Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inpa asennus ja asetukset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Toni U.
    Newbiemmer
    • Aug 2013
    • 24
    • Lappeenranta

    En ole yrittäny päästä muualle kuin airbag kohtaan.

    Kyllä mulla on viirustorjunta ja palomuuri päällä, mutta ei se inpaan ole puuttunut.
    Nyt: E34 530i vm93 Diamantschwarz
    ex: E36 325i vm94 Cosmosschwarz
    ex:E36 316i -96 Hellrot
    ex: E39 528i -96 Arktissilber

    Comment

    • Toni U.
      Newbiemmer
      • Aug 2013
      • 24
      • Lappeenranta

      Kävin äsken kokeilemassa muitakin kohtia, mutta tulee sama herja kuin airbagin kanssa: IFH-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED. Program will be stopped!

      Mitä tuo mahtaa kertoa?
      Nyt: E34 530i vm93 Diamantschwarz
      ex: E36 325i vm94 Cosmosschwarz
      ex:E36 316i -96 Hellrot
      ex: E39 528i -96 Arktissilber

      Comment

      • EPDM
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2005
        • 4623
        • Lahti.

        Mihin vm/korimalliin asti pääsee lukemaan uusimalla inpa versiolla?
        Viviendo en Lahiti
        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
        Vw Corrado vr6

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          Originally posted by EPDM View Post
          Mihin vm/korimalliin asti pääsee lukemaan uusimalla inpa versiolla?
          Sellaista bemmiä ei olekaan mihin ei inpa pysty Paitsi siis vanhat kinnerit
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • skuukeli
            Bimmer Rookie
            • May 2007
            • 68
            • valkeakoski

            Luin kaverin e39 -99 koodit inpalla ja toimi hienosti, sitten toisella kertaa kytkin kaapeli kiinni nosti pienen savun ja obd- 20 pin adapterista palo pinnien 17 ja 20 välinen johto poikki. Tämön jälkeen ei enää päästä ku moottorinohjaukseen. Uskaltaako kolvailla uuden johdon ja sen tuohon autoon vielä kytkeä, auto toimii normaalisti. Mitä noihin pinneille pitäis tulla virtoja auton päässä? Onko sillä johdon vahvuudella merkitystä minkä siihen kolvaa? Mitähän on ollu alunperin?
            E39 525iA -00
            vikakoodin lukua valkeakoski-tampere, INPA BMW:lle ja OBD2 lukija erimerkkisille 0400991039

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2325
              • Uusimaa

              Näyttää siltä, että BM-technic on totaalisesti hävinnyt maailmankarrtalta. Ja sen myötä ko. puljun toimittama varsin hyvä INPA/DIS -asennusohjelmakaan ei enää toimi.

              Voisiko joku näyttää suuntaa, mistä löytäisin INPA:n 5.0.4 (EA-X90) asennusfilut kätevästi. Tai jopa 5.0.6 -version. Netti on täynnä toimimattomia, rekisteröitymistä vaativia sivustoja, joista ei ole mitään hyötyä.
              BMW G30 530e X-Drive

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • timppa811
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 856
                • Pohojammaa

                Mulla sama juttu. Mihinkään purkkiin ei saa yhteyttä, vaan heti tulee tuota vikakoodia. Aiemmin samalla koneella/kaapelilla toiminut moitteetta. Inpa FAQ:sta koitin katsella ja tarkistin asetukset ja pitäisi olla ok?

                Potilas e39 -02, Pitääkö tuolla edibias.ini tiedostossa olla tuo STD:OBD?

                1.4 IFH-0003: Data transmission HOST/Interface failed
                Reason 1: In the Ediabas.ini file, the interface is set to STD:OBD. However, you have connected an ADS connector.
                Solution 1: Modify the interface setting.
                Reason 2: The data transmission failed when sending (e.g. short circuit in the line).
                Solution 2: Get rid of the short circuit, for example.
                Reason 3: Connector not connected or no power supplied.
                Solution 3: Check whether the connector is connected and is supplied with power.

                Originally posted by Toni U. View Post
                Kävin äsken kokeilemassa muitakin kohtia, mutta tulee sama herja kuin airbagin kanssa: IFH-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED. Program will be stopped!

                Mitä tuo mahtaa kertoa?

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  Originally posted by JKK View Post
                  Näyttää siltä, että BM-technic on totaalisesti hävinnyt maailmankarrtalta. Ja sen myötä ko. puljun toimittama varsin hyvä INPA/DIS -asennusohjelmakaan ei enää toimi.

                  Voisiko joku näyttää suuntaa, mistä löytäisin INPA:n 5.0.4 (EA-X90) asennusfilut kätevästi. Tai jopa 5.0.6 -version. Netti on täynnä toimimattomia, rekisteröitymistä vaativia sivustoja, joista ei ole mitään hyötyä.
                  Miksi se asennusohjelma ei toimi? Jos sulla se serial minkä aikanaan oot saanu on tallessa niin toimii varsin mutkattomasti. Ainut että joudut vmware playerin lataamaan muualta ja muokkaan regeditillä sitä bmtechnicin hommaa että älyää että vmware asennettu ja osaa asentaa disin.
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • Rado
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 716

                    Bm-technicin ongelma oli vain tuo paketin mukana toimitettava yksi koodi.
                    JOS sattuu et läppäri hajoaa ei koko ohjelmaa saanu enään asentumaan toiseen.

