Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    Itse asiassa ei sitä varustelistaa tai ZCS:ää tarvitse muokata, autohan oli alunperin manuaali. Todennäköisesti vaihdettu moduuli on EWS. Lukee vaan FA:N/ZCS:n siltä toiselta moduulilta, kirjoittaa sen EWS:ään ja sitten koodaa vaihdetut purkit. Lisäksi toki moottorinohjaimen flässäys. Siitä en ole varma että onko E46:ssa auto coding flag -systeemi, jos on niin ne pitää nollata.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • Indigoah
      Bimmer Rookie
      • Jan 2004
      • 103
      • Oulu

      Ongelmana CIC-kontrollerin naittaminen yhteen vanhan CCC-navin kanssa. Valot palaa, mutta mitään ei tapahdu.

      Johdot on oikein ja ZBE2 löytyy uif-listalta. Jos vaihtaa auton valmistusajankohdaksi #0908, niin NCS tykyttää pelkkää CIC-navia, vaikka tuolloin on ollut tarjolla vain CCC uudemmalla ohjaimella. Tällöin myös ZBE2 löytyy vaihtoehdoista ja sitä voi puukottaa mielin määrin. Jos käyttää #0308, niin löytyy CCC APPL ym muut , mutta ZBE2 jää näkymättä.

      CAPPL:iin vaihtettu ohjaimen tyypiksi Low with slopes (ilmeisesti oikea), mutta ei auta.
      Mitä vielä voi tehdä? Jossain luki että CCC most/gw pitäisi päivittää uusimpaan mahdolliseen versioon, mutta se nyt olisi viimeinen vaihtoehto alkaa tekemään. Sen verran kokeilin, että uudempi sw siihen olisi tarjolla, mutta ehkä pelkällä obd-kaapelilla jätän sen tekemättä
      F11 530d M-Sport

      ex.
      E91, E61, E39, E46, E36

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        Kyllä se CCC:n gateway vaatii päivitystä. Siihen on kaksi eri softavaihtoehtoa olemassa, yksi kummallekkin ohjaintyypille. Winkfp käsittääkseni aina tarjoaa update zusbilla CIC-ohjaimen softaa.

        Laita #0908 + $6VA niin pitäisi muistaakseni alkaa näkymään oikeat laitteet.
        Last edited by böntti; 20-04-2015, 17:56.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • Tony0
          Bimmer Rookie
          • Oct 2013
          • 172
          • Parkano

          Originally posted by böntti View Post
          Itse asiassa ei sitä varustelistaa tai ZCS:ää tarvitse muokata, autohan oli alunperin manuaali. Todennäköisesti vaihdettu moduuli on EWS. Lukee vaan FA:N/ZCS:n siltä toiselta moduulilta, kirjoittaa sen EWS:ään ja sitten koodaa vaihdetut purkit. Lisäksi toki moottorinohjaimen flässäys. Siitä en ole varma että onko E46:ssa auto coding flag -systeemi, jos on niin ne pitää nollata.
          Oon vähän vielä noviisi näissä hommissa eli mitäs tuo moottorinohjaimen flässäys pitää sisällään?

          Comment

          • Indigoah
            Bimmer Rookie
            • Jan 2004
            • 103
            • Oulu

            Originally posted by böntti View Post
            Kyllä se CCC:n gateway vaatii päivitystä. Siihen on kaksi eri softavaihtoehtoa olemassa, yksi kummallekkin ohjaintyypille. Winkfp käsittääkseni aina tarjoaa update zusbilla CIC-ohjaimen softaa.

            Laita #0908 + $6VA niin pitäisi muistaakseni alkaa näkymään oikeat laitteet.
            Okei, eli päivityshommia tiedossa.

            Onko mahdollista päivittää pelkkä CCC gateway, vai pitääkö ne muutkin CCC:n osat päivittää samalla? Onko tämä päivitys nyt se kuuluisa yli yön kestävä riskialtis operaatio, minkä lopputuloksena saa itselleen syyn tilata NBT:n, kun CCC on jumissa Vai uskaltaako tehdä auto käynnissä laadukkaalla obd-kaapelilla Winkfp:tä käyttäen? Ista P:tä en ole vielä "lahdelta" löytänyt kunnollisena versiona.
            F11 530d M-Sport

            ex.
            E91, E61, E39, E46, E36

            Comment

            • SVantte
              Newbiemmer
              • Feb 2007
              • 5
              • Keminmaa

              usb kaapelia ncs:lle

              Tere,

              en tiedä kuinka paljon OT tämä nyt menee kun en moista löytänyt, mutta koitin etsiskellä suosituksia kaapeleista mitä osaajat ovat ostaneet?

              aiemmin ollut carsoftin mikäliekaapeli, ja inpalla saanut nollailtua sen kautta huollot ym vikakoodeja tutkiskellut, mutta nyt ois tarkotus testailla koodausta ncs:llä (ja aloitella sieltä LCM:stä, kuten on moneen kohtaan kehotettu. )

              Kohteina olis -99 e39 ja -00 e46.

              Eli, tekeekös tällaisella riittävästi?


              Edittiä: ja tähän lisäksi tulee tietty se adapter pyörylään
              Last edited by SVantte; 20-04-2015, 19:32. Reason: Tarkennettu
              E39, 523i, -99, M-sport pack, Orient Blau

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2857
                • Tampere

                Originally posted by Tony0 View Post
                Oon vähän vielä noviisi näissä hommissa eli mitäs tuo moottorinohjaimen flässäys pitää sisällään?
                WinKFP:llä ajetaan moottorinohjaimeen manuaalilaatikon kanssa toimiva ohjelmisto. Virtalähde on syytä olla kunnollinen ja interfaceksi melkei ICOM tai OPPS. Hyvällä k-line-kaapelilla tuo voi myös onnistua, en ole kuitenkaan kokeillut.

                Originally posted by Indigoah View Post
                Okei, eli päivityshommia tiedossa.

                Onko mahdollista päivittää pelkkä CCC gateway, vai pitääkö ne muutkin CCC:n osat päivittää samalla? Onko tämä päivitys nyt se kuuluisa yli yön kestävä riskialtis operaatio, minkä lopputuloksena saa itselleen syyn tilata NBT:n, kun CCC on jumissa Vai uskaltaako tehdä auto käynnissä laadukkaalla obd-kaapelilla Winkfp:tä käyttäen? Ista P:tä en ole vielä "lahdelta" löytänyt kunnollisena versiona.
                Voi päivittää pelkän gatewayn data-tiedoston, jos on käytettävissä sama sp-daten-versio millä CCC on aiemmin flässätty. Monesti CCC:ssä on uusin softa eli tämä onnistuu. Tuo data on 25 kilotavua eli siinä ei mene kuin hetki ja melkein vois ihan k-line/d-canilla vetää. Eli force program program pois päältä WinKFP:n asetuksista ja sitten choose ZUSB, valitaan CC6260 ja sieltä se toinen ZUSB. En osaa sanoa että voiko tehdä auto käynnissä, ainakin CIC:n most gatewayn flässäys katkaisee kaiken väylälikenteen eli moottori sammuu jne.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  Originally posted by böntti View Post
                  Hyvällä k-line-kaapelilla tuo voi myös onnistua, en ole kuitenkaan kokeillut.



                  Ei onnistu. Ei lähde menemään softa sisään. Käyttää dme semmosta yhteystyyppiä flässäyksessä mihin ei usb piuhoissa älli piisaa.
                  Jos sattuu että lähteeki menemään niin onnistumisprosentti on melko kehno.
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • Kissvesala
                    Moderator
                    • Jun 2010
                    • 3110
                    • Liminka

                    Originally posted by Indigoah View Post
                    Ongelmana CIC-kontrollerin naittaminen yhteen vanhan CCC-navin kanssa. Valot palaa, mutta mitään ei tapahdu.

                    Johdot on oikein ja ZBE2 löytyy uif-listalta. Jos vaihtaa auton valmistusajankohdaksi #0908, niin NCS tykyttää pelkkää CIC-navia, vaikka tuolloin on ollut tarjolla vain CCC uudemmalla ohjaimella. Tällöin myös ZBE2 löytyy vaihtoehdoista ja sitä voi puukottaa mielin määrin. Jos käyttää #0308, niin löytyy CCC APPL ym muut , mutta ZBE2 jää näkymättä.

                    CAPPL:iin vaihtettu ohjaimen tyypiksi Low with slopes (ilmeisesti oikea), mutta ei auta.
                    Mitä vielä voi tehdä? Jossain luki että CCC most/gw pitäisi päivittää uusimpaan mahdolliseen versioon, mutta se nyt olisi viimeinen vaihtoehto alkaa tekemään. Sen verran kokeilin, että uudempi sw siihen olisi tarjolla, mutta ehkä pelkällä obd-kaapelilla jätän sen tekemättä
                    Minä voin käyä tuon naplaamassa ohi mennen. Vartin homma icomilla vetästä sekä data että program. Jos haluat ite huitasta niin oikea zusb on se 36 loppunen.
                    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                    Kissvesala.fi
                    Priva tai o443424479

