Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lnaukkar
    Bimmer Rookie
    • Sep 2015
    • 189
    • Helsinki

    Originally posted by pyroz View Post
    Tuskin moni isosta massasta. Ja päivitykset ajanee niistä yli. Ei välttämättä joka kerta mutta se on aina riski.
    Joo aina kun tulee OTA päivitys tai auto käy diilerillä niin saattaa kadota
    2023 G26 i4 M50
    2023 U11 iX1 xDrive30

    Comment

    • Peksu
      Bimmer Fanatic
      • May 2014
      • 264
      • Lähellä Tre

      Originally posted by kooma View Post
      Olen samaa mieltä että ongelma ei ole suuri, mutta ihan turha. Se että olis vaihtoehto asettaa vain latausaika eikä lainkaan lähtöaikaa ei voi käytännössä olla iso juttu toteutusmielessä. Tässä todennäköisesti on joku semmoinen takana että kun on hieno systeemi kehitetty joka osaa optimoida nuo että mihin aikaan sitten tehdään mitäkin niin ei haluta lisätä "manuaali" vaihtoehtoa kun sitten moni käyttäisi sitä eikä ymmärrä käyttää tuota hienoa automaattisysteemiä jonka viilaamiseen on laitettu paljon paukkuja. Itse en työkseni tee softaa autoihin mutta tuollainen kuvio on muuten tuttu.

      Polestarissa ajastuksen jos laittaa 02-07 välin niin se lataa just sen, ei ennen eikä jälkeen. Lähtöajat on sitten oma asiansa. Ja i3:sia meillä on ollut vuosia ja on edelleen, bemarin systeemi on tuttu. Ja se on ihan hieno silloin kun lähtöajat on säännölliset.
      Juu sama ongelma on iX3. Vaikka latauksen ajastaa autosta tietylle välille yöksi , niin latailee vähän millon sattuu. Jos vaikka lähtöaika on 7.40 ja ajstettu silleen että siihen ehtii akut täyttää saattaa aloittaa latauksen aikasemmin ja lataus on valmis 6.00 - Tyhmä systeemi. No itse ratkaisin tämän siten, että asetan latauslaitteesta ajan ja autosta valitsee "lataa heti" sitten toimii ja lataa silloin kun itse haluan
      G08 LCI iX3 M Sport

      Comment

      • FlyingFinn
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 642

        Originally posted by Peksu View Post
        Juu sama ongelma on iX3. Vaikka latauksen ajastaa autosta tietylle välille yöksi , niin latailee vähän millon sattuu. Jos vaikka lähtöaika on 7.40 ja ajstettu silleen että siihen ehtii akut täyttää saattaa aloittaa latauksen aikasemmin ja lataus on valmis 6.00 - Tyhmä systeemi. No itse ratkaisin tämän siten, että asetan latauslaitteesta ajan ja autosta valitsee "lataa heti" sitten toimii ja lataa silloin kun itse haluan
        Noin minäkin olen tehnyt siitä asti kun auto on ollut. Kaikki ajastukset laturilla. Nyt olisi ollut tarve kuitenkin tehdä tuo ajastus firman hallissa ladatessa ja siinä tämä typeryys tuli eteen. Oma tarve tälle on niin harvinaista että varmasti pystyn sen kanssa elämään.

        Enemmän tökkii, että tämän hintaisessa autossa on tällaisia älyttömyyksiä (muitakin on mistä tässä ketjussa on puhuttu) ja käyttäjiä ei kuunnella vaikka olisi helposti korjattavissa. Jatkossa voin kyllä kantaa rahani muualle kun auton vaihto tulee eteen jos asenne on tuo. Hyvin suurella todennäköisyydellä seuraava auto on sellainen minkä voin noutaa Saksasta tehtaalta. Tätä nykyistä yritin mutta ei käynyt millään. Mikäli BMW Suomesta edelleen parin vuoden päästä tuntuu pahalta ottaa raha pois maksavalta asiakkaalta niin sitten on vaihdettava merkkiä.
        Last edited by FlyingFinn; 03-07-2023, 09:34.

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6707
          • PK-seutu

          Originally posted by FlyingFinn View Post
          Noin minäkin olen tehnyt siitä asti kun auto on ollut. Kaikki ajastukset laturilla. Nyt olisi ollut tarve kuitenkin tehdä tuo ajastus firman hallissa ladatessa ja siinä tämä typeryys tuli eteen. Oma tarve tälle on niin harvinaista että varmasti pystyn sen kanssa elämään.

