Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • torso1
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post

    Tilanne on hyvin huono ja ymmärrän turhautumisesi täysin, loppua ei näytä tulevan lainkaan. Kyllähän tuossa jo pelkän merkin maineen kannalta ainoa oikea menettely on tehtaalta uusi auto tilalle. Omasta mielestä kun on syytä epäillä (kuten tuo vatululoimisen määrää antaa aiheen olettaa), niin edellä mainittu päätös pitäisi tehdä hyvinkin matalalla kynnyksellä, Jo tuollainen takasinkutsusyy auton historiassa ei vahvista ko. yksilön jälleenmyyntiarvoa. Toki harvempi varmasti takaisinkutsulistaa kollaa autoa ostaesaan, mutta kuten vanhan sanonta kuuluu "Hyvä kello kauaus kuuluu, paha kello kauemmaksi."
    Juuri näin. Mutta kyllähän tässä on kuluttajalla aika pienet mahdollisuudet mihinkään asiaan vaikuttaa. Sekin on nimittäin aivan tavallista että uusia autoja korjataan milloin mistäkin syystä ja silti ne vastaa ”tehdastoimitusta” ihan kuluttajasuojankin mukaan. Onneksi sentään tätä yksilöä ei ole matkalla rutattu eikä korjattu. Kysymys kait on enemmän siitä että onko autoille tapahtunut mitään vahinkoa (sähköjärjestelmät yms.?) suolaveden seurauksesta. Eikä kukaan tunnu tietävän onko tämäkään auto joutunut edes kosketuksiin meriveden kanssa. Ne satamassa ajelehtineet ja vaurioituneet autot on kuulemma laitettu paaliin jo tammikuussa BMW:n toimesta.

    Mutta tällä hetkellä odottavat suoria ohjeita Saksasta että mitä näille autoille (mun auto mukaanlukien) tehdään. Ei tämä suinkaan ainut ole Suomessakaan. Ainakin toinen samanlainen tapaus Espoon Hedinillä odottamassa lisäohjeita. Asiakkaan auto siis tämäkin. Ihan suoraan kertoivat. Perinteiden mukaisesti BMW kuulemma laskuttaa nämä jo liikkeeltä heti silloin kun autot toimitetaan pihaan. Aivan sama miten kauan siellä seisovat ennen kuin asiakkaalta saavat rahansa, jos saavat. No, ei taida vielä muutama myymätön X5 Hedinin taseessa puljua kaataa
    Last edited by torso1; 25-04-2024, 22:04.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by torso1 View Post

    Tämä tuli tehtyä jo heti ensimmäisenä eli helmikuun loppupuolella. Autossa on päällä delivery STOP025369 (Evaluation of Salt Water Damages, Flood 2.0), eikä sitä voida luovuttaa ennen lisätutkimuksia ja lopullista BMW:n hyväksyntää.

    Eikö kuulostakin hienolta. Kärsivällisyys näiden valmiiksi homehtuneiden romujen kanssa alkaa olla pikkuhiljaa loppusuoralla!
    Tilanne on hyvin huono ja ymmärrän turhautumisesi täysin, loppua ei näytä tulevan lainkaan. Kyllähän tuossa jo pelkän merkin maineen kannalta ainoa oikea menettely on tehtaalta uusi auto tilalle. Omasta mielestä kun on syytä epäillä (kuten tuo vatululoimisen määrää antaa aiheen olettaa), niin edellä mainittu päätös pitäisi tehdä hyvinkin matalalla kynnyksellä, Jo tuollainen takasinkutsusyy auton historiassa ei vahvista ko. yksilön jälleenmyyntiarvoa. Toki harvempi varmasti takaisinkutsulistaa kollaa autoa ostaesaan, mutta kuten vanhan sanonta kuuluu "Hyvä kello kauaus kuuluu, paha kello kauemmaksi."

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post

    Saat alustanumerolla selville jos autossa on joku takaisinkutsu avoinna vai onko joku erikoisempi case. (esim https://bmw-recall-tool.netlify.app/)
    Tämä tuli tehtyä jo heti ensimmäisenä eli helmikuun loppupuolella. Autossa on päällä delivery STOP025369 (Evaluation of Salt Water Damages, Flood 2.0), eikä sitä voida luovuttaa ennen lisätutkimuksia ja lopullista BMW:n hyväksyntää.

    Eikö kuulostakin hienolta. Kärsivällisyys näiden valmiiksi homehtuneiden romujen kanssa alkaa olla pikkuhiljaa loppusuoralla!
    Last edited by torso1; 24-04-2024, 11:09.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Tämä uusien autojen luovutuskielto ja jo ajossa olleiden takaisinkutsu kampanja on kyllä hanurista. Minun uusi X5 lepää nyt Hedinin pihassa ja odottaa BMWn ohjeita lisätarkastusta varten. Kukaan ei tunnu tietävän milloin nämä ohjeet saadaan. Niin pitkään ei auta muu kuin odotella ja ajaa nykyisellä. Ja toivoa että autossa ei tietenkään ole mitään vikaa!

    jos myyjällä olisi ollut pelisilmää, niin hän olisi tilannut vastaavalla speksillä jo toisen auton mulle kun tämän kohdalla ongelmat alkoivat eskaloitua (oli tiedossa jo tammi-helmikuussa et kaikki ei mene hyvin). Ja kumpi tulee aikasemmin liikkeeseen niin se luovutetaan. Mutta ei, eihän niillä reppanoilla ole varaa ottaa autoja ylimääräisenä myyntiin tai varastoon.

    Uuden auton vaarallisimmat kilometrit on näköjään ne kun se matkaa tehtaalta merkkarin pihaan odottamaan luovutusta asiakkaalle. Ja tässä tapauksessa vielä jenkeistä asti. Auto lähti tehtaalta kunnossa mutta ei olekaan enää kunnossa 4kk kestäneen matkan jälkeen. Eikä sitä voida luovuttaa ennen kuin se on saanut BMW:n hyväksynnän. Merkkaritkin aivan kädettömiä ja tietämättömiä asian suhteen. Aivan naurettavaa sanon minä.
    Saat alustanumerolla selville jos autossa on joku takaisinkutsu avoinna vai onko joku erikoisempi case. (esim https://bmw-recall-tool.netlify.app/)

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Tämä uusien autojen luovutuskielto ja jo ajossa olleiden takaisinkutsu kampanja on kyllä hanurista. Minun uusi X5 lepää nyt Hedinin pihassa ja odottaa BMWn ohjeita lisätarkastusta varten. Kukaan ei tunnu tietävän milloin nämä ohjeet saadaan. Niin pitkään ei auta muu kuin odotella ja ajaa nykyisellä. Ja toivoa että autossa ei tietenkään ole mitään vikaa!

    jos myyjällä olisi ollut pelisilmää, niin hän olisi tilannut vastaavalla speksillä jo toisen auton mulle kun tämän kohdalla ongelmat alkoivat eskaloitua (oli tiedossa jo tammi-helmikuussa et kaikki ei mene hyvin). Ja kumpi tulee aikasemmin liikkeeseen niin se luovutetaan. Mutta ei, eihän niillä reppanoilla ole varaa ottaa autoja ylimääräisenä myyntiin tai varastoon.

    Uuden auton vaarallisimmat kilometrit on näköjään ne kun se matkaa tehtaalta merkkarin pihaan odottamaan luovutusta asiakkaalle. Ja tässä tapauksessa vielä jenkeistä asti. Auto lähti tehtaalta kunnossa mutta ei olekaan enää kunnossa 4kk kestäneen matkan jälkeen. Eikä sitä voida luovuttaa ennen kuin se on saanut BMW:n hyväksynnän. Merkkaritkin aivan kädettömiä ja tietämättömiä asian suhteen. Aivan naurettavaa sanon minä.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Jäi i7 Tallinnaan, ei päästy jatkotakuusta sopimukseen. Baijerissa asiat sitten etenivät iltapäivällä nopeesti. Autosta on nyt käsiraha maksettu ja odotellaan vahvistusta, että kukaan ei ehtinyt vetää välistä.

