Originally posted by Hobbes
View Post
BMW i4
Collapse
X
-
Kartastoversio Joy 2025-2 on julkaistu ja saatavilla Connected Drive -palvelun kautta. Jos tilauksesi on aktiivinen ja et saa päivitettyä OTAna, niin sitten toteutus muistitikun avulla. Ei sen vaikeampaa nykyään.
-
Mikäs karttaversio muilla on käytössä? Auto näyttää, että olisi Europe Joy 2022-4. Connected Drive tarjoaa Europe Joy 2025-2 ja huoltoliikkeen mukaan uusin olisi Europe Joy 2025-1.
Ja miksi kartat ei päivity automaattisesti kun sellainen ominaisuus on käytössä? Pitääkö muka oikeasti ladata USB-tikulle?
Leave a comment:
-
Siksi se halvaantuu, että järjestelmä ei ole luotettava, jos viallisia antureita. Käy järkeen, eikö?Originally posted by IKa View Post
Mulla oli sama G22:ssa. Huollossa löysivät kiveniskeymän yhdestä etupuskurin anturista. Anturi vaihdetiin, jolla vika korjautui. Mutta kiveniskeymän takia anturin vaihtoa ei kelpuutettu takuun piiriin. Autoa huollosta noutaessani ihmettelin työn vastaanottajalle, että miksi ihmeessä koko parkkitutkasysteemi halvaantuu yhden anturin vikaantumisen vuoksi. Vastaus oli, että asia nyt on vain niin.
Aika herkkiä kiveniskuille nämä nykyiset anturit.
Leave a comment:
-
Ok, kiitos vastauksestasi.Originally posted by IKa View Post
Mulla oli sama G22:ssa. Huollossa löysivät kiveniskeymän yhdestä etupuskurin anturista. Anturi vaihdetiin, jolla vika korjautui. Mutta kiveniskeymän takia anturin vaihtoa ei kelpuutettu takuun piiriin. Autoa huollosta noutaessani ihmettelin työn vastaanottajalle, että miksi ihmeessä koko parkkitutkasysteemi halvaantuu yhden anturin vikaantumisen vuoksi. Vastaus oli, että asia nyt on vain niin.
Kävin äsken vielä kerran tarkastamassa kaikki anturit, mutta pintapuolisin kaikki näyttävät aivan ehjiltä, eikä antureiden vieressäkään ollut kiveniskemiä tms. Noh, katsotaan, mitä huollossa sitten sanovat.
Leave a comment:
-
Mulla oli sama G22:ssa. Huollossa löysivät kiveniskeymän yhdestä etupuskurin anturista. Anturi vaihdetiin, jolla vika korjautui. Mutta kiveniskeymän takia anturin vaihtoa ei kelpuutettu takuun piiriin. Autoa huollosta noutaessani ihmettelin työn vastaanottajalle, että miksi ihmeessä koko parkkitutkasysteemi halvaantuu yhden anturin vikaantumisen vuoksi. Vastaus oli, että asia nyt on vain niin.Originally posted by JPM50 View PostHöh, autoni (i4 M50) parkkitutkat alkoivat herjata, että tutkat ovat likaiset ja auto "käski" puhdistaa ne. Noh, tutkat olivat ihan puhtaat, mutta pyyhkäisin ne kaikki joka tapauksessa pariin kertaan. Ei auttanut, jja herja on edelleen päällä, eikä pysäköintiavustin tietenkään toimi.
Onneksi on tuo Turva voimassa, niin eikun auto vaan pajalle, aika varattu parin viikon päähän (30.4.).
Onko muilla ollut vastaavaa vikaa..?
Leave a comment:
-
Saman havainnon olen tehnyt. Ei ole aiemmissa karmittomissa suhissut tai suhina kuulunut. On kyllä väitetty että sähköautoissa kuuluisi siksi että auto on muuten niin hiljainen. Ei tämä nyt mitenkään merkittävästi hiljaisempi ole 80 km/h nopeudessa kuin esim. edellinen F22. Hiljainen sekin oli. Kävi huollossakin missä asiasta sanoin mutta olivat sitä mieltä ettei tiivisteet vuoda. Sehän ei tietenkään tarkoita että ne ei todellisuudessa vuoda kun huollon taso nyt on mitä on. Olivat "selvittäneet" asiaa pelkästään koeajolla. Täytyy tutkia itse kunnolla merkkiaineilla kunhan saan raivattua harrastelaitteita pois tallista.Originally posted by jaholopa View PostMites, onko muut huomanneet että noi karmittomat lasit pitää vähän meteliä. Huomasin kesärenkaisiin siirryttäessä tuon, kun ajetaan 80 km/h ja yli. Melu ei ole suuri, aika pieni "suhina" itseasiassa kuskin lasin kohdalla. Kuitenkin vähän ärsyttävä kun auto on hiljainen muuten. Mietin että onko tämä karmittomien lasien ominaisuus joka pitää hyväksyä. Autossa takuuta jäljellä niin voin toki huollossa valittaa asiasta.Last edited by FlyingFinn; 16-04-2025, 11:36.
Leave a comment:
-
Mites, onko muut huomanneet että noi karmittomat lasit pitää vähän meteliä. Huomasin kesärenkaisiin siirryttäessä tuon, kun ajetaan 80 km/h ja yli. Melu ei ole suuri, aika pieni "suhina" itseasiassa kuskin lasin kohdalla. Kuitenkin vähän ärsyttävä kun auto on hiljainen muuten. Mietin että onko tämä karmittomien lasien ominaisuus joka pitää hyväksyä. Autossa takuuta jäljellä niin voin toki huollossa valittaa asiasta.Last edited by jaholopa; 16-04-2025, 11:11.
