Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomi T
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 3830
    • Nokia

    Originally posted by PNM2 View Post
    Toimiiko tämä siis varmemmin kuin applikaatio?
    Kyllähän se tietenkin varmemmin toimii kuin sovellus, kun ei ole mitään pilveä tms välissä. Ei toki kovin kaukana voi olla autosta...
    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

    ex. 53*BMW

    Comment

    • PNM2
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2015
      • 1059
      • Espoo

      Originally posted by Tomi T View Post
      Kyllähän se tietenkin varmemmin toimii kuin sovellus, kun ei ole mitään pilveä tms välissä. Ei toki kovin kaukana voi olla autosta...
      Just tätä hain eli appiksen tarvitsee kuitenkin esim tehokkaaseen esilämmityksen ja -viilennyksen käyttöön.
      Last edited by PNM2; 03-02-2023, 09:37.
      i4 M50
      ex: G30 530e xDrive M-Sport
      ex: F11 525d xDrive
      ex: F11 520d
      ex: E91 318i

      Comment

      • jj5
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1318
        • pks

        Originally posted by PNM2 View Post
        Just tätä hain eli appiksen tarvitsee kuitenkin esim tehokkaaseen esilämmityksen ja -viilennyksen käyttöön.
        Joo, mutta kyllä toi yllättävän pitkältä kantaa. Varmaan millaisessa vaan omakotitalossa sisältä autoon ja varmaan kerrostalossakin jos ikkunasta näkee auton.
        Akku siinä tuntuu riittävän useamman viikon ja se taitaa latautua siellä kännykkäkourussa langattomasti. Voi ladata usb:lläkin.

        Näyttöavaimen kanssa ei oo ollut sitä äpin kanssa esiintyvää bugia, että menee pakkasella lämmityksen sijaan tuuletus.
        Last edited by jj5; 03-02-2023, 09:52.
        sigpic

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6698
          • PK-seutu

          Sellainen pieni täsmennys, että i-malleissa on lifetime etäpalvelut eli vaikka etänä lämppärin käyttö (extra lisäpalvelut sitten rahalla päälle). Vai onko tuossa tullut jotain muutosta?
          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2855
            • Tampere

            i4:ssä lämmityksen tai jäähdytyksen saa päälle myös sillä autoon kuuluvalla perinteisellä kaukosäätimellä. En kyllä heti ymmärrä että miksi sellaista display keyn kaltaista mohloa pitäisi kantaa mukana kun saman jutut näkee puhelinapista, ja appiyhteys on toiminut viime toukokuusta alkaen kuin junan vessa.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • FlyingFinn
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 642

              Itse en taas millään käsitä miksi joka ikisen asian hoitamiseen pitää olla joku aplikaatio. Puhelin pitäisi ladata täyteen kaikenlaisia äppejä ja sen käyttämisestä tulee aina yksi ylimääräinen vaihe. Esimerkiksi ennen onnistui luottokortin käyttäminen sillä luottokortilla, nyt tarvitaan sen lisäksi äppi. Itse olen tosin tällaisista korteista suoraan kieltäytynyt. Ennen autoa pystyi käyttämään sen auton avaimella mutta nyt tarvitaan se avain ja lisäksi äppi. Mikä on noista aplikaatioista saatava todellinen hyöty? Aplikaatioiden rekisteröitymisen yhteydessä kysytään nimi, osoite ja puhelinnumero. Mihin ne niitä tarvitsee sitä varten että voin ajaa itse omalla autollani? Näiden palveluiden toteuttajat vakuuttavat aina että tämä on täysin turvallista. Todellisuudessa on nähty, että se on turvallista tasan siihen asti kunnes jotain tapahtuu. Tästä huolimatta kaikki näyttävät suostuvan tähän, en ymmärrä...

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6698
                • PK-seutu

                Originally posted by FlyingFinn View Post
                Itse en taas millään käsitä miksi joka ikisen asian hoitamiseen pitää olla joku aplikaatio. Puhelin pitäisi ladata täyteen kaikenlaisia äppejä ja sen käyttämisestä tulee aina yksi ylimääräinen vaihe. Esimerkiksi ennen onnistui luottokortin käyttäminen sillä luottokortilla, nyt tarvitaan sen lisäksi äppi. Itse olen tosin tällaisista korteista suoraan kieltäytynyt. Ennen autoa pystyi käyttämään sen auton avaimella mutta nyt tarvitaan se avain ja lisäksi äppi. Mikä on noista aplikaatioista saatava todellinen hyöty? Aplikaatioiden rekisteröitymisen yhteydessä kysytään nimi, osoite ja puhelinnumero. Mihin ne niitä tarvitsee sitä varten että voin ajaa itse omalla autollani? Näiden palveluiden toteuttajat vakuuttavat aina että tämä on täysin turvallista. Todellisuudessa on nähty, että se on turvallista tasan siihen asti kunnes jotain tapahtuu. Tästä huolimatta kaikki näyttävät suostuvan tähän, en ymmärrä...
                Avaimella tosiaan toimii oikein hyvin ilman äppejä. Ei ole pakko käyttää. Sillä saa toki tehtyä monen montaa asia mikä ei avaimella onnistu, mutta pakko ei ole.
                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                Comment

