BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JTMD
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 831
    • Helsinki

    Originally posted by PappaST View Post
    Tuossa funtsaillu tuota kasin kytkintä, alkaa varmaan
    olemaan vähäsen ehtoopuolella kun irrottaa vasta niin ylhäältä :think
    Eli tiedossa voi olla kytkinremonttia ensi talvena.

    Mistähän tuota kannattais kysellä....normi osaputkista Suomessa vissiin turha toivo.... KL:ltä kysäisin niin levy, asetelma ja painelaakeri 1000€

    Pielenmayerille pitäs laittaa toki spostia.
    Sachsilla on ainaki kasikoneiseen kykään... totta luulis olevan m70 peräänkin.

    Jenkeissä näkyy sassi olevan 470€ +tullit+postit yms...

    Onko kenelläkään kokemusta kasin kykän ostosta?
    Genuine partsilta m70b50 kytkinsetti oli toimituksineen muistaakseni jotakuinkin 750€ hyvän aikaa sitten postikuluineen. Aski mulla kun oli autosta irti niin näytti kuitenkin vanha vielä tosi hyvältä vaikka itselläkin kohtuu ylhäältä ottaa, niin en mennyt tilaamaan turhan takia. Varaosanumero setille on 21211223413. En lähtis suomesta ostamaan jos aikoo parisataa säästää. Tuolta oon tilaillut kamaa 600€:n edestä omaan kamppeeseen ja siinä vierähti melkein 2kk kunnes saivat kaikki hilut kasaan.
    -10 e93 325i
    -04 e46 320i
    -92 e31 850i 6speed
    -92 e30 325 cab
    -93 e36 M3
    -91 e36 325

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17571
      • Turku

      Originally posted by JTMD View Post
      Genuine partsilta m70b50 kytkinsetti oli toimituksineen muistaakseni jotakuinkin 750€ hyvän aikaa sitten postikuluineen. Aski mulla kun oli autosta irti niin näytti kuitenkin vanha vielä tosi hyvältä vaikka itselläkin kohtuu ylhäältä ottaa, niin en mennyt tilaamaan turhan takia. Varaosanumero setille on 21211223413. En lähtis suomesta ostamaan jos aikoo parisataa säästää. Tuolta oon tilaillut kamaa 600€:n edestä omaan kamppeeseen ja siinä vierähti melkein 2kk kunnes saivat kaikki hilut kasaan.
      Jep, osia ei erikseen saa marmorilta, vain tuo koko setti. Ostin Pielmeierilta halvemmalla kuin tuo ilmoittamasi GP:n hinta. Kytkin ottaa ylhäältä kyllä remontin jälkeenkin eli ei pelkästään sen takia kannata remonttia tehdä.
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17571
        • Turku

        OBC-kyssäri

        Csi on nyt käyttiksenä ajossa, kun tuo s...nan E61 on pajalla varmaan pitkän aikaa. Mulla on Kasin hanskalokerossa ohje siitä, miten vilkkuviiksen päähän saa ohjelmoitua, mitä obc:n tietoja se vaihtaa. Kasi kun on nyt vähän kaukana, niin onko kellään linkkiä ohjeeseen tai muuten tallessa? Supa, sulta sen ohjeen aikanaan sain?
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • _chris_
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 442
          • Nokia

          Originally posted by Laku View Post
          Csi on nyt käyttiksenä ajossa, kun tuo s...nan E61 on pajalla varmaan pitkän aikaa. Mulla on Kasin hanskalokerossa ohje siitä, miten vilkkuviiksen päähän saa ohjelmoitua, mitä obc:n tietoja se vaihtaa. Kasi kun on nyt vähän kaukana, niin onko kellään linkkiä ohjeeseen tai muuten tallessa? Supa, sulta sen ohjeen aikanaan sain?
          Tuon ajan Bemuissa taisi toiminta perinteisesti olla niin, että pidetään sitä viiksen nappia painettuna muutama sekunti, jolloin se menee ohjelmointitilaan. Varsinainen tietojen valinta tehtiin sitten ajotietokoneen puolelta eikä siitä viiksestä. En pääse nyt varmistamaan toimiko E31 myös noin ja mitä ajotietokoneen ruudulle tulee ohjelmointitilassa. Voin tarkistaa myöhemmin, jos on tarvetta.

