BMW i4

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jaholopa
    replied
    Kyselin BMW tuesta noista päivityksistä, kun autossani edelleen vanha softa (Minullakin idrive 8.5 ja 11/2023 sw). Vastaus oli : " Vastauksena tiedusteluusi ilmoitamme, että tietokantamme mukaan uutta ohjelmistoversiopäivitystä ei tällä hetkellä ole saatavilla BMW I4 -ajoneuvoosi, eli sen ohjelmistoversio on ajan tasalla

    Remote Software Upgrade -ohjelmistopäivitykset tulevat saataville ajoneuvoihin porrastetusti ja kaikki versiot eivät välttämättä edes tule saataville kaikkiin ajoneuvoihin. Uuden version jakelu riippuu ajoneuvon mallista, teknisestä varustelusta sekä uuden version tarpeellisuudesta.​"

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by BMWMaza View Post
    Omassa idrive 8.5 autossa 11/2023 softa. Kyselin myös päivitystä huollosta, mutta eivät tosiaan ala tekemään ilman vikaa. Wetterillä päivityksen hinta 200e ja SAH:lla 150e. Kesällä ensimmäinen huolto ja softa silloin 1,5v vanha. Luulisi tuon OTA:n toimimattomuuden olevan jo vika itsessään.
    Kuten jo aiemmin sanoin niin niitä vikoja voi niille ilmoittaa. Yksikin epäonnistunut lataus aikaikkunassa riittää syyksi ja päivittävät softan viimeisimpään versioon (se on ensisijainen keino korjata vika). Ei ne niitä tietenkään huvikseen päivitä mutta ei mulla ole ainakaan ollut yhtään uudempaa bimmeriä, jonka softassa ei olisi jotain bugeja ollut. Näitä kun mainitsee niin aina on softa päivitetty kyselemättä. Ja kyllä se huoltoliike saa BMW:ltä laskuttaa nuo kampanjapäivitykset, joten eivät hekään jää ilman korvausta.

    Leave a comment:


  • BMWMaza
    replied
    Omassa idrive 8.5 autossa 11/2023 softa. Kyselin myös päivitystä huollosta, mutta eivät tosiaan ala tekemään ilman vikaa. Wetterillä päivityksen hinta 200e ja SAH:lla 150e. Kesällä ensimmäinen huolto ja softa silloin 1,5v vanha. Luulisi tuon OTA:n toimimattomuuden olevan jo vika itsessään.

    Leave a comment:


  • JPM50
    replied
    ^^kannattaa kokeilla vanhan apin poistamista kännykästä ja sitten uudelleen lataamista ja sitten uudelleen sisään kirjautumista. Se voi auttaa ainakin siihen ongelmaan, että appi on ajan tasalla.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by kobluna View Post
    Jatkan tänne aiemmassa ketjussa alkanutta keskustelua esilämmityksestä ja ohjelmistoversioista. Omassa on 3/2024 softa eikä uudempaa ole tullut OTAna, vaikka olen välillä tarkistanut manuaalisesti. Kartat ja sovellukset on päivittyneet monta kertaa tässä välissä eli yhteydet ja päivitykset kyllä sinänsä toimii.

    Tuo akun esilämmitys pikalatausta varten on ollut auton valikossa uudesta asti, kun on iDrive 8.5 kyseessä. Sen sijaan sovellukseen tuo valinta tulisi 7/2024 päivityksessä, mutta päivitystä ei tosiaan minulle ole tullut. Huolto ei suostu autoa päivittämään, koska BMW ei kuulemma korvaa kuluja, jos ei korjata mitään selkeää vikaa. Eli autossa on vuoden vanha softa ja huolto nostaa kädet pystyyn. Hieno juttu...

    Kyselin maahantuojan kantaa asiaan ja sieltä vastattiin ensin, että viime joulukuussa pitäisi tulla uusi softa autoon OTAna. Ilmeisesti 11/2024 versio siis. Kun sitten kyselin tammikuussa perään, olikin kanta vaihtunut, että ei päivitystä olekaan tällä hetkellä autolle, eikä tullut enää uutta arviota ajankohdasta. Jotain häikkää siellä on siis BMW:n päässä vissiin, kun aika monella on foorumeiden perusteella autossa hyvinkin vanha softa. En tiedä onko uusissa versioissa ilmennyt jotain ongelmia ja siksi on jakelu keskeytetty, mutta jännä tosiaan, että niin monta versiota olisi jäänyt väliin. Kuitenkin aiemmat versiot ennen tuota 3/2024 versiota tuli ihan ajallaan OTAna eli systeemi on kyllä toiminut, toisin kuin vaikka Volkkarin ekoissa MEB autoissa.

    Uudessa versiossa kiinnostaisi itseä eniten iDriven muokkausmahdollisuus ja tosiaan tuo etälämmitys. Akun lämpötilan näyttö olisi kiva ominaisuus myös, kuten myös päivitetty navi (ei siis kartat). Ehkä voisi ensi kuussa kysellä taas huollosta mielipidettä, kun on 3/2025 versio ulkona. Jos ei siis ala OTAna tulemaan.

    Lopuksi vähän kehujakin. Yllättävän hyvin toimii akku ja voimalinja pakkasellakin. Auto seisoi hiihtoloman aikana aika kylmässä vuokramökin pihassa ilman latausmahdollisuutta, mutta silti oli täydet tehot käytössä heti auton käynnistettyä. Myös regenerointi toimi saman tien. Samoin ohitukset sujui täydellä teholla vielä 15% varauksella eli pieniä prosentteja ei tarvitse vältellä. Latauskin oli valmis jo ennen ihmisiä, kun käytiin samalla syömässä. Ainoa puute oli, että navigaattori ei näytä arvioissaan miinusprosentteja. Eli kun panin naviin opastuksen kotiin, se näytti vaan viivaa eli että ei pääse kotiin asti. Tiedetään, mutta jos se olisi kertonut vaikka -40%, olisin tiennyt paljonko tarvitsee ladata lounaan aikana. Latausoptimoitu reitti oli pois päältä, koska halusin valita laturin itse. Voisi kai sen laturin valita käsin silloinkin, mutta ylimääräistä säätöä olisi tullut. Pieni juttu sinänsä, mutta tuo olisi hyvä päivitys jatkossa. Varsinkin, kun arvio sinänsä osuu kyllä hyvin kohdilleen. Nytkin oli lataustauon jälkeen prosentin tarkkuudella juuri nappiarvio kotiin asti.
    No tuohan on ihan bullshittiä. Ei ole mulla ikinä jäänyt softapäivitys saamatta. Kerrot vaan niille et ajastettu lataus ei toimi tai on ongelmia Carplayn kanssa. Tuon perusteella päivittävät softan huollossa takuuseen ihan varmasti.

    Leave a comment:


  • kobluna
    replied
    Jatkan tänne aiemmassa ketjussa alkanutta keskustelua esilämmityksestä ja ohjelmistoversioista. Omassa on 3/2024 softa eikä uudempaa ole tullut OTAna, vaikka olen välillä tarkistanut manuaalisesti. Kartat ja sovellukset on päivittyneet monta kertaa tässä välissä eli yhteydet ja päivitykset kyllä sinänsä toimii.

    Tuo akun esilämmitys pikalatausta varten on ollut auton valikossa uudesta asti, kun on iDrive 8.5 kyseessä. Sen sijaan sovellukseen tuo valinta tulisi 7/2024 päivityksessä, mutta päivitystä ei tosiaan minulle ole tullut. Huolto ei suostu autoa päivittämään, koska BMW ei kuulemma korvaa kuluja, jos ei korjata mitään selkeää vikaa. Eli autossa on vuoden vanha softa ja huolto nostaa kädet pystyyn. Hieno juttu...

    Kyselin maahantuojan kantaa asiaan ja sieltä vastattiin ensin, että viime joulukuussa pitäisi tulla uusi softa autoon OTAna. Ilmeisesti 11/2024 versio siis. Kun sitten kyselin tammikuussa perään, olikin kanta vaihtunut, että ei päivitystä olekaan tällä hetkellä autolle, eikä tullut enää uutta arviota ajankohdasta. Jotain häikkää siellä on siis BMW:n päässä vissiin, kun aika monella on foorumeiden perusteella autossa hyvinkin vanha softa. En tiedä onko uusissa versioissa ilmennyt jotain ongelmia ja siksi on jakelu keskeytetty, mutta jännä tosiaan, että niin monta versiota olisi jäänyt väliin. Kuitenkin aiemmat versiot ennen tuota 3/2024 versiota tuli ihan ajallaan OTAna eli systeemi on kyllä toiminut, toisin kuin vaikka Volkkarin ekoissa MEB autoissa.

    Uudessa versiossa kiinnostaisi itseä eniten iDriven muokkausmahdollisuus ja tosiaan tuo etälämmitys. Akun lämpötilan näyttö olisi kiva ominaisuus myös, kuten myös päivitetty navi (ei siis kartat). Ehkä voisi ensi kuussa kysellä taas huollosta mielipidettä, kun on 3/2025 versio ulkona. Jos ei siis ala OTAna tulemaan.

    Lopuksi vähän kehujakin. Yllättävän hyvin toimii akku ja voimalinja pakkasellakin. Auto seisoi hiihtoloman aikana aika kylmässä vuokramökin pihassa ilman latausmahdollisuutta, mutta silti oli täydet tehot käytössä heti auton käynnistettyä. Myös regenerointi toimi saman tien. Samoin ohitukset sujui täydellä teholla vielä 15% varauksella eli pieniä prosentteja ei tarvitse vältellä. Latauskin oli valmis jo ennen ihmisiä, kun käytiin samalla syömässä. Ainoa puute oli, että navigaattori ei näytä arvioissaan miinusprosentteja. Eli kun panin naviin opastuksen kotiin, se näytti vaan viivaa eli että ei pääse kotiin asti. Tiedetään, mutta jos se olisi kertonut vaikka -40%, olisin tiennyt paljonko tarvitsee ladata lounaan aikana. Latausoptimoitu reitti oli pois päältä, koska halusin valita laturin itse. Voisi kai sen laturin valita käsin silloinkin, mutta ylimääräistä säätöä olisi tullut. Pieni juttu sinänsä, mutta tuo olisi hyvä päivitys jatkossa. Varsinkin, kun arvio sinänsä osuu kyllä hyvin kohdilleen. Nytkin oli lataustauon jälkeen prosentin tarkkuudella juuri nappiarvio kotiin asti.

    Leave a comment:


  • PNM2
    started a topic BMW i4

    BMW i4

    Uusi auki, kun vanha täyttyi.
Working...
X