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2857
                      • Tampere

                      Originally posted by Kissvesala View Post
                      Ei onnistu. Ei lähde menemään softa sisään. Käyttää dme semmosta yhteystyyppiä flässäyksessä mihin ei usb piuhoissa älli piisaa.
                      Jos sattuu että lähteeki menemään niin onnistumisprosentti on melko kehno.
                      Itse asiassa muistin että yhden e39 dme:n olen flässännyt ihan k-line-kaapelilla (pöydällä, tämä ei kyllä vaikuta asiaan). D-can on vähän semmonen että sillä ei toimi kaikki muutkaan jutut ku flässäys.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2857
                        • Tampere

                        Originally posted by Kissvesala View Post
                        Minä voin käyä tuon naplaamassa ohi mennen. Vartin homma icomilla vetästä sekä data että program. Jos haluat ite huitasta niin oikea zusb on se 36 loppunen.
                        Tarviiko sitä programia vetää kun se on molemmissa zusbeissa sama?
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • Kissvesala
                          Moderator
                          • Jun 2010
                          • 3110
                          • Liminka

                          Originally posted by böntti View Post
                          Itse asiassa muistin että yhden e39 dme:n olen flässännyt ihan k-line-kaapelilla (pöydällä, tämä ei kyllä vaikuta asiaan). D-can on vähän semmonen että sillä ei toimi kaikki muutkaan jutut ku flässäys.
                          Winkfp valittee ite sen yhteystyypin "ecu internal Adress" ja yhen kline piuhalla flässäämän aletun dde poksin kävin talvella icomilla pelastaan ku oli kline kyykänny eikä menny sillä loppuun saakka. En nyt väitä etteikö periaatteessa ole mahollista, mutta ite en kyllä lähtis koittamaan jos ei ole jotaki back up pläniä takataskussa!
                          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                          Kissvesala.fi
                          Priva tai o443424479

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2857
                            • Tampere

                            Originally posted by Kissvesala View Post
                            Winkfp valittee ite sen yhteystyypin "ecu internal Adress" ja yhen kline piuhalla flässäämän aletun dde poksin kävin talvella icomilla pelastaan ku oli kline kyykänny eikä menny sillä loppuun saakka. En nyt väitä etteikö periaatteessa ole mahollista, mutta ite en kyllä lähtis koittamaan jos ei ole jotaki back up pläniä takataskussa!
                            Ei se internal address tuota tarkoita. Se meinaa että ohjainlaitteen väyläosoite on kiinteästi koodattu .prg-tiedostoon, ei ole jobia jolla WinKFP pystyisi pysty sitä muokkaamaan joten sitä ei sitten myöskään näytetä. Winkfp:n käyttöohje on kova sana

                            Muistan kyllä tuon tapauksen. Lähtisin väittämään että joko piuha oli huono tai vielä todennäköisemmin virtalähde oli joko huono tai sitä ei ollut ollenkaan. Eikö tuon ohjaimen flässäys kestänyt lähemmäs tunnin?

                            edit. Itsekkin kyllä flässään ICOMilla, mutta lähinnä tuossa pöydällä on tullut kokeiltua k-dcan-piuhalla ja hyvin on toiminut. Piuha on toki testattu ja todettu erittäin hyvin toimivaksi.
                            Last edited by böntti; 21-04-2015, 10:28.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • jartsa02
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 1131
                              • Helsinki

                              Mä en kyllä lähtis USB-piuhalla fläshäämään yhtäkään DDE/DME:tä, niin paljon niitä fläshäyksiä on kilahtanut vuosien varrella kesken. Pahin on varsinkin ollut DDE4:n softan päivitys vanhalla progmannilla + USB-piuhalla, jolloin noita on kilahtanut useita, mäkin oon niitä varmaan parisen kymmentä herätellyt pöydällä winkfp:llä takaisin henkiin sitten . Myöskin sitten muutamia DME:itä on joutunut herättelemään, tuo DDE on kuitenkin ollut se pahin ja ne päivitykset on kilahtanut vaikka kaikki laturit, piuhat jne on ollut kunnossa. Ennen Icomia noi päivitykset oli pakko tehdä aidolla sarjaportti K-line piuhalla, niissä yhteys oli sen verran parempi, että niillä homma toimi.
                              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                              Comment

                              • böntti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2011
                                • 2857
                                • Tampere

                                Ok. Onko nuo DME/DDE-purkit erityisen herkkiä? Itse kerran huvikseni laitoin CIC:n flässäytymään d-canilla ja interface disturbed tuli jossain kahden päivän kohdilla.
                                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