Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KGP
    Newbiemmer
    • Mar 2010
    • 7
    • Oulu

    e46 318i P0443

    P004 eva--Emiss--Contr-Syst--Purge--Contr--valve--Malfunction

    Tuollainen vikakoodi tuli katsastuksessa. Selvittelin asiata ja hyvin huonosti suomennettuna tuo on (pakokaasun) höyryjen talteenotto--ohjainventtiilin toimintahäiriö

    Olettako törmänneet ja mitäs vaikutuksia yleensä. Itsellä tyhjäkäynti hieman hummaa ja ehkä kulutus hiukan suuri kaupunkiajossa. Liekö syy tuossa. Päästöt kuitenki normaalit.

    Jos jollai kokemusta, nii vastaus saattaisi auttaa eteenpäin. Tack!

    Comment

    • aripaa
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 520
      • Kuhmo

      Originally posted by KGP View Post
      P004 eva--Emiss--Contr-Syst--Purge--Contr--valve--Malfunction

      Tuollainen vikakoodi tuli katsastuksessa. Selvittelin asiata ja hyvin huonosti suomennettuna tuo on (pakokaasun) höyryjen talteenotto--ohjainventtiilin toimintahäiriö

      Olettako törmänneet ja mitäs vaikutuksia yleensä. Itsellä tyhjäkäynti hieman hummaa ja ehkä kulutus hiukan suuri kaupunkiajossa. Liekö syy tuossa. Päästöt kuitenki normaalit.

      Jos jollai kokemusta, nii vastaus saattaisi auttaa eteenpäin. Tack!
      Haihtuneen polttoaineen talteenotto!.
      Ext. bmw:t
      e28 518i -87
      e34 518i -92
      e39 540ia sedan 7/98
      e39 540ia sedan 9/98
      e39 540ia tour. 12/98
      E34 525i Touring 7/92

      Vikakoodien lukua/nollausta.

      e39 540 ia sedan 7/96

      Comment

      • KGP
        Newbiemmer
        • Mar 2010
        • 7
        • Oulu

        Polttoaineen haihtuminen

        Ok. Osaatko sanoa mihin järjestelmään tuo sijoittuu ja eikös siinä ole kysymys venttiilistä? ja siis missä osa fyysisesti on..

        Joitakin englannin kielisiä juttuja olen lukenut ja siellä oli vaihdettu venttiili ja asia kunnossa.

        Kiitokset vastauksesta!

        Comment

        • kaikkone
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 933
          • Villähde

          ================================================== =========================
          E R R O R M E M O R Y R E P O R T
          -------------------------------------
          Date: 03/09/10 18:21:50
          ECU: KOMBI39C
          JobStatus: OKAY
          Variant: KOMBI39C
          -------------------------------------------------------------
          RESULT: 1 errors in error memory !
          -------------------------------------------------------------
          191 KOMBI-EEPROM error, coding incorrect/incomplete
          Error frequency : 40
          Invalid working area
          Error present
          ================================================== ===========
          E R R O R M E M O R Y R E P O R T
          -------------------------------------
          Date: 03/09/10 18:21:51
          ECU: LCM_II
          JobStatus: OKAY
          Variant: LCM_II
          -------------------------------------------------------------
          RESULT: 1 errors in error memory !
          -------------------------------------------------------------
          40 thermal sensor for oillevel defect
          Error frequency : 1
          Error present
          ================================================== ===========
          E R R O R M E M O R Y R E P O R T
          -------------------------------------
          Date: 03/09/10 18:21:52
          ECU: ZIS
          JobStatus: OKAY
          Variant: ZIS
          -------------------------------------------------------------
          RESULT: 1 errors in error memory !
          -------------------------------------------------------------
          3 no valid status response of TELEPHONE
          Error frequency : 1
          Error present
          ================================================== ===========
          E R R O R M E M O R Y R E P O R T
          -------------------------------------
          Date: 03/09/10 18:21:56
          ECU: MS410DS3
          JobStatus: OKAY
          Variant: MS410DS3
          -------------------------------------------------------------
          RESULT: 1 errors in error memory !
          -------------------------------------------------------------
          83 engine speed/crankshaft position sensor
          Error frequency : 1
          Logistic counter: 40
          Engine speed 768.00 rpm
          engine state 4.00 1
          Engine temperature 108.14 degrees C
          Battery Voltage 14.18 Volt
          interrupt
          emission related malfunction
          defect code stored after filtering
          Error present
          Static error
          ================================================== ===========




          NONIIN, nyt sitte tulikin veikeen näköstä koodia. Tämä siis oli ennen nollausta ja nollauksen jälkeisen startin jälkeen heti kun luki.
          Elikäs mitäs pirua toi viimesin meinaa,
          83 engine speed/crankshaft position sensor
          ...


