Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Viltsu318
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 59
    • Kotka

    Originally posted by Supa View Post
    Stalling speed viasta menee vikamoodiin mutta kuittautuu kun käyttää virrat pois. Sitten kun tuo gear checki tulee myös ei auta vaikka käyttää akun irti vaan vikakoodi pitää poistaa.
    Ikinä ei ole mitään moittimista ollut missään vaihtotilanteessa. Ainoa mikä itteä kummastuttaa on aika korkea stallinopeus mutta ilmeisesti se on sitten juuri liiallista luistamista eikä suinkaan sporttipaketin huhupuheiden mukana tuleva korkeempi stallinopeuksinen turbiini.

    Kovin usein se ei tuota tee (vikamoodiin menos siis) mutta jos tekee niin pysähdyttäessä juuri ennen kun ollaan kokonaan stopissa, näin käsitin omistajalta.
    Mutta riittäisikö tähän siis turbiinin vaihto + öljyjen huuhtelu (ei ole vaihdettu) vai onko laatikossa ittesssään semmosta vikaa joka vaatisi huoltoa/korjausta.
    Se vaan kummastuttaa kun ei töki mitenkään, vaihtaa nätisti, tosin rauhaton toi on ajaa joka suhteessa, varmaankin sitte turbiini luistaa liikaa?
    Selittäisi varmaankin osaltaan myös korkeeta kulutusta (13 yhdistetty)
    Just niinhän toi käyttäytyy et "vikasieto-ohjelma" kuittaantuu pois päältä kun pitää avaimen nollil hetken aikaa..

    tuo perjaatteessa tulee aina pareittain.. ja ne yhdessä gear checkin kanssa sytyttää valon.. se lukee jo tuossa vikakoodissakin..

    Minä ainakin ymmärsin että vika on lähtöisin venttiilikoneistosta joka ohjaa kaikkea lootassa tapahtuvaa..
    kyllä sinne kannattaa ne levyt katsoa ja vaihtaa tarvittaessa, turbiini vaihtaa/huollattaa,se koneisto avata ja putsata..
    Se on ihan helvetinmoinen homma tehdä(paljon rahaa menee)..

    Sen näkee jo kun pelkät öljyt ottaa ulos että löytyykö seasta metallimurusia ja muuta sinne kuulumatonta.. jos ei ole niin sit on viel asiat hyvin.. jos on niin...

    Tää ZF:n 5HP19 on kyl yks parhaimpia tomaatteja mitä markkinoil on mut niis on joissakin yksilöis tämmöstä kuvattua ongelmaa..harvinaista mut on.. riippuu niin millätaval ajetaa ja missä olosuhteis yms...

    EDIT: voi myös olla mahdollisesti nopeusanturivika kyseessä, kun tuos vikakoodis on tuo:
    "Turbine speed (rpm) 2368.00 rpm
    Output Speed 0.00 rpm" <--eli ei oo saannu tuota tietoa EGS:ä niin luulee ongelmaksi ja heittää vikatilan päälle..
    Last edited by Viltsu318; 14-07-2011, 15:18.
    E39 528iA -99

    Ex. E46 318i -03
    Ex. VW Golf 1.4 mk4
    Suzuki GSX-R 750 -01

    Comment

    • _Jubi_
      BTCF Member
      • Dec 2003
      • 572
      • Lieksa

      Eli autona E39 540iAT 12/98.

      Vikoodeja Inpa 5.00 luettuna:

      Ihka 10 auc sensor

      jarruvalojen säätimestä/anturista antoi myös jonkun koodin jota en muista. Onko tuossa E39 touringissa se ominaisuu ettei jarruvalot pala ennen kuin auto on käynnissä?

      Hälyttimestä 146, 148 ja 149.

