Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speeduino DIY-moottorinohjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 10962
    • Oulu

    Originally posted by Sellasta View Post
    Sama täällä. Jos joku näitä kasaa Suomessa, niin ilmiantakaa toki.
    https://diy-efi.co.uk/shop, täältä saa ainakin M52TU/M54 varten, mutta en tiedä onko jo vanhaa mallia?
    Uusin versio on.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • teemu5566
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2017
      • 306
      • Seinäjoki

      Mä voin kasata muiden elektroniikkahommien ohes.

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1566

        Minua voisi tuommoisen kasaus kiinnostaa myös

        Comment

        • Odto
          Bimmer Rookie
          • Apr 2017
          • 111
          • Suomi

          Vaihdoin tänään uuden m52 2.2B version käyttöön. Auto käy tyhjää ihan ok, mutta sync lossi vaivaa ja moottori sammuilee sen takia.

          Sekventaaliruiskutus käytössä. Kävin johdotuksia ja varsinkin maat läpi... Kaikki kytkennät silmämääräsesti ja nyppimällä ok. Nokka-anturin filtteröinnin muutos weak->medium auttoi huomattavasti.


          Weak = sync loss/5sec. Satunnaisesti ehkä 20sec väliä
          Medium = sync loss /1min

          Tuntuis että nokan signaali jotenkin tän aiheuttaa. Vanhalla 1.3 levyllä kampuran signaalissa ei ainakaan ollu mitään ongelmia.

          Mistähän sitä jatkais vianhakua...

          Comment

          • Odto
            Bimmer Rookie
            • Apr 2017
            • 111
            • Suomi

            Ahtopainesolenoidi oli jatkuvassa jännitteessä. Nyt releen takana ja ongelmat poistui.

            Comment

            • Sellasta
              Newbiemmer
              • May 2018
              • 16
              • Espoo

              Mitäs tässä on oikeen tapahtunut? Kyseessä siis DIY EFI:ltä ostettu m52tu/m54 valmis paketti. Mitä jatkotoimenpiteitä tässä oikeen on, kokonaan uusi levy vai vain tuon yhden komponentin vaihto?
              Attached Files

              Comment

              • -kalevi-
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 498
                • Tuusula

                Ostin valmiiksi kasatun speeduinon m60 turboon ja oletin sen tukevan sekventiaalisytytystä. No boksihan ei siitä tykännyt, vaan kärähti. Onko kukaan ajanut bmw vakio sytytyspuolia hukkakipinällä yli 1bar paineilla?

                Nykyinen moottorinohjaus on kdfi ja sillä pätkii ahdoilla. Onko tuo speeduino kuitenkaan tähän se lääke, jos silläkään ei voi pyörittää moottoria sekventiaalisytytyksellä?
                Last edited by -kalevi-; 18-07-2022, 10:29.
                E87 118d
                E70 3.0d
                Ex: E36 M3
                Ex: E36 cabriolet m60b40
                Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                Comment

                • teemu5566
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2017
                  • 306
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by Sellasta View Post
                  Mitäs tässä on oikeen tapahtunut? Kyseessä siis DIY EFI:ltä ostettu m52tu/m54 valmis paketti. Mitä jatkotoimenpiteitä tässä oikeen on, kokonaan uusi levy vai vain tuon yhden komponentin vaihto?
                  asetusten muutto (latausaikaa pienemmäksi tai valita sequentaalinen sytytys) tai tehdä itse speeduino ja laittaa ulkoinen sytytyspääteaste joka kestää enemmän lämpöä.

                  Comment

                  • Sellasta
                    Newbiemmer
                    • May 2018
                    • 16
                    • Espoo

                    Originally posted by teemu5566 View Post
                    asetusten muutto (latausaikaa pienemmäksi tai valita sequentaalinen sytytys) tai tehdä itse speeduino ja laittaa ulkoinen sytytyspääteaste joka kestää enemmän lämpöä.
                    Okei, toi kuitenkin tapahtui 15 minuutissa, eikä auto edes käynyt kuin yhteensä ehkä 3 minuuttia ja kierrokset oli koko ajan alle 1500. Oli siis ensimmäinen kokeilu autossa. Ymmärsin Kalevin kirjoituksista, että sekventiaalista sytystä ei saa pistää päälle tai ecu hajoaa?

                    Lisätietona, että nyt heti virrat päällä tuo sytkäkivi ja ykkösen puola alkaa lämmetä. Vakio eculla toimii normaalisti. Taitaa boksi siis olla rikki.

                    Comment

                    • aae30
                      BTCF Member
                      • May 2010
                      • 2626
                      • .fi

                      Originally posted by Sellasta View Post
                      Okei, toi kuitenkin tapahtui 15 minuutissa, eikä auto edes käynyt kuin yhteensä ehkä 3 minuuttia ja kierrokset oli koko ajan alle 1500. Oli siis ensimmäinen kokeilu autossa. Ymmärsin Kalevin kirjoituksista, että sekventiaalista sytystä ei saa pistää päälle tai ecu hajoaa?
                      m60(v8) on hieman asia erikseen(, mutta hänenkin boxista saattaa komponentit 6cyl sekventiaaliseen sytykseen silti löytyä).