          Enemmän tökkii, että tämän hintaisessa autossa on tällaisia älyttömyyksiä (muitakin on mistä tässä ketjussa on puhuttu) ja käyttäjiä ei kuunnella vaikka olisi helposti korjattavissa. Jatkossa voin kyllä kantaa rahani muualle kun auton vaihto tulee eteen jos asenne on tuo. Hyvin suurella todennäköisyydellä seuraava auto on sellainen minkä voin noutaa Saksasta tehtaalta. Tätä nykyistä yritin mutta ei käynyt millään. Mikäli BMW Suomesta edelleen parin vuoden päästä tuntuu pahalta ottaa raha pois maksavalta asiakkaalta niin sitten on vaihdettava merkkiä.
          Mikä muuten oli tällä kertaa Suomessa tekosyy sille ettei voi noutaa Saksasta?
          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

          Comment

          • FlyingFinn
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 642

            Originally posted by pyroz View Post
            Mikä muuten oli tällä kertaa Suomessa tekosyy sille ettei voi noutaa Saksasta?
            Ensin kierreltiin ja kaarreltiin asian ympärillä. Sitten myyjä puhui jotain koronasta ja siksi ei onnistu. Minä uskoin kun Weltin sivuillakin oli ainakin jotain sinne suuntaan sanottu korona-aikana. Sitten kun korona meni ohi kysyin uudestaan ja vastaus oli että ei käy koska se nyt vaan ei käy ja maahantuoja on näin ilmoittanut. Sinänsä ihan positiivista etteivät alkaneet enää lisää valehtelemaan mitään. Kysyin vielä suoraan Weltistä voidaanko Suomen maahantuonti ja jälleenmyyjä ohittaa tässä mutta sekään ei käynyt. Pitää mennä jälleenmyyjän kautta.

            Olisi kyllä mielenkiintoista tietää mikähän tässä oikein on niin vaikeaa ja se todellinen ongelma. Auton rekisterinumerokin oli tiedossa ja kilvet myyjäliikkeessä kauan ennen kuin auto on rantautunut Suomeen. Joten rekisteröinti se tuskin ainakaan voi olla eli pahasti haiskahtaa viitsimisen ja asiakaspalvelun puutteelta. Tähän uskon kunnes tulee jostain parempaa tietoa.

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6707
              • PK-seutu

              Originally posted by FlyingFinn View Post
              Olisi kyllä mielenkiintoista tietää mikähän tässä oikein on niin vaikeaa ja se todellinen ongelma. Auton rekisterinumerokin oli tiedossa ja kilvet myyjäliikkeessä kauan ennen kuin auto on rantautunut Suomeen. Joten rekisteröinti se tuskin ainakaan voi olla eli pahasti haiskahtaa viitsimisen ja asiakaspalvelun puutteelta. Tähän uskon kunnes tulee jostain parempaa tietoa.
              Se on varmasti juuri noin. Liekö asia näin Suomen jälleenmyyjillä: "Sen 600€ toimitusmaksun saa sitten Saksa eikä Suomen jälleenmyyjä joten sanotaan pokalle vaan ettei käy niin saadaan se 600€ itelle"? Ja varmasti joku erittäin hyvä "Saksalaiset ei osaa ruuvata Suomen kilpiä autoon" -tyylinen vaikeus
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • FlyingFinn
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 642

                Originally posted by pyroz View Post
                Se on varmasti juuri noin. Liekö asia näin Suomen jälleenmyyjillä: "Sen 600€ toimitusmaksun saa sitten Saksa eikä Suomen jälleenmyyjä joten sanotaan pokalle vaan ettei käy niin saadaan se 600€ itelle"? Ja varmasti joku erittäin hyvä "Saksalaiset ei osaa ruuvata Suomen kilpiä autoon" -tyylinen vaikeus
                Niinpä. Olin kyllä valmis maksamaan tuon 600 € toimitusmaksun sen lisäksi mitä Weltin sivuilla ilmoitetaan sieltä noudon hinnaksi. Tästä itseasiassa myyjän kanssa puhuttiinkin ja myyjä "tiesi" ilmoittaa että tuo 600 menee joka tapauksessa. Ei vaan tiennyt silloin ettei ylipäätään onnistu. Olisin voinut myös ottaa saksalaiset siirtokilvet jos niiden suomalaisten kilpien lähettäminen Saksaan olisi ongelma tai jos hakisin ne myyjäliikkeestä ja veisin mukanani. Kuinkahan monta muuta maata on missä tämä ei onnistu.

