Originally posted by pyroz
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i4
Collapse
X
-
Originally posted by kooma View PostOlen samaa mieltä että ongelma ei ole suuri, mutta ihan turha. Se että olis vaihtoehto asettaa vain latausaika eikä lainkaan lähtöaikaa ei voi käytännössä olla iso juttu toteutusmielessä. Tässä todennäköisesti on joku semmoinen takana että kun on hieno systeemi kehitetty joka osaa optimoida nuo että mihin aikaan sitten tehdään mitäkin niin ei haluta lisätä "manuaali" vaihtoehtoa kun sitten moni käyttäisi sitä eikä ymmärrä käyttää tuota hienoa automaattisysteemiä jonka viilaamiseen on laitettu paljon paukkuja. Itse en työkseni tee softaa autoihin mutta tuollainen kuvio on muuten tuttu.
Polestarissa ajastuksen jos laittaa 02-07 välin niin se lataa just sen, ei ennen eikä jälkeen. Lähtöajat on sitten oma asiansa. Ja i3:sia meillä on ollut vuosia ja on edelleen, bemarin systeemi on tuttu. Ja se on ihan hieno silloin kun lähtöajat on säännölliset.G08 LCI iX3 M Sport
Comment
-
-
Originally posted by Peksu View PostJuu sama ongelma on iX3. Vaikka latauksen ajastaa autosta tietylle välille yöksi , niin latailee vähän millon sattuu. Jos vaikka lähtöaika on 7.40 ja ajstettu silleen että siihen ehtii akut täyttää saattaa aloittaa latauksen aikasemmin ja lataus on valmis 6.00 - Tyhmä systeemi. No itse ratkaisin tämän siten, että asetan latauslaitteesta ajan ja autosta valitsee "lataa heti" sitten toimii ja lataa silloin kun itse haluan
Enemmän tökkii, että tämän hintaisessa autossa on tällaisia älyttömyyksiä (muitakin on mistä tässä ketjussa on puhuttu) ja käyttäjiä ei kuunnella vaikka olisi helposti korjattavissa. Jatkossa voin kyllä kantaa rahani muualle kun auton vaihto tulee eteen jos asenne on tuo. Hyvin suurella todennäköisyydellä seuraava auto on sellainen minkä voin noutaa Saksasta tehtaalta. Tätä nykyistä yritin mutta ei käynyt millään. Mikäli BMW Suomesta edelleen parin vuoden päästä tuntuu pahalta ottaa raha pois maksavalta asiakkaalta niin sitten on vaihdettava merkkiä.Last edited by FlyingFinn; 03-07-2023, 09:34.
Comment
-
-
Originally posted by FlyingFinn View PostNoin minäkin olen tehnyt siitä asti kun auto on ollut. Kaikki ajastukset laturilla. Nyt olisi ollut tarve kuitenkin tehdä tuo ajastus firman hallissa ladatessa ja siinä tämä typeryys tuli eteen. Oma tarve tälle on niin harvinaista että varmasti pystyn sen kanssa elämään.
Enemmän tökkii, että tämän hintaisessa autossa on tällaisia älyttömyyksiä (muitakin on mistä tässä ketjussa on puhuttu) ja käyttäjiä ei kuunnella vaikka olisi helposti korjattavissa. Jatkossa voin kyllä kantaa rahani muualle kun auton vaihto tulee eteen jos asenne on tuo. Hyvin suurella todennäköisyydellä seuraava auto on sellainen minkä voin noutaa Saksasta tehtaalta. Tätä nykyistä yritin mutta ei käynyt millään. Mikäli BMW Suomesta edelleen parin vuoden päästä tuntuu pahalta ottaa raha pois maksavalta asiakkaalta niin sitten on vaihdettava merkkiä.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostMikä muuten oli tällä kertaa Suomessa tekosyy sille ettei voi noutaa Saksasta?
Olisi kyllä mielenkiintoista tietää mikähän tässä oikein on niin vaikeaa ja se todellinen ongelma. Auton rekisterinumerokin oli tiedossa ja kilvet myyjäliikkeessä kauan ennen kuin auto on rantautunut Suomeen. Joten rekisteröinti se tuskin ainakaan voi olla eli pahasti haiskahtaa viitsimisen ja asiakaspalvelun puutteelta. Tähän uskon kunnes tulee jostain parempaa tietoa.
Comment
-
-
Originally posted by FlyingFinn View PostOlisi kyllä mielenkiintoista tietää mikähän tässä oikein on niin vaikeaa ja se todellinen ongelma. Auton rekisterinumerokin oli tiedossa ja kilvet myyjäliikkeessä kauan ennen kuin auto on rantautunut Suomeen. Joten rekisteröinti se tuskin ainakaan voi olla eli pahasti haiskahtaa viitsimisen ja asiakaspalvelun puutteelta. Tähän uskon kunnes tulee jostain parempaa tietoa.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostSe on varmasti juuri noin. Liekö asia näin Suomen jälleenmyyjillä: "Sen 600€ toimitusmaksun saa sitten Saksa eikä Suomen jälleenmyyjä joten sanotaan pokalle vaan ettei käy niin saadaan se 600€ itelle"? Ja varmasti joku erittäin hyvä "Saksalaiset ei osaa ruuvata Suomen kilpiä autoon" -tyylinen vaikeus
Comment
-
-
Originally posted by FlyingFinn View PostNiinpä. Olin kyllä valmis maksamaan tuon 600 € toimitusmaksun sen lisäksi mitä Weltin sivuilla ilmoitetaan sieltä noudon hinnaksi. Tästä itseasiassa myyjän kanssa puhuttiinkin ja myyjä "tiesi" ilmoittaa että tuo 600 menee joka tapauksessa. Ei vaan tiennyt silloin ettei ylipäätään onnistu. Olisin voinut myös ottaa saksalaiset siirtokilvet jos niiden suomalaisten kilpien lähettäminen Saksaan olisi ongelma tai jos hakisin ne myyjäliikkeestä ja veisin mukanani. Kuinkahan monta muuta maata on missä tämä ei onnistu.I4 e40 Msport
Kia Rio 1.2 -21
ex. 520d F11 LCI -16
ex. 520d F10 LCI M Sport -14
ex. 320d E90 -06
ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
ex. 320i E36 Coupe -95
Comment
-
-
Originally posted by Aksuuu View PostMikä siinä Weltistä noutamisessa olisi sitten niin hienoa? :think
Minulle siinä on hienoa ainakin se, että saa sellaisen auton mitä ei ole naarmutettu matkalla ja/tai maahantuonnin pesussa ja huollossa. Oli nimittäin sieltä luovutettavat autot mintissä sen vähän perusteella mitä pääsin näkemään. Tänne Suomeen ammattilaisten toimesta tuotuna sanomista on yleensä melko paljon. Sekä siinä sivussa saa myös pienen autoloman jos sattuu sellaisesta vaikka tykkäämään. Niin ja onhan se ihan hieno tapahtuma minkä voisi ainakin kerran kokeilla.
Tämän omanhan otin ohi maahantuontipesujen suojat paikallaan. Tai jos niitä nyt suojiksi voi sanoa. Mikähän siinäkin on, että niitä pihistellään kun Skodatkin paketoidaan kunnolla. Sain tehdä itse pinnasta niin täydellisen kuin halusin ja on varmasti parempi kuin virallisessa maahantuonnissa tai myyjäliikkeessä myllytetty. Sekä tehty kerralla kuntoon eikä ensin Hangossa, sitten myyjällä ja lopulta joutuisin korjaamaan sen kuitenkin itse. Vaikka eipä tuossa tällä kertaa juurikaan tekemistä ollut. Ehkä juuri siitä syystä, että kielsin pilaamasta sitä.Last edited by FlyingFinn; 03-07-2023, 17:18.
Comment
-
-
Nouto Saksasta
Muinoin 80-luvulla ennakko markkinoitiin silloin uraa uurtavia BMW rivikone motskareita tyyliin: tilaa ennakkoon ja kevään ekat ajot tehdasnoutona Suomeen!
No mitä samaa, bokserista rivikoneeseen ja polttiksesta sähköön, muttei varmaan tän hetken energian hinnoilla tarvii väkisin päätä kääntää perinteisestä uudempaan teknologiaan!
