Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kemppainen8
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 88
    • Oulu

    Originally posted by korbimotors View Post
    Tässä olis vahvat suunnitelmat yrittää taas kokeilla 3.v tauon jälkeen X5 bmw:tä. viimeksi oli 4.4 V8 koneella ja se jätti suuren suuret traumat minulle. Jouduin laittamaan autosta melkein koko auton uusiksi. sit kun sain suurinpiirtein sen kuosiin niin laitoin sen menemään. Sen jälkeen pitänyt totaali tauon bemareiden ihmeellisestä maailmasta. 3.v oli tämäkin foorumi minun osalta tauolla

    No niin nyt sitten asiaan:
    Olen miettinyt kakkos autoksi tuollaista X5 bemaria ja 3.0i koneella. Onko tuo suuri synti ja virhe mennä tuollaista X5 ostamaan 3.0i bensa koneisena? 4.4 koneisena se liikahti ihan mukavasti mutta muuta hyvää siitä ei jäänytkään mieleen koneen puolesta...
    Jos tuo 3.0 bensa liikkuu edes suunnilleenkaan sinnepäin kuin tuo 4.4 kasi niin tehojen puolesta se sitten riittäisi meille. Ja mitä kulutukseen tulee niin tuskin tuo 3.0 bensa ainakaan enempää syö bensaa mitä 4.4 V8? Ja taitaa olla edukkaampi muutenkin pitää 3.0 bensakoneisena mitä 4.4 kasina.
    tuo mitä olen katsellut on gm:n laatikolla mutta se on vasta jokin aika sitten vahvistettu ja tehty koko laatikko uusiksi jonkun siekkisen toimesta. On ilmeisesti joku bemareita rakenteleva mies??
    Meillä on jo yks auto isolla diesel koneella niin tässä tapauksessa ei tule nyt kuuloonkaan hankkia perheeseen toista diesel autoa. Jos ei olis diesel autoa vielä perheessä niin päätös olisi satavarma eli 3.0 diesel X5. Tässä siis syy miksi olen ostamassa juuri bensa koneella ja vieläpä mielellään tuolla pienemmällä bensakoneella.
    Nyt otetaan vielä viime hetken mieltymyksiä vastaan, ja mielellään vielä sellaisilta kenellä sattuu olemaan esim. tällä hetkelläkin samaisella 3.0i bensana tälläinen X5 e53.
    Kyllä tuota 3.0i m54b30 moottoria voi suositella! Varma moottori ja halvat tyyppiviat.

    Mitä kulkupuoleen tulee niin homma pujahtaa helposti sille sektorille että mihin vertaa. Naapurin avensiksen se pesee varmasti, olipa siinä kone mikä tahansa. Minulle suorituskyky on ollut riittävä, toisin sanoin 8-konetta en ole vielä ajanut

    Kulutus minun mielestä ihan OK, 12 taajama ja 10 maantiellä.

    Comment

    • mualari
      BTCF Member
      • Dec 2012
      • 524
      • Iisalmi

      mitä kaikkee kannattaa ottaa huomioon e53sen ostamisessa? kuumottelisi kys. pirssi hommata. ja moottorina 3diisseli automaattina:think
      e46 330d facelift touring
      e23 bagged/m60
      EX: e34 525i -96 stankke touring
      EX: e30 316i -88 sedan Winterbeater
      EX: e34 520i -89 sedan

      Comment

      • pasianssi71
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2014
        • 219
        • Uusikaupunki

        Originally posted by mualari View Post
        mitä kaikkee kannattaa ottaa huomioon e53sen ostamisessa? kuumottelisi kys. pirssi hommata. ja moottorina 3diisseli automaattina:think
        Tietty kaikki perusasiat mitä nyt yleensäkin autoista katsellaan.
        Itse kiinittäisin huomoita renkaiden kuntoon (kalliit renkaat) lisäksi jos ovat kuluneet epätasaisesti niin on puslajumppaa tiedossa, ei niin pahanhintaisia nuo osat jos työkalut pysyy käsissä.
        Automaattilaatikon toiminta kannattanee testata pidemmällä lenkillä, koska tämä on kalliimpi korjata ja harvat näitä itse kunnostelee.
        Itsellä vm.-03 ja ollut varsin huoleton peli lukuun ottamatta polttoainepumpun hajoamista joka aiheutti päänvaivaa lähinnä sen takia että itse korjasin -17asteen pakkasessa ja meni vianetsintä pieleen, mutta lopulta halpa remppa.
        Vielä vinkiksi että näissä vehkeissä ei kaikkien nivelten ja puslien väljyyttä ihan pienellä ravistelulla välttämättä huomaa.

        Comment

        • Rey
          Bimmer Rookie
          • Jan 2016
          • 73
          • Moon

          Tuntuu että E53:n hinnat tullu melkosesti alas puolessa vuodessa. Esim. todella hyväkuntoisia faceliftejä saa nykyään 15tonnilla kun joulun aikoihin ne oli vielä 18te hujakoilla (pyyntihinnat). Liekö F15 korimallin tulo sitten vaikuttanu E70:n kautta.
          Last edited by Rey; 03-06-2016, 07:47.

          Comment

          • racing02
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2044
            • Riihimäki

            Originally posted by racing02 View Post
            Noinhan se varmaan on. Enpä vaan koskaan ole tykännyt automaateista mutta lienee tottumiskysymys.

            Löysin sentään kolme mobilesta ja on noita manuaaleja joskus osunut Suomessakin myyntiin. Harvinaisia ovat silti.
            Aiempaan keskusteluun viitaten ostin sitten automaatin. 2004 facelift kolmelitraisella bensakoneella. Vieläkään en automaatista tykkää mutta annetaan mahdollisuus

            Comment

            • kawis
              BTCF Member
              • Sep 2009
              • 187
              • Kokkola

              Originally posted by vaviah View Post
              Ekstravinkkinä koeajolle: Kannattaa testata, että jakolaatikko on tikissä. Ovi auki, ja liikkeellelähtöjä eteen ja taaksepäin (mieluusti vielä ylämäkeen). Ei saisi kuulua ylimääräisiä ääniä jakolaatikon suunnalta (suoraan kuskin alapuolella).
              mites tuo oma äksä kun välillä aina kun kytkee D tai R päälle niin kuuluu pieni klik ääni juurikin jostain kuskin kohdilta..Eli saisko sieltä kuulua mitään ääntä vai pitäskö vaihtaa jakolaatikon öljyt vai joko se on lopun alkua?? :think
              Sähkörimpula

              Ex
              BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
              BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
              BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

              Comment

              • Rey
                Bimmer Rookie
                • Jan 2016
                • 73
                • Moon

                Olikos näissä e53:ssa (3.0d) hiukkassuodatinta? :think Ja jos on niin onko niissä ollu tukkeutumistaipumusta?

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  Originally posted by Rey View Post
                  Olikos näissä e53:ssa (3.0d) hiukkassuodatinta? :think Ja jos on niin onko niissä ollu tukkeutumistaipumusta?
                  Facelift:ssä M57N-moottori, joissa aivan tuotannon alussa ei DPF:ää (EU3). Valtaosassa kuitenkin DPF löytyy (EU4). Toimii ja tukkeutuu, kuten muissakin malleissa. EU3-malleihin on myös saanut retrofittinä DPF:n ja noitakin on joihinkin asennettu, eli kannattaa sekin mahdollisuus pitää mielessä.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Esal
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1344
                    • Lempäälä

                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Facelift:ssä M57N-moottori, joissa aivan tuotannon alussa ei DPF:ää (EU3). Valtaosassa kuitenkin DPF löytyy (EU4). Toimii ja tukkeutuu, kuten muissakin malleissa. EU3-malleihin on myös saanut retrofittinä DPF:n ja noitakin on joihinkin asennettu, eli kannattaa sekin mahdollisuus pitää mielessä.
                    Oma on valmistettu 3.2005 eikä ole dpf. Ei myöskään egr jäähdytintä eikä imusarjan läppiä. Tuontiauto jos on, niin silloin varmasti olisikin.

                    Bmwfans mukaan e53 sarjan loppuun asti on tehtaalta saanut myös ilman edellämainittuja osia.
                    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                    Comment

                    • vaviah
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 632
                      • Turku

                      Originally posted by kawis View Post
                      mites tuo oma äksä kun välillä aina kun kytkee D tai R päälle niin kuuluu pieni klik ääni juurikin jostain kuskin kohdilta..Eli saisko sieltä kuulua mitään ääntä vai pitäskö vaihtaa jakolaatikon öljyt vai joko se on lopun alkua?? :think
                      Eiköhän tuo ole vielä normaalia. Omassa E53:ssa ei tämä ääni kokonaan poistunut jakoketjun vaihdon myötä, vaikkakin vaimeni kyllä.
                      X1 18d sDrive -18
                      320i GT xDrive -13
                      i3 BEV -13
                      X1 18dA xDrive -16
                      X5 3.0iA -00
                      320d Touring -00
                      528iA Touring -97
                      325 CiA -93
                      316i -94
                      316 -88

                      Comment

                      • mikkod
                        BTCF Member
                        • Aug 2007
                        • 5202
                        • Stadi

                        Mua on alkanut kiinnostamaan tollanen 4.8is :think jos löytäisi "megavoll" ja punaisena vielä. Oliko noissa jotain tyyppivikoja ?
                        Helkama S3000
                        Myydään kutosen alustaosia
                        This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                        Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                        Comment

                        • jrbeemer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 1844
                          • Muurame

                          X5 (E53) Forum - General discussions, questions, facts and figures about the 2000 - 2006 BMW X5

                          Tätä tuli selattua paljon silloin kun itsellä oli 4.8is. Onhan nissä vaikka mitä tyyppiviaksi luokiteltavaa, mutta omassani ei ollut ainakaan mitään normaalia kummempaa. Ajoin autolla jokin reilut 30t ennenkuin vaihdoin.

                          E61 535D M-SPORT LCI ALPINWEISS III
                          Myydään munuaiset http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=331983
                          Myydään E6x LCI M-Sport ratti
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=348466

                          Comment

                          • Rey
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2016
                            • 73
                            • Moon

                            Laskeskelin diesel-laskuri.net laskurilla että 18tkm vuotuisalla ajomäärällä 4.4/4.8 malli tulisi noin 880e kalliimmaksi kuin diesel (per vuosi), kun laskelmassa käyttää ilmoitettuja kulutuslukemia ja 400e dieselveroa. Mahtaakohan todelliset kulut olla yhtään sinne päin..? Mietin vaan kuinka paljon niistä v8-äänistä on valmis maksamaan Harrasteautoon tuollaisia laskelmia ei tietenkään voi soveltaa.
                            Last edited by Rey; 22-08-2016, 07:27.

                            Comment

                            • mikkod
                              BTCF Member
                              • Aug 2007
                              • 5202
                              • Stadi

                              Originally posted by jrbeemer View Post
                              http://www.xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5-e53-forum/
                              Tätä tuli selattua paljon silloin kun itsellä oli 4.8is. Onhan nissä vaikka mitä tyyppiviaksi luokiteltavaa, mutta omassani ei ollut ainakaan mitään normaalia kummempaa. Ajoin autolla jokin reilut 30t ennenkuin vaihdoin.
                              Jees, pitää lueskella. Autohan se vaan on, eiköhän ne voi aina korjata.

                              Originally posted by Rey View Post
                              Laskeskelin diesel-laskuri.net laskurilla että 18tkm vuotuisalla ajomäärällä 4.4/4.8 malli tulisi noin 880e kalliimmaksi kuin diesel (per vuosi), kun laskelmassa käyttää ilmoitettuja kulutuslukemia ja 400e dieselveroa. Mahtaakohan todelliset kulut olla yhtään sinne päin..? Mietin vaan kuinka paljon niistä v8-äänistä on valmis maksamaan Harrasteautoon tuollaisia laskelmia ei tietenkään voi soveltaa.

                              Aika sama mulle mitä ne kulut on, johonkin se raha menee kuitenkin. Yksi 3.0d on jo ollut (E70), mutta jotenkin tollanen E53 4.8is olisi kiva ja vieläpä megavollina....

                              Ja ei tulisi mulle käyttikseksi, harrasteauto erikseen. Ja onhan se V8 aina V8
                              Helkama S3000
                              Myydään kutosen alustaosia
                              This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                              Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14452
                                • Oulu

                                Vähän samoja oireita, V8 äxää tekis mieli. B44 kelpais käyttöauton virkaa toimittamaan. Tohtis vaan kaupata 750:stä pois...
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