                Comment

                • Aksuuu
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2007
                  • 294
                  • Rauma

                  Originally posted by FlyingFinn View Post
                  Niinpä. Olin kyllä valmis maksamaan tuon 600 € toimitusmaksun sen lisäksi mitä Weltin sivuilla ilmoitetaan sieltä noudon hinnaksi. Tästä itseasiassa myyjän kanssa puhuttiinkin ja myyjä "tiesi" ilmoittaa että tuo 600 menee joka tapauksessa. Ei vaan tiennyt silloin ettei ylipäätään onnistu. Olisin voinut myös ottaa saksalaiset siirtokilvet jos niiden suomalaisten kilpien lähettäminen Saksaan olisi ongelma tai jos hakisin ne myyjäliikkeestä ja veisin mukanani. Kuinkahan monta muuta maata on missä tämä ei onnistu.
                  Mikä siinä Weltistä noutamisessa olisi sitten niin hienoa? :think
                  I4 e40 Msport
                  Kia Rio 1.2 -21
                  ex. 520d F11 LCI -16
                  ex. 520d F10 LCI M Sport -14
                  ex. 320d E90 -06
                  ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
                  ex. 320i E36 Coupe -95

                  Comment

                  • FlyingFinn
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 642

                    Originally posted by Aksuuu View Post
                    Mikä siinä Weltistä noutamisessa olisi sitten niin hienoa? :think
                    Mikä ylipäätään missään on hienoa jos lähdetään riittävästi analysoimaan ja kyseenalaistamaan kaikki? Riippuu mistä tykkää.

                    Minulle siinä on hienoa ainakin se, että saa sellaisen auton mitä ei ole naarmutettu matkalla ja/tai maahantuonnin pesussa ja huollossa. Oli nimittäin sieltä luovutettavat autot mintissä sen vähän perusteella mitä pääsin näkemään. Tänne Suomeen ammattilaisten toimesta tuotuna sanomista on yleensä melko paljon. Sekä siinä sivussa saa myös pienen autoloman jos sattuu sellaisesta vaikka tykkäämään. Niin ja onhan se ihan hieno tapahtuma minkä voisi ainakin kerran kokeilla.

                    Tämän omanhan otin ohi maahantuontipesujen suojat paikallaan. Tai jos niitä nyt suojiksi voi sanoa. Mikähän siinäkin on, että niitä pihistellään kun Skodatkin paketoidaan kunnolla. Sain tehdä itse pinnasta niin täydellisen kuin halusin ja on varmasti parempi kuin virallisessa maahantuonnissa tai myyjäliikkeessä myllytetty. Sekä tehty kerralla kuntoon eikä ensin Hangossa, sitten myyjällä ja lopulta joutuisin korjaamaan sen kuitenkin itse. Vaikka eipä tuossa tällä kertaa juurikaan tekemistä ollut. Ehkä juuri siitä syystä, että kielsin pilaamasta sitä.
                    Last edited by FlyingFinn; 03-07-2023, 17:18.

                    Comment

                    • mikan
                      BTCF Member
                      • Sep 2004
                      • 32
                      • PK-seutu

                      Nouto Saksasta

                      Muinoin 80-luvulla ennakko markkinoitiin silloin uraa uurtavia BMW rivikone motskareita tyyliin: tilaa ennakkoon ja kevään ekat ajot tehdasnoutona Suomeen!
                      No mitä samaa, bokserista rivikoneeseen ja polttiksesta sähköön, muttei varmaan tän hetken energian hinnoilla tarvii väkisin päätä kääntää perinteisestä uudempaan teknologiaan!

                      Comment

                      • lnaukkar
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2015
                        • 189
                        • Helsinki

                        Originally posted by FlyingFinn View Post

                        Tämän omanhan otin ohi maahantuontipesujen suojat paikallaan. Tai jos niitä nyt suojiksi voi sanoa. Mikähän siinäkin on, että niitä pihistellään kun Skodatkin paketoidaan kunnolla. Sain tehdä itse pinnasta niin täydellisen kuin halusin ja on varmasti parempi kuin virallisessa maahantuonnissa tai myyjäliikkeessä myllytetty. Sekä tehty kerralla kuntoon eikä ensin Hangossa, sitten myyjällä ja lopulta joutuisin korjaamaan sen kuitenkin itse. Vaikka eipä tuossa tällä kertaa juurikaan tekemistä ollut. Ehkä juuri siitä syystä, että kielsin pilaamasta sitä.
                        i4 oli eka bemari itselle jossa ei ole konepellin/katon teippejä tehtaalta. Konepeltiin palaneet linnunkakat tuli onneksi ilmaisena lisävarusteena kaupan päälle.

                        Kiva tosiaan katsella kun skodat toimitetaan yhä täysissä teipeissä myyntiliikkeen pihaan.
                        2023 G26 i4 M50
                        2023 U11 iX1 xDrive30

                        Comment

                        • Aksuuu
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2007
                          • 294
                          • Rauma

                          Originally posted by FlyingFinn View Post
                          Mikä ylipäätään missään on hienoa jos lähdetään riittävästi analysoimaan ja kyseenalaistamaan kaikki? Riippuu mistä tykkää.