                      Originally posted by Sellasta View Post
                      Lisätietona, että nyt heti virrat päällä tuo sytkäkivi ja ykkösen puola alkaa lämmetä. Vakio eculla toimii normaalisti. Taitaa boksi siis olla rikki.
                      yep, mutta voi olla vielä täysin korjattavissa.
                      Sorry I'm Not Sorry
                      E34 540iA 93 sedan
                      E34 540iA 93 sedan
                      E39 530iA 00 touring

                      Comment

                      • teemu5566
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2017
                        • 306
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by Sellasta View Post
                        Okei, toi kuitenkin tapahtui 15 minuutissa, eikä auto edes käynyt kuin yhteensä ehkä 3 minuuttia ja kierrokset oli koko ajan alle 1500. Oli siis ensimmäinen kokeilu autossa. Ymmärsin Kalevin kirjoituksista, että sekventiaalista sytystä ei saa pistää päälle tai ecu hajoaa?

                        Lisätietona, että nyt heti virrat päällä tuo sytkäkivi ja ykkösen puola alkaa lämmetä. Vakio eculla toimii normaalisti. Taitaa boksi siis olla rikki.
                        Ite hajotin m43:sta kolme puolaa kun eka paloi sytkäkivi mikä sullaki ja sen jälkeen puola. Voit koittaa vaihtaa kiven ja ecusi kyllä tukee sequentiaalista sytytystä kun on "vain" 6 sylinteriä.

                        Comment

                        • Sellasta
                          Newbiemmer
                          • May 2018
                          • 16
                          • Espoo

                          Okei, kiitoksia vastauksista. Mikäköhän ton on sitten rikkonut? Tuskin se lämmöstä tai latausajoista on mennyt kun moottori ei käytännössä edes ole käynyt?

                          Mikä sytkäkivi tuohon nyt oikeen menee, kun siinä näkyvässä numerolla ei löydy yhtään mitään netistä ja numero on eri kuin bom-listassa?

                          Diy efi ei tietenkään vastaa sähköposteihin…

                          Comment

                          • Odto
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2017
                            • 111
                            • Suomi

                            Originally posted by Sellasta View Post
                            Okei, toi kuitenkin tapahtui 15 minuutissa, eikä auto edes käynyt kuin yhteensä ehkä 3 minuuttia ja kierrokset oli koko ajan alle 1500. Oli siis ensimmäinen kokeilu autossa. Ymmärsin Kalevin kirjoituksista, että sekventiaalista sytystä ei saa pistää päälle tai ecu hajoaa?

                            Lisätietona, että nyt heti virrat päällä tuo sytkäkivi ja ykkösen puola alkaa lämmetä. Vakio eculla toimii normaalisti. Taitaa boksi siis olla rikki.
                            Ottaako transistorin selkä kiinni piirilevyyn ja vetää koko ajan? Tarkista onko puola sulanut lämpenemisestä.

                            Comment

                            • teemu5566
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2017
                              • 306
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by Sellasta View Post
                              Okei, kiitoksia vastauksista. Mikäköhän ton on sitten rikkonut? Tuskin se lämmöstä tai latausajoista on mennyt kun moottori ei käytännössä edes ole käynyt?

                              Mikä sytkäkivi tuohon nyt oikeen menee, kun siinä näkyvässä numerolla ei löydy yhtään mitään netistä ja numero on eri kuin bom-listassa?

                              Diy efi ei tietenkään vastaa sähköposteihin…
                              Mulla oli kans lowcostin ecun kans samaa vikaa joku veikkas että voi olla että mikoprosessori on viallinen. Olisiko sitten menny siitä kun vahingos flashasin kun oli moottorin johtosarjas ecu kiinni. Saa nähdä tuleeko kuntoon kun tein itse speeduinon ja laitan siihen ulkoisen sytytysvahvistimen kun vaan tulee.

                              Comment

                              • Sellasta
                                Newbiemmer
                                • May 2018
                                • 16
                                • Espoo

                                Originally posted by Odto View Post
                                Ottaako transistorin selkä kiinni piirilevyyn ja vetää koko ajan? Tarkista onko puola sulanut lämpenemisestä.
                                En pääse nyt hetkeen ecun luokse, mutta sanoisin, että nyt ainakin ottaa piirilevyyn. Uutena tuskin otti, niin mulle ainakin aika mysteeri, että mikä tän ihan alunperin aiheutti. Noh pitää vaihtaa toi sytkäkivi sillä bom listauksen malilla ja koittaa toimiiko.


                                Joo ykkösen puola suli kyllä melko hyvin, mutta uusia kyllä löytyy.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