Otin hansikaslokeron takana/alapuolella olevan "suojalevyn" (about 15x30cm) irti vetämällä ulospäin, sieltä paljastui boxi jossa nämä kolme liitintä. Mistähän ja miten oikeat väylän liittimet mahtaisi löytyä :think
Noniin eli valomoduulin (LCM) liittimet nappasit irti . Täällä foorumillakin on juttua tuosta väylän jumisesta ja mistä ne se liitosrima löytyy. Eli hanskalokero pois niin alkaa ruveta näkymään hieman enemmän kuin kolme liitintä. Ohjeita löytyy vaikka tästä. WDS:stä myös löytyy ohjeita. Hanskalokeron irroitus ohjeet tästä.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Kohta kyselee koodia ja muista että toimii vain yhdessä koneessa eli valitse heti oikea kone.
Ei kysellyt mitään koodeja.
Hyvin meni lopulta asennus valmiiksi ja ohjelmistokin toimii...
Sitä en kyllä löytänyt mistä huoltotarpeen ilmaisimen saisi nollattua, täytyy tutkia, ei onneksi vielä tarvettakaan..
Ihan hyvältä kaikki näytti paitsi nuo kolme arvoa tuossa kuvassa:
Engine Load (mg/stroke) ylitti reilusti saisi olla 7 ja tulos oli 131
Air Use of the idle control valve oli 19 kun saisi olla 10
ja Total air use of air mass flow meter oli 19 kun saisi olla 20 välillä kävi ylikin sallitun...
Nyt sitten vain pitäisi tietää mitä nuo tarkoittavat ja onko niillä suurtakin vaikutusta/vaaraa?
joo elikkäs autona e39 528ia vm99 ja inpa versiota 5.0 , kun kytken tietokoneen autoon niin kaikki moottorinohjaus tiedot se näyttää mutta mihinkään muuhun ei pääse katselemaan esim ilmatakajousiin. mikäs mahtaa riivata... :think
Koitat lukea ilmeisestikin pelkästään sisätilan OBD-pistokkeen kautta?
Siitä pääsee ainoastaan moottorinohjaukseen ja vaihteistoon käsiksi, eli 20-pin -adapteri hankittava ja piuha konepellin alta löytyvään pistokkeeseen, niin rupeaa löytymään lisää moduuleita.
Kuljen arkipäivisin Rauman ohi ja muutama tuollainen 20-pin -adapteripiuha olisi ylimääräisenä, joten mikäli tarvetta niin heitä priva ja viilataan hinta sekä toimitus kohdalleen!
itselläni antaa e38 tälläiset:
42 speed signal frequency error 53
57 FGR frequency error 57
6 Vmin frequency error 4
mitä mahtaavat meinata? Osaan englantia mutta silti...
ja miksi e38 pääsee joihinkin kohtiin esim engine yms, mutta sitten e36 ei päästä mihinkään? Ohjelmistot INPA ja bmw carsoft, ja tosissaan e36 ei pääse mihinkään... löytyy se 20 pinninen ja siitä rs323---> usb. e38 taas näyttää muttei sekään kaikkea... apuva
-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
itselläni antaa e38 tälläiset:
42 speed signal frequency error 53
57 FGR frequency error 57
6 Vmin frequency error 4
mitä mahtaavat meinata? Osaan englantia mutta silti...
ja miksi e38 pääsee joihinkin kohtiin esim engine yms, mutta sitten e36 ei päästä mihinkään? Ohjelmistot INPA ja bmw carsoft, ja tosissaan e36 ei pääse mihinkään... löytyy se 20 pinninen ja siitä rs323---> usb. e38 taas näyttää muttei sekään kaikkea... apuva
E36 varten tarvitset ADS-piuhan. E38 voi myös tarvita ADS-piuhan riippuen vuosimallista.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
e38 autoni on vuosimallia 1995. Minulla on tämä piuha
plus tohon se OBD2--->rs323-->usb jatkuu ja tosta usb koneeseen. Mitäs näillä ohjelmilla tool32, winkfp ja ncsexpert tekee? Toi viimenen ei toimi win7 64, mutta kun yritin carsoftilla laittaa englannin kieltä tohon e38 eli ekana se read memory, sit write memory ja laitoin et english (uk) ni flash ja sano et sammuta 10sec auto, vaan eipä kieli vaihtunu..?
-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
e38 autoni on vuosimallia 1995. Minulla on tämä piuha
plus tohon se OBD2--->rs323-->usb jatkuu ja tosta usb koneeseen. Mitäs näillä ohjelmilla tool32, winkfp ja ncsexpert tekee? Toi viimenen ei toimi win7 64, mutta kun yritin carsoftilla laittaa englannin kieltä tohon e38 eli ekana se read memory, sit write memory ja laitoin et english (uk) ni flash ja sano et sammuta 10sec auto, vaan eipä kieli vaihtunu..?
Noita käytetään koodauksiin, moduulien flashäämiseen jne. Noita ohjelmia ei kannata mennä käyttämään, ennenkuin tietää mitä niillä tehdään. En nyt ihan varmaksi muista, mutta -95 e38 taisi vielä tarvita ADS-piuhan, että pääsee kaikki moduuleihin. NCS Expertin saat toimimaan kun laitat koneeseen virtuaali xp:n. NCS Expertillä sitten saat vaihdettua kielen.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment