Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inpa asennus ja asetukset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5030
    • Paimio

    Nyt löin kiinni tuon kaapelin tuohon E65 ja en pääse moottorin dataan käsiksi.

    N62 tuossa on mutta variant erroria (tms) heittää ja program stopped...

    Muihin kyllä näyttäisi pääsevän sisälle, vaihteistoon ja kaikkiin sisätilan ym juttuihin, mutta ei vaan moottoriin. Mistä lie johtuu?
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2979
      • Uusimaa

      Laiskuri kyselee: onko jossakin FAQ missä olisi koostettuna minkänlaisilla kaapeleilla pärjäisi:
      - E36 ja E46 20- napaisella pistokkeella
      - MOST adapteri flashaukseen.

      Itsellä D/K-CAN kaapeli ja IINPA, NS Ja DIS toimii loistavasti E46 ja E60:ssä.
      Pitäisi laajentaa repertuaaria ja mikä olisi optimaalinen kombinaatio, että pääsisi jopa yhdellä purkilla/kaapelilla E36 - E60/E90.
      Jos ostaa sellaisen keltaisen GT1-purnukan, se ilmeisesti riittää LCI E60:een saakka? Vai?
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        Originally posted by jaki View Post
        - E36 ja E46 20- napaisella pistokkeella
        - MOST adapteri flashaukseen.
        Laiskurille vastaus:

        1: ADS
        2: OPS
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2979
          • Uusimaa

          Originally posted by Dunky View Post
          Laiskurille vastaus:

          1: ADS
          2: OPS
          Laiskuri jatkaa: onko yhtä adapteria, joka ratkaisisi koko maailman ongelmat (lue kävisi e36 - e90)?
          Ja, pidän NCS:stä, koska sillä pääsee kivasti yksityiskohtiin. Toimiiko se kaikilla adaptereilla?
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            Originally posted by jaki View Post
            Laiskuri jatkaa: onko yhtä adapteria, joka ratkaisisi koko maailman ongelmat (lue kävisi e36 - e90)?
            Ja, pidän NCS:stä, koska sillä pääsee kivasti yksityiskohtiin. Toimiiko se kaikilla adaptereilla?
            Jos e90 tarvii dcan piuhan niin ei.
            Noita löytyy ads-obd johto, mikä toimii vm. ~88-06 ja sitten k+dcan piuhaa mikä toimii vm. 96-13

            Eli molemmilla toimii tuo 96-06 väli.
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2979
              • Uusimaa

              Originally posted by makkis View Post
              Jos e90 tarvii dcan piuhan niin ei.
              Noita löytyy ads-obd johto, mikä toimii vm. ~88-06 ja sitten k+dcan piuhaa mikä toimii vm. 96-13

              Eli molemmilla toimii tuo 96-06 väli.
              Juu, tullut vähän itsekin tutkittua (en siis ole patalaiska...). Eli tuollaisella ADS:lla pääsee vanhempiin ja tuollainen D-CAN jo löytyykin. Nuo ilmeisesti voi vaihtaa lennosta, niin, että Inpat DIS jne menee samoilla asetuksilla.
              Lisäksi pitänee hommata OPS, jotta saa kuituliitännän, muta toimiiko OPS myös NCS:n kanssa? Mainoksissa viitataan aina vain DIS:iin ja SSS:ään.
              Ja pitääko adapteriasetukset aina muuttaa, jos vekslaa OPS:n ja noiden muiden piuhojen välillä?
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                Originally posted by jaki View Post
                Lisäksi pitänee hommata OPS, jotta saa kuituliitännän, muta toimiiko OPS myös NCS:n kanssa?
                Tottahan toki toimii, onhan kyseessä tehtaan työkalut

                Originally posted by jaki View Post
                Ja pitääko adapteriasetukset aina muuttaa, jos vekslaa OPS:n ja noiden muiden piuhojen välillä?
                Pitää.
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2979
                  • Uusimaa

                  Jaaha. Tilasin vahingossa uuden K-CAN-johdon, kun piti tilata ADS. No, johto toimii ok, mutta sillä ei syty battery- eikä Ignition- täppä. Ilmeisesti tällaisia johtojakin sitten on olemassa, mistähän tuo johtuu? Eipä tuo nyt juuri haittaa, mutta olisihan se kiva saada ne palamaan.
                  Johdon mukana tuli 20-pin pyöreä välijohto, se ilmeisesti käy kaikkiin OBD-johtoihin?
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • _jake_
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 210
                    • Seinäjoki

                    Asensin Inpan 5.00 version ja oikea johto löytyy 328 -95 bemariin. Mitä minun täytyy tehdä ensimmäisenä, että saan laitteen toimimaan, että pystyn lukemaan vikakoodit ja livedatat ym.

                    Apu olisi tarpeen, en ymmärrä näistä mitään :think
                    E61 535d Lci M-Sport -08

                    Ex:
                    328i Orientblau M-Sport Cäbi '99

                    328i Hellrot M-Sport Coupe '96

                    Comment

                    • lurkki3
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 657
                      • ylivieska

                      mitä tehdä kun asensin inpan ja battery ja ignition täplät palaa mutta alareunassa ei näy valikkoja kuin 2kpl ja kun painaa script nappia niin herjaa ettei löydä jotain tiedostoa...
                      Last edited by lurkki3; 09-06-2013, 20:01.
                      E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                      Bagged e32
                      Ex E61 525d m-sport -06
                      Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                      Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                      Comment

                      • lurkki3
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 657
                        • ylivieska

                        pukkaa tällaista herjaa (Couldn't find INPA configuration file C:\EC-APPS\INPA\BIN\..\cfgdat\Script.ENG)
                        E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                        Bagged e32
                        Ex E61 525d m-sport -06
                        Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                        Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by lurkki3 View Post
                          pukkaa tällaista herjaa (Couldn't find INPA configuration file C:\EC-APPS\INPA\BIN\..\cfgdat\Script.ENG)
                          Scriptit puuttuu. Eli asennus ei ollut täydellinen. Koita toisella asennuspaketilla.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • teemu.k
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 493
                            • raahe

                            Bmw inpa ja e46 328i vm99

                            Pystyykö tuota inpa ohjelmaa lataamaan netistä? Kaapeli löytyy mutta levy joka tuli mukana on kadonnut jonnekkin. Olisiko kellään antaa linkkiä josta pystyn lataamaan varmasti toimivan ohjelman?:think

                            Autona e46 328i vm99.

                            Comment

                            • Krynx
                              BTCF Member
                              • Sep 2006
                              • 908
                              • á la Temmes

                              Ei sittenkään mitään. Toimii kuin junan vessa siperiassa
                              Last edited by Krynx; 24-06-2013, 20:26.
                              E39 525d -00
                              E39 523i-96
                              E30 316 -86

                              Comment

                              • bmwenthusiast
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2011
                                • 84
                                • Helsinki

                                Täällä on aiemminkin puitu kyseistä ongelmaa, mutta vastausta ei tunnu löytyvän.

                                Ongelmana on se, että K+Dcan USB -piuha antaa lukea moottorin koodit, mutta moniin muihin ei pääse käsiksi, kuten airbägeihin yms. Inpa antaa vain, että no response from control unit. Missä vika? Tuskin vika voi olla piuhassa kun moottoriinkin pääsee käsiksi?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