    Autossa on takaisinkutsu päällä , joten luovutus riippuu milloin varaosa saadaan. Kyseessä on aika laaja ongelma joka koskee tiettyjä 2023-24 valmistuneiden autojen jarrujärjestelmää, Trafiltakin sivulta Takaisinkutsu: BMW 230e xDrive (U06), X1 xDrive (U11), 225e xDrive (U06), iX1 xDrive (U11), X5 xDrive (G05), XM (G09), X1 xDrive (U11), i7 xDrive (G70), X7 xDrive (G07), X6 xDrive (G06), 750e xDrive (G70), M760e xDrive (G70) The fault relates to the integrated brake (IB) system, which is a brakebywire brake system. | recall:siteName (traficom.fi)​ Uusia autoja on luovutuskiellossa, ja jo luovutettuja on otettu huollon pihaan seisomaan. Ensimmäinen arvio on, että auto olisi luovutettavissa toukokuun loppupuolella. Myyjän mukaan normisti aikaa menee 2vkoa (auton siirto Saksassa, pudistus, tarkistukset, huollot), mutta nyt siis 2-3viikoa lisää.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by pyroz View Post

    Mutta mistä onlinepalvelusta tänä päivänä näkee tiedot vaikka i7:sta VIN:n 7 viimeisellä merkillä? Soittamalla sinne merkkarille se koko VIN selviää samalla anyway
    Totta, seitsemän viimeistä numeroa ei riitä, koko VIN tarvitaan. Koko VINin rakennetta yritin tuossa kertoa, miten sen saa tehtyä seiskan tapauksessa.

    Bemarilta saaduissa tarjouksissa alustanumero löytyy aina. Multimerkkiliikkeiden tarjouksissa numeroa ei ole ollut , vaan pitää erikseen pyytää. Näiden ilmoituksissa on myös virheelliset varustelistat, joten VIN on tarpeeen. Tässä mielessä vain BMW:tä myyvä liike on selkeesti parempi ja helpompi. Esim Autohaus Schmidtin kanssa sujuu kaikki nopeasti ja sujuvasti. Kaveri puhuu hyvää englantia, joten mun ei tarvitse sönkkää saksaa . ​
    Last edited by tiko4tiko; 14-05-2024, 16:08.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    On nuo Saksalaiset kyllä kieroa porukkaa. Nykyisen iX:n kävin hakemassa Ruotsista Malmön Bemariliikkeestä ja kaikki meni hyvin. Eikä hintakaan muuttunut ihmeellisesti

    ps. tulipa muuten uusi X5 jo liikkeeseenkin mut joutuvat vielä tekemään siihen jonkun tarkastuksen et voiko luovuttaa edes mulle koko autoa. Ei kait tuota rotteloa tänne asti ois kannattanut roudata tarkastukseen!

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post

    Kun klikkaa auton näkyviin niin vasemmassa yläkulmassa on auton malli ja sen alla on Angebotsnummer: BM70723384 | CM51454. Pysytyviivan jälkeiset numerot on VINin 7 viimeistä numeroa. Vaati toki vähän askartelua saada täydellisen VIN; seiskassa alku on aina sama 'WBY51EJ0' sitten tulee tarkastusnumero(?) jonka on ollut kanssa aina sama '0' (ainakin tarjousten perusteella mitä mulla on ja mitä muutenkin olen kokeillut) ja sitten kaksi numeroa jotka kertovat tehtaan ja mallivuoden 09 (7/22-8/22) ja 00 (9/22-8/23) (toki tässsä täytyy tietää/arvata, milloin auto valmistettu ei reksiteröity!) ja loppuun nuo seitsemän numeroa tuosta angebotesta. Toki eihän tällä paljoa tee oiekasti, koska nuo Börsen varusteet listautuu varmaan samalla periaateella jonkun älykoneen aivoista tuohon näkyville. Toki tällä menetelmällä saa mysö lisavarusteiden koodit esiin, joita listauksessa ei ole, kun haluaa hipistellä.

