BMW i7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JPM50
    replied
    ^kiitos koeajoraportista, hyödyllistä ja mielenkiintoista käytännön tietoa.

    Joko laitat auton tilaukseen..?

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Noniin 220km koejaolenkki takana. Lyhyesti hieno on kyyti ja isoksi(painavaksi) autoksi mutkatiekin taituu mukavasti. Melutaso on matala, asfaltti saa olla aika karheaa ennenkin kohina tulee. LPR:n kohdilla kutostien asfaltti on karheimmillaan, toki sileä verrattuna PK-seudun teihin. Esim Porvoon moottoritie Porvoosta länteen on kyllä jyrsitty talven aikana aivan ruvelle, samoin kehätiet. Kattelin, että autossa on lisävarusteena Executive Drive Pro, joka todella tasoittaa hienosti routaheittoiset tiet, auto kulkee käsittämättön vakaasti heilumatta.

    Keskinopeudeksi koko matkalle tuli 90km/h ja sähköä kului 21,5kW/h. Ajelin pääasiassa koko matkan, jos tie oli vapaa +20km/h mittariasetuksella taulunopeuksien päälle. Eli kolminumeroisella tiellä noin satasta ja valtatiellä ~120km/h (siis mittarin mukaan). Näytti mittarivirhetä olevan +2km/h. Vajaan satasen vauhdissa kulutus oli siis lähempänä 20kWh/100km ja sitten valtatiellä lähemmäs 23kWh/100km. Edellisen kertaa nähden keskinopeus oli hieman korkampi ja kulutus selkeästi alempi. Voisi sanoa, että kyllä tällä moottoriteiden ulkopuolella täydellä akulla liikkeelle lähtien kesällä sellaisen hiven päälle 400km ajaa, jopa 450km, ennenkuin laturia pitää etsiä, ei nyt tämän tasoiselle matka autolle aivan huima matka, mutta ei huonokaan.

    Huonontienasetus nostaa autoa 30mm, jos jotain kiinnostaa. Tuo on jo hyvä korotus talvella, jos lunta sattuu olemaan pihassa enemmän tai mökkitiellä kiviä väistellessä. Vakiomaavara on 13,5cm, 16,5cm korotettuna ei ole huono. Akseliväli on kuitenkin pitkä, joten huonolla tiellä saa olla silti tarkkana. Tottakai akkupaketti ottaa ensimäisenä hittiä, kalliiksi tulee kolahdukset kiviin joita kärrypoluilla aina on. Oman mökkitien toki osaa ulkoa ja varoa kiviä, mutta on niitä mökkipolkuja Suomi täynnä. Tämän on yksi asia joka tulevassa i5:ssa myös mietityttää. i5:ssä ilmaa on vain taka-akselilla, joten maavaraa ei saa lisättyä. No saa nähdä mihin korkeuteen viitonen on säädetty.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Taas on seiska koeajossa viikonlopun, nyt on alla kesärenkaat. Alkupaloina muutama kilometri nastojen karhentamaa kuutostietä paljasti ainakin että renkaista kuuluu 'jotain' ääntä, jota ei kitkarenkailla en havainnut. Toki hiljaisessa autossa kuulu kaikki ja rengasmelu selvästi vähäisempi kuin omassa äksässä.

    Pitää käydä ajelemassa pidempi lenkki. Testailla pimeällä ajovalot, jotka ei toimineet kovin hyvin viime kerralla. Lisäksi pitää mittailla paljonko ilmajousitus nostaa autoa huonontien asennossa, eli uskaltaisko tällä mökkitiellekin. Vois kokeilla tuo peräkoukkukin, jos veisi kärrillä vanhan jääkapin ja pakastimen kierrätykseen. Alkaa menemään vakavaksi

    Leave a comment:


  • 315i
    replied
    Ekan kerran tuli i7 vastaan liikenteessä. Melko isokokoinen mötikkä oli.

    Tai kun kuvia kattelin saattoi olla polttiskin, nii tarkkaa en nähny.
    Last edited by 315i; 29-04-2023, 13:43.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    i7 M70 julkistetaan Shanghaissa

    The most powerful all-electric BMW model: BMW M is introducing an all-electric performance model to spearhead the new BMW 7 Series range. The BMW i7 M70 xDrive (electric power consumption combined: 23.8 – 20.8 kWh/100 km in the WLTP cycle) is the most powerful model with an all-electric drive system in the overall BMW Group portfolio. Equipped with an electric motor at both the front and rear axle generating a maximum system output of 485 kW/660 hp* and an M-specific chassis, the new BMW i7 M70 xDrive delivers the perfect combination of electric mobility and performance, resulting in a driving experience unique in the luxury segment. The range-topping model of the new BMW 7 Series line-up accelerates from 0 to 100 km/h (62 mph) in 3.7 seconds, making it the fastest all-electric BMW model. Top speed is electronically limited to 250 km/h (155 mph).

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Varsinaisia ärsytyksen kohteita ei ainakaan vielä ole.
    Talliin kun peruuttaa niin tekee pakko jarrutuksia kun auto täytyy ajaa lähes seinään kiinni. Tuonkin turvallisuustoiminnon saa varmasti pois päältä.
    Teslan käyttöliittymä oli helpompi käyttää, ei ollut niin monen valikon takana tietyt toiminnot. Mutta näin nyt on bemarin iDriveissä…

    Foorumilta löytyy oma iX osio. Kannattaa loput mietteet laittaa sinne ettei mene seiska osio ihan OT.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by volvostabemariin View Post
    Isoin ärsytys on ilmajousituksessa välillä sellainen kolahtelu kun hidastetöyssyihin ajaa. Ihan kuin jousitus pohjaisi - juu kuten rautajousissa. Mikä lie; mutta ärsyttävää on!
    Tuskin tuo ilmajousista tulee..tai mistäpä sitä tietää. Jos tuo kolahtelu on säännöllistä niin vie auto merkkarille huoltoon ihmeessä. Voi olla kyse myös tukivarsien puslista tms. mullahan piti uuteen G05:een vaihtaa muutamat tukivarret taakse vähän vastaavan ongelman takia jo heti alkumetreillä. Joku valmistusvika niissä oli kun eivät Suomen talvea kestäneet. Soft close ja lasikatto se on mikä iX:ssä pelottaa. Nuo kun eivät ole bemarin vahvimpia osa-alueita olleet.

    Leave a comment:


  • volvostabemariin
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    No jatketaan sit ot. Saako kysyä mitkä asiat iX:ssä ärsyttää eniten? Kyllä minä sen uskon et ajettavuus ilmajousilla sekä 4p-ohjauksella on kohillaan. Ja hei, onhan se kuitenkin Made In Germany!
    Isoin ärsytys on ilmajousituksessa välillä sellainen kolahtelu kun hidastetöyssyihin ajaa. Ihan kuin jousitus pohjaisi - juu kuten rautajousissa. Mikä lie; mutta ärsyttävää on!

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    No jatketaan sit ot. Saako kysyä mitkä asiat iX:ssä ärsyttää eniten? Kyllä minä sen uskon et ajettavuus ilmajousilla sekä 4p-ohjauksella on kohillaan. Ja hei, onhan se kuitenkin Made In Germany!
    Viimeistely mun mielestä parempi kuin oli ex ex G05. Jotenkin todella laadukas on tämä iX, paljon samaa hienostuneisuutta kuin oli uudessa seiskassa.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by volvostabemariin View Post
    Itse kyllä komppaan G05:stä iX:ään siirtyneenä kaikkia noita. Isosti onnistunut tuota on iX. Ja sorry off topic I7-ketjussa
    No jatketaan sit ot. Saako kysyä mitkä asiat iX:ssä ärsyttää eniten? Kyllä minä sen uskon et ajettavuus ilmajousilla sekä 4p-ohjauksella on kohillaan. Ja hei, onhan se kuitenkin Made In Germany!

    Leave a comment:


  • volvostabemariin
    replied
    Originally posted by jori View Post
    X5 G05 on hieno auto mutta voin sanoa että iX 50 on vielä hienompi ja voimalinja todella paljon maukkaampi vs bensa-hybridi. iX on parempi ajaa ainakin 21” pyörillä, oli sitten alla kitkat tai kesärenkaat. iX on myös hiljaisempi.
    Ohjaamoa itse myös aluksi kammoksuin kun tein koeajon iX 40 mallilla syyskuussa -22. Mutta on tuo vaan paljon avarampi ja yksinkertaisen selkeä vs ”perinteiset” BMW ohjaamot. Mutta nämä ovat vain minun mielipiteitä.
    Itse kyllä komppaan G05:stä iX:ään siirtyneenä kaikkia noita. Isosti onnistunut tuota on iX. Ja sorry off topic I7-ketjussa

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Vaihtoehto C: lopettaa tämä hölmöily ja ajaa vaan onnellisena X5:lla
    X5 G05 on hieno auto mutta voin sanoa että iX 50 on vielä hienompi ja voimalinja todella paljon maukkaampi vs bensa-hybridi. iX on parempi ajaa ainakin 21” pyörillä, oli sitten alla kitkat tai kesärenkaat. iX on myös hiljaisempi.
    Ohjaamoa itse myös aluksi kammoksuin kun tein koeajon iX 40 mallilla syyskuussa -22. Mutta on tuo vaan paljon avarampi ja yksinkertaisen selkeä vs ”perinteiset” BMW ohjaamot. Mutta nämä ovat vain minun mielipiteitä.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Vaihtoehto C: lopettaa tämä hölmöily ja ajaa vaan onnellisena X5:lla

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Muistakaa sitten 6kk JA 6tkm täynnä ettei tule uuden auton alvit päälle. Tuleekin äkkiä kallis auto

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    On tuossa vielä välivaihtoehto, joka noudattaa aika mukavasti Saksan hintoja ja haku on vielä halvempaa kuin Saksasta eli katse Ruotsiin. Ruotsin autoissa on usein pohjoismaiset talvirenkaat mukana.
    esim iXm60 4 vuoden huollot, erikoisväri jne 5tkm ajettu 123k€. https://www.blocket.se/annons/hallan...vice/107450268
    esim2. 25tkm ajettu iX50 vm22 105k€, B&W stereoilla eli periaatteessa varusteet kuten m60 mutta hieman vähemmillä tehoilla.

    Leave a comment:

Working...
X