          Edit: oli tuossa -90 owner manual käsillä, mikä vahvisti ylläolevan. Tarkennuksena vielä, että valinnat tehdään ajotietokoneen näppäimillä ja kuitataan lopuksi SET/RES napilla. Jos haluaa kaikki näytettäväksi, ohjelmointitilassa painetaan ainoastaan SET/RES nappia.
          Last edited by _chris_; 09-06-2014, 10:46.
          BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
          Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17571
            • Turku

            Originally posted by _chris_ View Post
            Tuon ajan Bemuissa taisi toiminta perinteisesti olla niin, että pidetään sitä viiksen nappia painettuna muutama sekunti, jolloin se menee ohjelmointitilaan. Varsinainen tietojen valinta tehtiin sitten ajotietokoneen puolelta eikä siitä viiksestä. En pääse nyt varmistamaan toimiko E31 myös noin ja mitä ajotietokoneen ruudulle tulee ohjelmointitilassa. Voin tarkistaa myöhemmin, jos on tarvetta.

            Edit: oli tuossa -90 owner manual käsillä, mikä vahvisti ylläolevan. Tarkennuksena vielä, että valinnat tehdään ajotietokoneen näppäimillä ja kuitataan lopuksi SET/RES napilla. Jos haluaa kaikki näytettäväksi, ohjelmointitilassa painetaan ainoastaan SET/RES nappia.
            Täytyy koittaa, raportoin sitten. Tuota vilkkuviiksen pohjassapitämistä en vielä kokeillutkaan. Ulkoa muistelin, että 1000 tai 100 tjsp. nappia piti pitää pohjassa ja valita toiminnot, jotka haluaa "kiertoon" bc-napista. Oletuksena (akku irti) ohjelmoinnit kokemukseni mukaan katoaa eli siksi saa selata kaikki turhat timeritkin läpi .
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by Laku View Post
              Täytyy koittaa, raportoin sitten. Tuota vilkkuviiksen pohjassapitämistä en vielä kokeillutkaan. Ulkoa muistelin, että 1000 tai 100 tjsp. nappia piti pitää pohjassa ja valita toiminnot, jotka haluaa "kiertoon" bc-napista. Oletuksena (akku irti) ohjelmoinnit kokemukseni mukaan katoaa eli siksi saa selata kaikki turhat timeritkin läpi .
              Ei, se on salavalikkoon meno.
              Kyllä sä sen monta kertaa teit kun olin itsekkin kyydissä, viiksen päästä juuri muistaakseni
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17571
                • Turku

                Jep, helppoa se oli, kun sen osasi . Vilkunviiksi vähäksi aikaa pohjaan ja näytölle tulee Progr1 tjsp. Sen jälkeen näppäillään haluamassaan järjestyksessä OBC:ltä toiminnot ja lopuksi set.
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • PappaST
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2013
                  • 265
                  • Oulu

                  :think Pitäs itekin opetella käyttämään tuota ajotietokonetta.
                  Mulla se on saksaksi enkä ole vielä edes saanut aikaseksi
                  asettaa kellonaikaa/ päivämäärää koko koneelle

                  Toisinsanoen en tajua siitä mitään kun en ole perehtynyt.
                  BMW E31 850 Ci

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17571
                    • Turku

                    Originally posted by PappaST View Post
                    :think Pitäs itekin opetella käyttämään tuota ajotietokonetta.
                    Mulla se on saksaksi enkä ole vielä edes saanut aikaseksi
                    asettaa kellonaikaa/ päivämäärää koko koneelle