    Mutta kätevä tuo angebot numero on, sillä se identifioi auton. Olen havainnut, että riippuen hieman kenen kautta Börsen avaa autojen hinnat on erilaisia. Kalleimmat hinnat saa, kun menee Börseen Niederlassungin kautta. Jolllaikin autotaloilla on samat hinnat ja joillakin 1k€ halvemmat, onko vielä halvempia..... en tiedä. Omat sukulaiset asuu Münchenin eteläpuolella, jossa bemareita myy Autohaus Michael Schmidt Neuwagen, Gebrauchtwagen & Service | Autohaus Schmidt (bmw-schmidt.com). Tätä kautta Borse antaa ainakin seiskalle alhaisempaa hintaa. Mitä omia kiinnistuksen kohteita olen verranut niin ero aina sama ~1000€​
    Mutta mistä onlinepalvelusta tänä päivänä näkee tiedot vaikka i7:sta VIN:n 7 viimeisellä merkillä? Soittamalla sinne merkkarille se koko VIN selviää samalla anyway

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by pyroz View Post

    Hetkinen. Ei merkkarin Gebrauchwagen Börse kyllä näytä alustanumeroa missään. Mistä nyt puhut?
    Kun klikkaa auton näkyviin niin vasemmassa yläkulmassa on auton malli ja sen alla on Angebotsnummer: BM70723384 | CM51454. Pysytyviivan jälkeiset numerot on VINin 7 viimeistä numeroa. Vaati toki vähän askartelua saada täydellisen VIN; seiskassa alku on aina sama 'WBY51EJ0' sitten tulee tarkastusnumero(?) jonka on ollut kanssa aina sama '0' (ainakin tarjousten perusteella mitä mulla on ja mitä muutenkin olen kokeillut) ja sitten kaksi numeroa jotka kertovat tehtaan ja mallivuoden 09 (7/22-8/22) ja 00 (9/22-8/23) (toki tässsä täytyy tietää/arvata, milloin auto valmistettu ei reksiteröity!) ja loppuun nuo seitsemän numeroa tuosta angebotesta. Toki eihän tällä paljoa tee oiekasti, koska nuo Börsen varusteet listautuu varmaan samalla periaateella jonkun älykoneen aivoista tuohon näkyville. Toki tällä menetelmällä saa mysö lisavarusteiden koodit esiin, joita listauksessa ei ole, kun haluaa hipistellä.

    Mutta kätevä tuo angebot numero on, sillä se identifioi auton. Olen havainnut, että riippuen hieman kenen kautta Börsen avaa autojen hinnat on erilaisia. Kalleimmat hinnat saa, kun menee Börseen Niederlassungin kautta. Jolllaikin autotaloilla on samat hinnat ja joillakin 1k€ halvemmat, onko vielä halvempia..... en tiedä. Omat sukulaiset asuu Münchenin eteläpuolella, jossa bemareita myy Autohaus Michael Schmidt Neuwagen, Gebrauchtwagen & Service | Autohaus Schmidt (bmw-schmidt.com). Tätä kautta Borse antaa ainakin seiskalle alhaisempaa hintaa. Mitä omia kiinnistuksen kohteita olen verranut niin ero aina sama ~1000€​

