Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Originally posted by jartsa02 View Post
    Vanhemman LCM2:n kanssa on kyllä suomi-autoissa sellaista valomuistia, että 0-asennossa palaa ajovalot (parkkiasennossa parkit ja valot päällä asennossa palaa ajovalot ja pitkät toimii) ja sitä ei koodaamalla saa pois.
    Ok, en oo törmänny.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Perlenbacher
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2010
      • 1103
      • Suomi

      Joops, 9/99 suomiE39:ssä xenoneilla on ainakin tuollainen funktio.

      Comment

      • Jakuza
        BTCF Member
        • Nov 2006
        • 516
        • Brisbane

        Originally posted by jartsa02 View Post
        Vanhemman LCM2:n kanssa on kyllä suomi-autoissa sellaista valomuistia, että 0-asennossa palaa ajovalot (parkkiasennossa parkit ja valot päällä asennossa palaa ajovalot ja pitkät toimii) ja sitä ei koodaamalla saa pois.
        Broidilla oli juurikin näin e39 -97 suomipommissa, mutta tuon sai kyllä koodattua pois ncs:llä. Muistaakseni joutui kyllä muuttamaan useamman rivin, eli pelkkä "tagfahrlicht -> nicht activ" tms. ei riittänyt.

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          -98 asti "scandinavian version" malleissa valomuisti oli tehty valomoduulista rippumattomalla diodikytkennällä jolloin valot syttyvät 0-asennossa. Tähän ei koodaamalla voida vaikuttaa. Sitten kun valomoduuleja on jälkeenpäin vaihdeltu niin voidaan saada aikaan että valot syttyvät 0 asennossa mutta eivät myöskään jää päälle "valot päällä" asennossa sytytysvirran katkaisun jälkeen (=uudemman mallin valomuisti). Minullakin on näin, mutta en ole nähnyt mitään syytä koodata toimintoa pois tai muuttaa kytkentää; koska mitään haittaa ei ominaisuuksita ole (suomessa ajaessa), toki ulkomaille lähtiessä voi olla ongelmana se että aina on vähintään parkit päällä...

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            Originally posted by Perlenbacher View Post
            Joops, 9/99 suomiE39:ssä xenoneilla on ainakin tuollainen funktio.
            Noin uudessa ei enää pitäisi olla. Olisiko joku rakennellut, tai maahantuoja tehnyt "vanhojen kuvien mukaan".

            Comment

            • jartsa02
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 1131
              • Helsinki

              Originally posted by WSE1 View Post
              Noin uudessa ei enää pitäisi olla. Olisiko joku rakennellut, tai maahantuoja tehnyt "vanhojen kuvien mukaan".
              Uudemman LCM3:n saa kyllä toimimaan tuollee sopivasti koodailemalla.
              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

              Comment

              • Auvinen
                Newbiemmer
                • Sep 2009
                • 28
                • Varkaus

                Lainataanpas Zeniitin viestiä hieman muokattuna..

                Originally posted by zeniitti View Post
                INPA (5.0.0) ja Ediabas (6.4.7) pelaa nätisti. Natiivi com-portti Windows 2000:ssa. NCS Expertistä käytössä versio 3.1.0 (Coapi V3.5.1 B).

                Kun etenee seuraavan kaavan mukaisessa järjestyksessä, niin tulee seinä vastaan.

                1. Avataan NCS Expert
                2. File > Load profile > Expertmode > OK
                3. File > edit profile “repxet”
                4. car-keymemory > kaikkiin kolmeen boxiin valinnat > ok
                5. testataan "consistency check" > on OK
                6. Valitaan "FSW/PSW" > “from CVT” > valinnat kahteen boxiin > ok
                7. testataan "consistency check" > on OK
                8. File > save profile as > C:\NCSEXPER\PFL\FZG2.PFL > ok
                9. File>edit profile>repxet>profile info> laitetaan nimeksi “FSW PSW MAN”
                10. Select F1 (VIN/ZCS/FA) > select F3 (ZCS/FA f. ECU) > E46
                11. Kyselee, että mihin moduliin (ECU) mennään (AKMB/ALSZ/EWS/KMB) > valitsen
                1. AKMB / ALSZ , niin ruutuun tulee seuraava vikailmoitus :

