Originally posted by Benzi87
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
-
-
Originally posted by Dunky View PostEipä tuolla asenteella liikkeellä olevaa viitsi kukaan neuvoa... OTA screen shotti profilesta niin katsotaan mikä v.ttu mättää
Vai oliko omasta mielestä neuvot tarpeeksi päteviä kuten: "Säädä profiilia"?
Säätää voi monella tavalla ja jos ohjelmasta ei ole aikasempaa kokemusta niin eikö olisi parempi antaa neuvona vaikka esim. säätöjä mitä voi kokeilla tai vinkkiä tarkemmin mistä kannattaa alkaa säätämään?
Jottei mene ihan OT:ksi niin Car memoryn kautta pystyy laittaan active tilaan ton "TAGFAHRLICHT" mutta ei silti jostain syystä ala pelaan.
Pitäiskö siis noiden "Key memoryjen" näkyä automaattisesti valikossa tuon "car memoryn" alla vai pitääkö johonki käydä laittamassa jotain rukseja jotta ne tulee näkyviin?
Otan niitä screen shotteja hetken päästä kun saan läppärin kiinni autoon.
Comment
-
-
Eli tais nyt selvitä minkä takia ei ole onnistunut tuo ohjelmointi.
Kun olen muokannut "aktiv" tilaan alla olevat.
DWA
QUIT_OPT_ENTSCH ja
QUIT_OPT_SCHAERF
ja tallentanut nimellä FSW_PSW.MAN.
Siirrän takas ecuun niin jostain syystä DWA ja QUIT_OPT_ENTSCH menee takaisin "nicht_aktiv" tilaan.
QUIT_OPT_SCHAERF pysyy kyllä tilassa "aktiv".
Mistä vois johtua?
En kerennyt ottamaan screenshotteja niistä asetuksista kun loppu läppäristä akku.
Eli jos jaksan niin käyn vielä tänään ottamassa ne shotit.
Comment
-
-
Mitä profiilia käytät? Jotain vikaa siinä kyllä varmaan on nyt.
Revtorin tekemä profiili taitaa olla melkeen kaikilla käytössä, sillä on ainakin onnistunut kaikki oleellinen, löytynee netistä ja muistaakseni esim bimmerforumssin diagnostic osion alta.
Siellä on muutenkin ihan hyvin tietoa.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
www.bmwcoding.com on myös hyvä.
Olen sitä mieltä, että perusasiat pitää opetella ITSE. Kyllä ne ihan varmasti saa pelittämään, kun kaikki muutkin ovat saaneet. Nämä NCSsät on niin hepuhepusoftia, että niiden filosofia (lue toimintaperiaate) pitää opetella todella parusteellisesti, jotta ei sotke kaikkia paikkoja jne.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostMitä profiilia käytät? Jotain vikaa siinä kyllä varmaan on nyt.
Revtorin tekemä profiili taitaa olla melkeen kaikilla käytössä, sillä on ainakin onnistunut kaikki oleellinen, löytynee netistä ja muistaakseni esim bimmerforumssin diagnostic osion alta.
Siellä on muutenkin ihan hyvin tietoa.Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Latasin tuolta profilin. (Download NCS Dummy)
Otin sen käyttöön.
Tein edelleen kaikki samanlain miten sivun 17 ohjeissa on.(http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=168)
Edelleen tekee saman että kun lataan muokatun ohjelman takas ecuun niin:
DWA ja QUIT_OPT_ENTSCH menee takaisin "nicht_aktiv" tilaan
Originally posted by jaki View PostOlen sitä mieltä, että perusasiat pitää opetella ITSE.Nämä NCSsät on niin hepuhepusoftia, että niiden filosofia (lue toimintaperiaate) pitää opetella todella parusteellisesti, jotta ei sotke kaikkia paikkoja jne.
Ja ite olen sitä mieltä että jos on jostain epävarma niin pyytää neuvoja ENNEN ku sekoittaa jotain.
