Osaisikohan joku viisaampi sanoa mikä voisi ongelmana.
INPA:lla saa seuraavat tiedot ulos ja samat ilmoitukset tulee välittömästi vikakoodien tyhjennyksen jälkeen uudelleen. Hetken vikakoodin nollauksen jäkkeen jokainen anturi näyttää sen tiedon mitä kuuluukin ja sitten taas puskee vikakoodit päälle ja sama homma uudestaan. Ja tosiaan se on 1s kun PDC näyttää oikeita arvoja koodin nollauksen jälkeen välittömästi. Ja tosiaan jokaisesta anturista tuntuu tulevan tietoa kuitenkin ulos.
E R R O R M E M O R Y
---------------------------------------
Date: 09.07.2011 10:16:09
ECU: PDC_65_2 J
obStatus: OKAY
Variant: PDC_65_2
-------------------------------------------------------------
RESULT: 2 error in error memory !
-------------------------------------------------------------
9E33 error location: converter power HL
Error counter: 1
Mileage 120120 km
Outside temperature 33.00 degrees C
Signal or value below threshold
Test conditions fulfilled
Error present now and already stored
Error would cause a warning lamp to light up
Error code: 9E 33 E2 01 3A A7 92 00 00 00
-------------------------------------------------------------
E205 error location: CAN-High, physical bus error
Error counter: 1
Mileage 120120 km
Outside temperature 33.00 degrees C
No signal or value
Test conditions fulfilled
Error present now and already stored
Error would not cause a warning lamp to light up
Error code: E2 05 64 01 3A A7 92 00 00 00
================================================== ===========
Oliskohan PDC ohjain boxi hajalla?
Tarkistin E61:n takakontin ihan varmuuden vuoksi ja en siellä ainakaan nähnyt mitään jälkeä siitä, että siellä olisi ollut vettä.
Osaisikohan joku viisaampi sanoa mikä voisi ongelmana.
INPA:lla saa seuraavat tiedot ulos ja samat ilmoitukset tulee välittömästi vikakoodien tyhjennyksen jälkeen uudelleen. Hetken vikakoodin nollauksen jäkkeen jokainen anturi näyttää sen tiedon mitä kuuluukin ja sitten taas puskee vikakoodit päälle ja sama homma uudestaan. Ja tosiaan se on 1s kun PDC näyttää oikeita arvoja koodin nollauksen jälkeen välittömästi. Ja tosiaan jokaisesta anturista tuntuu tulevan tietoa kuitenkin ulos.
Oliskohan PDC ohjain boxi hajalla?
Tarkistin E61:n takakontin ihan varmuuden vuoksi ja en siellä ainakaan nähnyt mitään jälkeä siitä, että siellä olisi ollut vettä.
Osaiskohan joku kertoa onkos tuo PCD boxi risa vai mikä voisi olla vikana? Kaipailisin vaan hieman vahvistusta omalle epäilylleni.
-----------------------------------------------------------------
Dme/DDE
53 Engine-coolant temperature sensor
01 Delivery-controller control deviation
08 Glow-duration control
-----------------------------------------------------------------
ZKE/ZVM
F49
-----------------------------------------------------------------
LCM/CCM
40 Thermical oil level sensor
-----------------------------------------------------------------
Onko kokemusta kenelläkään.? Kyseiset koodit tulee aina nollauksen jälkeen takas!
Auto nykii ja ei vastaa kaasuun aina vaihteen vaihdon jälkeen (todella hitaasti tehtynä ei ongelmaa), välillä jopa sammuu suoraan ajosta koko auto! Tyhjäkäynti ongelmaa on myös, tyhjäkäynti jonkin verran parani kuumalangan putsauksen jälkeen.
-----------------------------------------------------------------
Dme/DDE
53 Engine-coolant temperature sensor
01 Delivery-controller control deviation
08 Glow-duration control
-----------------------------------------------------------------
ZKE/ZVM
F49
-----------------------------------------------------------------
LCM/CCM
40 Thermical oil level sensor
-----------------------------------------------------------------
Onko kokemusta kenelläkään.? Kyseiset koodit tulee aina nollauksen jälkeen takas!
Auto nykii ja ei vastaa kaasuun aina vaihteen vaihdon jälkeen (todella hitaasti tehtynä ei ongelmaa), välillä jopa sammuu suoraan ajosta koko auto! Tyhjäkäynti ongelmaa on myös, tyhjäkäynti jonkin verran parani kuumalangan putsauksen jälkeen.
Moottorin lämpöanturissa vikaa, kuten myös polttoaineen siirtopuolella, kolmas herja liittyy hehkuihin mutta ei kyllä vaikuta noihin ongelmiin.
Onko kenelläkään tullut vielä selkoa mitä nämä vaihteiston gear checkit käytännössä tarkoittaa? Ideoita missä voisi olla vika? E46 330iA 5HP19.
Itellä ei tuu mieleen muuta kuin että jompikumpi laatikon nopeusanturi temppuilee tai softassa/egs:ä vikaa. Menee vikatilaan yleensä aina kun hidastaa esim valoihin juuri ennen pysähtymistä.
Renkaat ja paineet on ok, ite en oo koskaan saanu vikaa päälle mutta auton omistaja useinkin. Mystistä
Date: 07/07/11 14:37:44
ECU: GS8604
JobStatus: OKAY
Variant: GS8604
-------------------------------------------------------------
RESULT: 2 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
59 Stalling speed
Error frequency : 1
Logistic counter: 32
Mileage/Km-reading 114650.00 km
Gear being changed 0.00 0/1
Putting in gear 0.00 0/1
Last gear change: Changing down 3->2 19.00 0-n
Gearbox Oil Temperature 89.00 degrees C
Throttle-valve angle 0.00 %
Plausibility
-------------------------------------------------------------
65 Gear Check 4 (ENP)
Error frequency : 1
Logistic counter: 225
Mileage/Km-reading 114650.00 km
Throttle-valve angle 0.00 %
Turbine speed (rpm) 2368.00 rpm
Output Speed 0.00 rpm
Plausibility
Replacement function active
Error present
================================================== ===========
Erehdyin laittamaan akunkengän kiinni ja kääntämään virrat päälle, kun airbag oli kytkettynä irti. Siitä tuli seuraavanlainen Inpan vikakoodi:
5 Ignition circuit zk4
Side airbag front left
Resistance too small
Vikakoodi tulee välittömästi takaisin, kun sen pyyhkii pois. Mielestäni liittimet ja itse bägi on kunnossa, joten missä vika? Autona on `02 E46 M3.
Pakko vetää omia sanoja takaisin.. Airbägin liittimestähän se vika lopulta löytyi. Olin ilmeisesti ollut vähän liian kovakourainen liittimen irroituksen suhteen ja onnistunut katkaisemaan siitä kaksi pientä muovilattaa, jotka (liitin kytkettynä) "poistavat" bägistä oikosulun.
Onko kenelläkään tullut vielä selkoa mitä nämä vaihteiston gear checkit käytännössä tarkoittaa? Ideoita missä voisi olla vika? E46 330iA 5HP19.
Itellä ei tuu mieleen muuta kuin että jompikumpi laatikon nopeusanturi temppuilee tai softassa/egs:ä vikaa. Menee vikatilaan yleensä aina kun hidastaa esim valoihin juuri ennen pysähtymistä.
Renkaat ja paineet on ok, ite en oo koskaan saanu vikaa päälle mutta auton omistaja useinkin. Mystistä
Date: 07/07/11 14:37:44
ECU: GS8604
JobStatus: OKAY
Variant: GS8604
-------------------------------------------------------------
RESULT: 2 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
59 Stalling speed
Error frequency : 1
Logistic counter: 32
Mileage/Km-reading 114650.00 km
Gear being changed 0.00 0/1
Putting in gear 0.00 0/1
Last gear change: Changing down 3->2 19.00 0-n
Gearbox Oil Temperature 89.00 degrees C
Throttle-valve angle 0.00 %
Plausibility
-------------------------------------------------------------
65 Gear Check 4 (ENP)
Error frequency : 1
Logistic counter: 225
Mileage/Km-reading 114650.00 km
Throttle-valve angle 0.00 %
Turbine speed (rpm) 2368.00 rpm
Output Speed 0.00 rpm
Plausibility
Replacement function active
Error present
================================================== ===========
Tuo Stalling Speed meinaa turbiinin liiallista luistamista, joka aiheutuu mahdollisesti painelevyjen liiallisesta kulumisesta joka taas rikkoo yleensä nois 5HP19-laatikois tuon 2. vaihteen... tyyppivika..tai ainoa oikeastaan..
Ja tuossahan on että vika on tullut 3.vaihteelt ->2.vaihteelle vaihtaes..
"Gear Check" viittaa noihin samoihin kuin "Stalling Speed", gear check vaan sytyttää sen vikatila-valon ja sen hätäohjelman päälle.. :think
Tarkempi kuvaus olis hyvä että missä tilantees ja millasis olosuhteis toi ilmenee ja millasena ? vaihtaako kovan pamauksen säestämänä ja tekeekö usein?
Tuo Stalling Speed meinaa turbiinin liiallista luistamista, joka aiheutuu mahdollisesti painelevyjen liiallisesta kulumisesta joka taas rikkoo yleensä nois 5HP19-laatikois tuon 2. vaihteen... tyyppivika..tai ainoa oikeastaan..
Ja tuossahan on että vika on tullut 3.vaihteelt ->2.vaihteelle vaihtaes..
"Gear Check" viittaa noihin samoihin kuin "Stalling Speed", gear check vaan sytyttää sen vikatila-valon ja sen hätäohjelman päälle.. :think
Tarkempi kuvaus olis hyvä että missä tilantees ja millasis olosuhteis toi ilmenee ja millasena ? vaihtaako kovan pamauksen säestämänä ja tekeekö usein?
Laatikon öljyt vaihdettu lähiaikoina ?
Stalling speed viasta menee vikamoodiin mutta kuittautuu kun käyttää virrat pois. Sitten kun tuo gear checki tulee myös ei auta vaikka käyttää akun irti vaan vikakoodi pitää poistaa.
Ikinä ei ole mitään moittimista ollut missään vaihtotilanteessa. Ainoa mikä itteä kummastuttaa on aika korkea stallinopeus mutta ilmeisesti se on sitten juuri liiallista luistamista eikä suinkaan sporttipaketin huhupuheiden mukana tuleva korkeempi stallinopeuksinen turbiini.
Kovin usein se ei tuota tee (vikamoodiin menos siis) mutta jos tekee niin pysähdyttäessä juuri ennen kun ollaan kokonaan stopissa, näin käsitin omistajalta.
Mutta riittäisikö tähän siis turbiinin vaihto + öljyjen huuhtelu (ei ole vaihdettu) vai onko laatikossa ittesssään semmosta vikaa joka vaatisi huoltoa/korjausta.
Se vaan kummastuttaa kun ei töki mitenkään, vaihtaa nätisti, tosin rauhaton toi on ajaa joka suhteessa, varmaankin sitte turbiini luistaa liikaa?
Selittäisi varmaankin osaltaan myös korkeeta kulutusta (13 yhdistetty)
Comment