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post

    Jep, totta. Puhelinta että sähköpostia on tullut käytettyä. Itselle ei kyllä ole kaikista noin ammattimaista kuvaa ole tullut. Osalle myyjistä työpaikka tuntuu olevaan vaan myyntiä - sama myytkö bemareita vai jäätelöä noin karrikoiden sanottuna. Kaikkea ei voi jättää puhelimen varaan vaan tarjous, minimissään alustanumero on saatava ja kirjallisena, jotta pääsee tarkistamaan ylipäätään varusteet vastaa luvattua. BMW Gebrauchwagen Börse on suoraviivainen, siellä alustanumero on suoraan tarjolla. Olisi pitänyt ymmärtää rivien välistä 2. casessa, että auto on vain 'myynnissä'. Myyjä oli kieltämättä hankalasssa välikädessä auton ollessa johtajan työauto, mikä paljastui lopuksi. No 'pihtisynnyttämisen' jälkeen tarjous, jossa hinta olikin pompahtanut +45k€ yli nettisivujen ilmosta ja puhutusta. Sitä sitten selviteltiin..... Ja samalla ajomäärää joka oli muuttunut myös 25tkm => 40tkm. No loppulos oli, että ajomäärä piti paikansa mutta hinta oli toisen i7:n Myyjä korjasi hinnan uudella tarjouksella, mutta kalliimpihan tuo oli kuin olin ennakkoon ajatellut. Kyllä 60% kasvanut ajomäärä hintaan vaikuttaa, seiskassa jopa todella paljon. No tämän liikkeen mielestä asialla ei ole merkittävää vaikutusta Nuo kaksi muuta oli toki laitettu myös käyntiin ja ensimmäiset tarjoukset oli niistäkin saatu. Mutta priorisoin tämän tyhjäksi arvaksi osoitautunee casen näiden edelle. Näin se on kuten sanot, muitakin kiinnostuneita on ja päätösnopeuden vaade kasvaa hinnan laskiessa. Nyt vaan kosahti molemmat 'varapatruunat' samalla kertaa
    Hetkinen. Ei merkkarin Gebrauchwagen Börse kyllä näytä alustanumeroa missään. Mistä nyt puhut?

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by pyroz View Post

    Yksi nopea vinkki / kokemuksen tuoma oppi: Jos kyttää jonkun mallin kohdalta ns. "hyviä diilejä", niin kannattaa muistaa että jos sinä hoksaat sen hyväksi diiliksi Saksasta niin niin hoksaa myös 50 saksalaista, 15 suomalaista ja 70 muuta yhteensä muista maista. Parhaat diilit menee niin nopeasti, että jos alkaa viesteillä jotain kyselemään niin siinä vaiheessa voi sanoa jo hyvästit koko hommalle.

    Se puhelin käteen ja soittamaan. Siinä ne kaikki asiat selviää. Sitten jos puhelussa ei nouse mitään negatiivista tai yllätyksiä niin varaat auton itsellesi sanot että "nukun yön yli". Tämä onnistuu käytännössä aina. Joskus harvoin onnistuu pidempi varaus vailla mitään maksua. Seuraavana päivänä sitten päätös ja papereita tekemään. Jos merkkiliike niin autoa maksuun vaan. Haluavat yleensä 10% ennakkoon että kauppa vahvistuu sinulle. Itse olen maksanut koko auton suoraan. Sitten vaan sopii noutoajankohdan (merkkareilla yleensä parisen viikkoa menee) ja lennät hakemaan auton kotiin.

    Viestejä ei kannata lähetellä. Ne myyjät tekee kauppaa siellä putiikissa eikä chattaile. Ja nimenomaan ne hyvät diilit. Aivan turha jotain viestejä lirutella edes takas siitä ei tule yhtään mitään. Sen puhelun ja "varataan auto sinulle vuorokaudeksi" jälkeen voi tottakai viestitellä. Mutta ensikontaktiksi viesti on täysin väärä tapa jos sen auton haluat.
    Jep, totta. Puhelinta että sähköpostia on tullut käytettyä. Itselle ei kyllä ole kaikista noin ammattimaista kuvaa ole tullut. Osalle myyjistä työpaikka tuntuu olevaan vaan myyntiä - sama myytkö bemareita vai jäätelöä noin karrikoiden sanottuna. Kaikkea ei voi jättää puhelimen varaan vaan tarjous, minimissään alustanumero on saatava ja kirjallisena, jotta pääsee tarkistamaan ylipäätään varusteet vastaa luvattua. BMW Gebrauchwagen Börse on suoraviivainen, siellä alustanumero on suoraan tarjolla. Olisi pitänyt ymmärtää rivien välistä 2. casessa, että auto on vain 'myynnissä'. Myyjä oli kieltämättä hankalasssa välikädessä auton ollessa johtajan työauto, mikä paljastui lopuksi. No 'pihtisynnyttämisen' jälkeen tarjous, jossa hinta olikin pompahtanut +45k€ yli nettisivujen ilmosta ja puhutusta. Sitä sitten selviteltiin..... Ja samalla ajomäärää joka oli muuttunut myös 25tkm => 40tkm. No loppulos oli, että ajomäärä piti paikansa mutta hinta oli toisen i7:n Myyjä korjasi hinnan uudella tarjouksella, mutta kalliimpihan tuo oli kuin olin ennakkoon ajatellut. Kyllä 60% kasvanut ajomäärä hintaan vaikuttaa, seiskassa jopa todella paljon. No tämän liikkeen mielestä asialla ei ole merkittävää vaikutusta Nuo kaksi muuta oli toki laitettu myös käyntiin ja ensimmäiset tarjoukset oli niistäkin saatu. Mutta priorisoin tämän tyhjäksi arvaksi osoitautunee casen näiden edelle. Näin se on kuten sanot, muitakin kiinnostuneita on ja päätösnopeuden vaade kasvaa hinnan laskiessa. Nyt vaan kosahti molemmat 'varapatruunat' samalla kertaa

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Kyllä tämä sähkö-seiskan hankkimisessa menee aikaa. Ensimäinen olisi siis myyty. Toisen 'lukitun' auton kanssa kävi heikosti, muutaman päivän viestittelyn jälkeen kävi ilmi että ajomäärä oli 25tkm sijaan 40tkm. Olisi ajomäärän voinut mainita heti alkuun, kun historista keskusteltiin Ja hintaan kilometrien runsas lisääntyminen ei vaikuta sitten mitään (syynä on että auto on autoliikeen johtajan käytössä) Totesin että antaa olla.

    Valitetavasti tämän vajaan viikon vatuloinnin aikana samaan aikaan myyntiin seuraavat kaksi listaamani vaihtoehtoa. Huonoa tsäkää, kun molemmat olivat tägättynä mobile.de:ssä useamman kuukauden. Lisäksi oppia tuli siitä, että jos autossa ei ole vetokoukkua, jälkiasennus on kallis ja kaikki liikkeet eivät edes halua tehdä sitä. Poistin seurannasta kaikki vetokoukuttomat autot. Lisäksi mobilessa tarjonta on viime kuukauden aikana supistunut melkoisesti 240 autosta => 194 autoon. Uusia vaihtoehtoja ei juurikaan seuraamaani hintaluokkaan ole tullut ja hinnat tuntuvat jopa hieman nousevan

    Vaihtoehtoinen on nyt kolme autoa, joista yksikään ei ole mobile.de:ssä. Kaikki mustia, joko metallinhohtomusta tai hiilenmusta. Yhdessä autoista on samanlainen nahka-kasmirvilla sisusta, joka oli Suomen ensiesittelyautossa. Muissa autoissa sisustus on musta nahka. Hieman musta-musta on tylsä, mutta se on yleisin ja ei siinä mitää vikaa ole. Kaikissa kolmessa on samat varusteet eli kaikki Hintaeroa autoilla on talvirengassarjan verran, joita ei muuten ole siten yhdessäkään. Kallein on siinä mielessä 'edullisin', että se on 4kk uudempi ja ajomäärä on 7000km vähemän kuin kahdessa muussa. Toisaalta eniten ajettu (14tkm) on halvin ja se olisi helpoin halkea. Riitää päivämatka Tallinnaan. Vehicle Detail | bravoauto Estonia. Tämä yksilön olisi jo ostannut, mutta ilmeni, että auton takuunpidennys on arvokasta. Tästä on keskustelu käynnissä, jos ei etene alkuviikolla, niin sitten saa olla. ​
    Yksi nopea vinkki / kokemuksen tuoma oppi: Jos kyttää jonkun mallin kohdalta ns. "hyviä diilejä", niin kannattaa muistaa että jos sinä hoksaat sen hyväksi diiliksi Saksasta niin niin hoksaa myös 50 saksalaista, 15 suomalaista ja 70 muuta yhteensä muista maista. Parhaat diilit menee niin nopeasti, että jos alkaa viesteillä jotain kyselemään niin siinä vaiheessa voi sanoa jo hyvästit koko hommalle.

    Se puhelin käteen ja soittamaan. Siinä ne kaikki asiat selviää. Sitten jos puhelussa ei nouse mitään negatiivista tai yllätyksiä niin varaat auton itsellesi sanot että "nukun yön yli". Tämä onnistuu käytännössä aina. Joskus harvoin onnistuu pidempi varaus vailla mitään maksua. Seuraavana päivänä sitten päätös ja papereita tekemään. Jos merkkiliike niin autoa maksuun vaan. Haluavat yleensä 10% ennakkoon että kauppa vahvistuu sinulle. Itse olen maksanut koko auton suoraan. Sitten vaan sopii noutoajankohdan (merkkareilla yleensä parisen viikkoa menee) ja lennät hakemaan auton kotiin.

    Viestejä ei kannata lähetellä. Ne myyjät tekee kauppaa siellä putiikissa eikä chattaile. Ja nimenomaan ne hyvät diilit. Aivan turha jotain viestejä lirutella edes takas siitä ei tule yhtään mitään. Sen puhelun ja "varataan auto sinulle vuorokaudeksi" jälkeen voi tottakai viestitellä. Mutta ensikontaktiksi viesti on täysin väärä tapa jos sen auton haluat.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Kyllä tämä sähkö-seiskan hankkimisessa menee aikaa. Ensimäinen olisi siis myyty. Toisen 'lukitun' auton kanssa kävi heikosti, muutaman päivän viestittelyn jälkeen kävi ilmi että ajomäärä oli 25tkm sijaan 40tkm. Olisi ajomäärän voinut mainita heti alkuun, kun historista keskusteltiin Ja hintaan kilometrien runsas lisääntyminen ei vaikuta sitten mitään (syynä on että auto on autoliikeen johtajan käytössä) Totesin että antaa olla.

    Valitetavasti tämän vajaan viikon vatuloinnin aikana samaan aikaan myyntiin seuraavat kaksi listaamani vaihtoehtoa. Huonoa tsäkää, kun molemmat olivat tägättynä mobile.de:ssä useamman kuukauden. Lisäksi oppia tuli siitä, että jos autossa ei ole vetokoukkua, jälkiasennus on kallis ja kaikki liikkeet eivät edes halua tehdä sitä. Poistin seurannasta kaikki vetokoukuttomat autot. Lisäksi mobilessa tarjonta on viime kuukauden aikana supistunut melkoisesti 240 autosta => 194 autoon. Uusia vaihtoehtoja ei juurikaan seuraamaani hintaluokkaan ole tullut ja hinnat tuntuvat jopa hieman nousevan