          Sitten enne nollausta oli myös että
          ================================================== ===========
          E R R O R M E M O R Y R E P O R T
          -------------------------------------
          Date: 03/09/10 17:36:16
          ECU: IHKA39_2
          JobStatus: OKAY
          Variant: IHKA39_2
          -------------------------------------------------------------
          RESULT: 2 errors in error memory !
          -------------------------------------------------------------
          21 Auxiliary water pump
          Error frequency : 107
          Short circuit to ground
          -------------------------------------------------------------
          10 AUC sensor
          Error frequency : 252
          Open circuit
          ================================================== ===========
          ..

          Mitähän vaikutusta sillä on jos vesipumppu ei pelitä?, pitäisi auton keittää samantien?
          Kumminkin pystyn ajelemaan pidempiä matkoja ja ei keitä. Tänään kylläkin ekan kerran nosti tapista punaselle kerran ja muutenki korkeammalle.

          Tuli tuossa verrattua kaverin saman ikäistä E36:sta tuohon mun E39:n ja tuli todettua siinä että tuo E39 starttaa tosi hitaasti ja pitkää ja kaasu vaikutti laiskalta.

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            Originally posted by kaikkone View Post
            10 AUC sensor
            Error frequency : 252
            Open circuit
            Automaattisen sisäilmankierron tunnistin sökö tai puuttuu kokonaan. Ei mitään vaarallista
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • aripaa
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 520
              • Kuhmo

              Originally posted by KGP View Post
              Ok. Osaatko sanoa mihin järjestelmään tuo sijoittuu ja eikös siinä ole kysymys venttiilistä? ja siis missä osa fyysisesti on..

              Joitakin englannin kielisiä juttuja olen lukenut ja siellä oli vaihdettu venttiili ja asia kunnossa.

              Kiitokset vastauksesta!

              Katso realoem.com auton valmistenumerolla niin löydät kuvat, itselläni on e39
              Ext. bmw:t
              e28 518i -87
              e34 518i -92
              e39 540ia sedan 7/98
              e39 540ia sedan 9/98
              e39 540ia tour. 12/98
              E34 525i Touring 7/92

              Vikakoodien lukua/nollausta.

              e39 540 ia sedan 7/96

              Comment

              • kaikkone
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 933
                • Villähde

                Originally posted by Dunky View Post
                Automaattisen sisäilmankierron tunnistin sökö tai puuttuu kokonaan. Ei mitään vaarallista

                missäköhän mahtaa moinen sijaita jos moinen löytyy, ois kiva tutkailla : P

                onkohan Tän ikäses ku -97 mahollista edes korjata niin ettei tulis mitään virheilmotusta 100km matkalla

                Comment

                • Einu
                  Newbiemmer
                  • Mar 2010
                  • 3
                  • Finland

                  X3 vikakoodia

                  Moi,

                  Liikkeelle lähdettäessä syttyy ensin 4*4 valo ja parin sek kuluttua jarru+huutomerkki. Tuloksena on takavetoinen ilman ABS ja ESP toiminteita.

                  Koodit resetoitiin ja seuraavat uusiutuivat:
                  - Jarruosastolla: 5F3A (vaihdelaatikko, sisäinen vika)
                  - vaihteistoosastolla: 5463 (Mekaaninen vika)

                  Ennen resetointia oli edellisten lisäksi
                  - Jarruosastolla: 5EB1 (DSC-anturi, sisäinen vika)
                  - vaihteistoosastolla: 5462 (vaihdemoottorin tai kytkimen voima liian suuri)

                  Aivan joka lähdössä tuo vika kokonaisuus ei tule, mutta melkein.

                  Onko kenelläkään hajua missä vika? Kiitollisena kaikesta asiaan liittyvästä.

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    Originally posted by Einu View Post
                    Moi,

                    Liikkeelle lähdettäessä syttyy ensin 4*4 valo ja parin sek kuluttua jarru+huutomerkki. Tuloksena on takavetoinen ilman ABS ja ESP toiminteita.

                    Koodit resetoitiin ja seuraavat uusiutuivat:
                    - Jarruosastolla: 5F3A (vaihdelaatikko, sisäinen vika)
                    - vaihteistoosastolla: 5463 (Mekaaninen vika)

                    Ennen resetointia oli edellisten lisäksi
                    - Jarruosastolla: 5EB1 (DSC-anturi, sisäinen vika)
                    - vaihteistoosastolla: 5462 (vaihdemoottorin tai kytkimen voima liian suuri)

                    Aivan joka lähdössä tuo vika kokonaisuus ei tule, mutta melkein.

                    Onko kenelläkään hajua missä vika? Kiitollisena kaikesta asiaan liittyvästä.
                    Koitas nolla adaptiot.
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • Einu
                      Newbiemmer
                      • Mar 2010
                      • 3
                      • Finland

                      Originally posted by Dunky View Post
                      Koitas nolla adaptiot.
                      Kiitos, resetti tehtiin paikallisessa autosähköliikkeessä joten kaikki ei aukea minulle. Eli testeriä ei ole itselläni.

                      Mitkä nuo adaptiot on?

                      Comment

                      • Pace76
                        Newbiemmer
                        • Jun 2009
                        • 11
                        • Helsinki

                        Originally posted by Pace76 View Post
                        Eli autoon vaihdettiin öljyt polttoaineen suodin ja ilmansuodin ja sitten ei ota 2500rpm enempää kierroksia.

                        INPA antoi seuraavat:

                        17 TOG

                        error frequency : 40

                        6660 coolant temperature heater

                        error frequency : 10
                        logistic counter : 39

                        4704 Pre-supply pressure monitoring

                        error frequency : 2
                        logistic counter : 39

                        Voisiko tuo alin viitata polttoaineen paine anturiin.

                        -Kiitos-
                        Eli auto toimii taas. Vaihdoin polttoaineen suodattimessa olevan paine anturin.
                        F20 M135i xDrive, E90 M3, F25 X3 2,0D, F11 520 Dat M-sport, F11 530 Dat, E46 330dat Facelift, E30 325, E21 320i

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4929
                          • Kotka

                          Originally posted by Einu View Post
                          Kiitos, resetti tehtiin paikallisessa autosähköliikkeessä joten kaikki ei aukea minulle. Eli testeriä ei ole itselläni.

                          Mitkä nuo adaptiot on?
                          Vaihdelaatikko "oppii" ajan kanssa sekä ajajan että itsensä ja säätyy sitä mukaan kun kilsoja kertyy mittariin.
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • H4ck
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 659
                            • Helsinki/Eesti

                            Mikähän nyt mättää prkl?
                            Auto on E39 528iA 1996




                            Nollasin nuo errorit ja luin uuestaan, niin hävisi tuo 67 eletromagnetic fielt susceptibility, mut toi engine relay tuli takas.
                            Varaosat, huolto ja maalaus.

                            -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

                            Comment

                            • Fast BMW
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2004
                              • 105
                              • Rauma

                              Vaimon e46 lykkää tämmösen lambdan vikakoodin.
                              Voisko joku auttaa asiassa et mistä lähden vikaa hakemaan. Vikakoodit luettu inpalla.

                              141 Lambda regulation control range block
                              E91 320d -07
                              Ex
                              E36 M3 Coupe -94, E46 328 Sedan -98, E46 330D Touring -00, E39 528 Sedan -96, E36 328 Coupe -95, E36 M3 Coupe -93, E36 320 Coupe -93





                              Comment

                              • KON4
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2007
                                • 296
                                • Espoo

                                29FA Fuel pressure plausability
                                2AAF Fuel pump plausability
                                Event 1
                                Fuel pressure before mass control 5434,08 hpa
                                Engine speed 1760 rpm
                                voltage kl 87-14,42v
                                Injected mass of fuel 0,00 L/H

                                EKP Electronic fuel pump

                                Tälläset vikakoodit anto eli vikana oli että kone pätkii alle 2000rpm kohalla harvoin ja tossahan se näkyy onko kenelläkään tietoa mikä vois olla?

                                auto on e82 -08 135i
                                Ex.
                                -02 e46 m3
                                -08 bmw 135i
                                - bmw m6
                                - F20 120d
                                - F20 LCI 125d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