                    Onneksi pyysin 3 koodia & asensin heti ensimmäisenä päivänä ohjelmiston 3 eri koneeseen.

                    Tietty nuokin hajovat joskus..

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      Ei ollut progmanille omaa topikkia ainakaan helposti löydettävissä, niin kysytään täällä.

                      Jostain syystä vm-waressa pyörivässä progmanissani näkyy jännitteenä aluksi 14.0v, mutta käytäessä tositoimiin se tipahtaa hetkessä 12.4v lukemaan ja pysyy siinä tekipä mitä tahansa.

                      En usko että arvot ovat todellisia, usb johtoni on sellaista mallia joka ei Inpalle jännitetietoja toimita ja progmanissakin ne pysyvät kokoajan tasaisina, tosin muuttuvat vain jossain välissä 14.0->12.4v

                      Miten tuon ominaisuuden saa poistettua?

                      Ohjelmoinnit pääsääntöisesti vaativat että jännite on yli 13.0v.

                      EDIT: vastaus sinällään löytyi, pitää aja cd levykuva joka sisältää muutaman tviikkauksen jotta toimii.

                      Ohjeissa on noiden muutosten tekeminen asennuksen aikana, mutta ei näköjään ohjeita miten ne tehdä jo olemassa olevaan järjestelmään.

                      Eikai siinä mitään muuta vaikeaa ole, mutta en keksi miten saan tuon virtuaalikoneen käynnistymään muuhun kuin progmannin shelliin.
                      Last edited by Rocla; 01-01-2014, 22:13.
                      Olli.

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by Rocla View Post
                        Ei ollut progmanille omaa topikkia ainakaan helposti löydettävissä, niin kysytään täällä.

                        Jostain syystä vm-waressa pyörivässä progmanissani näkyy jännitteenä aluksi 14.0v, mutta käytäessä tositoimiin se tipahtaa hetkessä 12.4v lukemaan ja pysyy siinä tekipä mitä tahansa.

                        En usko että arvot ovat todellisia, usb johtoni on sellaista mallia joka ei Inpalle jännitetietoja toimita ja progmanissakin ne pysyvät kokoajan tasaisina, tosin muuttuvat vain jossain välissä 14.0->12.4v

                        Miten tuon ominaisuuden saa poistettua?

                        Ohjelmoinnit pääsääntöisesti vaativat että jännite on yli 13.0v.

                        EDIT: vastaus sinällään löytyi, pitää aja cd levykuva joka sisältää muutaman tviikkauksen jotta toimii.

                        Ohjeissa on noiden muutosten tekeminen asennuksen aikana, mutta ei näköjään ohjeita miten ne tehdä jo olemassa olevaan järjestelmään.

                        Eikai siinä mitään muuta vaikeaa ole, mutta en keksi miten saan tuon virtuaalikoneen käynnistymään muuhun kuin progmannin shelliin.
                        Virtuaalikoneen levy pitää mountata koneelle sitten regeditilla voi vaihtaa progmanin explorer.exe:en kun avaa virtuaalilevyltä rekisteri tiedoston.

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Virtuaalikoneen levy pitää mountata koneelle sitten regeditilla voi vaihtaa progmanin explorer.exe:en kun avaa virtuaalilevyltä rekisteri tiedoston.
                          Joo kyllä minä sen tajusin.

                          Se mitä en tajunnut oli se etten ole koskaan sammuttanut virtuaalikonettani, vaan olen aina laitanut sen "standby" tilaan, joten se ei ole koskaan käynnistynyt uudelleen.

                          Kun käynnistin sen uudelleen niin sehän menikin explorer tyyliseen shelliin.

                          Pitää vielä illalla tutkia että mikä noista changes.iso kuvista on se joka toimii oman piuhani kanssa.
                          Olli.

                          Comment

                          • JKYL
                            BTCF Member
                            • Aug 2013
                            • 41
                            • Laukaa

                            INPA asentui ja käynnistyy koneella ok, ja obd-kaapelikin (k-can) vilauttaa valoa autoon kytkettäessä. Inpan täpät vaihtaa väriään mustiksi, mutten kuitenkaan saa yhteyttä autoon. Missähän vika?
                            Ohjelmana inpa 5.0.2, pyörii win7 xp-moodissa. Ajurit ja asetukset sekä inpan asennus tarkistettu useampaan kertaan.
                            Mites tuo kaapeli, onko k-can ok autoon e61 530da vm.2004?
                            Nuo inpan täpät ei taida kertoa mitään saadusta yhteydestä?
                            Last edited by JKYL; 04-01-2014, 08:20.
                            Vikakoodien luku ja nollaukset kaikkiin merkkeihin

                            Comment

                            • Dani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 3847
                              • Espoo

                              INPA v.1.41, toimiiko Win7 32-bit?
                              Täytyis asentaa läppärille uudestaan, mut arveluttaa vähän tuo Win7 :think
                              sigpic
                              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                              Comment

                              • böntti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2011
                                • 2857
                                • Tampere

                                Originally posted by Dani View Post
                                INPA v.1.41, toimiiko Win7 32-bit?
                                Täytyis asentaa läppärille uudestaan, mut arveluttaa vähän tuo Win7 :think
                                Miksi noin vanha inpa? Kysyn ihan mielenkiinnosta että onko siitä jotain hyötyä.
                                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