                COAPI-2062: error during reading coding data.
                C_KMB46, FA_LESEN:ERROR_NO_FA

                2. KMB / EWS ja tässä tulee seuraava error :

                Central coding key is faulty.
                Coapi-1000: error
                L20

                Tutkin asiaa netistä, niin osan noista moduuleista ei pidäkään toimia vuoden 2002 E46 (rajapyykkinä toimivuuden suhteen on ollut vissiin faceliftaus 2001 lopussa?). AKMB/ALSZ -moduuleiden kohdilla NCS tunnisti sen FG:n eli VIN-koodin, mutta FA-koodin kohta on tyhjä. Voisiko olla, että joku on koodaillut jotain auton aiemmassa historiassa ja samalla nuo tiedot autosta (FA-koodinpätkä) on menny jotenkin sekaisin, joten tiedot ei täsmää ja siksi tulisi tuo herja?

                Comment

                • jartsa02
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 1131
                  • Helsinki

                  Originally posted by Auvinen View Post
                  Lainataanpas Zeniitin viestiä hieman muokattuna..



                  1. AKMB / ALSZ , niin ruutuun tulee seuraava vikailmoitus :

                  COAPI-2062: error during reading coding data.
                  C_KMB46, FA_LESEN:ERROR_NO_FA

                  2. KMB / EWS ja tässä tulee seuraava error :

                  Central coding key is faulty.
                  Coapi-1000: error
                  L20

                  Tutkin asiaa netistä, niin osan noista moduuleista ei pidäkään toimia vuoden 2002 E46 (rajapyykkinä toimivuuden suhteen on ollut vissiin faceliftaus 2001 lopussa?). AKMB/ALSZ -moduuleiden kohdilla NCS tunnisti sen FG:n eli VIN-koodin, mutta FA-koodin kohta on tyhjä. Voisiko olla, että joku on koodaillut jotain auton aiemmassa historiassa ja samalla nuo tiedot autosta (FA-koodinpätkä) on menny jotenkin sekaisin, joten tiedot ei täsmää ja siksi tulisi tuo herja?
                  Tuossa autossa on kyllä tuo FA-lista ja sen sieltä pitäisi löytyä. Onko tuossa nyt käytössä USB-piuha ja onko USB:n asetuksista säädetty "latency timer" arvoon 1, joka se pitää olla ehdottomasti .. muistelisin että joskus olisi NCS:n kanssa käynyt noin, kun tuo säätö on väärin.
                  BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                  Comment

                  • Auvinen
                    Newbiemmer
                    • Sep 2009
                    • 28
                    • Varkaus

                    Originally posted by jartsa02 View Post
                    Tuossa autossa on kyllä tuo FA-lista ja sen sieltä pitäisi löytyä. Onko tuossa nyt käytössä USB-piuha ja onko USB:n asetuksista säädetty "latency timer" arvoon 1, joka se pitää olla ehdottomasti .. muistelisin että joskus olisi NCS:n kanssa käynyt noin, kun tuo säätö on väärin.
                    COM-portista lähtee piuha.

                    Comment

                    • Rockwell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 1713
                      • Helsinki

                      Yritän saada aikaiseksi ensimmäistä koodausta tämän Youtube-pätkän mukaan.

