Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA englanniksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • masask6
    Newbiemmer
    • Jan 2010
    • 5
    • Finland

    IMPA ja E34

    Itsellä olisi E34 josta pitäisi tonkia yhtä ja toista IMPAn avulla. Sain IMPAn mielestäni asennettua ihan ok ja nuo scriptitkin löytyy ja sieltä löytyy vielä nuo E34 mallinkin scriptit. Ongelmana onkin että juuri mitään ei saa tuolta luettua. Kattoluukun moduuliin pääsin pällistelemään mutta ei se ainakaan sen asentoa IMPAssa näyttänyt (näin käsitin että ne palkit siinä olisi sitä varten). Moottorista yritettäessä tulee errori-ilmoitus että Dataliikenne on häiriintynyt. Joistain muistakin moduuleista moinen tulee ja joitain se vain ei muka löydä tms. ABS jarrut taisi olla toinen moduuli mihin pääsi, mitä niitä nyt tuossa koittelin.

    IMPAsta on versio 5.xx
    Tietokoneena palvelee vanha ibari jossa siis ihan nattiivina sarjaportti(COM1) ja WinXP
    Kaapelina kiinasta (ebaysta) tilattu letku missä siis myös OBD->20pin adapteri. Tämän mukana tuli jokin merirosvoversio IMPAsta jota en oikein saanut wörkkimään mutta "järjestin" itselleni kokonaisemman version joka siis ylläolevasti pelittää.

    Josko jollakulla on ajatuksia? Kiitos.

    E: Niin ja porttiasetuksinakin koittelin noita venomin tarjoamia.

    Comment

    • JIPSKI
      BTCF Member
      • Feb 2003
      • 1009
      • Vaasa

      Originally posted by masask6 View Post
      Itsellä olisi E34 josta pitäisi tonkia yhtä ja toista IMPAn avulla. Sain IMPAn mielestäni asennettua ihan ok ja nuo scriptitkin löytyy ja sieltä löytyy vielä nuo E34 mallinkin scriptit. Ongelmana onkin että juuri mitään ei saa tuolta luettua. Kattoluukun moduuliin pääsin pällistelemään mutta ei se ainakaan sen asentoa IMPAssa näyttänyt (näin käsitin että ne palkit siinä olisi sitä varten). Moottorista yritettäessä tulee errori-ilmoitus että Dataliikenne on häiriintynyt. Joistain muistakin moduuleista moinen tulee ja joitain se vain ei muka löydä tms. ABS jarrut taisi olla toinen moduuli mihin pääsi, mitä niitä nyt tuossa koittelin.

      IMPAsta on versio 5.xx
      Tietokoneena palvelee vanha ibari jossa siis ihan nattiivina sarjaportti(COM1) ja WinXP
      Kaapelina kiinasta (ebaysta) tilattu letku missä siis myös OBD->20pin adapteri. Tämän mukana tuli jokin merirosvoversio IMPAsta jota en oikein saanut wörkkimään mutta "järjestin" itselleni kokonaisemman version joka siis ylläolevasti pelittää.

      Josko jollakulla on ajatuksia? Kiitos.

      E: Niin ja porttiasetuksinakin koittelin noita venomin tarjoamia.

      Taitaa olla liian vanha tuo sinun auto?
      exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5224
        • Hki 43

        Originally posted by masask6 View Post
        Itsellä olisi E34 josta pitäisi tonkia yhtä ja toista IMPAn avulla. Sain IMPAn mielestäni asennettua ihan ok ja nuo scriptitkin löytyy ja sieltä löytyy vielä nuo E34 mallinkin scriptit. Ongelmana onkin että juuri mitään ei saa tuolta luettua. Kattoluukun moduuliin pääsin pällistelemään mutta ei se ainakaan sen asentoa IMPAssa näyttänyt (näin käsitin että ne palkit siinä olisi sitä varten). Moottorista yritettäessä tulee errori-ilmoitus että Dataliikenne on häiriintynyt. Joistain muistakin moduuleista moinen tulee ja joitain se vain ei muka löydä tms. ABS jarrut taisi olla toinen moduuli mihin pääsi, mitä niitä nyt tuossa koittelin.

