Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Löwen
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 387
    • Finnland

    Tuossa olis nyt alla INPAlla katottua livedataa, eka kuva on ajonaikaista matskua.

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


    Oireena on ollut ajoittainen:

    -Tehottomuus/tukkoisuus, ilmennyt erityisesti nyt kelien lämmettyä. Pakkasella harvemmin, eikä myöskään niin selvästi.

    -Sytytyskatkokset, putskauttelee putkeen.

    -Tyhjäkäynnin notkahtelu eritoten kun on ollut veto päällä ja painat kytkimen pohjaan. Liikennevaloihin tullessa ilmenee usein.

    -Suuttimet säksättävät. Ainakin mielestäni.

    Tuo akun korkea jännite lienee selitettävissä siten että vaihdoin paremman akun, joka jostain syystä vanhalla rouskulaturilla ladatessa otti itseensä tuon 20V jännitteen.


    Muuten olenkin sitten ihan pihalla. Perusosia olen kuitenkin tunnollisesti vaihtanut, mm. separaattori letkuineen, haitarikumi, kammen ja nenän anturit, tyhjäkäynti venttiilin letku + laitteen puhdistus, tulpat sekä perus bensan -ja ilmansuodattimet. Osat orkkiksia tietty. Imuvuotoja tai haljenneita puolia tms. ei löydy.

    Olisin erittäin kiitollinen jos joku osaisi tulkita noita kuvia sekä oireita, ja auttaa siten saamaan ongelmien aiheuttaja(t) selville!
    MB E220CDI '10 Braun

    Comment

    • Bemaristi74
      Bimmer Rookie
      • Oct 2010
      • 38
      • Uusimaa

      Originally posted by Supa View Post
      Jollei muuta koodia ole niin todennäköisesti vanoksen tiivisteet tulleet tiensä päähän. Tosin kannattaa nollata ja katsoa tuleeko kuinka nopeesti uudestaan.
      Katso samalla miten nokan asento muuttuu kierrosten mukaan eli toimiiko vanos kuten kuuluu.
      Nyt on vikakoodi saatu pois kun adaptioarvot nollattiin vikakoodin poiston yhteydessä. Tuota en saanut lainatesterillä tehtyä.
      Ei tullut vikakoodi ainakaan heti takaisin... paitsi, että nyt se taas palasi. Taitaa olla Vanos-tiivisteiden vaihto edessä?
      Ei auttanut tuo Vanoksen säätömottorin puhdistaminenkaan.
      Last edited by Bemaristi74; 26-03-2011, 16:36.
      Antti

      Comment

      • kipi88
        Newbiemmer
        • Mar 2011
        • 1
        • Kankaanpää

        e46 330iA -01 antaa vikakoodin E4 polttoaineen säätö ryhmä 2, sallittu alue ylitetty

        Missä vika?

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          Originally posted by kipi88 View Post
          e46 330iA -01 antaa vikakoodin E4 polttoaineen säätö ryhmä 2, sallittu alue ylitetty

          Missä vika?
          Lambdaltahan tuo kuulostaa mutta lueta nyt jollain paremmalla softalla ensin
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • aratic
            Newbiemmer
            • Aug 2009
            • 19
            • Lahti

            Moro, oma auto anto tälläsen koodin airbagin valosta:

            04 - Vas. etuturvatyynyn laukaisupiiri
            Vastus - Liian suuri
            Virhetaajuus - 136
            Vika - ei ole ajankohtainen

            Mistä kannattaa lähteä ettimään vikaa vai vienkö suosiolla autosähköpuljuun?

            Comment

            • Pti
              BTCF Member
              • Apr 2005
              • 211

              e60 330D -04

              Vikakoodi 43E2 Throttle valve

              Auton oikeilu vedot häviää tasakaasulla painat lisää kaasua lyö pienemmän tupaan ja "lähtee sutimaan" eli meno on välillä aika nykivää tämäntakia, tekee vain välillä.

              Maffi?

              En jaksaisi uskoa että Diesel autossa "kaasuläppä, joka on sammutusläppä" Voisi oireila noin, vai olenko vain tyhmä?

              Comment

              • Bemaristi74
                Bimmer Rookie
                • Oct 2010
                • 38
                • Uusimaa

                Originally posted by Bemaristi74 View Post
                Nyt on vikakoodi saatu pois kun adaptioarvot nollattiin vikakoodin poiston yhteydessä. Tuota en saanut lainatesterillä tehtyä.
                Ei tullut vikakoodi ainakaan heti takaisin... paitsi, että nyt se taas palasi. Taitaa olla Vanos-tiivisteiden vaihto edessä?
                Ei auttanut tuo Vanoksen säätömottorin puhdistaminenkaan.
                Vanoksen tiivisteet, solenoidi ja solenoidin mäntä vaihdettu mutta vikakoodi (Vanos inlet camshaft end position not reached) tulee edelleen heti käynnistyksen yhteydessä.

                Nyt on hyvät neuvot tarpeen. Voiko olla, että adaptioarvot pitää nollata ennen kuin vikakoodi saadaan poistettua? Ajoituksen tarkastaminen on yksi tie, mutta se pitänee teettää jollakin pajalla.
                Last edited by Bemaristi74; 09-04-2011, 11:05.
                Antti

                Comment

                • Perlenbacher
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2010
                  • 1103
                  • Suomi

                  Originally posted by Löwen View Post
                  Oireena on ollut ajoittainen:

                  -Tehottomuus/tukkoisuus, ilmennyt erityisesti nyt kelien lämmettyä. Pakkasella harvemmin, eikä myöskään niin selvästi.

                  -Sytytyskatkokset, putskauttelee putkeen.

                  -Tyhjäkäynnin notkahtelu eritoten kun on ollut veto päällä ja painat kytkimen pohjaan. Liikennevaloihin tullessa ilmenee usein.

                  -Suuttimet säksättävät. Ainakin mielestäni.
                  -Vanoksen tiivisteet väittäisin, kylmillä paksuilla öljyillä vanos siirtyy mutta öljyn muuttuessa juoksevammaksi ei enään pelaa. Täysin sama homma itsellä, pitäis vaihdella o-rengas.

                  -Puksauttelu sellaista että tuntuu persiissä, kun auto käy tyhjäkäyntiä, niin aina välillä sellainen tärähdys? Ja ulkona jos kuuntelee niin tupsauttaa putkesta. Ongelma katosi meikäläisellä vaihtamalla tulpat Boschiin ja putsaamalla puolat + ympäristöt hyvin.

                  -Säksättää kylmänä vai kuumana? Jatkuvasti vai käynnistyksen yhteydessä? Jos kylmänä ja lähinnä käynnistyksessä niin sitten nostajat siellä vaan ilmaisee olemassaolonsa. Jos häiritsee niin osta pullo Liqui Molyn tähän tarkoitukseen tehtyä mömmöä, sillä hiljenee.

                  Comment

                  • nappe74
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 2845
                    • South Carelia

                    65 NW_E- Error

                    Error frequency : 3
                    Logistic counter: 40

                    N_32 1152.00 rpm
                    Engine state = ideling 4.00 -
                    TOIL 49.11 Grad C
                    VB 10.61 V
                    aufgetreten vor (rel. BZ) 1.30 h


                    ---
                    ---
                    ---
                    Signal not plausible
                    Error to relevant
                    Error debounce
                    Error currently not available
                    sporadic Error



                    Tollasen vikakoodin lykkäs... kuvaa en saanu laitettua tänne joten kopioin tiedot...

                    Osaisko joku "suomentaa" ton ja onkohan tuo yhteydessä ongelmaan:

                    -auto sammahtaa liikkeellelähdössä (useimmiten lämpimänä) satunnaisesti jonka jälkeen sahauttaa starttia hetken ennenkuin käynnistyy. Tämän jälkeen tuntuu että kone ei vastaa kaasuun ihan normaalisti vaan niinku "takertelemalla" kiihtyy !!
                    Välillä liikkeellelähdössä kone notkauttaa kierrokset niin alas että meinaa sammua mutta jaksaa kuitenkin lähteä liikkeelle...

                    -oireet hiljalleen yleistyneet
                    -tyhjäkäynti on normaali aina, ei heijaa
                    -ei vikavaloja mittaritaulussa

                    Jos kuvan vikakoodit ei viittaa noihin oireisiin niin osaisko joku kertoa mistä aloittaa vikaa etsimään?? liveapuakin otetaan vastaan jos Ima-Lpr alueella ketään löytyis...
                    Last edited by nappe74; 03-04-2011, 18:43.
                    G30 530e xDrive A M-Sport -20

                    ex-Bimmerit:
                    F10 525dA xDrive M-Sport -13
                    E21 316 -80
                    E91 330xdA M-Sport -06
                    E53 X5 3.0iA Sport -04
                    E91 335xiA M-Sport -08
                    E60 530iA M-Sport -06
                    E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                    E91 320d -06
                    E39 530iAT M-Sport -01
                    E36 328iA -96
                    E39 528iA -96
                    E36 325i -92

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Originally posted by nappe74 View Post
                      65 NW_E- Error

                      Error frequency : 3
                      Logistic counter: 40

                      N_32 1152.00 rpm
                      Engine state = ideling 4.00 -
                      TOIL 49.11 Grad C
                      VB 10.61 V
                      aufgetreten vor (rel. BZ) 1.30 h


                      ---
                      ---
                      ---
                      Signal not plausible
                      Error to relevant
                      Error debounce
                      Error currently not available
                      sporadic Error



                      Tollasen vikakoodin lykkäs... kuvaa en saanu laitettua tänne joten kopioin tiedot...

                      Osaisko joku "suomentaa" ton ja onkohan tuo yhteydessä ongelmaan:

                      -auto sammahtaa liikkeellelähdössä (useimmiten lämpimänä) satunnaisesti jonka jälkeen sahauttaa starttia hetken ennenkuin käynnistyy. Tämän jälkeen tuntuu että kone ei vastaa kaasuun ihan normaalisti vaan niinku "takertelemalla" kiihtyy !!
                      Välillä liikkeellelähdössä kone notkauttaa kierrokset niin alas että meinaa sammua mutta jaksaa kuitenkin lähteä liikkeelle...