                    Toisinsanoen en tajua siitä mitään kun en ole perehtynyt.
                    Pidä pohjassa set/reset ja käytä numeronäppäimiä asettaaksesi päiväys ja kloaika. Kysy täältä apuja ja merkitystä, jos saksankielentaitoa tarvitset.
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • Lassi E31
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2008
                      • 30
                      • Lapua

                      Originally posted by PappaST View Post
                      :think Pitäs itekin opetella käyttämään tuota ajotietokonetta.
                      Mulla se on saksaksi enkä ole vielä edes saanut aikaseksi
                      asettaa kellonaikaa/ päivämäärää koko koneelle

                      Toisinsanoen en tajua siitä mitään kun en ole perehtynyt.
                      Tässä linkkiä ajotietokoneen käyttöön:
                      BMW, Alpina, 840, 850, CSi, M8, E31, B12


                      -Lassi

                      Comment

                      • Arppa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1066
                        • Lumbriver

                        Tuo oma tupruttelee kylmänä hetken aikaa sinistä savua... Koneen lämmettyä loppuu, venttiilinvarren kumit??

                        Toinen ongelma, tasakaasulla ajellessa on/off tyylinen vedon katkeaminen ja palautuminen. Liittynee kaasuläppiin?
                        Last edited by Arppa; 15-06-2014, 19:51.
                        Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                        Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                        Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                        -Raahe Connection-
                        -Team Kärppä- limited edition

                        Comment

                        • PappaST
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2013
                          • 265
                          • Oulu

                          Paljo oli halkaisijaltaan bmw lätkä kasin konepeltissä?
                          Auto ei oo nyt käsillä nii ei voi itse mitata.
                          Pitäs tilata uus merkki...
                          BMW E31 850 Ci

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17571
                            • Turku

                            Originally posted by PappaST View Post
                            Paljo oli halkaisijaltaan bmw lätkä kasin konepeltissä?
                            Auto ei oo nyt käsillä nii ei voi itse mitata.
                            Pitäs tilata uus merkki...
                            Katso realoem:stä. Muistaakseni 82mm.
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • PappaST
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2013
                              • 265
                              • Oulu

                              Kohtuu kiitettävästi tuntuu olevan hukassa jotku järkevästi madaltavat etujouset kasiin :think

                              Alla on nyt m-sport vieterit mutta saisi siitä vielä laskea about -25mm jotta olis balanssissa perän kanssa, eli voisi kuvitella että madalluksen pitäisi
                              tällöin olla ilmoitettuna luokkaa -40mm tai -45mm mutta en löydä.

                              Yleisin on -25mm ja sehän ei paljoa lämmitä, näitä tarjosi ainakin Eibach ja H&R... sitten oli joku totaalisen outo merkki (oliko venture) joka tarjosi -55mm joka on kyllä varmaankin jo liikaa.

                              Onko kenelläkään hajua mistä kattelis vietereitä?

                              Vkonlopun aikana kyllä pukattu spostia useampaankin paikkaan aiheesta..
                              BMW E31 850 Ci

                              Comment

                              • mikae34
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 5010
                                • Forssa

                                Kasin suhteen vaihtoehdot madallusjousien suhteen ovat melko vähissä. Käytännössä vaihtoehdot ovat nuo mainitsemasi h&r sekä eibach. Lisäksi löytyy kaw merkkiset jotka sitten madaltavat paljon mutta mielestäni jo liikaakin. Itselläni on eibach edessä ja vakiot takana ja ihan tyytyväinen olen mutta en itse tykkääkään liian matalasta koska käytännöllisyys kärsii liikaa. Kasissa kun on tuo keulaylitys niin pitkä niin liian matalat etujouset tekevät ajamisesta todella vaikeaa. Bimmerforumilta löytyy paljon kuvia ja ketjuja aiheesta.
                                Auto on liikkumaväline.

                                Comment

                                Working...
                                X