        IMPAsta on versio 5.xx
        Tietokoneena palvelee vanha ibari jossa siis ihan nattiivina sarjaportti(COM1) ja WinXP
        Kaapelina kiinasta (ebaysta) tilattu letku missä siis myös OBD->20pin adapteri. Tämän mukana tuli jokin merirosvoversio IMPAsta jota en oikein saanut wörkkimään mutta "järjestin" itselleni kokonaisemman version joka siis ylläolevasti pelittää.

        Josko jollakulla on ajatuksia? Kiitos.

        E: Niin ja porttiasetuksinakin koittelin noita venomin tarjoamia.
        Originally posted by JIPSKI View Post
        Taitaa olla liian vanha tuo sinun auto?
        Ei mitenkään ihmeellistä, että pääsee vain muutamaan purkkiin kolmenelkussa. Ei oo suunniteltu sitä noin vanhoille autoille. Ja niin se on INPA.
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8973
          • Kellokoski

          Originally posted by Carbonfiber View Post
          Ei mitenkään ihmeellistä, että pääsee vain muutamaan purkkiin kolmenelkussa. Ei oo suunniteltu sitä noin vanhoille autoille. Ja niin se on INPA.
          INPA toimii vanhemmissa jos on oikeanlainen piuha. ADS interface tms :think
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • masask6
            Newbiemmer
            • Jan 2010
            • 5
            • Finland

            Originally posted by Carbonfiber View Post
            Ei mitenkään ihmeellistä, että pääsee vain muutamaan purkkiin kolmenelkussa. Ei oo suunniteltu sitä noin vanhoille autoille. Ja niin se on INPA.
            En ihan heti sulata tätä. Miksi sinne E34 -valikon alle olisi niitä skriptejä edes kasailtu sitä määrää mitä niitä siellä on jos ne ei olisi saatavissa toimintaan. Muissa sivistyneemmissä malleissa siellä kyllä on enemmän valikoita kuin E34 alla. Joten ei tuossa nyt jo lähtökohtasesti ihan kaikkialle pääsisi.

            Tuota kaapelin oikeellisuutta voisin veikata ensin....Kellään tarkemmin ajatusta tuosta. Eihän tuo mitenkään hirveän monimutkainen kaapelina ole että ei niitä nyt hirveän montaa voi olla olemassa. Eihän siellä kait paljoa älyä siinä kaapelin liittimessä ole?

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4927
              • Kotka

              Originally posted by masask6 View Post
              Tuota kaapelin oikeellisuutta voisin veikata ensin....Kellään tarkemmin ajatusta tuosta.
              Kyllähän sinne ADS pulikan tarvitsee väliin jotta pelittää kunnolla, siis niin kunnolla kuin E34:n kanssa voi pelittää. Eikä se oikea johtokaan aina kaikkea takaa. Jos autossa joku laite vetää diagnostiikan alas niin et pääse yhteenkään purkkiin kii.
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • masask6
                Newbiemmer
                • Jan 2010
                • 5
                • Finland

                Originally posted by Dunky View Post
                Kyllähän sinne ADS pulikan tarvitsee väliin jotta pelittää kunnolla, siis niin kunnolla kuin E34:n kanssa voi pelittää. Eikä se oikea johtokaan aina kaikkea takaa. Jos autossa joku laite vetää diagnostiikan alas niin et pääse yhteenkään purkkiin kii.
                Mikäs se tuollainen ADS pulikka on? Jokin erillinen kikkula?

                Muutamiin purkkeihin kyllä pääsee.

                Kyllähän ne näitä huolloissakin lueskelee niin ei tämä voi mitään salatiedettä olla. Noita systeemejä tuonne ole turhaan värkätty.

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  Noissa vanhemmissa diagnostiikkaväylä on erilainen, joten vaatii oman interfeissin (ADS), joka pystyy niitä lukemaan.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • masask6
                    Newbiemmer
                    • Jan 2010
                    • 5
                    • Finland

                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Noissa vanhemmissa diagnostiikkaväylä on erilainen, joten vaatii oman interfeissin (ADS), joka pystyy niitä lukemaan.
                    Eikö se riitä että INPAsta (tai kuka tuota sitten tuossa asennusnipussa toimittaakaan) valittee tuon ADS:n käyttöön vai tartteeko INPAn ja auton välissä vielä keekoilla jotain tuon ADSn suhteen?

                    Comment

                    • jartsa02
                      BTCF Member
                      • Jun 2003
                      • 1131
                      • Helsinki

                      Originally posted by masask6 View Post
                      Eikö se riitä että INPAsta (tai kuka tuota sitten tuossa asennusnipussa toimittaakaan) valittee tuon ADS:n käyttöön vai tartteeko INPAn ja auton välissä vielä keekoilla jotain tuon ADSn suhteen?
                      ADS-asetus ohjelmasta ei riitä, kun ADS-piuha on rakenteeltaan erilainen. Tuolla ADS-asetuksella kyllä toimii tavallisetkin piuhat, mutta ne ei toimi sillä tavalla kuin on tarkoitettu ja sen takia tav.piuhat ei pelaa vanhempien vehkeitten kanssa.
                      BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        Originally posted by masask6 View Post
                        Eikö se riitä että INPAsta (tai kuka tuota sitten tuossa asennusnipussa toimittaakaan) valittee tuon ADS:n käyttöön vai tartteeko INPAn ja auton välissä vielä keekoilla jotain tuon ADSn suhteen?
                        Kyllä ymmärtääkseni vaatii sen oman ADS-interfeissin, joka kytkennältään eroaa normaalista OBD-piuhasta/K-linja adapterista.

                        Jahans, itse mestari ehti jo edelle.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • masask6
                          Newbiemmer
                          • Jan 2010
                          • 5
                          • Finland

                          Originally posted by jartsa02 View Post
                          ADS-asetus ohjelmasta ei riitä, kun ADS-piuha on rakenteeltaan erilainen. Tuolla ADS-asetuksella kyllä toimii tavallisetkin piuhat, mutta ne ei toimi sillä tavalla kuin on tarkoitettu ja sen takia tav.piuhat ei pelaa vanhempien vehkeitten kanssa.
                          No voi nenä... Synnyttää dilemman, ostaakko uusi auto vai kaapeli? No mutta mikäli valitsisi tuon halvemman vaihtoehdon niin mistä moisia voisi kannattaa lähteä hakemaan? Modaamalla tuota nykyistä homma ei vissiinkään onnistu?

                          Jokos sitten E39:ssa pelittää tuo nykyinenkin letku? Eihän siinäkään kuitenkaan vielä ole mitään stardandin mukaista OBD2. Eikös siihenkin mene vielä tuo pyöreä 20pin mokkula.

                          Comment

                          • mpi
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2008
                            • 40

                            Itsekin olen saman dilemman kanssa pähkäillyt tässä kotvasen ja ebayssa näyttäisi olevan joitakin todennäköisesti kiinalaisvalmisteisia ADS boxeja siihen piuhan väliin myynnissä.

                            Törmäsin myös tämmöiseen projektiin:

                            Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


                            Mutta mistään noista ei ole käyttökokemuksia, eli en osaa sanoa ovatko oikeasti toimivia ratkaisuja E34 kanssa.

                            Comment

                            • jartsa02
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 1131
                              • Helsinki

                              Nuo kiinalais-valmisteiset "ADS"-piuhat on Bee-ässää, ne on ihan tavallisia piuhoja ja ne ei pelaa vanhempien vehkeitten kanssa.

                              Tuo bimmerforumin vehje on tod.näk. sitten toimiva vehje, mun käsityksen mukaan se on "ADS only" vehje ja se voi olla että se ei taas pelaa n. vm 95/96 jälkeisissä vehkeissä kuten e39 jne .
                              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                              Comment

                              • Morkai
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 3196
                                • Saarijärvi

                                Tietääkös joku miten tohon bimmerfoorumin äijään sais yhteyden, en äkkiseltään itse keksinyt.
                                sigpic
                                E23 728iA V8-projekti
                                E38 730D -projekti
                                E39 540iA -projekti
                                I01 i3 -projekti

                                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