                      -oireet hiljalleen yleistyneet
                      -tyhjäkäynti on normaali aina, ei heijaa
                      -ei vikavaloja mittaritaulussa

                      Jos kuvan vikakoodit ei viittaa noihin oireisiin niin osaisko joku kertoa mistä aloittaa vikaa etsimään?? liveapuakin otetaan vastaan jos Ima-Lpr alueella ketään löytyis...
                      NW = Nockenwelle = nokka-akseli ja E on todennäköisesti imupuoli.
                      Hieman outo koodi mutta todennäköisesti imunokan anturissa jotain vikaa. Jos mahdollista lukea vielä INPAlla esim livedataa niin tuota nokan asentoa kannattaisi katsoa näyttääkö se järkeviä.
                      DIS antaisi varmaan tähän jonkun paremman selityksen viasta jos sillä lukisi vikakoodit.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • nappe74
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 2845
                        • South Carelia

                        Originally posted by Supa View Post
                        NW = Nockenwelle = nokka-akseli ja E on todennäköisesti imupuoli.
                        Hieman outo koodi mutta todennäköisesti imunokan anturissa jotain vikaa. Jos mahdollista lukea vielä INPAlla esim livedataa niin tuota nokan asentoa kannattaisi katsoa näyttääkö se järkeviä.
                        DIS antaisi varmaan tähän jonkun paremman selityksen viasta jos sillä lukisi vikakoodit.

                        Kiitos ripeästä vastauksesta !!

                        Eli onko tuo sitten suomeksi niinku sitä nokka-akselin asento/asematunnistinta?? Missäs toi sijaitsee?? millanen vaihtaa?? mitä maksaa??

                        Ittellä ei kyl ole taitoa lukea livedataa tolla INPAlla, osaisko sitten neuvojen kanssa... :think

                        Kellään täällä Imatran aluella tota DISsiä millä vois katsoa tota konetta??
                        G30 530e xDrive A M-Sport -20

                        ex-Bimmerit:
                        F10 525dA xDrive M-Sport -13
                        E21 316 -80
                        E91 330xdA M-Sport -06
                        E53 X5 3.0iA Sport -04
                        E91 335xiA M-Sport -08
                        E60 530iA M-Sport -06
                        E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                        E91 320d -06
                        E39 530iAT M-Sport -01
                        E36 328iA -96
                        E39 528iA -96
                        E36 325i -92

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Originally posted by nappe74 View Post
                          Kiitos ripeästä vastauksesta !!

                          Eli onko tuo sitten suomeksi niinku sitä nokka-akselin asento/asematunnistinta?? Missäs toi sijaitsee?? millanen vaihtaa?? mitä maksaa??

                          Ittellä ei kyl ole taitoa lukea livedataa tolla INPAlla, osaisko sitten neuvojen kanssa... :think

                          Kellään täällä Imatran aluella tota DISsiä millä vois katsoa tota konetta??
                          Siinä ohjeet: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/35/82
                          Todennäköisesti noin 60-100euroa riippuen mistä ostaa mutta ei kannata nimetöntä tarviketta ostaa vaan ihan merkkiosa tai suoraan alkuperäinen marmoritiskiltä.
                          Mutta toki se kannattaa tosiaan varmistaa että lukeeko moottorinohjaus nokan arvoa ja missä tilanteessa vikakoodi tulee.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            NW_E = Nockenwelle Einlass. Lisäksi tossa alempana on lisätietoa "signal not plausible". Imunokan anturihan siis kyseessä kuten Supakin arveli. Nähnyt M54 koneessa tuon aiemminkin sopivalla inpan versiolla, pakoanturista tulee NW_A
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Oolrait, sittenhän se on aika selvä homma.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • nappe74
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 2845
                                • South Carelia

                                Kiitos neuvoista !!

                                Kokeillaan vielä tätä kkysyä kun toisaalla ei vastausta tullut eli PDC kenkkuilee ja INPA ilmoitti "rear right" anturin vialliseksi... eli onko kyseessä nyt ihan oikeanpuolimmainen vai toiseksi oikeanpuoleinen anturi?? PDC:n kun laittaa päälle niin muutaman sekunnin summeri huutaa ja napissa valo vilkkuu ja järjestelmä on pois pelistä, eli ei pääse sormella kokeilee kumpi anturi kyseessä...
                                Oikeanpuolisin anturihan on listassa kiinni eli saako vaihdettua ihan vaan listan irroittamalla?? jos se on seuraava anturi mikä on puskimessa niin pitääkö puskin irroittaa??
                                G30 530e xDrive A M-Sport -20

                                ex-Bimmerit:
                                F10 525dA xDrive M-Sport -13
                                E21 316 -80
                                E91 330xdA M-Sport -06
                                E53 X5 3.0iA Sport -04
                                E91 335xiA M-Sport -08
                                E60 530iA M-Sport -06
                                E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                                E91 320d -06
                                E39 530iAT M-Sport -01
                                E36 328iA -96
                                E39 528iA -96
                                E36 325i -92

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