                • PNM2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2015
                  • 1059
                  • Espoo

                  Originally posted by FlyingFinn View Post
                  Itse en taas millään käsitä miksi joka ikisen asian hoitamiseen pitää olla joku aplikaatio. Puhelin pitäisi ladata täyteen kaikenlaisia äppejä ja sen käyttämisestä tulee aina yksi ylimääräinen vaihe. Esimerkiksi ennen onnistui luottokortin käyttäminen sillä luottokortilla, nyt tarvitaan sen lisäksi äppi. Itse olen tosin tällaisista korteista suoraan kieltäytynyt. Ennen autoa pystyi käyttämään sen auton avaimella mutta nyt tarvitaan se avain ja lisäksi äppi. Mikä on noista aplikaatioista saatava todellinen hyöty? Aplikaatioiden rekisteröitymisen yhteydessä kysytään nimi, osoite ja puhelinnumero. Mihin ne niitä tarvitsee sitä varten että voin ajaa itse omalla autollani? Näiden palveluiden toteuttajat vakuuttavat aina että tämä on täysin turvallista. Todellisuudessa on nähty, että se on turvallista tasan siihen asti kunnes jotain tapahtuu. Tästä huolimatta kaikki näyttävät suostuvan tähän, en ymmärrä...
                  Totta mooses mä kävelen mieluummin autolle laittamaan sen lämpiämään tai viilenemään enkä tee sitä appiksen kautta. Varsinkin mökillä saaresta lähtiessä kesällä oikein odottaa, että pääsee noin 50 asteiseen autoon eikä turhaan käytä mitään äppejä viilentämään autoa valmiiksi. Avaimella saa auton auki kyllä.

                  Mikä on muuten toi mitä tapahtuu turvallisuutta vaarantamaan? Turvatonta on kaikkien käyttäjätunnusta vaativien järjestelmien käyttäminen, jos on niin tyhmä, että käyttää samoja tunnuksia joka paikassa plus aika moni vähänkään kriittinen palvelu ei toimi enää pelkällä tunnuksella ja salasanalla vaan vaatii vahvempaa tunnistautumista. Mulla ei MyBMW:ssä kyllä kovin paljoa tietoa itsestäni ole. Joku hotmail-sähköpostiosoite ja sillä homma toimii oikein hyvin.

                  Miten muuten etäohjaat autoa pelkällä luottokortilla esim esilämmittämään tai -viilentämään?
                  Last edited by PNM2; 03-02-2023, 23:40.
                  i4 M50
                  ex: G30 530e xDrive M-Sport
                  ex: F11 525d xDrive
                  ex: F11 520d
                  ex: E91 318i

                  Comment

                  • Tiik
                    BTCF Member
                    • Apr 2012
                    • 497
                    • Vantaa

                    Siinäpä taas 2 ääripään vastausta, toinen kohtelias ja toinen perinteisesti ei.

                    Minusta tuo kommentti appeistä oli ihan relevantti, onhan niitä nykyään aivan pirusti. Niiden käyttö ohjaa tekemään yllättävän suuren osan arjenkin jutuista joko suoraan puhelimella tai jotenkin siihen kytkettynä. Itse esim. pyrin minimoimaan puhelimen käytön ja räpläämisen, joten näitä ei juurikaan tule asennettua.

                    Oliko muuten I4 mukana siitä isossa Norjan testissä ja miten pärjäsi?

                    Comment

                    • PNM2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2015
                      • 1059
                      • Espoo

                      Originally posted by Tiik View Post
                      Siinäpä taas 2 ääripään vastausta, toinen kohtelias ja toinen perinteisesti ei.

                      Minusta tuo kommentti appeistä oli ihan relevantti, onhan niitä nykyään aivan pirusti. Niiden käyttö ohjaa tekemään yllättävän suuren osan arjenkin jutuista joko suoraan puhelimella tai jotenkin siihen kytkettynä. Itse esim. pyrin minimoimaan puhelimen käytön ja räpläämisen, joten näitä ei juurikaan tule asennettua.