                          Minulle siinä on hienoa ainakin se, että saa sellaisen auton mitä ei ole naarmutettu matkalla ja/tai maahantuonnin pesussa ja huollossa. Oli nimittäin sieltä luovutettavat autot mintissä sen vähän perusteella mitä pääsin näkemään. Tänne Suomeen ammattilaisten toimesta tuotuna sanomista on yleensä melko paljon. Sekä siinä sivussa saa myös pienen autoloman jos sattuu sellaisesta vaikka tykkäämään. Niin ja onhan se ihan hieno tapahtuma minkä voisi ainakin kerran kokeilla.

                          Tämän omanhan otin ohi maahantuontipesujen suojat paikallaan. Tai jos niitä nyt suojiksi voi sanoa. Mikähän siinäkin on, että niitä pihistellään kun Skodatkin paketoidaan kunnolla. Sain tehdä itse pinnasta niin täydellisen kuin halusin ja on varmasti parempi kuin virallisessa maahantuonnissa tai myyjäliikkeessä myllytetty. Sekä tehty kerralla kuntoon eikä ensin Hangossa, sitten myyjällä ja lopulta joutuisin korjaamaan sen kuitenkin itse. Vaikka eipä tuossa tällä kertaa juurikaan tekemistä ollut. Ehkä juuri siitä syystä, että kielsin pilaamasta sitä.
                          Ok. Mitä olen sitä luovutustilannetta joskus seurannut, niin ei siitä mitään lisäarvoa mulle olis, en tarvi ruusukkeita enkä ohjeistusta OS käyttämiseen

                          Toi kuljetusjälkien minimointi on kyllä hyvä pointti, vaikkakin taitaa tarvita jokainen tehtaalta rullannut auto myllyä jos maalipinnasta hyvän haluaa.
                          I4 e40 Msport
                          Kia Rio 1.2 -21
                          ex. 520d F11 LCI -16
                          ex. 520d F10 LCI M Sport -14
                          ex. 320d E90 -06
                          ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
                          ex. 320i E36 Coupe -95

                          Comment

                          • jobo
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2009
                            • 143
                            • Espoo

                            Onko kyllä outoa että suomessa ei onnistu. Olisihan tuo pelkkää voittoa myyjällekin kun toimituskulut jäisi 100% omaan taskuun kun ei tarvitse rekkafirmoille maksaa.
                            Lisäksi voisivat ihan hyvin laittaa siihen jonkun "lisäjärjeslelykulun", minkä se porukka kyllä maksaisi joka tehdasnoudon haluaa.
                            BMW i4 M50 -23

                            BMW 330e M-sport -17
                            BMW 120d M-sport -14
                            MINI JCW -09

                            Comment

                            • FlyingFinn
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2005
                              • 642

                              Originally posted by Aksuuu View Post

                              Toi kuljetusjälkien minimointi on kyllä hyvä pointti, vaikkakin taitaa tarvita jokainen tehtaalta rullannut auto myllyä jos maalipinnasta hyvän haluaa.
                              Sitten jos oikein hyvän haluaa niin tarvitaan vesihiomapaperia ennen sitä myllyä. Saa ne nykybemareiden appelsiinipinnatkin pois. Tähän en sentään käyttöautossa ole lähtenyt, harrastevehkeet on sitten erikseen. En tiedä kuinka myllyttävät tehtaalla maalauksen jälkeen mutta jos auto siirtyy Munchenissa tehtaalta luovutukseen niin voisi olettaa että aika pieni on tarve ellei jotain vaurioita maalauksen jälkeen tule ja maalaus onnistuu normaalisti.

                              Comment

                              • FlyingFinn
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 642

                                Originally posted by jobo View Post
                                Onko kyllä outoa että suomessa ei onnistu. Olisihan tuo pelkkää voittoa myyjällekin kun toimituskulut jäisi 100% omaan taskuun kun ei tarvitse rekkafirmoille maksaa.
                                Lisäksi voisivat ihan hyvin laittaa siihen jonkun "lisäjärjeslelykulun", minkä se porukka kyllä maksaisi joka tehdasnoudon haluaa.
                                Stuttgartilainen autonvalmistaja tähän pystyy joten miksi ei BMW? Aika selvää on miksi ei onnistu kun toinen suomalainen maahantuoja tämän kuitenkin saa hoitumaan. Onhan näille hintalappukin jo valmiina Weltin sivuilla: Premium luovutus 960 € ja Exclusive 1320 €. On tainnut hinta nousta parisen sataa siitä kun itse tätä kyselin. Ilmeisesti siis kysyntää on ja pääkonttorilla osataan ottaa raha pois maksajilta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