti pitää pohjassa ja valita toiminnot, jotka haluaa "kiertoon" bc-napista. Oletuksena (akku irti) ohjelmoinnit kokemukseni mukaan katoaa eli siksi saa selata kaikki turhat timeritkin läpi.
Kyllä sä sen monta kertaa teit kun olin itsekkin kyydissä, viiksen päästä juuri muistaakseni- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Jep, helppoa se oli, kun sen osasi. Vilkunviiksi vähäksi aikaa pohjaan ja näytölle tulee Progr1 tjsp. Sen jälkeen näppäillään haluamassaan järjestyksessä OBC:ltä toiminnot ja lopuksi set.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by PappaST View Post:think Pitäs itekin opetella käyttämään tuota ajotietokonetta.
Mulla se on saksaksi enkä ole vielä edes saanut aikaseksi
asettaa kellonaikaa/ päivämäärää koko koneelle
Toisinsanoen en tajua siitä mitään kun en ole perehtynyt.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by PappaST View Post:think Pitäs itekin opetella käyttämään tuota ajotietokonetta.
Mulla se on saksaksi enkä ole vielä edes saanut aikaseksi
asettaa kellonaikaa/ päivämäärää koko koneelle
Toisinsanoen en tajua siitä mitään kun en ole perehtynyt.
-Lassi
Comment
-
-
Tuo oma tupruttelee kylmänä hetken aikaa sinistä savua... Koneen lämmettyä loppuu, venttiilinvarren kumit??
Toinen ongelma, tasakaasulla ajellessa on/off tyylinen vedon katkeaminen ja palautuminen. Liittynee kaasuläppiin?Last edited by Arppa; 15-06-2014, 19:51.Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
-
Originally posted by PappaST View PostPaljo oli halkaisijaltaan bmw lätkä kasin konepeltissä?
Auto ei oo nyt käsillä nii ei voi itse mitata.
Pitäs tilata uus merkki...Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Kohtuu kiitettävästi tuntuu olevan hukassa jotku järkevästi madaltavat etujouset kasiin :think
Alla on nyt m-sport vieterit mutta saisi siitä vielä laskea about -25mm jotta olis balanssissa perän kanssa, eli voisi kuvitella että madalluksen pitäisi
tällöin olla ilmoitettuna luokkaa -40mm tai -45mm mutta en löydä.
Yleisin on -25mm ja sehän ei paljoa lämmitä, näitä tarjosi ainakin Eibach ja H&R... sitten oli joku totaalisen outo merkki (oliko venture) joka tarjosi -55mm joka on kyllä varmaankin jo liikaa.
Onko kenelläkään hajua mistä kattelis vietereitä?
Vkonlopun aikana kyllä pukattu spostia useampaankin paikkaan aiheesta..BMW E31 850 Ci
Comment
-
-
Kasin suhteen vaihtoehdot madallusjousien suhteen ovat melko vähissä. Käytännössä vaihtoehdot ovat nuo mainitsemasi h&r sekä eibach. Lisäksi löytyy kaw merkkiset jotka sitten madaltavat paljon mutta mielestäni jo liikaakin. Itselläni on eibach edessä ja vakiot takana ja ihan tyytyväinen olen mutta en itse tykkääkään liian matalasta koska käytännöllisyys kärsii liikaa. Kasissa kun on tuo keulaylitys niin pitkä niin liian matalat etujouset tekevät ajamisesta todella vaikeaa. Bimmerforumilta löytyy paljon kuvia ja ketjuja aiheesta.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
Comment