                      Oliko muuten I4 mukana siitä isossa Norjan testissä ja miten pärjäsi?
                      Niin, tässä vaan jätetään kaikki appien tuomat avut ja helpotukset pois vaakakupista. Kuinka monelle normaalilla järjellä varustetulle ihmiselle esim on tullut jotain ongelmia vaikka tietovuotojen vuoksi verrattuna siihen, kuinka paljon applikaatiot kuitenkin helpottavat elämää. Ja tähän siis ihan aitoja ongelmia? Esim Vastaamon keissi on täysin eri, koska siellä henkilötietojen määrä ja laatu ovat aivan eri tasolla suurimman osan perusappiksista kanssa.

                      Mun mielestä tossa pelätään aivan turhaan ja tämän ketjun kyseessäollessa, ei Bemarin appikseen tarvitse syöttää mitään tietoa, josta voisi tulla ongelmia; mulla on Hotmail-sähköpostiosoite. Saa olla aikamoinen periaatteen mies, jos tämän välttääkseen ei haluaisi käyttää esilämmitystä tai -viiilennystä koskaan.

                      Muuten jokainen toki itse arvioi, kuinka paljon haluaa erilaisia applikaatioita käyttää ja paljonko käyttää aikaa vaikka soittelemalla asiakaspalveluihin ym. Lähinnä näissä ne väärät luulot ja keksityt kauhuskenaariot yskittävät.

                      Last edited by PNM2; 04-02-2023, 09:32.
                      i4 M50
                      ex: G30 530e xDrive M-Sport
                      ex: F11 525d xDrive
                      ex: F11 520d
                      ex: E91 318i

                      Comment

                      • aae30
                        BTCF Member
                        • May 2010
                        • 2686
                        • .fi

                        Originally posted by PNM2 View Post
                        Niin, tässä vaan jätetään kaikki appien tuomat avut ja helpotukset pois vaakakupista
                        mielestäni joku sitä näyttöavainta kyseli juuri korvaajaksi näille sun hypettämille avuille ja helpotuksille,
                        ja jos se hänelle riittäis, niin miksi ei? hämmentävää touhua tuommoinen puhelimen(/pilven) pakotus.
                        Sorry I'm Not Sorry
                        E34 540iA 93 sedan
                        E34 540iA 93 sedan
                        E39 530iA 00 touring

                        Comment

                        • PNM2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2015
                          • 1059
                          • Espoo

                          Originally posted by aae30 View Post
                          mielestäni joku sitä näyttöavainta kyseli juuri korvaajaksi näille sun hypettämille avuille ja helpotuksille,
                          ja jos se hänelle riittäis, niin miksi ei? hämmentävää touhua tuommoinen puhelimen(/pilven) pakotus.
                          Saahan sitä käyttää. Ihmettelen vaan, jos joku tosiaan hankkii ketjun aiheena olevan i4:n eikä käytä vakiona olevaa yhtä parhaista auton mukavuusvarusteista Suomen oloissa periaatteen tai jopa turhan pelon vuoksi.
                          i4 M50
                          ex: G30 530e xDrive M-Sport
                          ex: F11 525d xDrive
                          ex: F11 520d
                          ex: E91 318i

                          Comment

                          • bittivirhe
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2012
                            • 440
                            • Pohjois-Savo

                            Originally posted by jj5 View Post
                            Siitä voi näppärästi hallita joitakin auton toimintoja, kuten esilämmitystä.
                            Joissakin malleissa sillä voi kai myös ajaa autoa esim parkkipaikalla?
                            Lisäksi sen käyttö ei taida tarvita connected drive tilausta, ei käytä puhelinverkkoa vaikka kantama onkin aika hyvä. Eikä se ole juurikaan tavallista avainta isompi, vaikka näyttääkin siltä. Mä tykkään käyttää sitä.
                            Esilämmityksen voi ohjelmoida tavallisen avaimen salmiakkinappiin. Älytöntä vain, ettei auto kerro mitenkään, menikö esilämmityskäsky perille vai ei (sama vika omassa X5:ssä).

                            Itsellä on X5:ssä tuo "näyttöavain", mutta en ole kertaakaan käyttänyt..
                            G05 45e
                            ex: F11 530d xDrive
                            ex: E84 X1 xDrive 25d

                            Comment

                            • mikan
                              BTCF Member
                              • Sep 2004
                              • 32
                              • PK-seutu

                              Välillä vanteista

                              No, jako siis 5x112, mallia MB ja Audi, osassa keskireikä 66,5 ja osassa 66,6, onko merkitystä kumman ostaa, osuuko kuitenkin vai meneekö hoonaamiseksi?

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17474
                                • Turku

                                Tuskin millin kymmenyksen heitto aiheuttaa toimenpiteitä. Vanhastaankin BMW:ssä vanteiden keskireikä on ollut valmistajasta riippuen 72,5 tai 72,6 tarvikevanteissa.
                                Näillä mennään:
                                - BMW E81 118i since 2017
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