E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BMWagner
    replied
    Originally posted by HC-Tuning View Post
    Muutama kyssäri olis tälläsestä e83.
    Pärjääkö tuolla 3.0d:llä vai suosiolla panostaa sd:hen? Nykyinen E60 on kyllä ollut ihan riittävä kulkemaan.
    Onko minkälaiset polttoaineen kulutukset edellä mainituissa?
    Osassa näkyy olevan jopa comfort penkkejä mutta onko nämä hyvät? Sporttipenkit ainakin näyttää paremmilta. E60 comfortit kyllä tiedän että ovat oikeasti hyvät, mutta lähinnä lättänahoilta nuo tälläsesså näyttää pois lukien tuo selkänojan keskitaitto.

    Entäpä hifit jotka itselle on tärkeät ja aikaisemmissa autoissa jäänyt niitä kaipaamaan. Pitempää työmatkaa ajelee yksin niin musat pitäisi soida hyvin.
    Eli onko hifi paketti riittävä vai kaipaako locig7 (dsp pro) jotta musat soi?
    E91 professional äänentoistoa tuli jonkin verran kuunneltua ja se vaikutti ihan hyvältä ja semmoiset ne tulisi olla.

    Auto tulisi olla -08 vähintään pienempien päästöjen takia sekä ehdottomasti msport mustana tai valkoisena.

    - Riippuu määritelmästä "pärjätä", kyllähän tuo mukava peli ajella on mutta ei tuollaista malmikasaa kovin raketinomaisesti saa liikutettua. Eli jos tottunut ripeyteen = sd, lastulla ei päästä kovin pitkälle 3.0d:n kanssa. Itse haeskelin sd:tä mutta tarjooma niin pientä että otin 3.0d, joskus sitä kaipaisi puuttuvia tehoja mutta normaaliajossa ei sinänsä kaipaa.

    - Pitkän ajan keskikulutus n. 8.2-8.5 tuolla -06 3.0d M-Sportilla. Kesällä olen päässyt matka-ajossa kutosella alkaviin lukemiin kun ajellaan 80-teitä
    - Sportti-istuimet itellä, toimii. E60 535 olleet Comfortit saa säädettyä paremmin, mutta nämäkin ovat riittävillä säädöillä.


    - Navi Pro + 676 Hifi Loudspeaker System itsellä, loppupeleissä aika kökkö jos äänentoistosta mitään tietää. Kapasiteetti loppuu nopeasti kesken. Peruskuuntelijalle menee läpi ja itsekin varmaan siedän jos ei hifikärpänen puraise, koska parantaminen on näissä malleissa hieman isompi proggis.

    - musta M-Sport on , kestänyt myös ajan hammasta hyvin tämä korimalli eikä ruoste vaivaa.

    Leave a comment:


  • HC-Tuning
    replied
    Muutama kyssäri olis tälläsestä e83.
    Pärjääkö tuolla 3.0d:llä vai suosiolla panostaa sd:hen? Nykyinen E60 on kyllä ollut ihan riittävä kulkemaan.
    Onko minkälaiset polttoaineen kulutukset edellä mainituissa?
    Osassa näkyy olevan jopa comfort penkkejä mutta onko nämä hyvät? Sporttipenkit ainakin näyttää paremmilta. E60 comfortit kyllä tiedän että ovat oikeasti hyvät, mutta lähinnä lättänahoilta nuo tälläsesså näyttää pois lukien tuo selkänojan keskitaitto.

    Entäpä hifit jotka itselle on tärkeät ja aikaisemmissa autoissa jäänyt niitä kaipaamaan. Pitempää työmatkaa ajelee yksin niin musat pitäisi soida hyvin.
    Eli onko hifi paketti riittävä vai kaipaako locig7 (dsp pro) jotta musat soi?
    E91 professional äänentoistoa tuli jonkin verran kuunneltua ja se vaikutti ihan hyvältä ja semmoiset ne tulisi olla.

    Auto tulisi olla -08 vähintään pienempien päästöjen takia sekä ehdottomasti msport mustana tai valkoisena.

    Leave a comment:


  • chevy55
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Jos sulla on joku kuva tai googlesta vastaavat ni laita
    Tuossa on linkki takavaloista facebookin marketplaceen: https://www.facebook.com/marketplace...8326369633176/
    Siellä on useampi kuvia

    Ja tässä vielä linkki valmistajan sivuille:

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by chevy55 View Post
    Moro, laitan yv:ta ;-)
    Jos sulla on joku kuva tai googlesta vastaavat ni laita

    Leave a comment:


  • chevy55
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Jarrut, matot ja valot kiinnostaa. Onko hintaa
    Moro, laitan yv:ta ;-)

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by chevy55 View Post
    Onko E83 omistajilla tarvetta uusille etujarrulevyille, pyörän laakereille joka nurkkaan, mustille kangasmatoille ja käyttämättömille Pre-LCI led tummennetuille takavaloille (Black smoke)?

    Thulen Wingbar Edge kattotelineetkin olisi, ne parhaat mallit ;-)
    Jakolaatikon servon uusi rataskin löytyisi

    Minulla jäi auton myynnin jälkeen tällaisia osia talliin
    Jarrut, matot ja valot kiinnostaa. Onko hintaa

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Mulla palaa valo vieläkin
    Vaihdoin sen vasemman kehän ja anturin boschlaiseen
    Hetken kesti mutta nyt palaa koko ajan. Koodeja tarvis vaan lukea josko olisi joku muukin kulma pimeenä. Ei jaksa vaan kokeilla enään
    Nyt näytti vikakoodinlukija sellasta että on se hantin puolikin pimeänä. Tilasin sinnekin nyt kehän ja uudet boschn anturin

    Leave a comment:


  • chevy55
    replied
    Onko E83 omistajilla tarvetta uusille etujarrulevyille, pyörän laakereille joka nurkkaan, mustille kangasmatoille ja käyttämättömille Pre-LCI led tummennetuille takavaloille (Black smoke)?

    Thulen Wingbar Edge kattotelineetkin olisi, ne parhaat mallit ;-)
    Jakolaatikon servon uusi rataskin löytyisi

    Minulla jäi auton myynnin jälkeen tällaisia osia talliin

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Jos nyt pitäisi joku pikapatentti yrittää parkkipaikalla, niin itse kokeilisin vaan heittää prikan väliin ja katsoa toimiiko. Jos toimii, niin kesällä paremmalla kelillä sitten vaihtaa sen kehän ja anturin.
    Mulla aikoinaan E90 kun piti tehdä pikakorjaus ennen varsinaista niin laitoin kierroksen tai kaksi sellaista aika ohutta rosterilankaa anturille korotukseksi. Eipä sitten tullut koskaan tehtyä varsinaista korjausta kun tuon jälkeen ei mitään häikkää niin kauan kun auto vielä minulla, varmaan ainakin kolme vuotta.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Munanjatke View Post
    Tänään anturin irroitin ja on se kulunut sekä hammaskehä kiillottunut parin sentin matkalta. Siispä molemmat vaihtoon sekä napamutteri vaihtuu uuteen myös.



    Saako tuota takavetaria irrotettua ilman että tarvii repiä kaikki ripustukset irti ?


    Pihalla pakkasessa kun joutuu tekemään tunkin varassa niin mahollisimman pienellä purkamisella kun pääsis .



    En oo vielä kerenny Youtube videoita ehtimään aiheesta
    Jos nyt pitäisi joku pikapatentti yrittää parkkipaikalla, niin itse kokeilisin vaan heittää prikan väliin ja katsoa toimiiko. Jos toimii, niin kesällä paremmalla kelillä sitten vaihtaa sen kehän ja anturin.

    Leave a comment:


  • Munanjatke
    replied
    Tänään anturin irroitin ja on se kulunut sekä hammaskehä kiillottunut parin sentin matkalta. Siispä molemmat vaihtoon sekä napamutteri vaihtuu uuteen myös.



    Saako tuota takavetaria irrotettua ilman että tarvii repiä kaikki ripustukset irti ?


    Pihalla pakkasessa kun joutuu tekemään tunkin varassa niin mahollisimman pienellä purkamisella kun pääsis .



    En oo vielä kerenny Youtube videoita ehtimään aiheesta

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Munanjatke View Post
    Täytyy pistää tilaukseen tuommonen tarvike anturi, ei kiinnostais alkaa mitää isompaa remppaa tekemään näin talvella ulkosalla, jos vaikka tarvike anturi kestäis kesään asti :think samalla mittailla sitten se hammaskehä että onko se mitenkä turpoillu
    Itsellä tiedossa useampi tapaus jossa motonetin tarvikeanturit ei toimi. Ate yms laatumerkit pelaa myös tarvikkeena.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Munanjatke View Post
    Valot palaa edelleen, ja Creator 110 lukijalla löyty vikakoodi : 5E34 Wheel speed air gap rear left.


    Ja livestreamia katsoessa takavasemman nopeus ajaessa hyppi välillä miten sattuu, 35 vakkari päällä ja takavasen näytti välillä 45 tai 54 nopeudeksi. Pihaan tultaessa vauhtia 9, ja taka vasen näytti 19.


    Täytyy pistää tilaukseen tuommonen tarvike anturi, ei kiinnostais alkaa mitää isompaa remppaa tekemään näin talvella ulkosalla, jos vaikka tarvike anturi kestäis kesään asti :think samalla mittailla sitten se hammaskehä että onko se mitenkä turpoillu
    Jos se kehä on vika on kehässä, niin ihan turha sinne on uutta anturi laittaa. Ilmarako ei ole oikea kun ruoste nostaa sen kehän kiinni anturiin. Silloin ei auta mitään sen anturin vaihto. Viallinen kehä syö vaan sen uudenkin anturin rikki. Tuon näkee ihan kun katsoo anturia, siinä näkyy jälkeä jos kehä osuu anturiin.

    Leave a comment:


  • Munanjatke
    replied
    Originally posted by Munanjatke View Post
    Mittaristoon sytty keltainen 4x4, käppärivalo, ABS sekä renkaan painevalo. Nopeusmittari heittelee laidasta laitaan, jo silloinkin kun kääntää virrat päälle. Kiinan vikakoodinlukija ei anna mitään vikakoodeja, mutta sain kerran kuiteskin nollattua kaiken, ja pienen ajon jälkeen sytty samat valot ja eikä ABS:it toimi.



    Olikos se niin että tässä tapauksessa on rikki vasemman takapyörän ABS -anturi vai miten se oli ?



    Pari vuotta sitten syttyi märällä kelillä samat valot, mutta vain kerran, ja asia jäi vähän niin kuin unholaan.


    Eipä tuo anturi nyt niin kallis näytä olevan, 19 € halvin, oletuksena että anturi rikki kun antaa heti häiriötä.

    Valot palaa edelleen, ja Creator 110 lukijalla löyty vikakoodi : 5E34 Wheel speed air gap rear left.


    Ja livestreamia katsoessa takavasemman nopeus ajaessa hyppi välillä miten sattuu, 35 vakkari päällä ja takavasen näytti välillä 45 tai 54 nopeudeksi. Pihaan tultaessa vauhtia 9, ja taka vasen näytti 19.


    Täytyy pistää tilaukseen tuommonen tarvike anturi, ei kiinnostais alkaa mitää isompaa remppaa tekemään näin talvella ulkosalla, jos vaikka tarvike anturi kestäis kesään asti :think samalla mittailla sitten se hammaskehä että onko se mitenkä turpoillu

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Mulla palaa valo vieläkin
    Vaihdoin sen vasemman kehän ja anturin boschlaiseen
    Hetken kesti mutta nyt palaa koko ajan. Koodeja tarvis vaan lukea josko olisi joku muukin kulma pimeenä. Ei jaksa vaan kokeilla enään

    Leave a comment:

Working...
X