En kai mä tänne kirjoittais jos olisin guru nuiden vehkeiden kans!
Jospa tuota luovuttais nyt muutamaksi päivää.Last edited by Benzi87; 13-02-2013, 01:23.
Comment
-
-
Mulla oli sama ongelma, eli vaikka kaiken teki oikein, ei muutosta tapahtunut.
Profiilin säätely auttoi, en nyt tarkkaan muista mitä muutin mutta kuitenkin.
Ainakin noi muutin mitä sanoit että olit sieltä car-key memorysta vaihtanut, mut olikohan sieltä oikean ylänurkan napin alta jotain rukseja mitä piti laittaa ja jossain kohdassa luki jotain FSW_PSW.MAN, luulen että se on se ratkaiseva juttu
Mutta tosiaan paljon on näihin olemassa ohjeita ja neuvoja, mutta ne tärkeimmät jää kyllä helposti löytämättä.
Itsellä oli pitkään dissit ja moni muu toimimattomana kun ohjeita ei löytynyt, 100 sivua sai lueskella topikkeja ja ihan vahingossa sitten löytyi pienen pieni ohje että muuttaa ediabas.iniin verkko-osoitteen ja portin ja kas kummaa nehän lähti pelaamaan, eihän sitäkään duunailtu kuin puoli vuotta ja mistään ei kyllä meinannut ohjeita tuohon löytää.
Nyttenkin mulla on vielä yhteysongelmaa Progmanin kanssa, mutta kun apuja ei saa ja ohjeita ei löydy.
Ja kuvittelisin että syynä on joku pikku juttu kuten dissinkin kanssa.
Pitäs tehdä tällaisten topikkien ekaan viestiin semmoinen troubleshoot tyyppinen postaus jossa olis ne asennusohjeista puuttuvat perusasetukset ja yleisimmät vikatilanteet, helpottaisi samojen ongelmien toistuvaa neuvomista ym.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Oliskohan tässä kuvassa tuohon alimpaan ruksi, itse ainakin laitoin ja nyt pelaa.
Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
No itse en ole tehnyt kuten noissa ohjeissa vaan ottanut basic functions alta muistaakseni CoapiReadSgGetFswPsw jolloin siihen voi antaa suoraan tiedostonnimeksi FSW_PSW.MAN jota olen muokannut, talentanut ja tehnyt sg codieren jobin.
Tämä ainakin toiminut.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
530 da 12/03 E60 oli pari vuotta sitten valopäivityksessä (merkkiliikkeessä). Xenonien vaihdon yhteydessä uusiksi meni tietty valomoduuli (LM1 => LM2). Eipä tässä mitään, mutta kun DIS V57 ei ole kunnolla(??) tunnistanut tuota uutta kikkaretta (rivi LM2 muuttuu mustaksi, eli on tunnistettu autossa olevaksi, mutta edestä jää ! tai x pois vikakoodinluvun yhteydessä). Huvikseni koitin Inpallakin lukea koodit, mutta mitään valoihin liittyvää moduulia se ei autosta löydä.
Onko nyt käynyt niin, että tuon koodaus on jotenkin vaiheessa? Olisi sikäli outoa, että kaikki kyllä toimii.
Jos tuota on tarvis NCS:llä käskyttää, niin miten se menee?
VO:ta en uskalla suoraan tuolle lukea, jos sieltä hyppää kuitenkin vanhan moduulin tiedot.
BMWcodingsilla on kyllä ohjeet LM1 päivittämisestä LM2:ksi, mutta siinä on kyse käytetystä osasta.Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Originally posted by tiakri View PostOsaisiko joku sanoa että E90 LCI:ssä pystyykö NCS Expertillä koodaamaan sellaisen ominaisuuden päälle että kun laittaa pakin päälle niin oikeanpuoleinen sivupeili tilttaa alaspäin, ts. näkee katukiveyksen?
Ei toimi muuten, ja ilmeisesti tulee premium packagessa mukana."Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
Comment