Originally posted by jartsa02
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jartsa02 View PostVanhemman LCM2:n kanssa on kyllä suomi-autoissa sellaista valomuistia, että 0-asennossa palaa ajovalot (parkkiasennossa parkit ja valot päällä asennossa palaa ajovalot ja pitkät toimii) ja sitä ei koodaamalla saa pois.
Comment
-
-
-98 asti "scandinavian version" malleissa valomuisti oli tehty valomoduulista rippumattomalla diodikytkennällä jolloin valot syttyvät 0-asennossa. Tähän ei koodaamalla voida vaikuttaa. Sitten kun valomoduuleja on jälkeenpäin vaihdeltu niin voidaan saada aikaan että valot syttyvät 0 asennossa mutta eivät myöskään jää päälle "valot päällä" asennossa sytytysvirran katkaisun jälkeen (=uudemman mallin valomuisti). Minullakin on näin, mutta en ole nähnyt mitään syytä koodata toimintoa pois tai muuttaa kytkentää; koska mitään haittaa ei ominaisuuksita ole (suomessa ajaessa), toki ulkomaille lähtiessä voi olla ongelmana se että aina on vähintään parkit päällä...
Comment
-
-
Lainataanpas Zeniitin viestiä hieman muokattuna..
Originally posted by zeniitti View PostINPA (5.0.0) ja Ediabas (6.4.7) pelaa nätisti. Natiivi com-portti Windows 2000:ssa. NCS Expertistä käytössä versio 3.1.0 (Coapi V3.5.1 B).
Kun etenee seuraavan kaavan mukaisessa järjestyksessä, niin tulee seinä vastaan.
1. Avataan NCS Expert
2. File > Load profile > Expertmode > OK
3. File > edit profile “repxet”
4. car-keymemory > kaikkiin kolmeen boxiin valinnat > ok
5. testataan "consistency check" > on OK
6. Valitaan "FSW/PSW" > “from CVT” > valinnat kahteen boxiin > ok
7. testataan "consistency check" > on OK
8. File > save profile as > C:\NCSEXPER\PFL\FZG2.PFL > ok
9. File>edit profile>repxet>profile info> laitetaan nimeksi “FSW PSW MAN”
10. Select F1 (VIN/ZCS/FA) > select F3 (ZCS/FA f. ECU) > E46
11. Kyselee, että mihin moduliin (ECU) mennään (AKMB/ALSZ/EWS/KMB) > valitsen
COAPI-2062: error during reading coding data.
C_KMB46, FA_LESEN:ERROR_NO_FA
2. KMB / EWS ja tässä tulee seuraava error :
Central coding key is faulty.
Coapi-1000: error
L20
Tutkin asiaa netistä, niin osan noista moduuleista ei pidäkään toimia vuoden 2002 E46 (rajapyykkinä toimivuuden suhteen on ollut vissiin faceliftaus 2001 lopussa?). AKMB/ALSZ -moduuleiden kohdilla NCS tunnisti sen FG:n eli VIN-koodin, mutta FA-koodin kohta on tyhjä. Voisiko olla, että joku on koodaillut jotain auton aiemmassa historiassa ja samalla nuo tiedot autosta (FA-koodinpätkä) on menny jotenkin sekaisin, joten tiedot ei täsmää ja siksi tulisi tuo herja?
Comment
-
-
Originally posted by Auvinen View PostLainataanpas Zeniitin viestiä hieman muokattuna..
1. AKMB / ALSZ , niin ruutuun tulee seuraava vikailmoitus :
COAPI-2062: error during reading coding data.
C_KMB46, FA_LESEN:ERROR_NO_FA
2. KMB / EWS ja tässä tulee seuraava error :
Central coding key is faulty.
Coapi-1000: error
L20
Tutkin asiaa netistä, niin osan noista moduuleista ei pidäkään toimia vuoden 2002 E46 (rajapyykkinä toimivuuden suhteen on ollut vissiin faceliftaus 2001 lopussa?). AKMB/ALSZ -moduuleiden kohdilla NCS tunnisti sen FG:n eli VIN-koodin, mutta FA-koodin kohta on tyhjä. Voisiko olla, että joku on koodaillut jotain auton aiemmassa historiassa ja samalla nuo tiedot autosta (FA-koodinpätkä) on menny jotenkin sekaisin, joten tiedot ei täsmää ja siksi tulisi tuo herja?BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by jartsa02 View PostTuossa autossa on kyllä tuo FA-lista ja sen sieltä pitäisi löytyä. Onko tuossa nyt käytössä USB-piuha ja onko USB:n asetuksista säädetty "latency timer" arvoon 1, joka se pitää olla ehdottomasti .. muistelisin että joskus olisi NCS:n kanssa käynyt noin, kun tuo säätö on väärin.
Comment
-
-
Yritän saada aikaiseksi ensimmäistä koodausta tämän Youtube-pätkän mukaan.
Tälläistä virhettä tulee coapiReadSgGetFswPsw:n jälkeen:
coapi-2041:wrong ecu coding index-A_GM3:CODIERINDEX=05h
Ilmeisesti daten filet liian vanhoja, mistä uudet?Last edited by Rockwell; 14-08-2012, 00:29.BMW F31 330d M-Sport -13
ex. BMW F21 116i -13
ex. BMW 540i(g) Touring -01
ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
ex. BMW 316g -99
ex. BMW M5 Touring -92
ex. BMW 535i -91
ex. BMW M5 -91
ex. BMW 325i Touring -90
Comment
-
-
Minkä coding indexin se antaa, kun yrität lukea GM3:sta; siis siinä ikkunassa, joka kertoo käytettävät PRG- ja IPO-filut? Jos siinä on joku muu kuin tuo 05, niin kokeile vaihtaa se siinä ikkunassa. GM3:ia on CI:llä 01, 04, 05 ja 10.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Täytyy päivällä tarkistaa.
Yritin lukea NCS Dummy versiolla 0.5.0.5 FSW_PSW.TRC-tiedostoa jos sillä olisi selvinnyt mikä module se on niin ihan sama minkä GM3 modulen valitsee niin tulee virhe:
[E] 00:56:21 An error occurred while reading "C:\NCSEXPER\WORK\FSW_PSW.TRC": Unresolved function keyword "LASTBEREICHSKENNFELD". Make sure chassis and module match those of the trace file.
Miksiköhän SYSDATEN.TRC:ssä VIN on väärä? Tiedosto päivätty samaan aikaan kuin FSW_PSW.TRC. Muistaakseni NCS expert:ssä se oli kuitenkin oikein.BMW F31 330d M-Sport -13
ex. BMW F21 116i -13
ex. BMW 540i(g) Touring -01
ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
ex. BMW 316g -99
ex. BMW M5 Touring -92
ex. BMW 535i -91
ex. BMW M5 -91
ex. BMW 325i Touring -90
Comment
-
-
Laittaisko joku ihan tarkan ohjeen (esim. kohta 1,kohta 2,jne) miten -04 x3:sta 3.0d sais ton valomuistin koodattua niin että ei aina tarviis niitä valoja päälle napata, samaan tapaan siis mitä esim e39:ssä.
Toisen autoa pitäs ropeltaa niin hieman arka olen ominpäin tekemään kun en niin paljoa ole ncs:llä touhunnut...näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
NCS Tagfahrlicht
Originally posted by OneAndOnly View PostLaittaisko joku ihan tarkan ohjeen (esim. kohta 1,kohta 2,jne) miten -04 x3:sta 3.0d sais ton valomuistin koodattua niin että ei aina tarviis niitä valoja päälle napata, samaan tapaan siis mitä esim e39:ssä.
Toisen autoa pitäs ropeltaa niin hieman arka olen ominpäin tekemään kun en niin paljoa ole ncs:llä touhunnut...__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Asiasta kukkalaatikkoon...
Tuli totuttua bensaseiskassa automaattistarttiin ja ihmettelen miksi on jätetty dieselissä pois, siinähän sille olisi melkeempä enemmän käyttöä kun saa yleensä hieman pitempään sahatakkin
Onko kukaan tutustunut onko ews:ssä eroa bensa vs. diesel, saako tuon vain koodattua käyttöön?
Äkkiähän tuo selviää kun tökkää koneen kii mutta ajattelin huvikseni nyt herättää keskutelua- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Comment