Leave a comment:
-
Höh, autoni (i4 M50) parkkitutkat alkoivat herjata, että tutkat ovat likaiset ja auto "käski" puhdistaa ne. Noh, tutkat olivat ihan puhtaat, mutta pyyhkäisin ne kaikki joka tapauksessa pariin kertaan. Ei auttanut, jja herja on edelleen päällä, eikä pysäköintiavustin tietenkään toimi.
Onneksi on tuo Turva voimassa, niin eikun auto vaan pajalle, aika varattu parin viikon päähän (30.4.).
Onko muilla ollut vastaavaa vikaa..?Last edited by JPM50; 15-04-2025, 15:37.
Leave a comment:
-
Eiköhän siellä ole ihan lämmitin rikki.Originally posted by wuiZ View Post"Viime aikoina" huomannut että auton lämmittäminen on ruvennut kestää kauemmin. Talvella kovilla pakkasella on tyyliin heti ruvennut puhaltaa lämmintä ilmaa mutta nyt tuntuu että saa pitkääkin ajaa ennen kun se hönkäisee lämmintä ja joskus pitkän matkan aikana saattaa yhtäkkiä tullakin suht kylmää ja vaikka lämmöt säätää ylös niin ei auta. Ei myöskään esilämmittele autoa kun on asetellut lähtöaikaa vaikka joskus tuntuu sen tekevän kuitenkin. Puhaltimien etäkäynnistys samaten "joskus" lämmittää mutta tuntuu ettei sekään aina onnistu autolta hyvin.
Onkohan jotain mitä tässä voi koittaa katsoa tai säätää tai potkia? vai onko varattava huolto ekalle vapaalle slotille kolmen viikon päähän ja toivoa että sopii vielä silloin kalenteriin ?
i4M50 2024/18500km
Leave a comment:
-
Valitin huollossa, että X5:ssä eivät lämmöt tahtoneet pitkällä matkalla pysyä kohdillaan vaan piti pyytää lisää ja lisää ja silti tuntui viileältä. Kertoivat, että jossain viime vuoden softaversiossa oli ollut jotain hämärää ja päivittivät softat. En ole vielä ajanut niin pitkää matkaa, että olisin päässyt toteamaan, korjautuiko ongelma. Lieneekö samaa bugia sitten i-autojen softissakin?
Leave a comment:
-
"Viime aikoina" huomannut että auton lämmittäminen on ruvennut kestää kauemmin. Talvella kovilla pakkasella on tyyliin heti ruvennut puhaltaa lämmintä ilmaa mutta nyt tuntuu että saa pitkääkin ajaa ennen kun se hönkäisee lämmintä ja joskus pitkän matkan aikana saattaa yhtäkkiä tullakin suht kylmää ja vaikka lämmöt säätää ylös niin ei auta. Ei myöskään esilämmittele autoa kun on asetellut lähtöaikaa vaikka joskus tuntuu sen tekevän kuitenkin. Puhaltimien etäkäynnistys samaten "joskus" lämmittää mutta tuntuu ettei sekään aina onnistu autolta hyvin.
Onkohan jotain mitä tässä voi koittaa katsoa tai säätää tai potkia? vai onko varattava huolto ekalle vapaalle slotille kolmen viikon päähän ja toivoa että sopii vielä silloin kalenteriin ?
i4M50 2024/18500km
Leave a comment:
-
Olen ladannut 80% kun auto sitä suosittelee, en ole sen kummemmin tulevia omistajia miettinyt. Autollani on nyt ajettu 60tkm ja nykyisillä ajoilla arvelen että ajan siihen mittariin ainakin 200tkm ennen kuin vaihdan seuraavaan.Originally posted by PNM2 View Post
Miksi siis lataat akkua vain 80 prosenttiin asti? Ajatteletko auton kolmatta omistajaa joskus muutama vuoden päästä ja siksi näet ylimääräistä vaivaa ja lataat kerroissa useammin kuin mitä on tarve? Toki, jos meinaat pitää auton kymmenen vuotta, hommassa saattaa olla jotain järkeä.
Jos saan akkua ”oikein” lataamalla pidettyä sen mahdollisimman hyvässä kunnossa niin siksi kiinnostaa muiden latauskäytännöt ja akkujen kunto.
Kuten edellisistä viesteistä on saanut lukea niin käytäntöjä ja näkemyksiä on erilaisia miten akkua tulisi ladata.
Leave a comment:
-
Oma käsitys on että nykyvehkeet ei tarvitse 100% latausta kennojen balansointiin, ainakaan jos on NMC/NCM akku. Vaikka olisi LFP akku niin silloinkin suositus 100% latauksesta toisinaan taitaa olla lähinnä sitä varten että akun totaalikapasiteetti saadaan arvioitua paremmin eikä niinkään kennobalanssin takia.
👍 1Leave a comment:
-
Meidän i4 on ladattu aina täyteen (paitsi kesken reissun pikalatureilla) ja 85000 km:n jälkeen akun kunto on raportin mukaan 97% eli ei tuo täyteen lataaminen ainakaan vielä ole isoja tuhoja tehnyt.
Leave a comment:
Leave a comment: