Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inpa asennus ja asetukset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8264
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by JKH View Post
    Onko kellään tietoa että mistä sais semmoisen version INPAsta jolla pääsis käsiksi E90 318D M47 DDEhen, pitäis synkronoida EWS?.
    Oon ladannut netistä monta monta versiota INPAsta mutta millään ei saa yhteyttä moottorinohjaukseen, joihinki muihin moduuleihin pääsee ja pystyy lukeen vikakoodit yms.
    jos se on uudempi kuin 02/07 niin ongelma on johdossa. jonkinlainen väylämuutos tapahtu tuossa kohdassa, fiksummat tietää enempi :think
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      07-> vaatii D-CAN piuhan.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • JKH
        Newbiemmer
        • Jan 2003
        • 22
        • North Finland

        Tämän auton tuotantopäivä on 11/2005.. mulla on OBD2-USB k+dcan piuha joka on ostettu ebaysta.

        Comment

        • Turbo-Extra
          Bimmer Rookie
          • Jun 2012
          • 42
          • Vantaa

          löytyykö jostai step by step ohjeita tuon inpan asennukseen? löysin ite tämän sivuston: http://bmwcoders.com/forum/bmw-gt1-o...-software-328/ mutta ei näy yhtään kuvaa tässä koneessa ainakaan :think

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5430
            • S:t Karins

            ^ :

            ja part II
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • JKH
              Newbiemmer
              • Jan 2003
              • 22
              • North Finland

              Latasin netistä spdatenv45 tiedoston josta päivitin ecu ja sgdat tiedostot uusiksi, nyt saa yhteyden moottorinohjaukseen, mutta alussa tulee teksti joka meinaa viissiin jostain yhteensopimattomista tiedostoista, vikakoodit toki pystyy lukeen mutta ei näy poistuvan vaikka yrittää poistaa ja kaikki on saksan kielellä... onko kellään tietoa mistä ootte latailleet/päivitelleet nuita tiedostoja?
              Attached Files

              Comment

              • JKH
                Newbiemmer
                • Jan 2003
                • 22
                • North Finland

                Spdatenv45 lataus ja cfgdat/sgdat tiedostojen päivitys uudempiin niin pääsin moottorinohjaukseen kiinni ja EWS-synkronointi ja vikakoodin poisto (ews-manipulation 4a63).. niin sehän hörähti viimein tulille.

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  Mitähän mulla on jäänyt tai en osannut asentaa, kun ei inpassa näy ollenkaan sitä vanos osioa? Kaikki muut ilmeisesti toimii... ainakin luulen niin.
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by janke View Post
                    Mitähän mulla on jäänyt tai en osannut asentaa, kun ei inpassa näy ollenkaan sitä vanos osioa? Kaikki muut ilmeisesti toimii... ainakin luulen niin.
                    Mikäli sigusi auto kyseessä, varmaankin M52 koneella?
                    Ei siellä ole mitään vanos "osiota". Nokan asennon näkee muistaakseni toisella tai kolmannella analogisivulla ja solenoidin ohjauksen digitaaliarvoista. Sehän kun ei ole kuin pääällä tai pois.
                    Vakiona näyttää noin 20 astetta ennakoksi tyhjäkäynnillä ja kierrätettäessä noin 40 astetta.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      Originally posted by Supa View Post
                      Mikäli sigusi auto kyseessä, varmaankin M52 koneella?
                      Ei siellä ole mitään vanos "osiota". Nokan asennon näkee muistaakseni toisella tai kolmannella analogisivulla ja solenoidin ohjauksen digitaaliarvoista. Sehän kun ei ole kuin pääällä tai pois.
                      Vakiona näyttää noin 20 astetta ennakoksi tyhjäkäynnillä ja kierrätettäessä noin 40 astetta.
                      Jep. M52 single vanos. No mä ihmettelin, kun noita käyttäjien kuvia inpasta on täällä ja niissä ilmeisesti on M5x TU koneista otettuja?
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • jukkae
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3506
                        • 70800

                        Mitä pitää muokata/asentaa/tehdä kun lukee usb mallisella ja 20 pin päällä koodit kolmiysistä? Vanha sarjaportillinen+usb muunnos kaapeli hävis ja ei rupea tunnistamaan entisillä asetuksilla...

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8264
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by jukkae View Post
                          Mitä pitää muokata/asentaa/tehdä kun lukee usb mallisella ja 20 pin päällä koodit kolmiysistä? Vanha sarjaportillinen+usb muunnos kaapeli hävis ja ei rupea tunnistamaan entisillä asetuksilla...
                          väärä com portti. käytettävä portti pitää olla com1 joka sillä vanhalla adapterilla oli. nyt täytyy nimetä sen usb-obd piuhan virtuaalinen com portti com1:ksi

                          saisinkohan vielä vaikeammin luettavaa tekstiä aikaiseksi
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • jukkae
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3506
                            • 70800

                            Originally posted by peto2 View Post
                            väärä com portti. käytettävä portti pitää olla com1 joka sillä vanhalla adapterilla oli. nyt täytyy nimetä sen usb-obd piuhan virtuaalinen com portti com1:ksi

                            saisinkohan vielä vaikeammin luettavaa tekstiä aikaiseksi
                            Hmm.. poistin vanhan kaapelin ajurit jo. Ja pitikö se olla latency laitettu 1ms?

                            Comment

                            • markok
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 3018
                              • Kuopio

                              Onkohan NCS Expert:n asennus jälkikäteen mahdollista siten, ettei tarvitsisi koko INPA pakettia asentaa uudestaan? Meinasin alottaa ABS/ACS boksin koodauksen e39:iin, mutta homma tyssäsi heti alkuun kun koko ohjelma ei ollut asentunut. Yritin asentaa NCS Expert:iä uudelleen, mutta ohjelma ei suostu asentumaan vaan tulee Fatal Error 11006 ja error code 8029 sekä ilmoitus, että ei löydy tiedostoa cabi_ipo.lzh. Tämän jälkeen ohjelman asennus pysähtyy kokonaan.

                              Olisiko jollakin linkkiä, mistä saisi ladattua pelkän NCS Expertin ja mikä toimisi tai sitten voisi kokeilla asennusta jos saisi jostain puuttuvan tiedoston/asennuskansion. Inpa on toiminut hyvin tälläkin asennuksella ja nyt olisi ollut ekan kerran tarvetta koodaukselle.
                              BMW 530iA Touring -05

                              Comment

                              • juki85
                                Bimmer Rookie
                                • May 2009
                                • 157
                                • Oulu

                                Millasen piuhan ja minkä/mitkä softat tarttis hommata, jotta 7/2006 e91 320dA (M47N2) autosta pystyisi lukemaan vikakoodit, DPF paineet jne? Sarjaportillinen läppäri löytyy.
                                BMW G21 320e xDrive

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