      Hälyttimen valo ei vilku kun laittaa ovet lukkoon eikä muutenkaan suurempia elonmerkkejä ole. Ainut on kun jättää konepellin raolleen, laittaa ovet lukkoon ja avaa pellin niin hätävilkut rupeaa vilkkumaan, mutta sireeni ei soi.
      E91 320d x-drive -10
      E34 520i touring - 94
      E12 528ia - 79





      ex:
      E39 530i m-sport Touring, E46 320d, E39 525iAT,E39 540iaT, 4 x E39 525iA, 3 x E30, E46 320iT m-sport, E53 X5 3.0i manuaali - 02

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7521
        • Jyväshyvä

        E61 530dT LCI 2008,
        ilmastointi lakkasi tänään pelittämästä.

        Vikakoodina seuraavaa:

        0x9C6A Kompressorkupplung

        Fhkeit: 1
        Lzähl: 40

        Kein Signal oder Wert
        + ne perinteiset herjat että ei sytytä varoituvaloa jne...


        Ok, viittaa kompuran kytkimeen.
        Ei signaalia/arvoa mutta mistä lähteä vikaa
        etsimään? Nollautuu mutta tulee heti parin sekunnin jälkeen uudestaan
        kun auto on käynnissä. Oli ilmastointi päällä tahi ei.

        Jos liemet on liian vähänä, kompurahan ei lähde päälle.
        Viittaako vika siihen vai johonkin muuhun kytkimeen?
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • varakuningas
          Newbiemmer
          • Feb 2008
          • 10
          • Varsinais-Suomi

          e39 528iA automaatti siirtyy hätäohjelmalle

          Auto kiihtyy huonosti paikaltaan, kickdown ei toimi. Ne ovat päälimmäiset oireet. Vikakoodi Inpalla on: "152 MDZ_DME .. .. Plausibility ___ Sporadic Error ___ Error Present"

          Mittaristoon syttyy aina välillä oranssi ratas huutomerkillä, joka ilmeisesti tarkoittaa jonkinlaista vaihdelaatikon hätäohjelmaa. Välillä tuntuu, että auto on reippaampi ja sitten taas saa seistä kaasupolkimella "minuuttikaupalla" kun lähtee esim. liikennevaloista.

          Tämä automaatti on ilman steptronic:ia.

          Liitän Inpan näkymän mukaan. Osa oireista voi johtua nokka-akselin asentoanturista, jonka virhekoodi taas näkyy moottorin puolella.

          Mikä neuvoksi?
          Attached Files

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by varakuningas View Post
            Auto kiihtyy huonosti paikaltaan, kickdown ei toimi. Ne ovat päälimmäiset oireet. Vikakoodi Inpalla on: "152 MDZ_DME .. .. Plausibility ___ Sporadic Error ___ Error Present"

            Mittaristoon syttyy aina välillä oranssi ratas huutomerkillä, joka ilmeisesti tarkoittaa jonkinlaista vaihdelaatikon hätäohjelmaa. Välillä tuntuu, että auto on reippaampi ja sitten taas saa seistä kaasupolkimella "minuuttikaupalla" kun lähtee esim. liikennevaloista.

            Tämä automaatti on ilman steptronic:ia.

            Liitän Inpan näkymän mukaan. Osa oireista voi johtua nokka-akselin asentoanturista, jonka virhekoodi taas näkyy moottorin puolella.

            Mikä neuvoksi?
            Laatikonohjaus ei keskustele kunnolla moottorinohjauksen kanssa, ilmeisesti momentinvähennys pyyntö ei mee läpi.
            Mutta ei oo varsinaisesti can herjaa joten vaihda nyt ainakin se nokan anturi ja tutki moottorinohjauksen toimintaa niin varmaan purkautuu sitä kautta.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • varakuningas
              Newbiemmer
              • Feb 2008
              • 10
              • Varsinais-Suomi

              Originally posted by Supa View Post
              Laatikonohjaus ei keskustele kunnolla moottorinohjauksen kanssa, ilmeisesti momentinvähennys pyyntö ei mee läpi.
              Mutta ei oo varsinaisesti can herjaa joten vaihda nyt ainakin se nokan anturi ja tutki moottorinohjauksen toimintaa niin varmaan purkautuu sitä kautta.
              Kiitos nopeasta avusta, koitan saada tuon anturin tällä viikolla tilattua/(jopa vaihdettua) ja katsoa, mitä koodeja jää jäljelle.

              Comment

              • Pe-te
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 198
                • Ylöjärvi

                Potilas sigun auto: E60 530dA -06 (12/05) 143tkm
                Autossa asennettuna vakiorojujen lisäksi joku ei-BMW DVD/DVB-T viritelmä.

                Antaa vikakoodit:
                3FF1 DDE: Air-mass flow sensor
                3F25 DDE: Charge-air tube monitoring
                A177 CCC-GW: Fan not functioning
                A392 TCU: Fault, emergency loudspeaker
                A6F3 CCC-A: Coding error
                DAD2 CCC-ANT: Diversity not connected

                Ensimmäinen on selvä nakki, mutta mitä nuo muut ovat?

                Ongelmana autossa siis "tukehtumisen" tunne kun painaa hieman enemmän hiileen alakierroksilla (<2000) tai vedättäessä esim. ylämäkeen. Heti kun saa kierroksia vetää moitteetta ja nykimättä tai jos antaa lämää > 2000rpm kierroksilla. Toisaalta jos painaa reilusti enemmän poljinta lattiaa kohti, lähtee vetämään heti tai vastaavasti jos kevyesti kiihdyttää etenee nykimättä.

                Nykii myös tasakierroksilla kylmänä ja lämpöisenä n. 1500 rpm tuntumassa riippumatta nopeudesta. Tehoja kyllä tuntuisi löytyvän ihan kohtuullisesti.

                Viittaako tuo Charge-air tube monitoring imuvuotoon jossain tms?

                Liittyykö tuo Diveristy not connected radioon vai kenties tuohon ei-BMW televisioviritelmään (TV lähde näkyy, mutta sitä ei voi valita), tuon erillisen tv-virittimen kuvan toki saa näytölle näkymään....? Äkkiseltään en löytänyt radioon liittyen tietoa diversity antennista mutta tv:n sellaisesta kylläkin.
                F11 520dA (N47N) -13
                ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
                ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

                Comment

                • Ackbar
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 253
                  • Espoo

                  INPA:lla tuli tälläistä light control modulesta (LSZ)



                  Onkohan toi nyt Xenoneiden taaempi korkeudensäätö vai joku muu härpäke?
                  Last edited by Ackbar; 04-08-2011, 17:48.

                  Comment

                  • JKK
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2317
                    • Uusimaa

                    Auto on E61 535d:

                    INPA:n Information memory antaa jatkuvasti koodin:
                    "41ED zyklische authentisierung" = syklinen todennus???

                    Tietojen mukaan tallentuu jo heti kun virrat käännetään päälle, ennenkuin auto on edes käynnissä? Mikähän tuollainen mahtaa olla?
                    BMW G30 530e X-Drive

                    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Originally posted by ksiili View Post
                      Osaiskohan joku kertoa onkos tuo PCD boxi risa vai mikä voisi olla vikana? Kaipailisin vaan hieman vahvistusta omalle epäilylleni.
                      Onko muilla moduuleilla vikakoodeja CAN väylästä? Tuo PDC purkki on kiinni lineaarisessa K-CAN väylässä joka koostuu Low ja High kaapeliparista. Väylä toimii yhdessäkin piuhassa jos vikaa mutta jos tuo pelkkä pdc boksi herjaa tuota vikaa niin todennäköisesti siinä itsessään vikaa, jos taas kaikki muutkin moduulit herjaa samaa niin väylä jumissa High puolelta, tähän on monia vaihtoehtoja miksi näin mutta yleensä tämmönen aiheuttaa unettomuutta autolle myös

                      Tuo eka koodi kuulostaisi joltain sisäiseltä virransyötön vialta antureille, paha sanoa suoraan.
                      Kantsii melkeen lukasta koodit DISsillä niin se kertoo viat selvemmillä selityksellä ja tarjoaa yleensä jonkin testimoduulin asian tiimoilta.
                      Pistä privaa jos tarvetta kattoa.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4929
                        • Kotka

                        Originally posted by JKK View Post
                        Auto on E61 535d:

                        INPA:n Information memory antaa jatkuvasti koodin:
                        "41ED zyklische authentisierung" = syklinen todennus???

                        Tietojen mukaan tallentuu jo heti kun virrat käännetään päälle, ennenkuin auto on edes käynnissä? Mikähän tuollainen mahtaa olla?
                        Mikä yksikkö?
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • jalaakso
                          BTCF Member
                          • Feb 2004
                          • 275
                          • Kuopio

                          Originally posted by Dunky View Post
                          Mikä yksikkö?
                          Sama mulla, moottorinohjausyksikkö...
                          BMW E30 V8 project
                          BMW E90 325D 08" (Zetor)
                          BMW E36 "328" 99" Cabrio (KesäLelu)

                          Comment

                          • J.L
                            Minimi-Jakke
                            • Oct 2002
                            • 846
                            • .

                            E38 735i -99:

                            Ongelmana airbag, jonka vika ei meinaa millään ratketa. Vaihdettu kuskinpenkin vyönkiristimen johtosarja, tehdasuusi Airbag -boksi koodauksineen ja vänkärin penkkiin tunnistinmatto.

                            Antaa edelleen seuraavat vikakoodit:


                            26 seat occupied recognition 1 (SBE1)

                            16 ignition circuit ZK15 -> battery unplug 2

                            21 belt lock passenger

                            20 belt lock driver


                            Ennen kuskinpenkin johtosarjan ja boksin vaihtoa herjasi ainoastaan kuskinpenkin johtosarjaa ja rikkinäistä boksia, nuo neljä vikakoodia tulivat vasta osien vaihdon jälkeen.

                            Mistä kannattaisi jatkaa vian etsimistä? Olisiko ignition circuittiin syynä ratin slip ring?

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by J.L View Post
                              E38 735i -99:

                              Ongelmana airbag, jonka vika ei meinaa millään ratketa. Vaihdettu kuskinpenkin vyönkiristimen johtosarja, tehdasuusi Airbag -boksi koodauksineen ja vänkärin penkkiin tunnistinmatto.

                              Antaa edelleen seuraavat vikakoodit:


                              26 seat occupied recognition 1 (SBE1)

                              16 ignition circuit ZK15 -> battery unplug 2

                              21 belt lock passenger

                              20 belt lock driver


                              Ennen kuskinpenkin johtosarjan ja boksin vaihtoa herjasi ainoastaan kuskinpenkin johtosarjaa ja rikkinäistä boksia, nuo neljä vikakoodia tulivat vasta osien vaihdon jälkeen.

                              Mistä kannattaisi jatkaa vian etsimistä? Olisiko ignition circuittiin syynä ratin slip ring?
                              Kimmo pistikin mulle mailia asiasta ja katotaan tätä vaikka ensviikolla?
                              Koodaus mennyt ainakin pieleen kun kerran belt lock kontakteja herjaa eli turvavyön tunnistimia. Noita ei oo eurooppamalleissa käytössä vaan pelkästään jenkkilässä
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • tonnizi
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2007
                                • 1501
                                • Mäntsälä

                                540ia V8 4 litranen

                                laattikko: zf 5hp30

                                vikakoodi: 106

                                mikä tämä vikakoodi on

                                ilmenee sellasen ongelman kansa kun laitat d vaihteen päälle niin ei rupee liikkumaan silti
                                Social Media:
                                - Twitter
                                - Instagram
                                - Twitch

                                - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                                Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                                Nykyinen:
                                E61 530d -04
                                Ex:
                                E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