Originally posted by Bmw Master
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakkasen aiheuttamia oireita?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEn osaa sanoa. Luulisin, että kun kesälaatu jäätyy kunnolla, se ei sula ennenkuin on plus asteita.
Originally posted by Bmw Master View PostJos pakastimessa (-18)jäädyttää kinkun umpijäähän ja sitten siirtää pakastelokeroon (-5), pehmeneekö se?
edit: korjaus
Eli -5c samepisteeltään oleva kesälaatu kirkastuu jälleen lämpötilan noustessa samepisteen yläpuolelle.Last edited by Jakuza; 02-12-2010, 12:57.
Comment
-
-
Kertokaas arvon penaristit että mikähän mahtoi olla syynä toissa-aamuiseen:
Pakkasta -16, ei lähtenyt sigun vessa 5 minuutin hehkutuksen ja sahauksen jälkeen käyntiin vaan akku kerkes loppua. INPA antoi vikakoodit kaikista hehkuista, suuttimien korjausarvot hyvät ja railpainetta oli riittävästi. Hehkut vaihdettu vuosi sitten, en jaksa uskoa että kaikki olis hajalla.
Tilasin marmorilta uuden ohjausyksikön, mutta ennen kun vaihdan sen niin haluaisin varmistaa että se on rikki.
Eilen aamulla pakkasta -8 ja lähti ekalla käyntiin, eli tästä voisi päätellä hehkujen taas toimivan? Ei kai diisselin pitäis lähteä käyntiin ilman hehkutusta?Tesla Model Y Performance
E36 318iS "jäärata/rallicross"
Comment
-
-
Originally posted by Iltsu View PostKertokaas arvon penaristit että mikähän mahtoi olla syynä toissa-aamuiseen:
Pakkasta -16, ei lähtenyt sigun vessa 5 minuutin hehkutuksen ja sahauksen jälkeen käyntiin vaan akku kerkes loppua. INPA antoi vikakoodit kaikista hehkuista, suuttimien korjausarvot hyvät ja railpainetta oli riittävästi. Hehkut vaihdettu vuosi sitten, en jaksa uskoa että kaikki olis hajalla.
Tilasin marmorilta uuden ohjausyksikön, mutta ennen kun vaihdan sen niin haluaisin varmistaa että se on rikki.
Eilen aamulla pakkasta -8 ja lähti ekalla käyntiin, eli tästä voisi päätellä hehkujen taas toimivan? Ei kai diisselin pitäis lähteä käyntiin ilman hehkutusta?
Mutta Esim. -99 mallinen takavetotransit ei ole normaalihehkuja ollenkaan ja lähtee hyvin käymään pakkasestakin. Ajoneuvossa on vain imusarjahehku, joka alkaa toimia vasta noin -15C ja kylmemmässä.
Sinällään mielenkiintoista, että autosi lähti -8C hyvin ja vastaavasti -16C ei edes yrittänyt.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEi kai mitenkään, mutta missä vaiheessa parafiini taas pehmenee muihin aineisiin? Joku syy täytyy olla, kun kesälaatua ei saa sekoittaa talvilaatuun pakkasella.
Jähmettyneen kesälaadun voi myös saada "kirkkaaksi" laittamalla lämmintä talvilaatua, jolloin se "kirkastuu" taas normaaliksi. Kesälaatua ei saisi olla paljoa tankissa, jotta lämmin talvilaatu jaksaisi "kirkastaa" sen. Toinen vaihtoehto on lämmitellä tallissa kesälaatu lämpimäksi.
Huom! kesälaatu kannattaa ajaa mahdollisimman tyhjäksi, jos ei ole mistä laittaa tarpeeksi lämmintä talvilaatua.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEi kai mitenkään, mutta missä vaiheessa parafiini taas pehmenee muihin aineisiin? Joku syy täytyy olla, kun kesälaatua ei saa sekoittaa talvilaatuun pakkasella.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEi kai mitenkään, mutta missä vaiheessa parafiini taas pehmenee muihin aineisiin? Joku syy täytyy olla, kun kesälaatua ei saa sekoittaa talvilaatuun pakkasella.
Lähde: http://www.nesteoil.com/default.asp?...5&output=print
Ilmeisesti siis liian pitkään liian kylmässä ollut aine alkaakin toimia vasta tuon samepisteen kohdalla eikä suodatettavuuden.
Comment
-
-
Originally posted by ^T-T^ View PostItsellä oli sama homma omassa autossa. Tähän riitti vain se, että starttasi tarpeeksi kauan. Kyllä ne ilmat sieltä katoaa sitten, kun pumpulta jatkavat vain matkaa. Jos irroittaa suodattimen niin omassa autossani se imaisee aika pitkästi dieseliä takaisin tankille päin, joten ei lähtenyt käyntiin ennen kuin oli sahannut pitkän aikaa ja letkussa liikkui pelkkää dieseliä pumpulle päin.
Paska homma sahailla ku aina loppuu akku ja vaikka antaa apuvirtaa ja yrittää kauan ni ei lähe.
Comment
-
-
Originally posted by Lases View PostTietääkseni kesälaatu sekoittuu kun se on lämmintä. Kuitenkin niin, että talvilaatu ei saa olla kylmää, koska se jähmettää taas sen kesälaadun.
Jähmettyneen kesälaadun voi myös saada "kirkkaaksi" laittamalla lämmintä talvilaatua, jolloin se "kirkastuu" taas normaaliksi. Kesälaatua ei saisi olla paljoa tankissa, jotta lämmin talvilaatu jaksaisi "kirkastaa" sen. Toinen vaihtoehto on lämmitellä tallissa kesälaatu lämpimäksi.Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta
t: luft waffel
"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
Comment
-
-
Originally posted by Jakuza View Post"Samepiste - Lämpötila, jossa öljynjalostustuotetta jäähdytettäessä siinä olevat parafiiniset hiilivedyt alkavat kiteytyä. Samepisteessä tuotteen ulkonäkö muuttuu sameaksi, mikä todetaan samepistetestissä visuaalisesti. Parafiinit liukenevat jälleen ja tuotteen ulkonäkö muuttuu kirkkaaksi kun lämpötila nostetaan samepisteen yläpuolelle."
Lähde: http://www.nesteoil.com/default.asp?...5&output=print
Ilmeisesti siis liian pitkään liian kylmässä ollut aine alkaakin toimia vasta tuon samepisteen kohdalla eikä suodatettavuuden.Last edited by T H; 02-12-2010, 14:16.BMW 525d LCI E61 -07
Ex. BMW 525i Exe E34 -94 ja BMW 315 E21 -82
Comment
-
-
Originally posted by sonikk View PostNäköjään mitä kylmempi pakkanen niin sitä huonommin xenonit syttyy ensiyrittämällä. Välillä pitää räpsytellä monta kertaa. Voiko tarvikepolttimot aiheuttaa tota vai onko vika ballasteissa? Auto siis E39 facelift orkkis xenoneilla.
Jos polttimoilla ikää, niin voi olla että ne alkavat olla finaalissa.
Comment
-
Comment