                      Tälläistä virhettä tulee coapiReadSgGetFswPsw:n jälkeen:

                      coapi-2041:wrong ecu coding index-A_GM3:CODIERINDEX=05h

                      Ilmeisesti daten filet liian vanhoja, mistä uudet?
                      Last edited by Rockwell; 14-08-2012, 00:29.
                      BMW F31 330d M-Sport -13
                      ex. BMW F21 116i -13
                      ex. BMW 540i(g) Touring -01
                      ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                      ex. BMW 316g -99
                      ex. BMW M5 Touring -92
                      ex. BMW 535i -91
                      ex. BMW M5 -91
                      ex. BMW 325i Touring -90

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        Minkä coding indexin se antaa, kun yrität lukea GM3:sta; siis siinä ikkunassa, joka kertoo käytettävät PRG- ja IPO-filut? Jos siinä on joku muu kuin tuo 05, niin kokeile vaihtaa se siinä ikkunassa. GM3:ia on CI:llä 01, 04, 05 ja 10.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Rockwell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 1713
                          • Helsinki

                          Täytyy päivällä tarkistaa.

                          Yritin lukea NCS Dummy versiolla 0.5.0.5 FSW_PSW.TRC-tiedostoa jos sillä olisi selvinnyt mikä module se on niin ihan sama minkä GM3 modulen valitsee niin tulee virhe:
                          [E] 00:56:21 An error occurred while reading "C:\NCSEXPER\WORK\FSW_PSW.TRC": Unresolved function keyword "LASTBEREICHSKENNFELD". Make sure chassis and module match those of the trace file.

                          Miksiköhän SYSDATEN.TRC:ssä VIN on väärä? Tiedosto päivätty samaan aikaan kuin FSW_PSW.TRC. Muistaakseni NCS expert:ssä se oli kuitenkin oikein.
                          BMW F31 330d M-Sport -13
                          ex. BMW F21 116i -13
                          ex. BMW 540i(g) Touring -01
                          ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                          ex. BMW 316g -99
                          ex. BMW M5 Touring -92
                          ex. BMW 535i -91
                          ex. BMW M5 -91
                          ex. BMW 325i Touring -90

                          Comment

                          • OneAndOnly
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2009
                            • 441
                            • Nurmes

                            Laittaisko joku ihan tarkan ohjeen (esim. kohta 1,kohta 2,jne) miten -04 x3:sta 3.0d sais ton valomuistin koodattua niin että ei aina tarviis niitä valoja päälle napata, samaan tapaan siis mitä esim e39:ssä.

                            Toisen autoa pitäs ropeltaa niin hieman arka olen ominpäin tekemään kun en niin paljoa ole ncs:llä touhunnut...
                            näillä mennään:
                            Bmw e46 320d
                            Suzuki Hayabusa 1300R

                            Ex:
                            Volvo XC70 D5 AWD -10
                            Volvo V70 D5 -02
                            Volvo V70 T5 -98
                            VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                            BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                            -----------------------------

                            Comment

                            • e46touring
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1327
                              • Tornio

                              NCS Tagfahrlicht

                              Originally posted by OneAndOnly View Post
                              Laittaisko joku ihan tarkan ohjeen (esim. kohta 1,kohta 2,jne) miten -04 x3:sta 3.0d sais ton valomuistin koodattua niin että ei aina tarviis niitä valoja päälle napata, samaan tapaan siis mitä esim e39:ssä.

                              Toisen autoa pitäs ropeltaa niin hieman arka olen ominpäin tekemään kun en niin paljoa ole ncs:llä touhunnut...
                              Guuglaappas NCS , Tagfahrlicht esim tässä E46 : een ohje http://www.youtube.com/watch?v=cLzGu...eature=related
                              __________________________________________________ ____________
                              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Asiasta kukkalaatikkoon...
                                Tuli totuttua bensaseiskassa automaattistarttiin ja ihmettelen miksi on jätetty dieselissä pois, siinähän sille olisi melkeempä enemmän käyttöä kun saa yleensä hieman pitempään sahatakkin
                                Onko kukaan tutustunut onko ews:ssä eroa bensa vs. diesel, saako tuon vain koodattua käyttöön?

                                Äkkiähän tuo selviää kun tökkää koneen kii mutta ajattelin huvikseni nyt herättää keskutelua
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