    Vaihtoehtoinen on nyt kolme autoa, joista yksikään ei ole mobile.de:ssä. Kaikki mustia, joko metallinhohtomusta tai hiilenmusta. Yhdessä autoista on samanlainen nahka-kasmirvilla sisusta, joka oli Suomen ensiesittelyautossa. Muissa autoissa sisustus on musta nahka. Hieman musta-musta on tylsä, mutta se on yleisin ja ei siinä mitää vikaa ole. Kaikissa kolmessa on samat varusteet eli kaikki Hintaeroa autoilla on talvirengassarjan verran, joita ei muuten ole siten yhdessäkään. Kallein on siinä mielessä 'edullisin', että se on 4kk uudempi ja ajomäärä on 7000km vähemän kuin kahdessa muussa. Toisaalta eniten ajettu (14tkm) on halvin ja se olisi helpoin halkea. Riitää päivämatka Tallinnaan. Vehicle Detail | bravoauto Estonia. Tämä yksilön olisi jo ostannut, mutta ilmeni, että auton takuunpidennys on arvokasta. Tästä on keskustelu käynnissä, jos ei etene alkuviikolla, niin sitten saa olla. ​

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Äksä on ollut uudessa hyvässä kodissa nyt viikon, ja nettiä on selattu huolella.

    Nettiautossa olevat yksilöt on hyvinkin hinnakkaita. Kun varusteet tasaa, niin Viron puolella hinta on useamman kympin halvempi, samoin Ruotsissa. Valitetavasti Virossa ei ole kuin yksi myynnissä, pari kuukautta sitten niitä oli useampi. Tiedä sitten paljon Nettiauton hinnoissa on neuvotteluvaraa ilman vaihtoautoa. Nettiautossa pari näyttäisi olevan ex-Viron autoja hintaan on vaan lisätty pari kolme kymppiä Koska hinnat on sen verran kaukana siitä, mikä on oma käsitys ko.autojen arvosta Saksan markkinan perusteella, niin enpä jaksa noihin keskittyä.

    Saksaan olen ollut yhteyksissä muutamasta milenkiintoisesta yksilöstä. Nopein vastaus (1h) oli, että auto on myyty. Lopuista on robottivastus, että kysely ohjataan sopivalle myyjälle. Toivottovasti ei kuitekaan mappi-ööhön No katsotaan kuuluuko mitään alkavalla viikolla vai pitääkö soitella perään. Bemarilla (Niederlassung) on hyvä kattaus Jahreswageneita ja Junge Gebrauchte -autoja. Näissä hintataso on korkeampi, toisaalta auton on vähemmän ajettuja ja varusteet on kattavia. Oma speksillä kuitenkin tarjonta kutistuu muutamaan autoon. Niederlassungin autot otetaan tutkailuun ensi viikolla. Laitoin kiinnostavat autot (5kpl) sähköpostissa sedälleni, joka menee sitten paikan päälle Münchenin NIederlassungille juttelemaan face to face. Saadaa prosessikäyntiin ja henkilö, joka asiaa hoitaa. Eipä kohteliaalta vastausroboltilta sitten katoa mun vaivalla saksaksi kirjoitetut sähköpostit.

    Varusteista tinkimällä hintapyynnöt laskevat parhaimmillaan 10..15k€. Näissä autoissa pääsisi tavoitehintaan (<100k€), mutta autot on varusteltu sitten 'ajaja'-lähtöisesti eli takaosasto on ilman lisävarusteita. Yksi vaihtoehto olisi tinkiä Executive Drive Pro-alustasta, joka on hieman harvinaisempi varuste, mutta toistaiseksi siitä en tingi. Vetokoukku on myös pakollinen, mutta sen jälkiasennus mahdollisuus (ja hinta) on selvityksessä. Koukku on onneksi suht yleinen varuste, mutta hyvä jos sen saa ns. eliminoitua järkevällä jälkiasennuksella niin vaihtoehdot kasvaa. Kaikissa autoissa on tehdastakuu vielä jäljellä (3 vuotta Saksassa), 24kk Premium Selection takuun tuohon päälle on rahanarvoinen lisä. Tämä näyttää olevan kaikissa Niederlassungin autoissa sekä piirimyyjien autoissa. Enpä muita ole juuri katsonutkaan.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