E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tonton
    replied
    kattelin noita abs touhuja. joku on jo paininut tuon ongelman kanssa kun molempien taka anturien alla oli pätkät nippusidettä.

    kuskin puoli on silti ottanut kiinni. kokeilin ottaa anturia ulommas vielä mutta silti se pudottaa sen pois pelistä jossain kohtaa.

    kehä oli puhdas/kiilloittunut about 1/8 -1/6 kehän matkalta.
    lienee siis turvonnut vain tuosta kohtaa. eli melko selkeä tapaus. kehän tilasin jo kattelin vaan että saa purkaa jonkun verran tavaraa edestä että saa vetarin pois. anturi on melko kulunut joten noista vain toisen vaihtaminen ei liene kovin pitkäikäistä.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    [QUOTE=eizzi;4075976]
    Originally posted by veku View Post
    turha

    ??? Turha??

    Kysymykseni oli onko kukaan käyttänyt triangle renkaita E83:ssa? Yritin saada vastauksia rengas foorumillakin, mutta aika huonosti kukaan ottaa kantaa..
    Tuo turha oli vaan teksti kun vahingossa tuli väärään paikkaan..

    Minä vastaan että en ole koskaan kuullutkaan ko merkistä

    Leave a comment:


  • eizzi
    replied
    [QUOTE=veku;4075346]turha

    ??? Turha??

    Kysymykseni oli onko kukaan käyttänyt triangle renkaita E83:ssa? Yritin saada vastauksia rengas foorumillakin, mutta aika huonosti kukaan ottaa kantaa..

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    turha

    Leave a comment:


  • eizzi
    replied
    Onko kukaan käyttänyt tai tietääkö joku mitään Triangle merkkisistä nastarenkaista? Tekeekö mitään/kannattaako?? Ainakin SP01 malli on kohtuu hintainen 215/60R17 koossa..

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Eli lopun alkua. Pitää pistää osat tilaten hyllyyn. En oo yhtään perehtynyt aiheeseen mutta onko abs kehä vetarissa ja onko se vaan putsattu vai laitetaanko kaikki uutta

    Anturi on varmaan nyt jo sökö eikä sitä pelasta mikään
    Kehä on vetarissa ja se menee vaihtoon. Usein anturit toimii tuon jälkeen, jos ei ole pahasti ottaneet itseensä. Toki samalla järkevää vaihtaa anturikin.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Anturi on yhdellä ruuvilla kiinni ja helpossa paikassa. Taka-anturi siis. Itsellä jopa irtosi helposti hajoamatta. Ja jos anturissa on "hiomajälkeä",niin tapaus on selvä.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Itsellä alkoi pikkuhiljaa silloin tällöin. Paheni koko ajan,kunnes loppupelissä mittaristossa hälyvalot ei ollenkaan sammuneet.
    Eli lopun alkua. Pitää pistää osat tilaten hyllyyn. En oo yhtään perehtynyt aiheeseen mutta onko abs kehä vetarissa ja onko se vaan putsattu vai laitetaanko kaikki uutta

    Anturi on varmaan nyt jo sökö eikä sitä pelasta mikään

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Nyt alkoi täälläkin joulu mittaristossa. Se abs anturi ja kehä varmaan antautumassa.
    Onko se muilla menny laakista vai vähitellen
    Itsellä alkoi pikkuhiljaa silloin tällöin. Paheni koko ajan,kunnes loppupelissä mittaristossa hälyvalot ei ollenkaan sammuneet.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Nyt alkoi täälläkin joulu mittaristossa. Se abs anturi ja kehä varmaan antautumassa.
    Onko se muilla menny laakista vai vähitellen

    Leave a comment:


  • Athrez
    replied
    Originally posted by chevy55 View Post
    Tuossa vielä tarinaa yhden hepun angel eyesien asennustöistä X3:een: https://www.bimmerfest.com/forums/sh...d.php?t=646174

    Kiitos! Hyvä ohje!

    Leave a comment:


  • chevy55
    replied
    Jos jotakuta mietityttää tällaisen vanhemman korimallin X3:n osto niin minulla olisi tuolla myyntiosastolla yksi siisti kutoskoneinen, hyvillä varusteilla oleva diesel/automaattiyksilö tarjolla. Hinta viilataan harrastajakollegoiden kesken kuntoon, mulla olisi uudempaa korimallia jo mielenkiintoinen yksilö kiikarissa ja liikkeeseen en tuota anna.

    Leave a comment:


  • chevy55
    replied
    Originally posted by Athrez View Post
    Kellään kokemuksia/tarinoita X3:een jälkiasennetuista enkelin silmistä? Halua ois laittaa -05 rinkulat xenonien kaveriks. Tois ihan uutta ilmettä mut vähän arvelluttaa onko kestäviä/toimivia
    Tuossa vielä tarinaa yhden hepun angel eyesien asennustöistä X3:een: https://www.bimmerfest.com/forums/sh...d.php?t=646174

    Leave a comment:


  • gLuXgLu
    replied
    Originally posted by -Tapi View Post
    Veikkaisin vaihteistoa ja sen monivammaisuutta mutta voi temppuileva jakolaatikon pakkakin tehdä käännöksissä nykäyksiä. Itsellä vaihteisto vaihtaa joka vaihteen pienemmälle reilummassa jarrutuksessa aina sellaisella nykäyksellä että hävettää jos on kyytiläisiä. Myös liikkeellelähdöt ja 1-2 vaihto nykäisevät yleensä kun kierroksia on n. 2700 rpm vaikka ajaisi ihan sukkasillaan.
    2kuukautta nyt ajellut autolla jossa ilmenee juuri sama ärsyttävä vika. 2007 3.0da. Ohjelmointi tehtiin, ei auttanut kyseiseen ongelmaan. Laatikon ja jakolaatikon öljyt vaihdettu, ei auttanut. Rintajoupin mielestä autossa ei ole vikaa. Voiko tämä johtua jostain muusta kuin laatikosta, esim hiukan mietityttää kun autoa kaasuttaa nii kierrokset ikään kuin jäisivät päälle eli sekottaisiko se kun tullaan risteykseen ja kierrokset ei putoa tarpeeksi alas niin joka vaihteen vaihto tuntuu pieninä ärsyttävinä nykäyksinä. Ja vertailuna pihassa toinenkin x3 3.0da 2004 vuodelta ja se kaikkien haukkuma 5vaihteinen automaatti loota niin ei mitään ongelmaa ja kaasuttaessa kierrokset palautuvat nopeasti tyhjäkäynnille. Kummallakin autolla ajettu 290.
    Last edited by gLuXgLu; 07-12-2018, 20:26.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Itse suosin kanssa ylikokoa,talvitassut oli 235\55-18 nokian 8 ,nämä ovat joutilaana kun auto vauhtui ja siinä lähes uudet 19 nastat alla.

    Ja kesätossut oli myös ylikokoiset 19"

    Tuo E83 vakioalusta sen verran pintakova että tuo vähän paransi tilannetta

    Myös äffässä on talvitossut napsun ylikokoiset ja toimii

    Leave a comment:

Working...
X