Originally posted by BMWFW24
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bemarin diagnostiikka kaapeli
Collapse
X
-
Originally posted by Dr_ink View PostEn ihan koko threadia jaksanut läpi kahlata joten kysymykset kuuluukin kaikessa yksin kertaisuudessaan
Mitä ja mistä tarviin jotta saan 11/97 e39 528I:n kanssa keskustelua aikaan?
Onnistuiko noi duu it joor self kaapelit koskaan?
Mistä softa?
Mikä järkevin paketti?
Läppärin haen kaupasta koska sellanen muutenkin tarpeen.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Last edited by creative 22; 24-11-2006, 20:30.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Tein tuon "Miglenium" KW71 interfacen ja en saa sitä toimimaan e34:ssa. Luin kaikki nämä sivut läpi.
Onhan tuossa piirilevyssä virhe? Piirikaaviossa menne maxin ja toisen piirin välillä data 9->3 ja 12-> 5:een ja piiri levyllä justiinsa toisin päin eli 9->5 ja 12->3:een.
Tuota DTR:n ja TX:n kytkemistä yhteen kyllä ihmettelen suuresti. Tarvitseeko koodien luku tuota lähetystä ja miksi se tarvitsee DTR:ää tuonne TX:n joukkoon?
Täytyy vielä tarkistaa tuo rakenelma, mutta kyllä se ledejä vilkuttaa niin ei se kytkentä ihan hengetön ole.
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View Post
Toimii
Comment
-
-
E39 528iA 1996 diagnoositarina:
Tein piuhan tälläsellä kytkennällä:
PC:lle tarvii Carsoft BMW:n, jonka löytää eestin forumilta:
http://carforum.tehas.ee/ (vaatii rekisteröitymisen)
Tällä yhdistelmällä pystyy lukemaan/nollaamaan vikakoodit, muuttamaan ajotietokoneen kielen jne.
Piuhan osat makso 23 €. Juottamiseen meni aikaa pari tuntia bilteman 10 euron kolvilla.
vielä pitäs tehdä tolle kotelo + hommata 20 pinninen plugi/jotkut pinnikonnektorit ettei tarvis tunkea pelkkiä johtoja konehuoneen diagnoositöpseliin...
Jos vähänkään on kolvaustaitoa + kiinnostusta asiaan kannattaa ehdottomasti tehdä ite toi piuha.Last edited by riparipa; 25-11-2006, 17:01.
Comment
-
-
riparipa, pääseekö tolla airbag systeemiinkin kiinni? Mites toimiiko toi kaapeli E46:sessa? Ton linkin mukaan E46-6/99, meinaakohan toi että tohon saakka vai tosta eteenpäinkin?:think Onkohan eroo että onko bensa vai diesel auto...sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Originally posted by Lallevihtinen View Postriparipa, pääseekö tolla airbag systeemiinkin kiinni? Mites toimiiko toi kaapeli E46:sessa? Ton linkin mukaan E46-6/99, meinaakohan toi että tohon saakka vai tosta eteenpäinkin?:think Onkohan eroo että onko bensa vai diesel auto...
en tiiä sit tarkemmin, mut tän threadin lukemisen perusteella ton piuhan pitäs riittää aika pitkälle, mut itse vikalukuohjelman kans saattaa tulla ongelmaa (ei välttämättä tunnista uudempien autojen moduleita).. viisaammat korjatkoon :think
itse käytin carsoft 6.1 sp4:sta..
Comment
-
-
Originally posted by riparipa View Postkyl se ainakin tossa mun autossa pelas... jos noita myyntiin asti lähtis tehtaileen pitäs suunnitella piirilevy mille olis helppo "lätkästä" noi komponentit ja juottaa sen jälkeen.BMW i3
Comment
-
-
Originally posted by takatalvi View PostNoniin, ei muuta kuin suunnittelemaan/toteuttamaan kaupallista kaapelia, niin kyllä tämmöset kädettömät niitä ostaa.
alkuperäinen tarkoitus ton piuhan tekoon oli toi jatkuva airbag valo. ihme juttu, et bmw on tehny sen niin, että jos vika on joskus autossa ollu, valo jää palamaan ja on pakko käydä liikkeessä sammuttamassa... ja nollaus maksaa alk 15 egee. (laakkosella jkl:ssä tais olla jotai 40 egee)
mielipide: jos niitä koodeja haluaa lukea+nollata tulisi olla ehkä hieman tekniikkataitoa sekä autonlaitosta että elektroniikasta... tämä ihan vaan sen takia ettei sekota autonsa elektroniikkaa ihan lopullisesti..
elkää ny suoraan pieskö ton kommentin takia... oon vähän ottanu illan aikana...
Comment
-
-
Originally posted by riparipa View Postjepjep... eiköhän noita "toteuttajia" ole ihan riittävästi tuolla saksan ebayssa
alkuperäinen tarkoitus ton piuhan tekoon oli toi jatkuva airbag valo. ihme juttu, et bmw on tehny sen niin, että jos vika on joskus autossa ollu, valo jää palamaan ja on pakko käydä liikkeessä sammuttamassa... ja nollaus maksaa alk 15 egee. (laakkosella jkl:ssä tais olla jotai 40 egee)
mielipide: jos niitä koodeja haluaa lukea+nollata tulisi olla ehkä hieman tekniikkataitoa sekä autonlaitosta että elektroniikasta... tämä ihan vaan sen takia ettei sekota autonsa elektroniikkaa ihan lopullisesti..
elkää ny suoraan pieskö ton kommentin takia... oon vähän ottanu illan aikana...
Eihän se nyt mikään ihme juttu oo, sillä "rahastus-automaatilla" pidetään ne puljut hengissä
Tosin Bmw ei ole ainoa joka tätä systeemiä käyttää, tietääkseni Audi ja volsut on saman "airbag-kirouksen" allaValo ei sammu vaikka jeesusta rukoilet ja pidät vuoden akkua autosta irti..Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostSaman ikäiseen kärryyn olisi diagnoosivehkeille kysyntää täälläkin.Elekma-shopista ei ilmeisesti saa tälle vanhemmalle protokollalle tarvittavia kaapeleita/purkkeja?Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
Comment