Announcement

Collapse
No announcement yet.

E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eizzi
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 234
    • jeppis

    Itsellä tuollainen 2.5ia -04 aj. 142tkm vasta reilun kuukauden käytössä. Kulutus vaikea vielä sanoa, mutta ensimmäisen 1400km aikana kotimatkalla kului 9.5l/100km keskinopeuden ollessa 90km/h. Seuraava tankillinen meni maantie 60%kaupungissa 40% 11.8l/100km. Nä siis ihan tankkaamalla ja laskettuja kulutuksia.
    Muuten auto vaikuttaa todella kierrosherkältä ja toimii hienosti tuon automaatin kanssa yhteen. Teho on toistaiseksi riittänyt aivan täysin. Aiempiin E53, E39, E46 yms lukuisat vanhemmat hieman onton oloiset nuo ovet. Keskuslukko välillä sekoili. Panoraama oli sekaisin ostettaessa (nyt kunnossa. tuli initiolisoimalla kuntoon). Ehkä hiukan kovempi ääninen ja ajettavuudeltaan alustaltaan kuin aiempi -02 E53 joka oli m-sport 3.0da.

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      Originally posted by Tojopa View Post
      Kiitokset kommenteista

      Tuo huono laatuvaikutelma tulikin jo esille ihan kun otti kylmät tyypit parista yksilöstä liikkeitä kierrellessä..

      Edit. Veljen E53-äksällä tullut jonkin verran ajeltua ja tuo on fiilikseltään hyvin paljon E39 oloinen, mikä ei tietysti ole ihme.
      Meillä tuo E83 ollut nyt vuoden ja 25 tkm.

      Ongelmia ollut tasan yksi, takalasin pyyhin lopetti sopimuksen muuten allekirjoitan mitä aikaisemmat.
      Ovien kiinni laittaminen on tosiaan malli skoda favorit,muuten käypä peli ja ohjelmoituna liikkuu riittävän hyvin (+300\+700)
      Diesel ei kaipaa enempää pykäliä tosin 120 jälkeen voisi vielä yksi ollakin..

      Ajettavuus uraisilla teillä ei ole ainakaan meidän talouden mieleen ,tuo F kun on täysin tunnoton urille tms (siinä 255\35-20 nokian 8 nastat) ja X3 on 235\55-18 nokian 8

      Ennen tätä oli audi 2.4 v6 Quattro vm 03 joka oli muuten soiva peli mutta jeesuksen kalllis ylläpitää ,ei kulkenut mihinkään, ja koko ajan jotain vikaa ja normi maaseutuajossa aina yli 12l\100 km
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10037
        • KVLA

        Originally posted by Tonton View Post
        Jos löydät m-sport alustalla olevan niin käy kokeilemassa ei ole kaikkien mielestä parempi mutta on sen verran erilainen että kannattaa ainakin kokeilla

        Aiemmin valittelin ala alueen nykimisestä niin jw-service poisti ohjelmasta egrn käytön ja dpfn Polton niin loppui nykiminen.
        Meillä oli M-sport. Ja ns. "maastuturiin" aivan turhan pintakova alusta omaan ja emännän takapuoleen. Eihän tuo kunnon tien pätkillä mitenkään haittaa,mutta sivuraiteilla sitten kyllä täristää. Ainakin jos paljon tulee autolla ajeltua. Meillä ei kakkos autossa onneksi tullut tarvetta isompiin ajomääriin. Kannattaa tosiaan koeajaa molemmat alustaversiot,niin osaa sitten valita itselleen paremman.

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Meillä oli M-sport. Ja ns. "maastuturiin" aivan turhan pintakova alusta omaan ja emännän takapuoleen. Eihän tuo kunnon tien pätkillä mitenkään haittaa,mutta sivuraiteilla sitten kyllä täristää. Ainakin jos paljon tulee autolla ajeltua. Meillä ei kakkos autossa onneksi tullut tarvetta isompiin ajomääriin. Kannattaa tosiaan koeajaa molemmat alustaversiot,niin osaa sitten valita itselleen paremman.
          Maku asioita tosiaan.
          Meillä ajetaan pätkää mutta isoja nopeuksia niin tuo toimii siinä taas hienosti. Ja ite muutenkin tykkään että tunnen missä ajan. Mitkä jakkarat teillä oli?
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10037
            • KVLA

            Originally posted by Tonton View Post
            Mitkä jakkarat teillä oli?
            M-sportissa oli nahkaiset sport jakkarat sähköillä/muisteilla. Ilman ristiselän tukisäätöä.

            Comment

            • X07
              Bimmer Rookie
              • Apr 2012
              • 107
              • Finland

              Satatonnia on tullut ajeltua 3.0Si -07:lla, nyt on ollut hyvä kausi, liki neljä kuukautta ilman isompaa vikaa (lamppu-valo tietty palaa).

              M-sport paketti, joten todella pintakova jousitus, M-Sport penkit hyvät istua ja säätöjä riittää ristiselän säätöineen. Aerodynamic-paketilla saatu vähän ulkonäköä lisää. Vikalista on ollut melko pitkä, mutta ei taas mitään noista, mitä aiemmissa kirjoituksissa on kirjoitettu...vielä. Näissä 3-litrasissa venttiilin nakutus ominaisuutena, mutta ei vaarallista, käy vähän "polkemassa" motarilla, niin loppuu. Tehoja mukavasti ohituksiin, muistaa vain katsoa nopeusmittaria.

              Tukeva auto ajaa, eikä niitä kaikkein äänekkäimpiäkään, kulutus sais olla pienempi. Nyt kuuden vuoden ja sadan tonnin jälkeen jälkiviisaana on vähän harmittanut hankinta, lähinnä vikoja on ollut liikaa. Tällä mennään vielä pitkään, kun vaihtoarvoa ei juurikaan ole, vaikka mittarissa vasta reilut 150tkm...

              Comment

              • Henkkkaaa
                Newbiemmer
                • Mar 2018
                • 5
                • Joensuu

                Vikavaloja mittariston täydeltä..

                Eli syttyi palamaan DSC, abs ja jarrujen häiriövalot.
                Kävin vikakoodit lukemassa, mutta ei noista nyt ota selvää että missä se vika tarkalleen on. Yritän laittaa kuvan lapusta jonka sain sieltä, ehkä joku viisaampi voi kertoa lisää.. Ja nopeusmittari ei myöskään toimi. Kyseessä siis e83 -04 3.0d
                Attached Files

                Comment

                • Tojopa
                  BTCF Member
                  • Mar 2004
                  • 1592
                  • Kuopio

                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Automaattivaihteisena ainakin melko juoppo. Maantiellä saisi löytyä vielä yksi pykälä lisää,että kierrokset hieman putoaisi. Meillä oli kakkosautona ja vähällä ajolla,niin ei pahemmin ollut merkitystä.

                  Vanhahkoa ja ja suht luotettavaa tekniikkaa kuitenkin. Laatuvaikutelma hieman huonompi kuin muissa omistuksessa olleissa Bemareissa. Huomaa jo siitä,kun sulkee ovia. Sellainen "Mossemainen" rämähdys.

                  Muutamia mahdollisia ongelmia voi ilmetä mm. tuulilasin pyyhkijöiden vivustoissa. Kuluu väljiksi jopa alle 200tkm ja sulat osuu toisiinsa. Vaihdettava uuteen.

                  ABS kehät saattaa ruostua ja ruoste pullauttaa kehän soikeaksi. Anturi kuluu pilalle. Molemmat vaihtoon.

                  Oviverhoilujen höyrysulkujen liimaukset irtoaa ja vedet tulee sateella autoon lattioille. Uudelleen liimaus.

                  Mahdollinen panoraama kattoluukku voi olla ongelma. Foorumilta löytyy noista juttua.

                  Varapyöräkotelon pohja kannattaa tsekata ostovaiheessa. Sinne on voinut päästä vettä. Voi aiheuttaa vaikka mitä.

                  Ym. kaikkea muuta pientä mitä tuon ikäisissä autoissa voi olla.
                  Originally posted by Henkkkaaa View Post
                  Eli syttyi palamaan DSC, abs ja jarrujen häiriövalot.
                  Kävin vikakoodit lukemassa, mutta ei noista nyt ota selvää että missä se vika tarkalleen on. Yritän laittaa kuvan lapusta jonka sain sieltä, ehkä joku viisaampi voi kertoa lisää.. Ja nopeusmittari ei myöskään toimi. Kyseessä siis e83 -04 3.0d
                  Oisko ABS-kehä hajoittanut anturin.. :think

                  Comment

                  • GameOver
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 3026
                    • Sjundeå

                    Originally posted by Henkkkaaa View Post
                    Eli syttyi palamaan DSC, abs ja jarrujen häiriövalot.
                    Kävin vikakoodit lukemassa, mutta ei noista nyt ota selvää että missä se vika tarkalleen on. Yritän laittaa kuvan lapusta jonka sain sieltä, ehkä joku viisaampi voi kertoa lisää.. Ja nopeusmittari ei myöskään toimi. Kyseessä siis e83 -04 3.0d
                    No se abs kehä voi hyvinkin olla tai sitten toi edellisellä sivulla laittamani:

                    Originally posted by GameOver View Post

                    Lisätään vielä jakolaatikon muovinen hammasratas. (Actuator gear). Kuluessaan alkaa sytyttelemään abs ja DSC/4x4 valoja. Osa ei ollut kallis eikä mikään erityisen hankala vaihtaa.
                    -22 Lexus ES300h
                    -07 Subaru Outback

                    ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                    Comment

                    • eizzi
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 234
                      • jeppis

                      Originally posted by eizzi View Post
                      Kovin vähän on bensakoneisia E83 viestejä tässä ketjussa...

                      Tuli hankittua -04 2.5ia ja siitä etsiskellyt tietoutta..

                      Onko kukaan vaihtanut/vaihdattanut tällaiseen bensasuodatinta? realoem:n mukaan se on tankissa ja suodattimessa on regulaattori mukana? Millainen homma kyseessä? Tilasin suodattimen ja meinasin vaihtaa kun tuskin on koskaan vaihdettu..

                      Mitä öljyä (merkki/viskositeetti yms tietoja) etu- ja takaperään?

                      Mitä öljyä jakolaatikoon (merkki/viskositeetti yms tietoja)?
                      Vastailenpa itse itselleni jos jollekkin olisi joskus apua tuohon suodattimen vaihtoon. Eli hommahan menee siten, että takaistuin pois ja vänkärin puolen peltisuoja pois 4kpl 10mm muttereita jonka alta paljastuu sähköliitin ja 2kpl bensaputkia pikaliittimillä. Iso "mutteri" pois erikoisavaimella tai nakuttelemalla vaikka alumiini pala ja vasaraa käyttäen. Jotta kannen saa pois pitää raosta ottaa iso putki kannesta pois pikaliittimellä, suodattimelta tuleva putki sekä sähköliitin sitten saa kannen pois. Sitten suodattimelta 2kpl putkia irti ja itse suodatin kehikostan se on hiukan kinkkinen oivaltaa miten lähtee, mutta lähtee se sieltä ilman väkivaltaa. Tähän on netissä tai DIS ohjelmassa kuvakin. en osannut linkittää ohjeita tänne. Sit maadoitusjohto pois. Uusi suodatin/säädin tilalle, maadoitus ekana sit suodatin kiinni kehikkoon oikein ja putket kiinni yms.. Toivottavasti jollekkin apua tästä.



                      Olisko noista viskositeeteista yms öljyt jakolaatikkkoon ja periin mitä kyselin tietoja kellään??

                      Comment

                      • humppajamppa
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2015
                        • 41
                        • hki

                        Originally posted by Henkkkaaa View Post
                        Eli syttyi palamaan DSC, abs ja jarrujen häiriövalot.
                        Kävin vikakoodit lukemassa, mutta ei noista nyt ota selvää että missä se vika tarkalleen on. Yritän laittaa kuvan lapusta jonka sain sieltä, ehkä joku viisaampi voi kertoa lisää.. Ja nopeusmittari ei myöskään toimi. Kyseessä siis e83 -04 3.0d
                        Vasen takavetari ruosteessa ja sen takia vetarin ympärillä oleva ohuehkosta metellista tehty 'abs kehä' mennyt soikeaksi ja ruosteiseksi, eikä nopeudenluenta onnistu. Auton nopeusmittari ilmoittaa nopeuden juurikin kyseisen renkaan pyörimisnopeuden perusteella.

                        Ensiapuna voit kokeilla irroittaa anturin ja putsata. Vian saa korjattua vaihtamala kyseisen 'abs kehän' ja anturin. Kehä maksaa 20e ja anturit 30-60e. Vaihtohomma onnistuu youtubessa 10 minuutissa, minulla meni pari viikkoa kun kaikki ei mennyt kuten strömsöössä ja kun välillä joutui odotella lisää osia. Haastavinta oli saada ruosteinen vetari työnnettyä navasta ulos.

                        Tuon lisäksi minulla kaksi muutakin rengasta on antanut virhekoodin, mutta ne ovat toimineet useamman kymppitonnin ongelmitta putsauksen jälkeen.

                        Kyseinen vika siis aiheuttaa abs vian, ajovakautusvian, turvatyynyvian, nopeusmittarvian, ilmeisesti tuon vaihdelaatikkovian...

                        Aiheesta löytyy tältäkin foorumilta paljon juttua.

                        Muista vikakoodeista ikkunoiden vikakoodit saa pois kun laskee ja nostaa ikkunat ja muistaakseni pitää ikkunan nappulaa hetken pohjissa (joku kalibrointijuttu mikä pitää tehdä akun irrottamisen jälkeen).

                        Lisävesipumpun vika lienee sähköinen pumppu millä tehostetaan veden kiertoa sisälämppärin kennossa. Omastani korjasin tuon ostamalla 30 eurolla romisauton pumpun, taisi olla e46:n pumppu,

                        tuollaista WC toleranssivikaa en sentään omaani ole vielä saanut

                        EDIT: tuossa tarinaa omasta casestani http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=366675
                        Last edited by humppajamppa; 02-04-2018, 00:22.

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6325
                          • P-Pohjanmaa

                          Mikä passeli et jos 19 vanteet istuttas.
                          Meinasin noita -->

                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10037
                            • KVLA

                            Jotenkin äkkisiltään tuntuu,että ET18 ja vanne leveys 9" tulee jo liian ulos.

                            Comment

                            • Tonton
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 9101
                              • Raisio

                              Originally posted by veku View Post
                              Mikä passeli et jos 19 vanteet istuttas.
                              Meinasin noita -->

                              https://www.nettivaraosa.com/vanteet/2557051
                              3er vanteet 8+9"
                              Et jonnekin 30 paikkeille 9" ni jää just kaaren sisäpuolelle ja siihen 275/40 ni kulkee aika tasan kaaren kanssa
                              sigpic
                              M-B Vito -22
                              Transit Custom -18
                              Yamaha vx ho cruiser -22
                              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                              [email protected]

                              Comment

                              • veku
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6325
                                • P-Pohjanmaa

                                Originally posted by Tonton View Post
                                3er vanteet 8+9"
                                Et jonnekin 30 paikkeille 9" ni jää just kaaren sisäpuolelle ja siihen 275/40 ni kulkee aika tasan kaaren kanssa
                                Tack,ei sattuis oleen kuvia :think
                                F11 M550D
                                E39 M5
                                F26 3.0 Da M-Sport
                                E61 535D M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