Comment
-
-
Originally posted by FlyingFinn View Post
Tämän omanhan otin ohi maahantuontipesujen suojat paikallaan. Tai jos niitä nyt suojiksi voi sanoa. Mikähän siinäkin on, että niitä pihistellään kun Skodatkin paketoidaan kunnolla. Sain tehdä itse pinnasta niin täydellisen kuin halusin ja on varmasti parempi kuin virallisessa maahantuonnissa tai myyjäliikkeessä myllytetty. Sekä tehty kerralla kuntoon eikä ensin Hangossa, sitten myyjällä ja lopulta joutuisin korjaamaan sen kuitenkin itse. Vaikka eipä tuossa tällä kertaa juurikaan tekemistä ollut. Ehkä juuri siitä syystä, että kielsin pilaamasta sitä.
Kiva tosiaan katsella kun skodat toimitetaan yhä täysissä teipeissä myyntiliikkeen pihaan.2023 G26 i4 M50
2023 U11 iX1 xDrive30
Comment
-
-
Originally posted by FlyingFinn View PostMikä ylipäätään missään on hienoa jos lähdetään riittävästi analysoimaan ja kyseenalaistamaan kaikki? Riippuu mistä tykkää.
Minulle siinä on hienoa ainakin se, että saa sellaisen auton mitä ei ole naarmutettu matkalla ja/tai maahantuonnin pesussa ja huollossa. Oli nimittäin sieltä luovutettavat autot mintissä sen vähän perusteella mitä pääsin näkemään. Tänne Suomeen ammattilaisten toimesta tuotuna sanomista on yleensä melko paljon. Sekä siinä sivussa saa myös pienen autoloman jos sattuu sellaisesta vaikka tykkäämään. Niin ja onhan se ihan hieno tapahtuma minkä voisi ainakin kerran kokeilla.
Tämän omanhan otin ohi maahantuontipesujen suojat paikallaan. Tai jos niitä nyt suojiksi voi sanoa. Mikähän siinäkin on, että niitä pihistellään kun Skodatkin paketoidaan kunnolla. Sain tehdä itse pinnasta niin täydellisen kuin halusin ja on varmasti parempi kuin virallisessa maahantuonnissa tai myyjäliikkeessä myllytetty. Sekä tehty kerralla kuntoon eikä ensin Hangossa, sitten myyjällä ja lopulta joutuisin korjaamaan sen kuitenkin itse. Vaikka eipä tuossa tällä kertaa juurikaan tekemistä ollut. Ehkä juuri siitä syystä, että kielsin pilaamasta sitä.
Toi kuljetusjälkien minimointi on kyllä hyvä pointti, vaikkakin taitaa tarvita jokainen tehtaalta rullannut auto myllyä jos maalipinnasta hyvän haluaa.I4 e40 Msport
Kia Rio 1.2 -21
ex. 520d F11 LCI -16
ex. 520d F10 LCI M Sport -14
ex. 320d E90 -06
ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
ex. 320i E36 Coupe -95
Comment
-
-
Onko kyllä outoa että suomessa ei onnistu. Olisihan tuo pelkkää voittoa myyjällekin kun toimituskulut jäisi 100% omaan taskuun kun ei tarvitse rekkafirmoille maksaa.
Lisäksi voisivat ihan hyvin laittaa siihen jonkun "lisäjärjeslelykulun", minkä se porukka kyllä maksaisi joka tehdasnoudon haluaa.BMW i4 M50 -23
BMW 330e M-sport -17
BMW 120d M-sport -14
MINI JCW -09
Comment
-
-
Originally posted by Aksuuu View Post
Toi kuljetusjälkien minimointi on kyllä hyvä pointti, vaikkakin taitaa tarvita jokainen tehtaalta rullannut auto myllyä jos maalipinnasta hyvän haluaa.
Comment
-
-
Originally posted by jobo View PostOnko kyllä outoa että suomessa ei onnistu. Olisihan tuo pelkkää voittoa myyjällekin kun toimituskulut jäisi 100% omaan taskuun kun ei tarvitse rekkafirmoille maksaa.
Lisäksi voisivat ihan hyvin laittaa siihen jonkun "lisäjärjeslelykulun", minkä se porukka kyllä maksaisi joka tehdasnoudon haluaa.
Comment
-
Comment