Tuli mieleen turhamainen ulkonäkökysymys.
Kirkkaat munuaisten kehykset hieman häiritsevät. Onko joku vaihtanut, teipannut tai maalannut niitä mustaksi?
Irrotus näyttää melko haasteelliselta, ilman puskurin irrotusta. Teippaus ei myöskään ole halpaa lystiä.
BMW i4
Collapse
X
-
Käyttäjähän voi sallia tietojen keruun, voiko lataushistorian keräämisen estää asetuksista?Originally posted by Exvag View Post
Joo pitää kokeilla. Kyselin myös asiakastuesta raportin sisällöstä, koska puuttuu mm. akuston kuntoarvio ja lataushistoria.
Leave a comment:
-
Asiakastuki ei osannut auttaa. Arvelivat datan resetointia Saksasta tuotaessa. Ajattelin tosiaan pyytää dataa uudestaan, kunhan saan enemmän omia kilometrejä alle.Originally posted by Exvag View Post
Joo pitää kokeilla. Kyselin myös asiakastuesta raportin sisällöstä, koska puuttuu mm. akuston kuntoarvio ja lataushistoria.
Onko kellään tietoja, löytääkö Saksantuonneista vahinkohistoriaa mistään? CarVertical ei näyttänyt mitään, mutta itsellä pieni epäilyn siemen jostain pienestä kolhusta. Toinen takaovi oli hieman vinossa ja saman puolen rengas eri ikäinen/kuntoinen muihin verrattuna. Ovi saatiin onneksi säädettyä huollossa. Myyjä tietenkin kiistää asian, ja voi olla totta tai sitten eivät ole kaivelleet tarpeeksi syvältä.
Leave a comment:
-
Joo pitää kokeilla. Kyselin myös asiakastuesta raportin sisällöstä, koska puuttuu mm. akuston kuntoarvio ja lataushistoria.Originally posted by JPM50 View Post
Ajapas tämä sama raportti uudestaan silloin, kun ilma ja samalla akku on lämpimämpi. Energiasisällön määrä on todennäköisesti silloin suurempi.
Leave a comment:
-
Ajapas tämä sama raportti uudestaan silloin, kun ilma ja samalla akku on lämpimämpi. Energiasisällön määrä on todennäköisesti silloin suurempi.Originally posted by Exvag View PostCar datan raportti tuli, mutta siitä puuttui paljon kohtia. Korkeajänniteakun energiasisältö oli 73 kWh, mutta kunnosta ei ollut mitään mainintaa. Mistäköhän tämä mahtaa johtua? Myöskään lataushistoriaa ei ollut saatavilla.
Voiko tuon raportin ajaa uudestaan milloin vain? Antaisiko lisätietoja jos auto olisi latauksessa pyyntöhetkellä?
Last edited by JPM50; 12-05-2025, 15:16.
Leave a comment:
-
Se on juurikin näin. Tätä yksilöä on varmaankin pikalatailtu ahkerasti, koska kilometrejäkin tullut melko ripeää tahtia.
Leave a comment:
-
Pikalaturin runsas käyttö kuluttaa akkua selvästi enemmän vs. hidas AC-lataaminen.Originally posted by Exvag View PostKiitoksia tiedosta! Pistin myös tuon car datan tilaukseen.
Myyjältä sain Aviloo flash test raportin. Siinä olevat arvot: Aviloo score 92/100, käyttö ja historia 65/70, suorituskyky 27/30, ohjausyksikkö ja viestintäliitäntä ok. Lopussa mainittu vielä SoH-arvo (luettu autonvalmistajalta) 90,7%.
Eli vähän näyttää hiipuneen parin vuoden ja 77 tkm aikana. Onkohan ollut kovassa käytössä Saksan ajat?
Toivottavasti hiipuminen jää tasaantuu tuohon.
Omassa käytössä latailen enimmäkseen hitaasti kotona maks 80% ja satunnaisesti pidempiä reissuja, jolloin tarvitaan 100% sekä pikalaturia.
Leave a comment:
-
Hedinin huolto löysi pienen kiveniskemän anturin reunasta. Pieni se tosiaan oli, mutta silti riitti rikkomaan anturin. Anturin vaihdolla ongelma korjaantui. Noin 440 € maksoi osineen ja töineen.Originally posted by JPM50 View Post
Ok, kiitos vastauksestasi.
Kävin äsken vielä kerran tarkastamassa kaikki anturit, mutta pintapuolisin kaikki näyttävät aivan ehjiltä, eikä antureiden vieressäkään ollut kiveniskemiä tms. Noh, katsotaan, mitä huollossa sitten sanovat.
Leave a comment:
-
Noita punaisia voimavirtapistokkeitahan on ainakin kahdenlaisia. Pienemmässä max 3x16A ja hieman isommassa 3x32A.Originally posted by Exvag View PostKoskeekohan tuo 32 A jotain voimavirtapistoketta, josta saisi noin suuret virrat?
Mutta tuolla ei ole väliä jos auto tukee max vain 11kW. Molemmista saa riittävästi.
Itselle aika hyvin saa 3x6A virralla akun ladattua yöllä 6 tunnin aikana. Siis jonkun 50-80% välin (ei i4 malli). 0-100 väli veisi varmaan 20 tuntia. Auto tukisi 22kW mutta laturi ja talo ei
Pääsulakkeetkin kestäisi 22kW auton latauksen mutta kun sähköä tarvitaan muuhunkin niin sitten loppuu kesken. Eli 11kW laturi on ollut riittävä.
Pidemmällä matkalla tilanne voi olla toinen mutta sitten pyritään DC laturille.
Toistaiseksi kerran olen käyttänyt DC:tä koemielessä. Pidemmältä reissulta kotia lähestyessa auto ehdotti latausta ja kun piti käydä pikaisesti kaupassa muutenkin niin samalla latasin jonkun 10min. Tosin kotiin olisi päässyt ilman lataustakin.Last edited by ekaBMW; 09-05-2025, 23:58.
Leave a comment:
-
Tosiaan i4 maksimitehot 11kW (eli 3x16A), ei saa 22kW ostamallakaan. 1x32A on mahdollinen myös, jos sellaisia erikoisuuksia jostain löytyy.
👍 1Leave a comment:
-
Meillä esim on taloyhtiössä pari latausasemaa, joissa on 32A yksivaihelataus jostain syystä. Kyllä sillä jo yön aikana lataisi akun täyteen.Originally posted by Exvag View PostNo tämä oli huomioni myös kauppakeskuslaturilla. 11 kW näytti lataavan. Koskeekohan tuo 32 A jotain voimavirtapistoketta, josta saisi noin suuret virrat?
Leave a comment:
-
No tämä oli huomioni myös kauppakeskuslaturilla. 11 kW näytti lataavan. Koskeekohan tuo 32 A jotain voimavirtapistoketta, josta saisi noin suuret virrat?
Leave a comment:
Leave a comment: